Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★1

    Ser videre på Your Honor i aften. Har set de to første afsnit og det var godt drama:)

    Pudsigt. Jeg skal netop også se de to seneste afsnit i aften. Håber de lever op til det høje niveau.

    S. Rico29-12-20 16:49

  • ★★★★★★1

    Pudsigt. Jeg skal netop også se de to seneste afsnit i aften. Håber de lever op til det høje niveau.

    Ja det ville være fedt. Så kan den alligevel ende som en ret habil og nice serie (legede lige Bruno:)

    T. Nielsen29-12-20 16:50

  • ★★★★★★1

    I aften bliver det til Ninja fra 2009

    Guldager29-12-20 17:25

  • ★★1

    Soul på Disney+

    Weird_J29-12-20 19:49

  • ★★★★★1

    Jeg skal se X-Men : Dark Phoenix. Er spændt på at se den sidste X-Men film under Fox, som skulle være noget mørkere/dyster i tonen end de forrige film med Michael Fassbender og co. 

    Og bagefter vil jeg se Shaun The Sheep : Farmageddon. Aardman animation er altid godt, så jeg forventer klart at den nyeste "Shaun The Sheep" film, vil være ligeså god som den første. :)

    NightHawk30-12-20 13:24

  • ★★★★★★1

    Jeg skal se X-Men : Dark Phoenix. Er spændt på at se den sidste X-Men film under Fox, som skulle være noget mørkere/dyster i tonen end de forrige film med Michael Fassbender og co. 

    God fornøjelse - lever ikke op til det originale tegneserie forlæg.

    Wayne30-12-20 20:30

  • ★★★★★1

    mørkere/dyster i tonen end de forrige film med Michael Fassbender og co. 

    Hvis det så bare var det eneste der var galt med den... :)

    Elwood30-12-20 21:22

  • ★★★★★★1

    Hvis det så bare var det eneste der var galt med den... :)

    True :-)

    Wayne30-12-20 21:57

  • ★★★★★1

    Ahh ja "Blues Brothers". En helt igennem fantastisk film med så mange store personligheder. Skøn musik og god humor.

    "It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses."

    "Hit it."

    Ja, fuldstændig enig. Det er en herlig film, som jeg også nyder at gense med jævne mellemrum. Så mange fede replikker - bl.a. den du nævner - og så alle de mange skøre biroller, der er med også. De er dælme også sjove. Elsker også musikken. Særligt det nummer med Ray Charles er super fedt.  :) 

    NightHawk31-12-20 00:51

  • ★★★★★0

    God fornøjelse - lever ikke op til det originale tegneserie forlæg.

    Hvis det så bare var det eneste der var galt med den... :)

    Jeg har læst rigtig meget "Projekt X", da jeg var yngre, men det er så mange år siden efterhånden, at Dark Phoenix historien fra tegneserien står meget svagt i hukommelsen.

    Derfor sad jeg heller ikke undervejs  og sammenlignede filmens version med den illustrerede udgave, og det var måske meget godt egentlig, for så kunne jeg være mere afslappet ift de ændringer, der måtte være lavet. I stedet så valgte jeg bare at se det som en alternativ udgave af tegneserien og gik med på instruktørens præmis.

    Selve filmen kunne jeg faktisk godt lide på trods af, at der godt kunne være strammet lidt op på historien hist og pist - ikke mindst ift de onde rumvæseners plan om at overtage verdensherredømmet.

    Men der var også flere positive ting at tage med. Skuespillet synes jeg var rigtig godt hele vejen rundt. Effekterne var bragende flotte (mange er lavet oldschool så jeg på ekstramaterialet) og actionscenerne virkelig fedt eksekveret - særligt den i villakvarteret og den hvor Magneto og Jean Grey duellerer med en helikopter, samt den afsluttende tog-scene, som for mit vedkommende er en af de bedste og mest medrivende i "X-Men" serien. Og så var jeg også ret vild med filmens score. Det havde den helt rigtige episke slagside over sig.

    Kunne også godt lide den mere mørke og alvorlige tone denne gang. Det var en god og anderledes kontrast til de øvrige film. Så alt i alt synes jeg det - trods nogle fejl og mangler - var et godkendt punktum på Fox's "X-Men" serie.  :)

    NightHawk31-12-20 01:16

  • ★★★1

    Jeg har læst rigtig meget "Projekt X", da jeg var yngre, men det er så mange år siden efterhånden, at Dark Phoenix historien fra tegneserien står meget svagt i hukommelsen.

    Derfor sad jeg heller ikke undervejs  og sammenlignede filmens version med den illustrerede udgave, og det var måske meget godt egentlig, for så kunne jeg være mere afslappet ift de ændringer, der måtte være lavet. I stedet så valgte jeg bare at se det som en alternativ udgave af tegneserien og gik med på instruktørens præmis.

    Selve filmen kunne jeg faktisk godt lide på trods af, at der godt kunne være strammet lidt op på historien hist og pist - ikke mindst ift de onde rumvæseners plan om at overtage verdensherredømmet.

    Men der var også flere positive ting at tage med. Skuespillet synes jeg var rigtig godt hele vejen rundt. Effekterne var bragende flotte (mange er lavet oldschool så jeg på ekstramaterialet) og actionscenerne virkelig fedt eksekveret - særligt den i villakvarteret og den hvor Magneto og Jean Grey duellerer med en helikopter, samt den afsluttende tog-scene, som for mit vedkommende er en af de bedste og mest medrivende i "X-Men" serien. Og så var jeg også ret vild med filmens score. Det havde den helt rigtige episke slagside over sig.

    Kunne også godt lide den mere mørke og alvorlige tone denne gang. Det var en god og anderledes kontrast til de øvrige film. Så alt i alt synes jeg det - trods nogle fejl og mangler - var et godkendt punktum på Fox's "X-Men" serie.  :)

    Meget enig i det du skriver. Den var helt ok og en fin afslutning af X-men serien. Men der er vist ikke mange der er enige med os :), har stort set kun læst negativ kritik af den. Jeg tror mest det var fordi tiden på en eller anden måde løb fra franchisen. Måske tabte den på at MCU bare var så meget bedre til at skabe og fremvise deres materiale...

    Gormanden31-12-20 09:32

  • ★★★★★0

    Meget enig i det du skriver. Den var helt ok og en fin afslutning af X-men serien. Men der er vist ikke mange der er enige med os :), har stort set kun læst negativ kritik af den. Jeg tror mest det var fordi tiden på en eller anden måde løb fra franchisen. Måske tabte den på at MCU bare var så meget bedre til at skabe og fremvise deres materiale...

    Jeg har også læst en del anmeldelser, hvor kritikken var meget hård. Og der er da også punkter undervejs, som er helt legitime at kritisere. Men jeg sad aldrig med den oplevelse, at det var en dårlig film eller noget der var værre.

    Jeg tror også, at MCU's succesfulde måde at bygge deres univers op på, hvor der virkelig er styr på alle detaljer også fremhæver de mange problemer, der har været generelt angående kontinuiteten i Fox's "X-Men" serie. Så både det og så det du nævner med måden at skildre kildematerialet på har afgjort været en væsentlig del af kritikken.

    Mht. kontinuiteten så er der for mit vedkommende dog gået flere år imellem,  at jeg har set de forskellige film, så jeg kan simpelthen ikke huske, hvad der er op og ned på den front. Jeg valgte derfor også at se "Dark Phoenix" som et selvstændigt kapitel og som sådan fungerede filmen faktisk overraskende godt.

    Nu bliver det så spændende at se, hvad Marvel/Disney kan få ud af "X-Men" universet og hvem der bliver castet i de forskellige roller. Jeg håber at Michael Fassbender bliver taget med over, da jeg synes han er en fantastisk karismatisk skuespiller og at han har gjort det fremragende som Magneto. Men Disney laver nok også her en clean slate, så det kommer desværre nok ikke til at ske.  :)

    NightHawk31-12-20 13:33

  • ★★★★1

    Jeg har også læst en del anmeldelser, hvor kritikken var meget hård. Og der er da også punkter undervejs, som er helt legitime at kritisere. Men jeg sad aldrig med den oplevelse, at det var en dårlig film eller noget der var værre.

    Jeg tror også, at MCU's succesfulde måde at bygge deres univers op på, hvor der virkelig er styr på alle detaljer også fremhæver de mange problemer, der har været generelt angående kontinuiteten i Fox's "X-Men" serie. Så både det og så det du nævner med måden at skildre kildematerialet på har afgjort været en væsentlig del af kritikken.

    Mht. kontinuiteten så er der for mit vedkommende dog gået flere år imellem,  at jeg har set de forskellige film, så jeg kan simpelthen ikke huske, hvad der er op og ned på den front. Jeg valgte derfor også at se "Dark Phoenix" som et selvstændigt kapitel og som sådan fungerede filmen faktisk overraskende godt.

    Nu bliver det så spændende at se, hvad Marvel/Disney kan få ud af "X-Men" universet og hvem der bliver castet i de forskellige roller. Jeg håber at Michael Fassbender bliver taget med over, da jeg synes han er en fantastisk karismatisk skuespiller og at han har gjort det fremragende som Magneto. Men Disney laver nok også her en clean slate, så det kommer desværre nok ikke til at ske.  :)

    Jeg kunne godt lide Dark Phoenix. Den er ikke fantastisk, men der var en del gode ting i den.

    Jeg er generelt ret glad for X-Men universet og synes også, at de andre udskældte film (The Last Stand og X-Men Origins: Wolverine) er ganske underholdende. Jeg har dog endnu ikke set The New Mutants, eftersom den fik så meget høvl, at der umuligt kan være noget at komme efter. Er der nogen grund til at bruge tid på The New Mutants?

    S. Rico31-12-20 13:53

  • ★★★★★0

    Jeg kunne godt lide Dark Phoenix. Den er ikke fantastisk, men der var en del gode ting i den.

    Jeg er generelt ret glad for X-Men universet og synes også, at de andre udskældte film (The Last Stand og X-Men Origins: Wolverine) er ganske underholdende. Jeg har dog endnu ikke set The New Mutants, eftersom den fik så meget høvl, at der umuligt kan være noget at komme efter. Er der nogen grund til at bruge tid på The New Mutants?

    "X-Men : The Last Stand" kan jeg også godt lide. Den har nogle små skavanker hist og pist, men er overordnet set en ganske fin film. Til gengæld er jeg ikke vild med "Origins : Wolverine". Jeg synes den på mange fronter er langt under de andre film i niveau. Hugh Jackman gør det dog stadig rigtig godt i rollen.

    Jeg har ikke fået set "The New Mutants" endnu, så jeg kan ikke sige hverken for eller imod. Men jeg har ikke selv høje forventninger til den. Dog ser grundpræmissen egentlig ganske interessant ud, så jeg vil gerne give den en chance på et tidspunkt. :) 

    NightHawk31-12-20 14:23

  • ★★★★★0

    Jeg vil runde året af med at se Portrait of a Lady On Fire og bagefter gense Billy Wilders komedie-klassiker Some Like it Hot hvor Jack Lemmon, Tony Curtis og Marylin Monroe gir den gas for fuld udblæsning. :)

    NightHawk31-12-20 18:12

  • ★★★★★★0

    Ingen film i aften :-)

    Wayne31-12-20 19:43

  • ★★★★★★0

    Jeg svinger mellem noget trashy goodness og Strange Days. Sidstnævnte er jo en nytårsfilm, så den passer.

    Zero Cool31-12-20 19:55

  • ★★★★★0

    Gensyn med den bedste film nogensinde, 2001: A Space Odyssey, på 4K Ultra HD.

    Kruse31-12-20 20:07

  • ★★★1

    Gensyn med den bedste film nogensinde, Nuovo Cinema Paradiso, på 4K Ultra HD.

    Fixed that for you.

    Steffan Rasmussen31-12-20 23:35

  • ★★★★★★0

    Genser lige Iron Man.

    Zero Cool31-12-20 23:44

  • ★★★★★0

    Fixed that for you.

    Nah, den er måske en top 100-film :)

    Kruse31-12-20 23:50

  • ★★★★★0

    Jeg har ikke fået set "The New Mutants" endnu, så jeg kan ikke sige hverken for eller imod. Men jeg har ikke selv høje forventninger til den. Dog ser grundpræmissen egentlig ganske interessant ud, så jeg vil gerne give den en chance på et tidspunkt. :) 

    Ok kan være vi ikke var hel enig omkring Dark Phoenix, men jeg blir meget overrasket hvis du kan fremhæve The New Mutants, som en ok film, uanset om den ses i forhold til timelines eller som en selvstændig film, der sker vitterligt intet i filmen der har en betydning, og der er så mange ting der er underlig valg, og især med nogen af karakterne.


    Men jeg er spændt på at se, hvad du synes om den, men tag det nu ikke som en udfordring at sku finde noget positivt omkring den film :)


    Elwood 1-01-21 08:00

  • ★★★★★0

    Ok kan være vi ikke var hel enig omkring Dark Phoenix, men jeg blir meget overrasket hvis du kan fremhæve The New Mutants, som en ok film, uanset om den ses i forhold til timelines eller som en selvstændig film, der sker vitterligt intet i filmen der har en betydning, og der er så mange ting der er underlig valg, og især med nogen af karakterne.


    Men jeg er spændt på at se, hvad du synes om den, men tag det nu ikke som en udfordring at sku finde noget positivt omkring den film :)


    Som udgangspunkt går jeg altid igang med at se en film eller tv-serie med et åbent sind og en positiv indstilling. :)

    Men nogle gange er der så bare nogle film/tv-serier, som er fuldstændig håbløse og jeg har på fornemmelsen, at det sagtens kunne være tilfældet med "The New Mutants", som jeg også har hørt en hel del dårlige ting omkring.

    Det giver også meget god mening med tanke på, hvor mange ændringer, omskrivninger og udskydelser den film har været igennem. Det plejer som regel at være et rigtig dårligt tegn.

    Men jeg giver den en chance og så må vi se, hvad det bliver til. Jeg tror dog vi ender med at være rimeligt enige. :) 

    NightHawk 1-01-21 13:28

  • ★★★★★0

    Jeg er lige blevet færdig med sæson 2 af Ricky Gervais serien After Life, som jeg er helt vild med. Den er både utrolig morsom og meget rørende, og Ricky Gervais spiller fremragende som den umiddelbart mavesure enkemand og journalist, der skal forsøge at få hverdagen til at hænge sammen efter sin højt elskede kones død. 

    Og der kommer heldigvis en sæson mere i løbet af året, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

    Nu vil jeg gå i gang med sæson 3 af Cobra Kai og senere i aften skal jeg se Elisabeth Moss i den nye udgave af The Invisible Man som på BD'en skulle være i et extended cut. :) 

    NightHawk 1-01-21 13:49

  • ★★★★★0

    Gensyn med Federico Fellini’s “” :)

    Kruse 1-01-21 19:20

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen