Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    For mig er Bride of Chucky nok den værste i franchisen. Virkelig fejlslået humor i den i film i mine øjne. Seed var langt mere fjollet, b-agtig og underholdende, men Cult og især Curse er bedre end de to, synes jeg.

    David Lund27-10-20 11:33

  • ★★★★1

    Friday the 13th Part V: A New Beginning.

    Jeg nåede aldrig at hoppe på teenage/splatter-bølgen tilbage i 80'erne. Men for et par år siden gjorde jeg så lidt ved mit filmvidenhul ved at se den originale Halloween, den første Friday the 13th, og den første Nightmare on Elm Street.

    Jeg syntes de var ok, og især Nightmare on Elm Street var vældig underholdende. Men ikke nok til at jeg så flere i serien. Måske kræver det, at man har et nostalgisk forbindelse til filmene?

    Jeg kan forstå, at der er stor variation i kvaliteten af de mange efterfølgere. Vil det give mening at se enkelte udvalgte efterfølgere? Eller skal man se dem alle i rækkefølge for at få det fulde udbytte?

    Spørgsmålet går på alle tre serier: Halloween, Friday the 13th, og Nightmare on Elm Street.

    S. Rico27-10-20 12:21

  • ★★★★★★1

    Jeg bruger ikke detdér med nostalgi og den eneste af de nævnte serier, som jeg har set igennem er Nightmare on Elm Street. Jeg så den som knægt i 80'erne og 90'erne. Jeg havde set enkelte Jason-film og nok 1-2 Halloween-film. Sidstnævnte er også en serie, jeg skal have set igennem på et tidspunkt, men det ser også samtidig ud til at være den der har flest afstikkere og reboots.

    Nightmare on Elm Street-serien synes jeg har et relativt højt bundniveau. Selvom alle filmene ikke er helt fantastiske, bæres de i høj grad af Robert Englunds personlighed og måden han spiller Freddy på.

    Jeg mangler 6-9 af Jason-filmene, men indtrykket lige nu er, at hvis man har set de tre første og set den udvikling som leder til hockey-masken, der bliver hans varemærke, så ved man mere eller mindre hvad filmene handler om: mord og bryster. Altså indtil de når til X, hvor det handler om bord og bryster i rummet! 4'eren vil jeg dog godt slå et slag for, fordi Tom Savini arbejdede på den, hvilket altid betyder lidt ekstra festlige effekter.

    Zero Cool27-10-20 12:36

  • ★★★★★0

    Jeg har set tre afsnit af Orange is The New Black og det har været ret underholdende. Kan rigtig godt lide den humoristiske tone de har valgt til at beskrive fængsels-miljøet med og så er det fedt, at de også går så meget i detaljer med bi-karakterenes baggrundshistorier, hvor man indtil videre er kommet godt ind under huden på den russiskke madmor Red og den transkønnede Taystee. 

    I hovedrollen er Taylor Schilling helt genial og så var det super fedt at se, at Natasha Lyonne også er med i serien. Hende har jeg været fan af siden jeg så  "But Im a Cheerleader". Hun har bare sådan en herlig udstråling, og så er jeg vild med hendes skælmske New Jersey accent.

    Jason Biggs gør det i øvrigt også glimrende i en mere alvorlig rolle og indtil videre er der ingen tærter, der er blevet forulempet. ;D

    Og nåja, så har Regina Spector lavet intro-sangen. Så bliver det sgu da bare ikke mere cool. Nu fortsætter jeg med et par afsnit mere inden, at den står på fodbold resten af dagen. :)

    NightHawk27-10-20 14:18

  • ★★★★1

    Jeg har set tre afsnit af Orange is The New Black og det har været ret underholdende. Kan rigtig godt lide den humoristiske tone de har valgt til at beskrive fængsels-miljøet med og så er det fedt, at de også går så meget i detaljer med bi-karakterenes baggrundshistorier, hvor man indtil videre er kommet godt ind under huden på den russiskke madmor Red og den transkønnede Taystee. 

    I hovedrollen er Taylor Schilling helt genial og så var det super fedt at se, at Natasha Lyonne også er med i serien. Hende har jeg været fan af siden jeg så  "But Im a Cheerleader". Hun har bare sådan en herlig udstråling, og så er jeg vild med hendes skælmske New Jersey accent.

    Jason Biggs gør det i øvrigt også glimrende i en mere alvorlig rolle og indtil videre er der ingen tærter, der er blevet forulempet. ;D

    Og nåja, så har Regina Spector lavet intro-sangen. Så bliver det sgu da bare ikke mere cool. Nu fortsætter jeg med et par afsnit mere inden, at den står på fodbold resten af dagen. :)

    I de første par sæsoner har Taylor Schilling en decideret hovedrolle. Men senere er der ingen egentlig hovedrolle. Så skiftes der bare fokus mellem de enkelte mange "hoved-biroller".

    Den transkønnede hedder i øvrigt Sophia (ikke Taystee). Taystee er den altid sprudlende og som regel glade store sorte kvinde. Hende kommer der super meget fokus på senere.

    S. Rico27-10-20 14:32

  • ★★★★★0

    I de første par sæsoner har Taylor Schilling en decideret hovedrolle. Men senere er der ingen egentlig hovedrolle. Så skiftes der bare fokus mellem de enkelte mange "hoved-biroller".

    Den transkønnede hedder i øvrigt Sophia (ikke Taystee). Taystee er den altid sprudlende og som regel glade store sorte kvinde. Hende kommer der super meget fokus på senere.

    Ah, ok ja jeg fik da forvekslet de to navne. :)

    NightHawk27-10-20 14:35

  • ★★★★★★0

    Kort bemærkning: af alle de længere horror-franchisen, er jeg klart mest til Hellraiser. 

    Guldager27-10-20 16:26

  • ★★★★★★0

    Kort bemærkning: af alle de længere horror-franchisen, er jeg klart mest til Hellraiser. 

    Er der noget at komme efter, efter de tre først? Altså, forstå mig ret, jeg er naturligvis vild med lort, så jeg køber dem alligevel.

    Zero Cool27-10-20 16:34

  • ★★★★★★0

    Er der noget at komme efter, efter de tre først? Altså, forstå mig ret, jeg er naturligvis vild med lort, så jeg køber dem alligevel.

    Hvis man synes mytologien er værd at bruge tid, så ja. Det er hvert fald bedre end Puppet Master!

    Guldager27-10-20 16:44

  • ★★0

    Jeg var igennem Hellraiser-serien sidste år, og udover de tre første, er det virkelig et skandaløst bundniveau. Bloodline (nr. 4) og Inferno (nr. 5), som er ret kikset gyser neo-noir, kan lige gå an, men det er er helt utroligt hvor meget den serie er et produkt af sin tid op igennem 00'erme. Hellworld fra 2005 tangerer so bad it's good, men til gengæld er Judgment og Revelations fra henholdvis 2018 og 2011 noget af det argeste lort jeg nogensinde har set.

    Mikkel Abel27-10-20 17:11

  • ★★★0

    Mother (Madeo - Bong Joon Ho)

    Steffan Rasmussen27-10-20 18:29

  • ★★★★1

    Mother (Madeo - Bong Joon Ho)

    Glæd dig. Den er ret så syret.

    S. Rico27-10-20 18:37

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Judgement at Nuremberg”.

    Kruse27-10-20 19:10

  • ★★★★★★0

    Den mexicanske film, We Are the Flesh - som er den sidste film i min horror-oktober :)

    Guldager27-10-20 19:47

  • ★★★★1

    Jeg bruger ikke detdér med nostalgi og den eneste af de nævnte serier, som jeg har set igennem er Nightmare on Elm Street. Jeg så den som knægt i 80'erne og 90'erne. Jeg havde set enkelte Jason-film og nok 1-2 Halloween-film. Sidstnævnte er også en serie, jeg skal have set igennem på et tidspunkt, men det ser også samtidig ud til at være den der har flest afstikkere og reboots.

    Nightmare on Elm Street-serien synes jeg har et relativt højt bundniveau. Selvom alle filmene ikke er helt fantastiske, bæres de i høj grad af Robert Englunds personlighed og måden han spiller Freddy på.

    Jeg mangler 6-9 af Jason-filmene, men indtrykket lige nu er, at hvis man har set de tre første og set den udvikling som leder til hockey-masken, der bliver hans varemærke, så ved man mere eller mindre hvad filmene handler om: mord og bryster. Altså indtil de når til X, hvor det handler om bord og bryster i rummet! 4'eren vil jeg dog godt slå et slag for, fordi Tom Savini arbejdede på den, hvilket altid betyder lidt ekstra festlige effekter.

    Så jeg bør tjekke Jason 2+3 ud. Og så bare tage Freddie filmene fra en ende af indtil jeg ikke gider mere. Det er ikke sådan, at der en enkelt eller to, som man absolut ikke må snyde sig selv for?

    S. Rico28-10-20 18:22

  • ★★★★★0

    Tag (Riaru onigokko) (2015)

    Kruse28-10-20 19:18

  • ★★★★★★0

    Så jeg bør tjekke Jason 2+3 ud. Og så bare tage Freddie filmene fra en ende af indtil jeg ikke gider mere. Det er ikke sådan, at der en enkelt eller to, som man absolut ikke må snyde sig selv for?

    Jeg mener at Jason 3 ikke er en god film, men hvis man ligesom vil have den fulde transformation, eller hvad man skal kalde det, fra den første film til vi når til ishockey-masken, bør man nappe 3'eren med.

    Af Freddy-filmene kan man godt droppe New Nightmare, som er den sidste i serien før rebooted og er en slags prototype til Scream-filmene. Min tidligere favorit var Dream Warriors, som er den tredje i filmen og ved gensyn, viser det sig at den hænger ret godt sammen med efterfølgeren, Dream Master. Jeg vil ikke gå så vidt som at kalde Dream Child et nosedive kvalitetsmæssigt, men den er bestemt ikke så god som de to foregående.

    Så måske den første, så 3 og 4, hvis man vil dækkes godt ind. Og det er første fra toeren, at Freddy-karakteren udvikler sig i retning af den humoristiske seriemorder, som er kendetegnet for serien. Han er en semi-mystisk entitet i den første film, end en wise-cracking dude, som elsker at slå teenagere ihjel.

    Zero Cool28-10-20 22:57

  • ★★1

    The last jedi.

    Menner det er tredje gennemsyn

    Weird_J29-10-20 16:42

  • ★★★★★0

    Jeg snupper først Orange Is The New Black - sæson 1, afsnit 10 og 11. Det er sgu en herlig serie. Særligt afsnittet med den mytiske høne var top underholdende.  :)

    Og bagefter vil jeg se American Pie : The Reunion, som jeg ikke har set før. Spændende at se om det stadig fungere med humoren 10 år efter film nr. 3, eller om gassen er gået helt af ballonen. :) 

    NightHawk29-10-20 18:42

  • ★★★★★0

    Og bagefter vil jeg se American Pie : The Reunion, som jeg ikke har set før. Spændende at se om det stadig fungere med humoren 10 år efter film nr. 3, eller om gassen er gået helt af ballonen. :)

    Jeg kom aldrig igennem den. Jeg har set værre film, men efter en halv time måtte jeg indrømme overfor mig selv, at jeg ingen lyst havde til at se resten.

    Kruse29-10-20 19:03

  • ★★★★0

    "American Pie: Reunion" - 6/10. "American Pie" er aldrig rigtig skidt :)

    chandler7529-10-20 19:37

  • ★★★★★0

    Jeg kom aldrig igennem den. Jeg har set værre film, men efter en halv time måtte jeg indrømme overfor mig selv, at jeg ingen lyst havde til at se resten.

    Jeg kunne nu meget godt lide "American Pie : Reunion" og fandt den ret sjov fra start til slut. Den indledende scene med Jim og Michelle hvor man ser hvor skidt det stod til med deres parforhold og sexliv grinte jeg højt over, og resten af filmen skuffede heller ikke på den front.

    Det var fedt at se alle de kendte karakterer tilbage i deres barndomsby og jeg synes instruktørene bag havde gjort sig umage med at gøre den gamle trilogi ære ved at have selv mindre karaktere med, som også fik mulighed for at få nogle sjove scener.

    Forholdet imellem gutterne synes jeg også de havde ramt spot on og beskrivelsen af deres forliste drømme om storhed efter highschool og college, synes jeg også blev håndteret på en rigtig god og faktisk rørende facon, der gjorde at jeg synes de stadig var værd at holde af ind imellem de pinlige og oftest meget morsomme sexcapader.

    Jims far havde dæleme også nogle sjove scener, hvor han bl.a drikker sig i hegnet, og så var slutningen noget nær så perfekt som man kunne ønske sig med et herligt tvist i duellen mellem Stifler og Fintch, da en bestemt person pludselig dukker op til afslutningsfest. 

    Det var i mine øjne klart en film, der rådede bod på den temmelig middelmådige "The Wedding", som godt nok var kortere i spilletid men slet ikke havde samme antal af sjove scener. :)

    En hurtig rangering af de fire film i hovedserien:

    • American Pie - 9/10
    • American Pie 2 - 7/10 
    • American Pie : The Wedding - 5/10 
    • American Pie : Reunion - 8/10 

    NightHawk30-10-20 15:50

  • ★★★★★0

    "American Pie: Reunion" - 6/10. "American Pie" er aldrig rigtig skidt :)

    Har du set de fire spin offs i "American Pie" serien - "Band Camp" osv. - og er der eventuelt nogen af dem, som er værd at bruge tid på? :) 

    NightHawk30-10-20 15:49

  • ★★★★0

    Har du set de fire spin offs i "American Pie" serien - "Band Camp" osv. - og er der eventuelt nogen af dem, som er værd at bruge tid på? :) 

    Den eneste, jeg har set, er "Band Camp". Jeg kan se, at jeg har givet den 6/10, men jeg kan ærlig talt ikke huske den overhovedet... (jeg så den så også, da den kom ud for 15 år siden).

    chandler7530-10-20 15:50

  • ★★★★★0

    Den eneste, jeg har set, er "Band Camp". Jeg kan se, at jeg har givet den 6/10, men jeg kan ærlig talt ikke huske den overhovedet... (jeg så den så også, da den kom ud for 15 år siden).

    Ok, ja jeg har nemlig kun holdt mig til hovedserien, da jeg tænkte at de fire spin offs nok ikke ville være på samme niveau.

    Jeg så i øvrigt lige, at den helt nye i serien "American Pie : Girls Rules" har fået virkelig dårlige anmeldelser og meget kritik af seriens fans, så den springer jeg helt sikkert over. :) 

    NightHawk30-10-20 15:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen