Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Shit den virker ringe mand. 

    Godt du advarer dig selv ;-D

    Wayne21-05-21 21:40

  • ★★0

    Et gensyn med følgende film: Juice med Tupac og en meget ung Omar Epps.

    Ikke noget mesterværk, men et sjovt gensyn. Man bliver helt nostalgisk.

    Den næste bliver Stephen King's Silver Bullet

    Ryder66621-05-21 21:42

  • ★★★★★★1

    Indiana Jones and The Last Crusade

    Wayne21-05-21 21:42

  • ★★★★★0

    Uuuh Silver Bullet! Jeg tror ikke tiden, har været så god mod den film, men den var fed dengang =)

    David Lund21-05-21 21:42

  • ★★★★0

    Godt du advarer dig selv ;-D

    :D

    Babo21-05-21 21:43

  • ★★0

    Uuuh Silver Bullet! Jeg tror ikke tiden, har været så god mod den film, men den var fed dengang =)

    At den er lidt outdated gør, at den for mig, er blevet en del af filmens charme.

    Derudover holder Busey og Haim den godt kørende, takket være en sublim kemi.

    I Want that wheelchair damnit 

    Ryder66621-05-21 21:55

  • ★★★★★0

    At den er lidt outdated gør, at den for mig, er blevet en del af filmens charme.

    Derudover holder Busey og Haim den godt kørende, takket være en sublim kemi.

    I Want that wheelchair damnit 

    På den måde holder den vel stadig, ja. Men det der var oprigtigt godt dengang, er måske lidt mere kitsch i dag? Dunno - så den sidst for ca. 25 år siden =)

    David Lund21-05-21 21:58

  • ★★0

    På den måde holder den vel stadig, ja. Men det der var oprigtigt godt dengang, er måske lidt mere kitsch i dag? Dunno - så den sidst for ca. 25 år siden =)

    Kan på sin vis godt følge dig...ret ofte, har ældre film det med at miste intensitet...men som rent nostalgisk, godt kan fungere nogenlunde, på trods af at den på nuværende tidspunkt, godt kan virke primitiv.sammenlignet med det der laves idag

    Gi'r det mening?

    Ryder66621-05-21 22:07

  • ★★★★★0

    Kan på sin vis godt følge dig...ret ofte, har ældre film det med at miste intensitet...men som rent nostalgisk, godt kan fungere nogenlunde, på trods af at den på nuværende tidspunkt, godt kan virke primitiv

    Gi'r det mening?

    Haha det tror jeg! Men god fornøjelse. Jeg fik da helt lyst til et gensyn, så nu må jeg hellere finde den et sted i den nærmeste fremtid.

    David Lund21-05-21 22:06

  • ★★0

    Haha det tror jeg! Men god fornøjelse. Jeg fik da helt lyst til et gensyn, så nu må jeg hellere finde den et sted i den nærmeste fremtid.

    Takker, og god fornøjelse til dig også

    Ryder66621-05-21 22:09

  • ★★★★★0

    Army of the Dead (2021)

    Kruse22-05-21 12:41

  • ★★★0

    Army of the Dead (2021)

    Er du ikke lige lovlig hård ved dig selv lige nu? 

    Essal22-05-21 14:46

  • ★★★★★2

    Du mener vel Elliot Page ikke ?

    Grunden til at jeg skrev Ellen Page hænger sammen med, at det jo var det som han hed dengang og hvor han identificerede sig som en kvinde. For mit vedkommende giver det bedst mening, hvis man forholder sig til fortiden sådan som den rent faktisk var i stedet for at slette fortiden med tilbagevirkende kraft grundet en ændring i nutiden.

    Selvfølgelig har jeg fuld respekt og forståelse for kønskiftet og vil fremadrettet angående nye projekter film tv-serier m.m. sige han og Elliot Page. Men det giver ikke nogen mening at gøre det ift fortiden, for dengang eksisterede manden Elliot Page ikke.

    Hvis du lod som om, at det altid havde været han og Elliot Page ville du jo heller ikke kunne forklare det kønskifte og den navneforandring, der har været sidenhen. Her må man jo også forholde sig til, at det tidligere har været hun og Ellen Page for ellers bliver det umuligt at forklare. :) 

    NightHawk22-05-21 14:50

  • ★★★★★0

    Jeg har besluttet mig for, at jeg i aften langt om længe vil se The Nightingale. Jennifer Kents "The Babadook" var fremragende, så jeg har virkelig høje forventninger til hendes nyeste værk.

    NightHawk22-05-21 15:03

  • ★★★★★0

    @NightHawk: Der er ikke nogen perfekt løsning, og jeg mener at din løsning er mindst ligeså problemfyldt og fyldt med logiske krumspring. Opdeler du også Muhammad Ali og Cassius Clay? Startede Muhammad Ali først med at bokse i 1964? Hvis du snakker om Rebecca Romijn i de første X-Men-film vil du så konsekvent skrive Rebecca Romijn-Stamos? Er Joaquin Phoenix med i film eller tv-serier før “To Die For” i 1995?

    Jeg mener ikke at det nødvendigvis er forkert at omtale en skuespiller, som de blev krediteret for i sin tid for den pågældende film, men jeg synes også det er fjollet at påstå, at man sletter fortiden ved om bruge det nye navn. Jeg har ikke tænkt mig at skrive Leaf Phoenix når jeg omtaler Joaquins tidlige karriere, og det sletter jeg ikke fortiden med.

    Kruse22-05-21 16:36

  • ★★★★2

    Hvad skal man svare, hvis nogen spørger, hvem der lavede The Matrix?

    Jeg ville svare: "det gjorde Wachowski brødrene" og så tilføje: "men nu er de søstre". For filmen blev jo ikke lavet af to søstre. Den blev lavet af to brødre.

    S. Rico22-05-21 16:48

  • ★★★★★0

    Hvad skal man svare, hvis nogen spørger, hvem der lavede The Matrix?

    Jeg ville svare: "det gjorde Wachowski brødrene" og så tilføje: "men nu er de søstre". For filmen blev jo ikke lavet af to søstre. Den blev lavet af to brødre.

    Igennem hele deres karriere er de ofte blevet refereret til som The Wachowskis, og det fungerer jo stadig. Personligt betyder det dog ingenting for mig om folk siger Wachowski-brødrene, Wachowski-søskende eller Wachowski-søstrene. Sålænge man gør det hele i god tro og ikke har nogen lavsindede hensigter. 

    Kruse22-05-21 16:58

  • ★★★★★★0

    Man kunne også bare undlade at gøre det til et større problem og bare skrive Elliot Page, tidligere kendt som Ellen eller Ellen Page, senere kendt som Elliot, hvis han hed Ellen da han lavede filmen. 

    T. Nielsen22-05-21 17:25

  • ★★★★0

    Hvad skal man svare, hvis nogen spørger, hvem der lavede The Matrix?

    Jeg ville svare: "det gjorde Wachowski brødrene" og så tilføje: "men nu er de søstre". For filmen blev jo ikke lavet af to søstre. Den blev lavet af to brødre.

    Chicks with dicks :)

    Babo22-05-21 17:29

  • ★★★★★2

    @NightHawk: Der er ikke nogen perfekt løsning, og jeg mener at din løsning er mindst ligeså problemfyldt og fyldt med logiske krumspring. Opdeler du også Muhammad Ali og Cassius Clay? Startede Muhammad Ali først med at bokse i 1964? Hvis du snakker om Rebecca Romijn i de første X-Men-film vil du så konsekvent skrive Rebecca Romijn-Stamos? Er Joaquin Phoenix med i film eller tv-serier før “To Die For” i 1995?

    Jeg mener ikke at det nødvendigvis er forkert at omtale en skuespiller, som de blev krediteret for i sin tid for den pågældende film, men jeg synes også det er fjollet at påstå, at man sletter fortiden ved om bruge det nye navn. Jeg har ikke tænkt mig at skrive Leaf Phoenix når jeg omtaler Joaquins tidlige karriere, og det sletter jeg ikke fortiden med.

    Jeg synes nu ikke det behøver at gøres så kompliceret, som du gerne vil gøre det til. Det er for mig at se meget ligetil, nemlig det at fortiden er hvad den er og nutiden en anden og så forholder man sig til det.

    De tre eksempler du har nævnt er alle i form af et navneskift og ikke et kønskifte, så de kan ikke helt sammenlignes synes jeg ift Ellen/Elliott Page, hvor der også er blevet skiftet køn. Og ja, jeg ville faktisk bruge deres forskellige navne alt efter hvornår de er blevet ændret ift deres karriere. Mht Cassius Clay så startede han med at bokse i 1954 og det ændrer navneskiftet i sig selv ikke noget på ift hans erhverv. Men den nye identitet som Muhammed Ali startede som du skriver først i 1964 og derfor giver det da også bedst mening at omtale hans karriere som bokser under det navn fra det årstal det skiftede, synes jeg.

    Mht. om at man sletter fortiden ift personens oprindelige ophav så gør man da netop dette i Ellen/Elliott Pages tilfælde ved at lade som om kvinden Ellen Page aldrig har eksisteret ved at insistere på at omtale alt i fortiden som han og Elliott Page. Det giver bare ingen mening, når plakater, cover, rulletekster osv alle klart og tydeligt understreger at det ikke har været tilfældet. 

    NightHawk22-05-21 17:42

  • ★★★★★0

    Man kunne også bare undlade at gøre det til et større problem og bare skrive Elliot Page, tidligere kendt som Ellen eller Ellen Page, senere kendt som Elliot, hvis han hed Ellen da han lavede filmen. 

    Jeg synes nu heller ikke, at jeg gør det til et stort problem. Jeg forklarede blot Elwood, hvad der gav bedst mening for mig. Hvordan alle andre forholder sig til det, bestemmer man da naturligvis helt selv. :)

    NightHawk22-05-21 17:40

  • ★★★★★★1

    Jeg synes nu heller ikke, at jeg gør det til et stort problem. Jeg forklarede blot Elwood, hvad der gav bedst mening for mig. Hvordan alle andre forholder sig til det, bestemmer man da naturligvis helt selv. :)

    Det var nu heller ikke dig der problematiserede det:) Jeg snakkede blot generelt. 

    T. Nielsen22-05-21 17:50

  • ★★★★★0

    Jeg ser nu bare et navneskift for et navneskift. Der ændrer ikke ved at det er den samme person, uanset kønsskifte. At skrive Elliott ændrer ligeså lidt i min verden, at han engang har været kvinde, som det at skrive Joaquin ændrer ved at han engang hed Leaf. Fair nok, at man føler for det ene eller der andet, men fjollet at påstå at nogen sletter fortiden fordi de omtaler personen med deres nuværende navn. Det er noget andet når man gør en kæmpe indsats for at redigere ens tidligere tekster til det nye navn, men det var ikke det situationen her handlede om.

    Kruse22-05-21 17:58

  • ★★★★★★1

    Hvad skal man svare, hvis nogen spørger, hvem der lavede The Matrix?

    Jeg ville svare: "det gjorde Wachowski brødrene" og så tilføje: "men nu er de søstre". For filmen blev jo ikke lavet af to søstre. Den blev lavet af to brødre.

    Helt enig :-)

    Wayne22-05-21 17:56

  • ★★★★★★1

    Chicks with dicks :)

    Det er vel ikke sikkert :-)

    Wayne22-05-21 17:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen