Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★0

    Det er vel ikke sikkert :-)

    Så høn :)

    Babo22-05-21 18:01

  • ★★★★★0

    I aften snupper jeg et gensyn med “The Exorcist” (1973).

    Kruse22-05-21 19:24

  • ★★★★★0

    Det var nu heller ikke dig der problematiserede det:) Jeg snakkede blot generelt. 

    Ah ok. Fair nok. Jeg blev blot lidt i tvivl om det var mig, du mente. :)

    NightHawk22-05-21 20:03

  • ★★1

    Det bliver et natligt gensyn med No Retreat No Surrender med Jean Claude Van Damme på Blu Ray.

    Måtte lede efter flere hundrede Blu Rays igennem før jeg fandt den, og fandt ud af at jeg bare havde overset den i min BD samling. Der er ikke noget system i mine over 1500 film i alt, så hvis der er en jeg savner at se, er det en stor rodebunke at skulle søge efter en bestemt.

    BD og dvd står dog hver for sig, men fandeme besværligt nogen gange at skulle igennem alt det, især hvis man ofte ikke har det store overskud, til at finde dem frem. Også selvom de står på dobbeltrækker på reolerne.

    Ryder66623-05-21 02:41

  • ★★★★★1

    Min OCD koger over, Ryder! Men du får da et like for valg af film!

    David Lund23-05-21 07:12

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en western i aften, hvilket bliver The War Wagon med John Wayne og Kirk Douglas. Det er første og eneste gang, at de to legender spillerde overfor hinanden, så det bliver interessant at se. :) 

    NightHawk23-05-21 19:58

  • ★★2

    Det bliver Ninja Iii The Domination, med den hotte Lucinda Dickey.

    En film jeg så som barn.

    Jeg så forresten Revenge Of The Ninja igår før No Retreat No Surrender.

    Har dem alle på Blu Ray 

    Det bliver først lidt senere, efter en lille lur.

    Det blev sent igår

     

     

    Ryder66623-05-21 21:46

  • ★★0

    Det bliver Stone Cold med Brian Bosworth og Lance Henriksen på BD

    Super fed actionfilm, der kører nonstop

    Mødte Lance Henriksen nogle gange, da han var til sci-fi con i Sverige 07/08 tror jeg det var... husker ikke de præcise årstal.

    Har en signeret Frank Black actionfigur fra x-files/millennium

    Super sympatisk fyr, der ovenikøbet gav mig et kram under hans pause, Derudover signerede han meget mere end hvad jeg havde betalt for

    Jeg filmede hele hans Q&A, hvor han besvarede 4 af mine spørgsmål.

    Ryder66624-05-21 19:02

  • ★★★★0

    Fangede nogle Bill Burr shows på Netflix. Han er bare så grotesk sjov. 

    Babo24-05-21 18:50

  • ★★0

    Fright Night part 2 1988 på BD

     

    Glemmer aldrig da Regine ligger på taget af Charlie Brewster's bil.

    Damn hendes proportioner/kvindelige former kommer virkelig til syne i den scene, dog påklædt. God Damn, she's hot!!! Efter min mening den hotteste, mest forførende og lystige vampyrkvinde, ever. She can bite me anytime

    Ryder66624-05-21 22:05

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Nosferatu” (1922).

    Kruse25-05-21 19:33

  • ★★0

    Jeg overvejer at se psycho-thrilleren Nature Of The Beast med Lance Henriksen og Eric Roberts. 

    Har et signeret foto, fra filmen, hvor Lance Henriksen skrev sit rigtige navn og hans karakternavn, Jack Powell. Han måtte spørge mig, hvad navnet var, da han havde glemt det, han kunne dog godt stave navnet korrekt. Og da jeg var til hans Q&A spurgte jeg om hvad meningen var med hans mave protese var, hvor han sagde at den var lavet af samme gut der også stod for med doubtfire. Derudover fortalte han også at Roberts var lettere abusive, overfor Lance, for at skabe tension mellem de to. Han forklarede også at nogle af detaljerne var improviseret af Henriksen himself. 

    Alt i alt en fed film, hvor man virkelig er i tvivl om, hvem der er hvad.

    Ryder66625-05-21 19:55

  • ★★★★★0

    Gensyn med Tod Brownings “Dracula” (1931).

    Kruse26-05-21 19:36

  • ★★0

    Er godt igang med at se Fatal Beauty med Whoopi Goldberg og Sam Elliott.

    til min store overraskelse var der engelsk tekst på den tyske Uncut BD, som jeg fik med posten idag

    Ryder66626-05-21 22:12

  • ★★0

    Har sat Lone Wolf Mcquade på BD med Chuck Norris og David Carradine.

    Efter min mening, den bedste Norris-film, ever.

    Ryder66627-05-21 00:05

  • ★★★★★0

    Cairo Station (Bab el hadid) (1958)

    Kruse27-05-21 19:31

  • ★★★★★0

    Jeg snupper langt om længe en premiere i hjemmebiografen med Lars Von Triers seneste værk i blodig form af The House That Jack Build. Det bliver som sædvanligt sikkert en både syret og bizar oplevelse. :) 

    NightHawk27-05-21 20:48

  • ★★★★★0

    I morgen på Netflix starter i øvrigt sæson 3 af komedie-serien The Kominsky Method med Michael Douglas og Paul Reiser i de bærende roller. Alan Arkin er desværre ikke med i sidste sæson - hvilket er super ærgerligt - men mon ikke Douglas og Reiser kan holde niveauet alligevel. Jeg glæder mig under alle omstændigheder til at se den sidste sæson. :) 

    NightHawk27-05-21 20:59

  • ★★0

    Jeg snupper langt om længe en premiere i hjemmebiografen med Lars Von Triers seneste værk i blodig form af The House That Jack Build. Det bliver som sædvanligt sikkert en både syret og bizar oplevelse. :) 

    Jeg har den på BD, gav den en chance, men den kunne ikke holde min interesse fanget, så måske endnu et forsøg på at se den til ende, lurer i fremtiden.

    Ryder66627-05-21 21:06

  • ★★★★0

    I morgen på Netflix starter i øvrigt sæson 3 af komedie-serien The Kominsky Method med Michael Douglas og Paul Reiser i de bærende roller. Alan Arkin er desværre ikke med i sidste sæson - hvilket er super ærgerligt - men mon ikke Douglas og Reiser kan holde niveauet alligevel. Jeg glæder mig under alle omstændigheder til at se den sidste sæson. :) 

    Den skal ses, men Paul Reiser har aldrig sagt mig noget og gjorde det heller ikke her. Var der en forklaring på, hvorfor Alan Arkin ikke var med længere?

    chandler7527-05-21 21:14

  • 0

    Har lige set Army og The Dead som er ret underholdende og man skal tage den hvad den er. På IMDB giver mange brugere den dårlige anmeldelser. Godt nok er den fjollet men action og underholdnings værdien fejler ingenting.

    Temp Viking27-05-21 22:38

  • ★★★0

    Den skal ses, men Paul Reiser har aldrig sagt mig noget og gjorde det heller ikke her.

    Han havde da en rigtig god rolle i Aliens :)

    vh Gorman

    Gormanden27-05-21 23:47

  • ★★★★★0

    Jeg har den på BD, gav den en chance, men den kunne ikke holde min interesse fanget, så måske endnu et forsøg på at se den til ende, lurer i fremtiden.

    Det er helt sikkert også en på mange måder udmattetende film qua det langsommelige tempo og den ofte søvndyssende voiceover eller dialog mellem Jack og Verge. Og de indskudte paneler hvor der bliver fremhævet diverse kunstværker, bygninger og skulpturer kan også være lidt tungt at danse med 

    Men på den positive side så holdt jeg alligevel ud hele vejen til den absurde og absurd sjove finale fordi, at Matt Dillon bare er fantastisk i den rolle - Uma Thurman, Sofie Gråbøl m.f. spiller også rigtig godt - samt det at de 5 mord-vignetter der udgør hovedhistorien alle er fremragende lavet.

    De er på én gang dybt frastødende, men fordi Lars Von Trier har lavet det med en tyk satirisk og humoristisk vinkel, så er det alligevel til at holde ud at se på. Det er på mange måder en humor, der stemmer fint overens med den type man også kan se i en film som "American Psycho". 

    Så alt opsummeret er det en film, der har sine fejl og mangler,og som jeg ikke synes hører til blandt Von Triers allerbedste værker, men som alligevel indeholder så mange gode ting, at jeg godt vil give en solid anbefaling. Så giv den en bare chance mere på et tidspunkt. :)

    NightHawk28-05-21 13:20

  • ★★★★★0

    Den skal ses, men Paul Reiser har aldrig sagt mig noget og gjorde det heller ikke her. Var der en forklaring på, hvorfor Alan Arkin ikke var med længere?

    Jeg har ikke kunnet finde noget officielt på hvorfor, at Alan Arkin ikke ville medvirke i sæson 3, hverken dengang det blev offentliggjort eller nu her flere måneder efter. Han havde umiddelbart kun kontrakt på to sæsoner, men der var jo ingen tegn på, at hans karakter skulle skrives ud af serien ift. hvordan sæson 2 sluttede.

    Så derfor kom det også som en kæmpe overraskelse for alle, at Arkin pludselig ikke var en del af serien længere. Michael Douglas har også ved flere lejligheder i forskellige interviews givet udtryk for hvor glad han var for at arbejde sammen med Arkin og at de to gamle gutter var blevet rigtig gode venner under indspilningerne, så Arkins fravær skyldes heller ikke nogen gnidninger her. 

    Det som skulle være den primære årsag - og det er kun rygter - er at der havde været kreative uoverensstemmelser mellem Arkin og seriens skaber Chuck Lorre og at Arkin ikke var enig i den retning hans karakter skulle have haft i sæson 3. Men det er som sagt ikke blevet officielt bekræftet endnu. 

    Mht. Paul Reiser er jeg heller ikke den store fan selvom, jeg godt kunne lide ham i "Mad About You" serien med Helen Hunt. Jeg synes dog også, at han gør det rigtig godt i "The Kominsky Method". :)

    NightHawk28-05-21 13:21

  • ★★0

    Det er helt sikkert også en på mange måder udmattetende film qua det langsommelige tempo og den ofte søvndyssende voiceover eller dialog mellem Jack og Verge. Og de indskudte paneler hvor der bliver fremhævet diverse kunstværker, bygninger og skulpturer kan også være lidt tungt at danse med 

    Men på den positive side så holdt jeg alligevel ud hele vejen til den absurde og absurd sjove finale fordi, at Matt Dillon bare er fantastisk i den rolle - Uma Thurman, Sofie Gråbøl m.f. spiller også rigtig godt - samt det at de 5 mord-vignetter der udgør hovedhistorien alle er fremragende lavet.

    De er på én gang dybt frastødende, men fordi Lars Von Trier har lavet det med en tyk satirisk og humoristisk vinkel, så er det alligevel til at holde ud at se på. Det er på mange måder en humor, der stemmer fint overens med den type man også kan se i en film som "American Psycho". 

    Så alt opsummeret er det en film, der har sine fejl og mangler,og som jeg ikke synes hører til blandt Von Triers allerbedste værker, men som alligevel indeholder så mange gode ting, at jeg godt vil give en solid anbefaling. Så giv den en bare chance mere på et tidspunkt. :)

    Det var netop filmens sløve fortællertempo, der gjorde at jeg stod af halvvejs inde. Og jeg kan endda godt lide film, der gi'r sig tid til at blive fortalt. Godt nok ikke samme genre, men et eksempel på en slow-paced film, jeg finder dybt fascinerende, er Legend Of The Holy Drinker med Rutger Hauer.

    Ryder66628-05-21 16:20

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen