Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★1

    Herligt hvis Supergirl er blevet bedre i de sidste sæsonner, jeg opgav efter de to første. Og nu er der så også en Superman serie på vej, med premiere sidst på måneden. Kunne godt være den skal have endnu en chance.

    Ja, den er blevet markant bedre end den var i starten. Dog primært i første sæson synes jeg, hvor det var tydeligt at CBS - som dengang producerede serien - ikke rigtig havde det store overblik over, hvad de ville med karakteren eller Supergirl-universet. Der var sådan en monster of the week stemning over løjerne uden den helt store sammenhæng.

    Og så var Calista Flocharts rolle som chefredaktør - i det nyhedsmedie som Supergirl/Kara arbejder på når hun er i civil - en ganske irriterende karakter, der ofte skulle stå og holde lange moraliserende monologer til sidst i afsnittene, hvor seeren så lige indirekte blev belært om de budskaber og pointer, der havde været i den pågældende historie. Sådan noget kan jeg ikke fordrage og jeg synes det er at tale ned til sit publikum. Heldigvis var der så andre ting som Melissa Benoist i hovedrollen, plus de andre karakterer, samt den kulørte ramasjang der gjorde sæson 1 til en lige akkurat ok sæson.

    Da Warner så overtager serien i sæson 2, synes jeg hurtigt man kunne mærke en klar forskel i den samlede kvalitet og en klar retning for, hvad man ville med karakteren/universet og den overordnede mytologi.  Det smitterde i høj grad af på niveauet i de forskellige historier og arcs, samt i karakter-udviklingen. Og så skete der samtidig det fantastiske, at Calista Flochart var skrevet ud af sæson 2 bortset fra de sidste 2 afsnit. Så jeg kunne rigtig godt lide sæson 2.

    I sæson 3 og 4 er folkene bag serien så kommet til fornuft og har nu permanent skrevet Calista Flochart helt ud af serien, hvilket har været en kæmpe befrielse at slippe for. Og samtidig så har niveauet fået et ekstra løft, så historierne er blevet endnu bedre.

    I sæson 3 bydes der på bl.a. på Dark Kryptonians, dommedagskult og superskurken Reign i et samlet tema, der sætter fokus på Supergirls status som et guddommeligt væsen og hvad det kan manipuleres til ift almindelige menneskers religiøse overbevisning. Det er nogenlunde samme tema, som man også så i "Batman vs Superman" filmen. Her er det bare bedre udført og med langt flere nuancer.

    I sæson 4 stilles der så skarpt på den nuværende politiske situation i USA og de to fronter, og hvorledes begge lejre bliver manipuleret til at bruge vold som løsning på tingenes tilstand. Det er en overraskende nuanceret måde, de har valgt at fortælle denne historie på og især skildringen af sæson 4's skurk, Agent Liberty, er meget detaljeret for en serie af denne type.

    Samtidig bruger de så intelligent arcen fra "Red Son" Superman tegneserien som baggrund og yderligere understregning af sæson 4's samlede historie og morale, hvor Supergirl som fornuftens stemme står på midten af den politiske skala og skal forsøge at få samlet folket og ryde op i korruption, misinformation, manipulation og fordomme på kryds og tværs af det politiske spektrum.

    Det er vanvittigt ambitiøst for en tv serie af den her slags, men de slipper utroligt vellykket fra det og har i mine øjne lavet den bedste sæson i serien og en af de bedste sæsonner i hele Arrowverset. Tilmed dukker Lex Luthor så også op og spiller en central rolle og Jon Cryer gør det faktisk så godt, at han er blevet min klare favorit i den rolle.

    Så ja, jeg håber du vil give serien en chance mere på et tidspunkt. Jeg tror ikke, at du ville blive skuffet. :)

    Ser i øvrigt også rigtigt spændende ud med den nye "Superman & Lois" serie, som jo også er en del af Arrowverset selvom, at den har et lidt andet look. Men Taylor Hoechlin er tilbage i rollen som Superman efter hans version af karakteren blev introduceret i sæson 2 af "Supergirl", og det glæder mig meget, da jeg synes han gør det rigtig godt som den nyeste udgave af den ikoniske helt. Det har været fedt at se en anden i den rolle end Henry Cavill, som jeg aldrig har brudt mig om.

    Traileren til den nye serie ser ganske lovende ud. :) 

    youtu.be/SJPJPUpNvDw

    NightHawk10-02-21 15:21

  • ★★★★★★1

    Ja, den er blevet markant bedre end den var i starten. Dog primært i første sæson synes jeg, hvor det var tydeligt at CBS - som dengang producerede serien - ikke rigtig havde det store overblik over, hvad de ville med karakteren eller Supergirl-universet. Der var sådan en monster of the week stemning over løjerne uden den helt store sammenhæng.

    Og så var Calista Flocharts rolle som chefredaktør - i det nyhedsmedie som Supergirl/Kara arbejder på når hun er i civil - en ganske irriterende karakter, der ofte skulle stå og holde lange moraliserende monologer til sidst i afsnittene, hvor seeren så lige indirekte blev belært om de budskaber og pointer, der havde været i den pågældende historie. Sådan noget kan jeg ikke fordrage og jeg synes det er at tale ned til sit publikum. Heldigvis var der så andre ting som Melissa Benoist i hovedrollen, plus de andre karakterer, samt den kulørte ramasjang der gjorde sæson 1 til en lige akkurat ok sæson.

    Da Warner så overtager serien i sæson 2, synes jeg hurtigt man kunne mærke en klar forskel i den samlede kvalitet og en klar retning for, hvad man ville med karakteren/universet og den overordnede mytologi.  Det smitterde i høj grad af på niveauet i de forskellige historier og arcs, samt i karakter-udviklingen. Og så skete der samtidig det fantastiske, at Calista Flochart var skrevet ud af sæson 2 bortset fra de sidste 2 afsnit. Så jeg kunne rigtig godt lide sæson 2.

    I sæson 3 og 4 er folkene bag serien så kommet til fornuft og har nu permanent skrevet Calista Flochart helt ud af serien, hvilket har været en kæmpe befrielse at slippe for. Og samtidig så har niveauet fået et ekstra løft, så historierne er blevet endnu bedre.

    I sæson 3 bydes der på bl.a. på Dark Kryptonians, dommedagskult og superskurken Reign i et samlet tema, der sætter fokus på Supergirls status som et guddommeligt væsen og hvad det kan manipuleres til ift almindelige menneskers religiøse overbevisning. Det er nogenlunde samme tema, som man også så i "Batman vs Superman" filmen. Her er det bare bedre udført og med langt flere nuancer.

    I sæson 4 stilles der så skarpt på den nuværende politiske situation i USA og de to fronter, og hvorledes begge lejre bliver manipuleret til at bruge vold som løsning på tingenes tilstand. Det er en overraskende nuanceret måde, de har valgt at fortælle denne historie på og især skildringen af sæson 4's skurk, Agent Liberty, er meget detaljeret for en serie af denne type.

    Samtidig bruger de så intelligent arcen fra "Red Son" Superman tegneserien som baggrund og yderligere understregning af sæson 4's samlede historie og morale, hvor Supergirl som fornuftens stemme står på midten af den politiske skala og skal forsøge at få samlet folket og ryde op i korruption, misinformation, manipulation og fordomme på kryds og tværs af det politiske spektrum.

    Det er vanvittigt ambitiøst for en tv serie af den her slags, men de slipper utroligt vellykket fra det og har i mine øjne lavet den bedste sæson i serien og en af de bedste sæsonner i hele Arrowverset. Tilmed dukker Lex Luthor så også op og spiller en central rolle og Jon Cryer gør det faktisk så godt, at han er blevet min klare favorit i den rolle.

    Så ja, jeg håber du vil give serien en chance mere på et tidspunkt. Jeg tror ikke, at du ville blive skuffet. :)

    Ser i øvrigt også rigtigt spændende ud med den nye "Superman & Lois" serie, som jo også er en del af Arrowverset selvom, at den har et lidt andet look. Men Taylor Hoechlin er tilbage i rollen som Superman efter hans version af karakteren blev introduceret i sæson 2 af "Supergirl", og det glæder mig meget, da jeg synes han gør det rigtig godt som den nyeste udgave af den ikoniske helt. Det har været fedt at se en anden i den rolle end Henry Cavill, som jeg aldrig har brudt mig om.

    Traileren til den nye serie ser ganske lovende ud. :) 

    youtu.be/SJPJPUpNvDw

    Den bedste sæson i Arrowerset - det bliver jeg nødt til at se. Tak for den fine opsummering - og ja spændende at se hvordan de mixer Superman & Lois ind i det hele :-)

    Wayne10-02-21 16:04

  • ★★★★★1

    Den bedste sæson i Arrowerset - det bliver jeg nødt til at se. Tak for den fine opsummering - og ja spændende at se hvordan de mixer Superman & Lois ind i det hele :-)

    Det var så lidt. :)

    Sæson 6 af "Supergirl" - som også bliver seriens sidste sæson - får premiere til April, så vidt jeg har hørt. Det er også fint at stoppe der, da de færreste serier har svært ved at forny sig, hvis de kører længere end 5-6 sæsoner. 

    Jeg glæder mig også til "Superman & Lois", som følger op på "Elseworlds" afsnittet i sæson 4 af "Supergirl", hvor Oliver Queen og Barry Allen mødes med Kara/Supergirl i Smallville på Kent farmen, hvor Superman og Lois også befinder sig efter at Superman officielt er gået på pension. Det er en ret interessant idé, men lur mig om han ikke ender med at må trække i dragten igen. :) 

    NightHawk10-02-21 18:48

  • ★★★★★★0

    Malcolm & Marie

    Guldager10-02-21 18:56

  • ★★★0
    • 303 (2018)

    Steffan Rasmussen10-02-21 19:21

  • ★★★★★0

    Titanic (1943)

    Kruse10-02-21 19:31

  • ★★★★1

    Jeg skal igang med de sidste 6 afsnit af Supergirl : sæson 4, som bare er blevet bedre og bedre - særligt nu hvor det spidser til med "Red Son"/"Red Daughter" arcen og introduktionen af Lex Luthor, der bliver spillet helt forrygende godt af Jon Cryer.

    Nå ja, og så er Supergirl blevet fyret af præsidenten fra DEO enheden mod fjender fra det ydre rum og har i stedet slået pjalterne sammen med J'onn J'onzz/Martian Manhunter i hans nystartede detektiv bereau. Det er meget fedt efter tre sæsoner at se to af hovedrollerne i nye omgivelser.

    Og Melissa Benoist er stadig fantastisk i rollen som Kara Zor-El og Supergirl. Hun bliver svær at overgå, hvis karakteren skal rebootes på et tidspunkt. 

    Denne sæson på BD er også udvidet - denne gang med 2 ekstra afsnit - qua den tredelte Elseworld crossover, hvor Oliver Queen (Green Arrow) og Barry Allen (The Flash) har byttet identitet.

    Undervejs slår de her pjalterne sammen med Supergirl og ender på et tidspunkt i Gotham, hvor man for første gang bliver introduceret for Batwoman i skikkelse af Ruby Rose. Det er et ret fedt crossover, som også er ret morsomt grundet identitets bytteriet. :) 

    Supergirl er den eneste serie nogensinde, hvor jeg har brudt min egen regel om, at serier skal ses systematisk og kronologisk. Faktisk startede jeg direkte på sæson 5, hvilket lyder helt ude i hampen. Men der er en god forklaring:

    Da jeg så cross-over'en Elseworlds synes jeg ikke, at jeg fik det fulde udbytte, eftersom der var flere personer med fra Supergirl, som jeg ikke kendte.

    Så da Crisis on Infinite Earths nærmere sig, gik jeg mere metodisk til værks. Jeg begyndte på både Batwoman (s1) og Supergirl (s5), som var nye for mig. Og jeg tog selvfølgelig også en ekstra omgang med Flash (s6), Arrow (s8), og Legends (s5).

    Selve cross-over'en var desværre ikke så vild, som den var hypet til, men jeg nåede undervejs at blive ret hooked på Supergirl og så sæson 5 færdig.

    Det klart bedste ved den sæson er venskabet/fjendskabet mellem Kara og Lena Luthor. Katie McGrath, der spiller Lena, er virklig god og intens. Hun har et fascinerende ansigt, der kan udstråle intelligens, følsomhed og vrede på én gang. Jeg var sikker på, at jeg havde set hende før et eller andet sted, men der gik lang tid, før jeg opdagede, at det jo er gode "gamle" Morgana fra Merlin.

    Siden da har jeg kraftig overvejet at se de første fire sæsoner af Supergirl. Men jeg gider ikke rigtig "ugens skurk" afsnit, som jeg kunne forestille mig fylder meget i starten. Og hvis Lena Luthor først kommer til senere, så er der mange afsnit, der skal overstås først. Jeg kan se, at sæson 1-4 har 87 afsnit. Det er fa'me mange spildte timer, hvis det kun er en lille del, der er godt?

    S. Rico10-02-21 23:58

  • ★★★★★★1

    Det var så lidt. :)

    Sæson 6 af "Supergirl" - som også bliver seriens sidste sæson - får premiere til April, så vidt jeg har hørt. Det er også fint at stoppe der, da de færreste serier har svært ved at forny sig, hvis de kører længere end 5-6 sæsoner. 

    Jeg glæder mig også til "Superman & Lois", som følger op på "Elseworlds" afsnittet i sæson 4 af "Supergirl", hvor Oliver Queen og Barry Allen mødes med Kara/Supergirl i Smallville på Kent farmen, hvor Superman og Lois også befinder sig efter at Superman officielt er gået på pension. Det er en ret interessant idé, men lur mig om han ikke ender med at må trække i dragten igen. :) 

    Jeg kan se at The Flash også stadig kører - med sæson 7 den 2. marts. Jeg tror jeg stoppede med at se hele Arrowverset for 2 år siden - men er vist med halvvejs i sæson 5 på The Flash.

    Arrow har jeg set til starten af sæson 7 - som jo ellers ser ud til at være en af de bedre

    DC's Legends of Tomorrow - se ud til at jeg slap den efter sæson 3

    Supergirl - som sagt efter sæson 2

    Batwoman gik jeg også igang med - men den fængede ikke rigtigt, og nu er der en ny i hovedrollen, åbenbart?

    Jeg tror at det efterhånden var blevet lidt for meget skabelonbaseret. 

    Men særligt at Arrow har fået sin afslutning - og at man kan se en ende på Supergirl, og måske The Flash - gør at jeg har mod på at se videre. 170 episoder - alene på Arrow var også lidt voldsomt.

    Wayne11-02-21 09:34

  • ★★★★★0

    Supergirl er den eneste serie nogensinde, hvor jeg har brudt min egen regel om, at serier skal ses systematisk og kronologisk. Faktisk startede jeg direkte på sæson 5, hvilket lyder helt ude i hampen. Men der er en god forklaring:

    Da jeg så cross-over'en Elseworlds synes jeg ikke, at jeg fik det fulde udbytte, eftersom der var flere personer med fra Supergirl, som jeg ikke kendte.

    Så da Crisis on Infinite Earths nærmere sig, gik jeg mere metodisk til værks. Jeg begyndte på både Batwoman (s1) og Supergirl (s5), som var nye for mig. Og jeg tog selvfølgelig også en ekstra omgang med Flash (s6), Arrow (s8), og Legends (s5).

    Selve cross-over'en var desværre ikke så vild, som den var hypet til, men jeg nåede undervejs at blive ret hooked på Supergirl og så sæson 5 færdig.

    Det klart bedste ved den sæson er venskabet/fjendskabet mellem Kara og Lena Luthor. Katie McGrath, der spiller Lena, er virklig god og intens. Hun har et fascinerende ansigt, der kan udstråle intelligens, følsomhed og vrede på én gang. Jeg var sikker på, at jeg havde set hende før et eller andet sted, men der gik lang tid, før jeg opdagede, at det jo er gode "gamle" Morgana fra Merlin.

    Siden da har jeg kraftig overvejet at se de første fire sæsoner af Supergirl. Men jeg gider ikke rigtig "ugens skurk" afsnit, som jeg kunne forestille mig fylder meget i starten. Og hvis Lena Luthor først kommer til senere, så er der mange afsnit, der skal overstås først. Jeg kan se, at sæson 1-4 har 87 afsnit. Det er fa'me mange spildte timer, hvis det kun er en lille del, der er godt?

    Der lyder helt spøjst i mine ører at gå i gang med en serie på den måde du har gjort her, hvilket jo så betyder,  at du allerede har fået spoilet en del.

    Jeg kan sagtens forstå det ift at de forskellige crossovers har givet mere mening for dig, men alligevel ville jeg aldrig selv gøre det på den måde. På den anden side har der jo så haft den positive effekt, at du har fået lyst til at se resten af serien, så det er jo kun godt. :)

    Mht. Lena Luthor - og jeg er helt enig med dig i, at Katie McGrath gør det rigtig godt i rollen - så bliver hun introduceret i sæson 2 og spiller allerede her en central rolle ift plot og Kara/Supergirls karakter udvikling.

    Ellers er det - som jeg også skrev til Wayne - primært sæson 1 der har en fremtrædende monster of the week skabelon (der er dog også en overordnet arc i sæson 1), hvilket man går næsten helt væk fra, da Warner overtager serien fra sæson 2, hvor "Supergirl" bliver markant bedre.

    Og sæson 3 og særligt 4 er noget af det bedste indenfor Arrowversets univers, så det er bestemt værd at bruge tid på. :)

    NightHawk11-02-21 16:39

  • ★★★★★0

    Jeg kan se at The Flash også stadig kører - med sæson 7 den 2. marts. Jeg tror jeg stoppede med at se hele Arrowverset for 2 år siden - men er vist med halvvejs i sæson 5 på The Flash.

    Arrow har jeg set til starten af sæson 7 - som jo ellers ser ud til at være en af de bedre

    DC's Legends of Tomorrow - se ud til at jeg slap den efter sæson 3

    Supergirl - som sagt efter sæson 2

    Batwoman gik jeg også igang med - men den fængede ikke rigtigt, og nu er der en ny i hovedrollen, åbenbart?

    Jeg tror at det efterhånden var blevet lidt for meget skabelonbaseret. 

    Men særligt at Arrow har fået sin afslutning - og at man kan se en ende på Supergirl, og måske The Flash - gør at jeg har mod på at se videre. 170 episoder - alene på Arrow var også lidt voldsomt.

    Jeg kan sagtens forstå, at det virker overvældende med så mange sæsoner og afsnit særligt, når det er tv-serier lavet efter en umiddelbart mere gammeldags og traditionel baseret måde at fortælle historierne på, end man eksempelvis kender det fra serier så som "Breaking Bad" eller "Game of Thrones" osv. 

    Men der er alligevel forskel på de fire hovedserier i Arrowverset og særligt i en serie som "Legends of Tomorrow" og nu også "Supergirl" er der blevet givet væsentlig mere plads til at udfordre den traditionelle CW/Warner formel og skabe nogle ret eventyrlige, kreative og uforudsigelige superhelte-universer.

    "The Flash" mener jeg er blevet forlænget til også at inkludere en sæson 8, som så også vil være den sidste her. Den serie startede rigtig godt i de første fire sæsoner men tog så et mindre kvalitetsmæssigt dyk i sæson 5 - som var ok uden at være prangende - inden den ramte bunden med sæson 6, som var virkelig skidt. Jeg frygter desværre lidt, at det derfor kan blive nogle halvsløje sidste sæsoner men krydser fingre for, at de får rettet op på skuden ingen.

    "Arrow" startede svagt i sæson 1, men kom virkelig flot igen i de efterfølgende sæsoner, hvor sæson 2-6 har været herlig underholdning. Desværre var sæson 7 en blandet fornøjelse, som har nogle fremragende første 10 afsnit, hvor Oliver Queen skal forsøge at overleve i det fængsel han er havnet i. I anden halvleg af den sæson bliver det desværre meget rodet særligt, da der springes frem og tilbage mellem nutid og fremtid, hvor man følger Oliver Queens datter.

    Jeg mangler her kun at se 8 og sidste sæson, som kun er på 10 afsnit og mest er en epilog til den store  crossover "Crisis on Infinite Earths".

    Af de fire hovedserier mangler jeg hhv: 

    • Arrow - sæson 8
    • The Flash - sæson 7+8
    • Legends of Tomorrow - sæson 6
    • Supergirl - sæson 5+6

    Og af de tre biserier i samme univers mangler jeg hhv:

    • Black Lightning - sæson 3
    • Batwoman - sæson 1+2
    • Superman & Lois - sæson 1+?

    Men fedt at læse, at du har fået lyst til at fortsætte med Arrowverset igen. Skriv endelig lidt om hvad du synes, når du er kommet videre med det. :) 

    NightHawk11-02-21 17:16

  • ★★★★★0

    The Postman Always Rings Twice (1946)

    Kruse11-02-21 19:26

  • ★★★★★0

    The Postman Always Rings Twice (1946)

    Den film har de vist aldrig fået set hos Post Nord. ;) 

    NightHawk11-02-21 20:00

  • ★★★★★★0

    Aftenens film er:

    The Trial of the Chicago 7 - den ser jeg selv

    To All the Boys I've Loved Before - den ser jeg med konen, mens jeg grovæder sushi :)

    Guldager12-02-21 18:05

  • ★★★★★★0

    Godmothered på Disney+.....Den er sikkert ringe, men fruen har valgt den til familiens fredagsunderholdning. Heldigvis har vi også et par drinks til senere. Så kan jeg se frem til det:)

    T. Nielsen12-02-21 18:16

  • ★★★★★★0

    Godmothered på Disney+.....Den er sikkert ringe, men fruen har valgt den til familiens fredagsunderholdning. Heldigvis har vi også et par drinks til senere. Så kan jeg se frem til det:)

    Nå, Isla Fisher er med. Så kan jeg da klæde hende af med øjnene. Hun er sgu så cute:-P

    T. Nielsen12-02-21 19:14

  • ★★★★★0

    Stray Dog (1949)

    Kruse12-02-21 19:27

  • ★★★★★0

    The Little Mermaid (1989)

    Kruse13-02-21 12:34

  • ★★★0

    Wandavision ep 6

    Gormanden13-02-21 12:49

  • ★★★★★0

    La Grande Illusion (1937)

    Kruse13-02-21 19:34

  • ★★★0

    News of the World

    Steffan Rasmussen13-02-21 20:06

  • ★★★0

    Ammonite

    Steffan Rasmussen14-02-21 14:19

  • ★★★★★★2

    Tror vi ender på Predator i aften. Det er på tide, at børnene får lidt kultur ind i deres Roblox-hjerner. Østrigske muskler er vigtigt vitamin for børn 7-12! 

    davenport14-02-21 19:48

  • 1

    If it bleeds, we can kill it

    Popeye14-02-21 20:36

  • ★★★0

    Tror vi ender på Predator i aften. Det er på tide, at børnene får lidt kultur ind i deres Roblox-hjerner. Østrigske muskler er vigtigt vitamin for børn 7-12! 

    Jep, kan anbefale. Min yngste pige på 16 kom i går og spurgte om ikke snart vi skulle se Predator igen :) Det er vel et par år siden hun så den for 2. Gang :)

    Gormanden14-02-21 21:41

  • ★★★0

    If it bleeds, we can kill it

    I ain’t got time to bleed

    Gormanden14-02-21 21:43

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen