Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★0

    Oy, den er tung... Jeg er klart mere til Fellinis følelsesmæssige film end hans intellektuelle.

    chandler75 1-01-21 19:23

  • ★★★★0

    Gensyn med Federico Fellini’s “” :)

    Uha, der ramte du lige en øm tå. Jeg har aldrig fået taget mig sammen til at se den.

    Sidste år fik jeg endelig set La Dolce Vita. Den var fin nok, men også lige lovlig lang, og flere af kapitlerne sagde mig ikke rigtig noget. Hvordan er 8 1/2 i forhold til La Dolce Vita?

    S. Rico 1-01-21 20:10

  • ★★★★★★0

    Ondskabens kirkegård 2 med ham fra T2 og så ham der var læge i dendér tv-serie.

    Zero Cool 1-01-21 20:46

  • ★★★★★0

    Ondskabens kirkegård 2 med ham fra T2 og så ham der var læge i dendér tv-serie.

    Og ham fra Big!

    David Lund 1-01-21 21:00

  • ★★★★★★0

    Og ham fra Big!

    Og ham fra Highlander!

    Zero Cool 1-01-21 21:08

  • ★★★★★0

    Oy, den er tung... Jeg er klart mere til Fellinis følelsesmæssige film end hans intellektuelle.

    Jeg kan ikke genkende beskrivelsen af 8½ som værende tung eller mere intellektuel end så mange af hans andre film. Den læner sig for mig op af den lettere og legesyge La Dolce Vita, som er en “hang-out” film. Der er masser af karakterer som søger hovedpersonens opmærksomhed, og det kan føles som om, de læsser på med alt der de siger, men det er ærligt talt ikke så vigtigt. Det er kun med til at presse hovedpersonen. Men ligesom La Dolce Vita, så er plot ikke det mest interessante for Fellini. Det et tredje gang jeg ser filmen, men jeg elsker den stadig højt.

    Uha, der ramte du lige en øm tå. Jeg har aldrig fået taget mig sammen til at se den.

    Sidste år fik jeg endelig set La Dolce Vita. Den var fin nok, men også lige lovlig lang, og flere af kapitlerne sagde mig ikke rigtig noget. Hvordan er 8 1/2 i forhold til La Dolce Vita?

    Jeg elsker La Dolce Vita og jeg elsker 8½. Der er mere fokus på udforskningen af vores hovedperson i 8½, men tonemæssigt minder den meget om La Dolce Vita. Du vil sikkert også finde 8½ som værende en lang film. Du er nok bedre rustet til at se 8½ efter at have set La Dolce Vita, da du er bekendt med Fellini’s stil, hvilket kan være en udfordring første gang man ser en Fellini-film. Men det er måske ikke en film du skal skynde dig ud at se.

    Kruse 1-01-21 22:31

  • ★★★★★0

    Som udgangspunkt går jeg altid igang med at se en film eller tv-serie med et åbent sind og en positiv indstilling. :)

    Gør jeg nu også, jeg skriver i datid, men jeps, men som sagt jeg blir meget overrasket, hvis du blir positiv overrasket over den her film :)

    Elwood 2-01-21 01:46

  • ★★★★0

    Med undtagelse af den skønne, nostalgiske "Amacord" er jeg meget mere til Fellinis tidlige film - "Nights of Cabiria", "La Strada", "I vitelloni"...

    Hans senere er underholdende, men for bizarre til min smag.

    chandler75 2-01-21 13:16

  • ★★★★0

    Med undtagelse af den skønne, nostalgiske "Amacord" er jeg meget mere til Fellinis tidlige film - "Nights of Cabiria", "La Strada", "I vitelloni"...

    Hans senere er underholdende, men for bizarre til min smag.

    Jeg så for en del år siden Nights of Cabiria på flow tv - på dansk Gadepigen Cabiria - uden at vide at det var en Fellini film. Jeg husker den som værende ganske udmærket og rørende.

    S. Rico 2-01-21 13:29

  • ★★★★★0

    Der skete bestemt et skift med “La Dolce Vita”, hvorefter Fellini ikke længere var specielt interesseret i plot og hans film også blev mere surrealistiske. Jeg har ikke selv set nogen af hans film efter 8½, men dem glæder jeg mig til at udforske.

    Kruse 2-01-21 14:32

  • ★★★★★0

    Jeg skal i biografen for første gang i.... lang tid. Jeg tror den sidste film jeg så i biografen var Rise of the Skywalker. Men konens julegave til mig var at sende mig i biografen en gang i måneden. Jeg begynder året med at snuppe en "sidste visning" af Tenet, som jeg altså stadigvæk ikke har set. Den skal jo være tilgængelig på lejetjenester nu, men jeg vil opleve den med biograf-lyd, inden det er for sent. Så jeg ved noget om hvad folk brokker sig over ;) 

    Lars! 2-01-21 15:21

  • ★★★★★★0

    Jeg har det ikke så godt med hverken 8½ eller La Dolce Vita, men kunne godt lide La Strada. Men nu vil jeg da bestemt se nogle flere pre-La Dolce Vita-Fellini. 

    Generelt er jeg ikke den største tilhænger af film fra den periode fra hverken Italien eller Frankrig - selvom den periode giver den klassiske filmanmelder spontant-orgasme...

    Guldager 2-01-21 16:34

  • ★★★1

    Zodiac

    Steffan Rasmussen 2-01-21 17:48

  • ★★★★★0

    Jeg skal se Bone Tomahawk og bagefter et par afsnit af komedie serien Derek. :)

    NightHawk 2-01-21 20:50

  • ★★★★★★0

    Two Towers, sammen med en veninde. Vi har lige overstået Fellowship.

    Zero Cool 3-01-21 13:13

  • ★★★★★0

    Jeg er i gang med at se den stak film og tv-serier, som jeg har købt i løbet af året men ikke har fået set endnu. Og i dag er jeg nået frem til de sidste 6 film som er hhv:

    • Absentia 
    • Ouija : Origin of Evil
    • Oculus 
    • Go West 
    • Our Hospitality 
    • College 

    Af tv-serier mangler jeg stadig at se:

    • Doctor Who : sæson 12
    • X-Files : sæson 11
    • True Detective : sæson 3
    • Game of Thrones : sæson 8
    • The Walking Dead : sæson 9
    • Supergirl : sæson 3 og 4

    Så i dag står den på Mike Flanagans horrorfilm Absentia og senere på Doctor Who : Resolution, som er den Christmas Special der ligger mellem sæson 11 og 12. :)

    NightHawk 3-01-21 16:39

  • ★★★★★★0

    Nu napper vi lige Return of the King.

    Zero Cool 3-01-21 17:12

  • ★★★★★★0

    The Midnight Sky

    Wayne 3-01-21 20:31

  • ★★★★★1

    The Midnight Sky

    Hvad syntes du så om George Clooneys nyeste værk?

    Jeg var selv lidt skuffet uden, at det som sådan var nogen dårlig oplevelse. 

    NightHawk 4-01-21 15:19

  • ★★★★★★1

    Hvad syntes du så om George Clooneys nyeste værk?

    Jeg var selv lidt skuffet uden, at det som sådan var nogen dårlig oplevelse. 

    Nåede kun halvt igennem - med nogenlunde samme oplevelse som du. Men skal have set den færdig :-)

    Wayne 4-01-21 17:58

  • ★★★★★★0

    Hell Night

    T. Nielsen 4-01-21 19:30

  • ★★★★★★0

    Child's Play, jeg kan ikke huske om jeg nogensinde har set originalen.

    Zero Cool 4-01-21 20:03

  • ★★0

    Olsen bandens sidste stik

    Weird_J 5-01-21 17:32

  • ★★★★★0

    Possessor: Uncut (2020)

    Kruse 5-01-21 19:35

  • ★★★★★★0

    John Dillermand....

    davenport 5-01-21 20:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen