Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice In The Hood

    Den er bedre end Friday. Men det er jo en spoof-film, så den kan ikke helt sammenlignes med Friday. Har ikke set House Party.

    Den danske filmtitel er lidt kortere, Ghettoblaster... 

    Guldager24-10-20 19:37

  • ★★★★★0

    First Cow (2019)

    Nice! Den er god! Hvor fanger du den henne?

    David Lund24-10-20 20:41

  • ★★★★★0

    Den er bedre end Friday. Men det er jo en spoof-film, så den kan ikke helt sammenlignes med Friday. Har ikke set House Party.

    Den danske filmtitel er lidt kortere, Ghettoblaster... 

    Jeg sammenligner heller ikke de to film, da der selvfølgelig er forskel på en almindelig komedie og et spoof. Jeg siger blot, at de er i samme løst-definerede genre, da de begge omhandler temaer der har med den sorte kultur og ghetto/hood kulturen at gøre. :)

    Jeg kan varmt anbefale "House Party", men ligesom med "Friday" kan du sagtens springe dens sequels over. Det er kun 1'eren i begge serier, som jeg synes er gode film. :)

    Jeg synes "Don't Be a Menace..." var super sjov og samtidig også en særdeles vellykket og intelligent satire som -  trods en del meget platte men sjove indslag - lykkedes rigtig godt med at sætte et spejl op foran sig selv og var i stand til at tage en humoristisk vinkel på kulturen som gav stof til eftertanke på flere områder, hvad end det var i forhold til racisme, Black on Black crime eller myndighedernes svigt overfor sorte i de mere belastede nabolag. 

    Og instruktøren bag var ikke bange for at gå til grænsen og et par steder godt over grænsen med humoren. Men det virkede da bestemt efter hensigten.

    Det er utroligt at se en komedie fra 1995 der vel at mærke er skrevet, instrueret og produceret af sorte, som er så fræk og provokerende om nogle temmelig kontroversielle emner og så tænke på, at den type film/humor slet ikke ville blive accepteret at nogen lavede idag her 25 år senere, hvor alt er blevet så politisk korrekt og puritansk.

    NightHawk24-10-20 21:43

  • ★★★★1

    Hvor har du set Unhinged henne?

    Amazon Prime Video med US VPN. Kan varmt anbefales som lørdagsunderholdning. Man skal ikke forvente et realistisk dybdeborende drama. Til gengæld får man smæk for skillingen. Plus Russell Crowe som man aldrig har set ham før.

    S. Rico24-10-20 22:08

  • ★★★★★0

    Nice! Den er god! Hvor fanger du den henne?

    Den var ganske glimrende! Jeg så den på US iTunes :)

    Kruse24-10-20 22:10

  • ★★★★1

    Ja, jeg var stærkt underholdt af “Hamilton”. Nok ikke ligeså meget som amerikanerne, som elsker at høre deres lands “idealer” sagt højt, men jeg vil stadig anbefale den, hvis man har mod på en teatermusical.

    Ja, den er über-patriotisk. Men det allervigtigste man skal være opmærksom på, inden man giver sig i kast med den er, om man har lyst til at lytte til hip-hop non-stop i 2 timer og 3 kvarter. Jeg blev overmæt af musikken efter en time. For selv om der er et par gode omkvæd undervejs, så lyder det meste af det ret ens.

    Måske ville jeg have sat mere pris på den, hvis jeg havde taget den i bidder og set den som 4 afsnit af 40 minutter hver.

    S. Rico24-10-20 22:16

  • ★★★★★★0

    Amazon Prime Video med US VPN. Kan varmt anbefales som lørdagsunderholdning. Man skal ikke forvente et realistisk dybdeborende drama. Til gengæld får man smæk for skillingen. Plus Russell Crowe som man aldrig har set ham før.

    Som mine kammerater og jeg snakkede om, da vi så den i biffen, så føles den ret meget som en exploitationfilm fra 70'erne.

    Zero Cool24-10-20 22:18

  • ★★★★★1

    Som mine kammerater og jeg snakkede om, da vi så den i biffen, så føles den ret meget som en exploitationfilm fra 70'erne.

    Eller 80’erne! Den ligger ikke vanvittigt langt fra The Hitcher for eksempel.

    David Lund24-10-20 22:20

  • ★★★★★★1

    Eller 80’erne! Den ligger ikke vanvittigt langt fra The Hitcher for eksempel.

    Dengang man lavede gode film!

    Zero Cool24-10-20 22:20

  • ★★★★★1

    Dengang man lavede gode film!

    Dengang man lavede KUN gode film! =)

    David Lund24-10-20 22:33

  • ★★★★★★0

    The Peanut Butter Falcon

    Wayne24-10-20 22:37

  • ★★★★★0

    Jeg skal til at se den skæve indie krimi-komedie Take Me, som er produceret af Duplass brødrene og har Taylor Schilling - der også spiller hovedrollen i "Orange Is the New Black" - som den ene af de to hovedroller. Den ser ret spøjs og sjov ud. :) 

    youtu.be/OwKpSYMVjaY

    NightHawk25-10-20 17:28

  • ★★★★★0

    "Take Me" var sgu ret underholdende og et ret godt udtænkt plot om magtforhold og rollespil. Og den paryk, holy shit den er kikset.  :D

    I aften vil jeg snuppe en komedie mere, hvilket bliver American Pie : The Wedding. Og bagefter tager jeg hul på Orange is The New Black serien med de to første afsnit. :)

    NightHawk25-10-20 20:45

  • ★★★★1

    "Take Me" var sgu ret underholdende og et ret godt udtænkt plot om magtforhold og rollespil. Og den paryk, holy shit den er kikset.  :D

    I aften vil jeg snuppe en komedie mere, hvilket bliver American Pie : The Wedding. Og bagefter tager jeg hul på Orange is The New Black serien med de to første afsnit. :)

    Wauv, har du hele Orange is the New Black serien til gode? Bare det var mig. Husk at holde godt øje med alle bikarakterene. Der er virklig mange super seje personligheder. En af mine absolut yndlings er Frieda, men hun kommer først i fokus noget senere.

    Og så er der jo de super herlige Lorna, Pennsatucky, Nicky, Taystee, Rosa osv. osv.

    S. Rico25-10-20 21:05

  • ★★★0

    Memories of Murder

    Steffan Rasmussen25-10-20 21:28

  • ★★★★★0

    Wauv, har du hele Orange is the New Black serien til gode? Bare det var mig. Husk at holde godt øje med alle bikarakterene. Der er virklig mange super seje personligheder. En af mine absolut yndlings er Frieda, men hun kommer først i fokus noget senere.

    Og så er der jo de super herlige Lorna, Pennsatucky, Nicky, Taystee, Rosa osv. osv.

    Ja, det bliver en premiere i aften på "Orange is The New Black". Glæder mig til at komme i gang og til at se de forskellige karakterer du nævner. :)

    NightHawk25-10-20 22:18

  • ★★★★★★0

    Er startet på Hobitten - og har planer om at se LOTR derefter. Første gang jeg genser Hobitten siden biografpremieren.

    Wayne25-10-20 22:49

  • ★★★★1

    Er startet på Hobitten - og har planer om at se LOTR derefter. Første gang jeg genser Hobitten siden biografpremieren.

    Alle 6 film i extended version, right?

    Det bliver en lang mandag :-)

    S. Rico26-10-20 08:30

  • ★★★★0

    "Take Me" var sgu ret underholdende og et ret godt udtænkt plot om magtforhold og rollespil. Og den paryk, holy shit den er kikset.  :D

    I aften vil jeg snuppe en komedie mere, hvilket bliver American Pie : The Wedding. Og bagefter tager jeg hul på Orange is The New Black serien med de to første afsnit. :)

    Det kræver nok lidt tilvænning at se Jason Biggs fra American Pie og så til en seriøs rolle i Orange :-)

    chandler7526-10-20 08:59

  • ★★★★★★0

    Alle 6 film i extended version, right?

    Det bliver en lang mandag :-)

    Selvfølgelig :-) 

    Men den bliver delt op i bidder - tænker at jeg max orker (!) en time om dagen - tog den første time igår og den er desværre lige så lang som jeg husker ;-)

    Wayne26-10-20 09:06

  • ★★★★1

    Selvfølgelig :-) 

    Men den bliver delt op i bidder - tænker at jeg max orker (!) en time om dagen - tog den første time igår og den er desværre lige så lang som jeg husker ;-)

    Når jeg ser Hobitten og LOTR så orker jeg masser af orker. En film skal ses uden afbrydelser - bortset fra tissepauser til os med ikke helt unge blærer.

    S. Rico26-10-20 14:06

  • ★★★★★★1

    Når jeg ser Hobitten og LOTR så orker jeg masser af orker. En film skal ses uden afbrydelser - bortset fra tissepauser til os med ikke helt unge blærer.

    Generelt helt enig, men jeg har endelig fået lokket fruen med til at se det og hendes øjenlåg holdt ikke til mere end en time igår ;-)

    Wayne26-10-20 15:00

  • ★★★★★0

    Det kræver nok lidt tilvænning at se Jason Biggs fra American Pie og så til en seriøs rolle i Orange :-)

    Jeg var faktisk ikke lige klar over, at Jason Biggs var med i serien, så det bliver da spændende at se hvordan, at han klarer en mere alvorlig rolle. :)

    Jeg går i øvrigt først i gang med serien i dag, da jeg var lidt for træt til det i går aftes. :) 

    NightHawk26-10-20 18:00

  • ★★★★1

    Generelt helt enig, men jeg har endelig fået lokket fruen med til at se det og hendes øjenlåg holdt ikke til mere end en time igår ;-)

    Så er du mere heldig end jeg. Jeg kan ikke lokke fruen til at se andet end romantiske komedier, danske film, og hævnfilm. Alt andet falder hun i søvn til efter 10 minutter.

    S. Rico26-10-20 18:13

  • ★★★★★0

    Sisters (1973)

    Kruse26-10-20 19:15

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen