Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★0

    Tror æ giver mæ' i kast med anden sæson a Mandalorianeren i auften.

    Essal 2-12-20 17:02

  • ★★★0

    Le locataire AKA Den nye lejer (1976). Det er Polanski der har instrueret.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-12-20 18:36

  • ★★★★★★0

    L'Avventura

    En af de store klassikere, som jeg mangler at se. 

    Guldager 4-12-20 17:00

  • ★★★★★1

    Mank (2020)

    Kruse 4-12-20 19:21

  • ★★★★★0

    I aften bliver det til et gensyn med Seijun Suzukis “Branded to Kill”.

    Kruse 5-12-20 19:35

  • ★★★★★★0

    Le Verité

    Guldager 5-12-20 19:42

  • ★★★★★0

    Le Verité

    Henri-Georges Clouzot eller Hirokazu Koreeda?

    Kruse 5-12-20 20:21

  • ★★★★★0

    L'Avventura

    En af de store klassikere, som jeg mangler at se. 

    Jeg er helt vild med den film. Elsker historien og måden der bliver spillet på. Og så er den sort/hvide fotografering gudesmuk. Det er en film, som er skabt til at blive udgivet af Criterion. :)

    Hvad synes du om filmen? 

    NightHawk 5-12-20 20:22

  • ★★★★★★0

    Henri-Georges Clouzot eller Hirokazu Koreeda?

    Henri :)

    Hvad synes du om filmen? 

    Var ikke så vild med den. Men det havde jeg heller ikke forventet. Antonioni, Godard, Fellini og andre fra den tid er ikke min foretrukne periode. Vittoria de Sica og Bresson er dog undtagelser, dem kan jeg godt lide.

    Guldager 5-12-20 21:47

  • ★★★★★0

    Henri :)

    Den overvejede jeg faktisk også at se i aften. Hvad synes du om den?

    Kruse 5-12-20 21:55

  • ★★★★★★0

    Den overvejede jeg faktisk også at se i aften. Hvad synes du om den?

    Den er ikke helt så intens som Diabolique, Wages of Fear og Le Corbeau. Det er en flashback-film, hvor historien i historien er lidt langtrukken. Men det er en fin film. 7/10 til den.

    Guldager 5-12-20 22:11

  • ★★★★★0

    Var ikke så vild med den. Men det havde jeg heller ikke forventet. Antonioni, Godard, Fellini og andre fra den tid er ikke min foretrukne periode. Vittoria de Sica og Bresson er dog undtagelser, dem kan jeg godt lide.

    Æv, nå men i det mindste kan vi da blive enige om Vittorio de Sica. Hans film er jeg også ret vilde med. :) 

    NightHawk 6-12-20 00:32

  • ★★★★★★1

    Begynder på Friday the 13-boksen nu. Tænker jeg kan nå at se alle filmene i næste også. Kan nå 4 i dag.

    Guldager 6-12-20 14:14

  • ★★★★★0

    Jeg snupper et gensyn med George Clooney og Anna Kendrick i drama-komedien Up in The Air, som jeg ikke har set i en del år efterhånden.

    Jeg husker den dog som værende ret god. :) 

    NightHawk 6-12-20 18:11

  • ★★★★1

    Jeg snupper et gensyn med George Clooney og Anna Kendrick i drama-komedien Up in The Air, som jeg ikke har set i en del år efterhånden.

    Jeg husker den dog som værende ret god. :) 

    Ja, ganske habil film. Clooney og Vera Farmiga har en god kemi. Meget overraskende slutning :)

    chandler75 6-12-20 18:18

  • ★★★★★0

    Ja, ganske habil film. Clooney og Vera Farmiga har en god kemi. Meget overraskende slutning :)

    Ja, det var faktisk en rigtig god film. Endnu bedre end jeg kunne huske den var. Jason Reitman er virkelig skarp til at balancere mellem det tragiske og humoristiske, hvilket nok har været ret svært med tanke på filmens ret triste emne.

    Måden den er filmet og redigeret på er også ret blæret og så spiller alle tre hovedroller bare super godt og har - som du også skriver - god kemi med hinanden. 

    Slutningen er temmelig barsk fordi man slet ikke kan forestille sig, at den vil tage den drejning. Og så alligevel er det også på en måde en ret opløftende og håbefuld slutning selv om, at der står flere døre på klem. Ret genial film over hele linjen. :) 

    NightHawk 6-12-20 22:47

  • ★★★★★0

    I aften vil jeg se If Beale Street Could Talk, som er Barry Jenkins opfølger til mesterværket "Moonlight".

    Jeg forventer dog ikke, at han hiver et nyt værk op af hatten på samme niveau, men mindre kan bestemt også gøre det.

    Barry Jenkins har en utrolig god måde at fortælle og filme sine historier på, så jeg glæder mig meget til at få set denne film. :) 

    NightHawk 7-12-20 19:07

  • ★★★★★★0

    The Trial of the Chicago 7, fordi Sorkin er nice.

    Zero Cool 7-12-20 22:18

  • ★★★★★0

    Last Christmas (2019)

    Kruse 8-12-20 19:38

  • ★★★0

    Last Christmas (2019)

    Så den selv for nylig, og ...

    jeg sad og fortrød lidt at jeg havde brugt tid på den, da der i slutningen pludselig kom et helt overraskende twist, der totalt reddede filmen for mig. Du ved nok hvad jeg mener, når du har fået set filmen :) 

    Men jeg synes stadig at scenerne med Peter Mygind var en sidehistorie, der fyldte alt for meget og uden egentlig indhold og betydning.

    Gormanden 8-12-20 21:54

  • ★★★★★★0

    Fik lige lyst til lidt selvpineri, så tog et gensyn med Contagion

    T. Nielsen 8-12-20 21:56

  • ★★★0

    I aften vil jeg se If Beale Street Could Talk, som er Barry Jenkins opfølger til mesterværket "Moonlight".

    Jeg forventer dog ikke, at han hiver et nyt værk op af hatten på samme niveau, men mindre kan bestemt også gøre det.

    Barry Jenkins har en utrolig god måde at fortælle og filme sine historier på, så jeg glæder mig meget til at få set denne film. :) 

    Var den god ? - har den selv liggende, men har ikke rigtig følt for at se den endnu.

    Gormanden 8-12-20 21:56

  • ★★★★★1

    Var den god ? - har den selv liggende, men har ikke rigtig følt for at se den endnu.

    Ja, jeg synes den var fremragende og næsten ligeså god som "Moonlight". Det er den samme lettere dvælende stil, men jeg synes ikke, at det på noget tidspunkt blev kedeligt. Kærlighedshistorien og de uretfærdighedder som det unge par bliver udsat for er virkelig fængende, og jeg var grebet af historien fra start til slut.

    Karaktererne er dog ikke ligeså detaljerede som i "Moonlight" men skal også mere ses som en metafor for tidsånden og den racisme, der stadigvæk hang over USA i de efterfølgende årtier som en fæl stank trods afskaffelsen af Jim Crowe lovene.

    Det er en virkelig stærk film, som er rigtig godt spillet og super flot filmet,  så den må du endelig give en chance en af dagene. :) 

    NightHawk 8-12-20 23:02

  • ★★★1

    Ja, jeg synes den var fremragende og næsten ligeså god som "Moonlight". Det er den samme lettere dvælende stil, men jeg synes ikke, at det på noget tidspunkt blev kedeligt. Kærlighedshistorien og de uretfærdighedder som det unge par bliver udsat for er virkelig fængende, og jeg var grebet af historien fra start til slut.

    Karaktererne er dog ikke ligeså detaljerede som i "Moonlight" men skal også mere ses som en metafor for tidsånden og den racisme, der stadigvæk hang over USA i de efterfølgende årtier som en fæl stank trods afskaffelsen af Jim Crowe lovene.

    Det er en virkelig stærk film, som er rigtig godt spillet og super flot filmet,  så den må du endelig give en chance en af dagene. :) 

    Det vil jeg - tak for tilbagemeldingen :)

    Gormanden 9-12-20 06:14

  • ★★★★★★0

    Er noget til Freddy vs. Jason i Friday the 13th-boksen. og jeg er lidt nervøs, for den har ikke fået supergode anmeldelser, men de første 20 minutter er virkeligt fede. Så frygter lidt, at den bliver meget, meget dårlig...

    Men uanset hvad, så selvom filmene i boksen er af svingende kvalitet, så er det for det meste god underholdning :)

    Guldager10-12-20 08:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen