Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Efter anbefaling fra nogle elever, ser jeg et par teen flicks i dag - som også begge er såkaldte sick flicks - så altså...film med syge unge mennesker og kærlighed...

    Five Feet Apart  og Som Stjerner På Himlen

    Har den sidste et andet navn? Jeg kunne i hvert fald ikke slå den op.

    T. Nielsen 6-02-21 08:54

  • ★★★★★★0

    Har den sidste et andet navn? Jeg kunne i hvert fald ikke slå den op.

    All the Bright Places hedder den rigtig.

    Jeg forventer ikke så meget af dem - det var en 12-årig, der anbefalede den :)

    Guldager 6-02-21 08:58

  • ★★★★★★0

    All the Bright Places hedder den rigtig.

    Jeg forventer ikke så meget af dem - det var en 12-årig, der anbefalede den :)

    Alrighty og tak.

    T. Nielsen 6-02-21 09:01

  • ★★★0

    Efter anbefaling fra nogle elever, ser jeg et par teen flicks i dag - som også begge er såkaldte sick flicks - så altså...film med syge unge mennesker og kærlighed...

    Five Feet Apart  og Som Stjerner På Himlen

    Se også Me and Earl and the Dying Girl.

    Steffan Rasmussen 6-02-21 09:50

  • ★★★★★0

    Efter anbefaling fra nogle elever, ser jeg et par teen flicks i dag - som også begge er såkaldte sick flicks - så altså...film med syge unge mennesker og kærlighed...

    Five Feet Apart  og Som Stjerner På Himlen

    Jeg så lige at begge film ligger på Netflix, så nu har jeg lagt dem på min liste.

    En anden film i den sammenhæng som jeg varmt vil anbefale er Netflix filmen To The Bone med Lilly Collins og Keanu Reeves i hovedrollerne. En rigtig god film der desværre er blevet ret overset. Det er Marti Noxon fra "Buffy" og "Angel", der har instrueret filmen. :) 

    Chris Stuckmann har lavet en rigtig god og spoiler-fri anmeldelse her:

    youtu.be/cmct1osRWAE

    NightHawk 6-02-21 12:25

  • ★★★★★★0

    Har set både Me and Earl...og To the Bone :)

    Hvis man kan lide teenage film, så er Five Feet Apart og Som Stjerner På Himlen bestemt ikke dårlige. Især de to hovedpersoner, hhv. Haley Lu Richardson og Elle Fanning gør det godt. Men det er heller ikke film, der stikker ud fra mængden af sådanne film. 

    Guldager 6-02-21 13:39

  • ★★★★★★1

    On Chesil Beach - fordi Saoirse Ronan er det bedste, der er sket siden for kvindelige skuespillere Audrey Hepburn!

    Guldager 6-02-21 13:51

  • ★★★★★0

    Har set både Me and Earl...og To the Bone :)

    Hvis man kan lide teenage film, så er Five Feet Apart og Som Stjerner På Himlen bestemt ikke dårlige. Især de to hovedpersoner, hhv. Haley Lu Richardson og Elle Fanning gør det godt. Men det er heller ikke film, der stikker ud fra mængden af sådanne film. 

    Haley Lu Richardson og Elle Fanning kan jeg rigtig godt lide som skuespillere, så alene grundet dem vil jeg til hver en tid give film, hvor de er med i en chance. 

    Synes at Haley Lu Richardson gjorde det rigtig godt i "Split" og var fremragende i rollen som Haley Steinfields veninde i "The Edge of Seventeen". Og Elle Fanning har efterhånden vist, at hun kan spille alle typer roller lige godt og på en utrolig karismatisk måde, så hende vil jeg altid gerne se mere med. :)

    On Chesil Beach - fordi Saoirse Ronan er det bedste, der er sket siden for kvindelige skuespillere Audrey Hepburn!

    Ja, det er jeg faktisk meget enig i. Hun har en fantastisk udstråling og indlevelsesevne i alle roller hun påtager sig. Og "On Chesil Beach" er endnu en fremragende film på hendes cv. :)

    NightHawk 6-02-21 15:27

  • ★★★★★★0

    Det var lidt en rodet sætning :) - men ja, det var en god film. Bedre end dens 6,3 på IMDB. Og præcis som Audrey Hepburn, så har Saoirse Ronan et meget stilet, men naturligt udtryk. Fire oscarnomineringer som 25-årig siger også en del.

    Jeg har ikke Split - har ikke det store M. Shyamalan-behov. Har dog lige købt Support the Girls pga. Haley Lu.

    Guldager 6-02-21 15:26

  • ★★★★★0

    Det var lidt en rodet sætning :) - men ja, det var en god film. Bedre end dens 6,3 på IMDB. Og præcis som Audrey Hepburn, så har Saoirse Ronan et meget stilet, men naturligt udtryk. Fire oscarnomineringer som 25-årig siger også en del.

    Jeg har ikke Split - har ikke det store M. Shyamalan-behov. Har dog lige købt Support the Girls pga. Haley Lu.

    Det er et utroligt velspillet bittersødt drama, hvor man bare håber det bedste for dem. Men de kan bare ikke rigtigt - nogen af dem - helt finde ud af at manøvrere rundt i de regler, som samfundet dikterer de skal efterleve og det skaber nogle ret så interessante konflikter at sidde og overvære.

    En anden ting jeg rigtig godt kan lide ved filmen er, at der ikke er nogen skurke eller helte roller placeret hos det unge par, men at de i stedet blot er to unge mennesker, som kæmper det bedste de har lært for at få styr på livet og passe ind i samfundet. Slutningen er også fremragende. Her kan jeg næsten ikke lade være med at knibe en tårer eller to.

    Mht. "Split" så var jeg positivt overrasket. Jeg er heller ikke M. Night Shyamalan fan, men her tog han fuldstændig fusen på mig og lavede en film, som er ret genial og spændende og med en heltinde og skurk, der begge er lige interessante skæbner. Den ligger på Netflix, hvis du skulle få lyst til at give den en chance.

    "Support The Girls" kender jeg ikke, så den ville jeg lige få skrevet på huskelisten. :) 

    NightHawk 6-02-21 15:44

  • ★★★★★0

    Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999)

    Kruse 6-02-21 19:17

  • ★★★0

    Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999)

    Ca 20 år siden jeg så den, kan næsten ikke huske den. Var den god? Jeg kan så småt huske at jeg fandt Forest Whitaker lidt forkert castet i rollen som hitman og samurai wannabe pga hans lidt store korpus. Men det var der måske en dybere mening med?

    Gormanden 6-02-21 20:48

  • ★★★★★0

    Ca 20 år siden jeg så den, kan næsten ikke huske den. Var den god? Jeg kan så småt huske at jeg fandt Forest Whitaker lidt forkert castet i rollen som hitman og samurai wannabe pga hans lidt store korpus. Men det var der måske en dybere mening med?

    Jeg synes den var fin, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den store begejstring, der virker til at være for filmen.

    Kruse 6-02-21 21:39

  • ★★★0

    Greenland (2020)

    Gormanden 7-02-21 00:39

  • ★★★0

    Noriko no shokutaku AKA Noriko's Dinner Table (2005)

    Aranyhajú Nyárszépe 7-02-21 16:24

  • ★★★★★★0

    Det er altid fornøjeligt med Sion Sono

    Guldager 7-02-21 16:53

  • ★★★0


    Buñuel en el laberinto de las tortugas (2018)

    Steffan Rasmussen 8-02-21 17:35

  • ★★0

    Godzilla vs. Mothra (1992)

    Weird_J 8-02-21 17:40

  • ★★★0

    Ja, det var rigtigt familiehygge.

    Snupper lige en mere med Sion Sono. Det bliver Kibô no kuni AKA Håbets land (2012). Atomulykker er også altid hyggelige.

    Aranyhajú Nyárszépe 8-02-21 20:09

  • ★★★★★★0

    Ja, det var rigtigt familiehygge.

    Snupper lige en mere med Sion Sono. Det bliver Kibô no kuni AKA Håbets land (2012). Atomulykker er også altid hyggelige.

    Jeg har desværre ikke set Noriko's Dinner Table. Land of Hope er ikke blandt hans stærkeste (ud af de 12 jeg har set).

    Guldager 8-02-21 20:15

  • ★★★★★1

    Jeg skal igang med de sidste 6 afsnit af Supergirl : sæson 4, som bare er blevet bedre og bedre - særligt nu hvor det spidser til med "Red Son"/"Red Daughter" arcen og introduktionen af Lex Luthor, der bliver spillet helt forrygende godt af Jon Cryer.

    Nå ja, og så er Supergirl blevet fyret af præsidenten fra DEO enheden mod fjender fra det ydre rum og har i stedet slået pjalterne sammen med J'onn J'onzz/Martian Manhunter i hans nystartede detektiv bereau. Det er meget fedt efter tre sæsoner at se to af hovedrollerne i nye omgivelser.

    Og Melissa Benoist er stadig fantastisk i rollen som Kara Zor-El og Supergirl. Hun bliver svær at overgå, hvis karakteren skal rebootes på et tidspunkt. 

    Denne sæson på BD er også udvidet - denne gang med 2 ekstra afsnit - qua den tredelte Elseworld crossover, hvor Oliver Queen (Green Arrow) og Barry Allen (The Flash) har byttet identitet.

    Undervejs slår de her pjalterne sammen med Supergirl og ender på et tidspunkt i Gotham, hvor man for første gang bliver introduceret for Batwoman i skikkelse af Ruby Rose. Det er et ret fedt crossover, som også er ret morsomt grundet identitets bytteriet. :) 

    NightHawk 8-02-21 20:46

  • ★★★★★★0

    Føromtalte elev sagde også, jeg skulle se After...og den har jo ikke fået sådan rigtig gode anmeldelser :) - men here goes!

    Guldager 9-02-21 19:17

  • ★★★★★0

    Tabu: A Story of the South Seas (1931)

    Kruse 9-02-21 19:35

  • ★★★★★★1

    Jeg skal igang med de sidste 6 afsnit af Supergirl : sæson 4, som bare er blevet bedre og bedre - særligt nu hvor det spidser til med "Red Son"/"Red Daughter" arcen og introduktionen af Lex Luthor, der bliver spillet helt forrygende godt af Jon Cryer.

    Nå ja, og så er Supergirl blevet fyret af præsidenten fra DEO enheden mod fjender fra det ydre rum og har i stedet slået pjalterne sammen med J'onn J'onzz/Martian Manhunter i hans nystartede detektiv bereau. Det er meget fedt efter tre sæsoner at se to af hovedrollerne i nye omgivelser.

    Og Melissa Benoist er stadig fantastisk i rollen som Kara Zor-El og Supergirl. Hun bliver svær at overgå, hvis karakteren skal rebootes på et tidspunkt. 

    Denne sæson på BD er også udvidet - denne gang med 2 ekstra afsnit - qua den tredelte Elseworld crossover, hvor Oliver Queen (Green Arrow) og Barry Allen (The Flash) har byttet identitet.

    Undervejs slår de her pjalterne sammen med Supergirl og ender på et tidspunkt i Gotham, hvor man for første gang bliver introduceret for Batwoman i skikkelse af Ruby Rose. Det er et ret fedt crossover, som også er ret morsomt grundet identitets bytteriet. :) 

    Herligt hvis Supergirl er blevet bedre i de sidste sæsonner, jeg opgav efter de to første. Og nu er der så også en Superman serie på vej, med premiere sidst på måneden. Kunne godt være den skal have endnu en chance.

    Wayne 9-02-21 19:59

  • ★★★0
    • Transit (2018)

    Steffan Rasmussen 9-02-21 21:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen