Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★0

    Ja det var første gang. Den var ganske glimrende og Oquinn leverer en skarp præstation. Der spilles faktisk godt af alle og man kunne nemt have hoppet i 80’er horror-fælden, men synes der tages gode beslutninger. Uhyggelig åbnings scene! Jeg vil give den 8/10

    Enig...jeg havde et mega Crush på Jill Schoelen, back in the days.

    Kan forresten også anbefale The Stepfather 2, hvor det går udover Meg Foster og Jonathan Brandis. X-rated udgave indeholder et brutalt drab, kan jeg godt afsløre uden at spoile. Den findes som bonusmateriale på 2'eren i den tyske release, med originalt engelsk lydspor.

    3'eren er flad og uden Terry O'Quinn, så den ville jeg helt klart fravælge.

    Og så er det vel egentligt mere thriller end horror, ikke? Hvilket bestemt ikke er en dårlig ting.

    Ryder66617-07-21 23:57

  • ★★★★0

    Enig...jeg havde et mega Crush på Jill Schoelen, back in the days.

    Kan forresten også anbefale The Stepfather 2, hvor det går udover Meg Foster og Jonathan Brandis. X-rated udgave indeholder et brutalt drab, kan jeg godt afsløre uden at spoile. Den findes som bonusmateriale på 2'eren i den tyske release, med originalt engelsk lydspor.

    3'eren er flad og uden Terry O'Quinn, så den ville jeg helt klart fravælge.

    Og så er det vel egentligt mere thriller end horror, ikke? Hvilket bestemt ikke er en dårlig ting.

    Her må jeg følge min mavefornemmelse og sige, jeg ikke synes 2’eren ser særlig skarp ud og i det hele taget virker det plat han skulle overleve. Men jeg ved godt alt kan genopstå i manuskripts form :) Desuden virker det ikke som et koncept man kan fortsætte på, medmindre man måske havde valgt en mere afdæmpet rute ved at fokusere på traumerne, men det er der nok ikke mange penge i :) Jeg melder pas, men det kan være jeg finder drab-scenerne på YouTube og giver en vurdering af dem :)

    Babo18-07-21 09:00

  • ★★★★★★0

    Major Grom

    Plague Doctor

    Wayne18-07-21 22:24

  • ★★0

    Nick Of Time, med Johnny Depp og Christopher Walken

    Ryder66619-07-21 07:20

  • ★★0

    Death Wish 4, The Crackdown på BD

    Ryder66620-07-21 00:39

  • ★★0

    Knights Of The City 1986 på dvd

    m.youtube.com/watch

    Ryder66620-07-21 23:36

  • ★★★★★0

    Mädchen in Uniform (1931)

    Kruse21-07-21 19:18

  • ★★★★★★0

    Clannad: After Story - det er lidt af pligt, fordi jeg har den og har set Clannad, men synes godt nok ikke, at Clannad var god.

    Indtil videre er jeg ikke imponeret over den lille håndfuld anime-serier, jeg har set:

    Clannad: i slice of life-genren - men den er virkelig kedelig og overdramatisk

    Cowboy Bebop: jeg fangede den slet ikke, men den var da fin nok

    Death Note: starter afsindig godt og sådan er den også et godt stykke hen ad vejen - men så er der ca. 15 afsnit mere, og den trækker alt, alt for langt ud.

    Jeg har også Violet Evergarden, som jeg selvfølgelig ser, men derefter stopper jeg lidt med anime - på serieform, ikke film. 

    Guldager21-07-21 20:36

  • ★★★0

    I aften bliver det komedier med Superbad og Hot Tub Time Machine

    Gormanden22-07-21 14:26

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Rosemary’s Baby”.

    Kruse22-07-21 19:18

  • ★★★★★0

    Jeg snupper thrilleren Alone i aften. Det er en film ligesom "A Good Women Is Hard To Find", som jeg intet kendte til i forvejen men som jeg valgte at tage en chance med alligevel. Jeg kender heller intet til hverken instruktøren eller de to hovedroller, så det bliver spændende at se om den også bliver et hit her i hjemmebiografen. :)

    NightHawk22-07-21 20:05

  • ★★★★1

    Jeg snupper thrilleren Alone i aften. Det er en film ligesom "A Good Women Is Hard To Find", som jeg intet kendte til i forvejen men som jeg valgte at tage en chance med alligevel. Jeg kender heller intet til hverken instruktøren eller de to hovedroller, så det bliver spændende at se om den også bliver et hit her i hjemmebiografen. :)

    Hvis det er den instrueret af John Hyams, så er den formidabel. 

    Babo22-07-21 20:18

  • ★★0

    Life Of Crime på BD med John Hawkes, Jennifer Aniston og Tim Robbins.

    Ryder66622-07-21 22:55

  • ★★0

    Hvis det er den instrueret af John Hyams, så er den formidabel. 

    Købte også Alone forleden, mest på grund af Marc Menchaca, som jeg ikke havde hørt om før, men han virkede lovende i traileren.

    Og så er jeg i tvivl om, hvem min nye favoritskuespiller er, nu hvor Rutger Hauer ikke er blandt os længere. Det tomrum bliver svært at udfylde. Måske, kan han bare ikke erstattes.

    Ryder66622-07-21 23:10

  • ★★★★★★0

    The Old Guard

    Wayne22-07-21 23:33

  • ★★★★★0

    Hvis det er den instrueret af John Hyams, så er den formidabel. 

    Ja, det var den af John Hyams jeg så, og den var virkelig fremragende lavet. Rigtig godt spillet, samt super intens og nervepirrende fra start til slut. I starten var der nogle klare referencer til "Duel" og "The Hitcher", men da plottet så rykker sig fra vejene og ind i den gustne skov, så bliver filmen helt sin egen størrelse og survival-film. Fed afslutning også, den var jeg helt vild med.

    Den duel som Jessica og The man har i bilen og så tilsidst ved træstubbene var satme intenst lavet.

    Jeg fandt ud af, da jeg fik set ekstramaterialet, at "Alone" er et remake af en svensk film, der hedder "Forsvunden". I Tyskland har den fået den engelske titel "Night Hunt" og den originale udgave er også med i den tyske mediabook BD, som jeg har købt. Den skal jeg også lige have set en af dagene. :)

    NightHawk23-07-21 01:01

  • ★★★★0

    Ja, det var den af John Hyams jeg så, og den var virkelig fremragende lavet. Rigtig godt spillet, samt super intens og nervepirrende fra start til slut. I starten var der nogle klare referencer til "Duel" og "The Hitcher", men da plottet så rykker sig fra vejene og ind i den gustne skov, så bliver filmen helt sin egen størrelse og survival-film. Fed afslutning også, den var jeg helt vild med.

    Den duel som Jessica og The man har i bilen og så tilsidst ved træstubbene var satme intenst lavet.

    Jeg fandt ud af, da jeg fik set ekstramaterialet, at "Alone" er et remake af en svensk film, der hedder "Forsvunden". I Tyskland har den fået den engelske titel "Night Hunt" og den originale udgave er også med i den tyske mediabook BD, som jeg har købt. Den skal jeg også lige have set en af dagene. :)

    Sådan! Jeg stødte tilfældigt på den sidste år og den var blandt årets bedste. Den starter som en road-rage film, men udvikler sig lidt til noget andet med et par overraskelser i plottet. Kan egentlig også meget godt lide den forholder sig relativt realistisk, da hun f eks første gang møder psykopaten og har mulighed for at komme ud af bilen, kører hun bare videre. Godt tænkt, tænkte jeg :)

    Og virkelig fremragende skuespil og duellen til sidst er bare intens. Var dog ikke klar over det var remake?

    Babo23-07-21 07:59

  • ★★★★0

    Købte også Alone forleden, mest på grund af Marc Menchaca, som jeg ikke havde hørt om før, men han virkede lovende i traileren.

    Og så er jeg i tvivl om, hvem min nye favoritskuespiller er, nu hvor Rutger Hauer ikke er blandt os længere. Det tomrum bliver svært at udfylde. Måske, kan han bare ikke erstattes.

    Han er fremragende i den, men noget mere afdæmpet end Hauer, så det kommer an på ens præferencer. 

    Babo23-07-21 08:02

  • ★★★★0

    Nighthawk, traileren til den originale:

     m.youtube.com/watch

    Mærkeligt man i intet har hørt om den 

    Babo23-07-21 08:06

  • ★★★★★★0

    I dag står den på triple-gys:

    • You're Next
    • The Guest
    • Goodbye Mommy

    Guldager23-07-21 10:54

  • ★★★★★0

    Sådan! Jeg stødte tilfældigt på den sidste år og den var blandt årets bedste. Den starter som en road-rage film, men udvikler sig lidt til noget andet med et par overraskelser i plottet. Kan egentlig også meget godt lide den forholder sig relativt realistisk, da hun f eks første gang møder psykopaten og har mulighed for at komme ud af bilen, kører hun bare videre. Godt tænkt, tænkte jeg :)

    Og virkelig fremragende skuespil og duellen til sidst er bare intens. Var dog ikke klar over det var remake?

    Ja, hun reagerer på en måde som er mere realistisk ift hvordan, de fleste nok ville reagere i virkeligheden. Så fedt at de ikke bare følger den typiske thriller/horror måde at afvikle scenen på.

    Den scene hvor hun flygter barfodet igennem skoven lige efter at være sluppet ud af kælderen og hytten var dæleme også nervepirrende. Jeg sad og tænkte, at hun aldrig ville slippe væk uden sko på og da hun så fik den pind op i foden, var det bare sådan...fuck nu er hun færdig. Av, av, av, jeg fik selv helt ondt i foden, da hun skulle trække pinden ud igen. Så fedt da hun rejser sig op alligevel og fortsætter flugten trods store smerter. 

    Og der hvor psykopaten tror han har krammet på hende og så kaster hun sig i stedet frygtløs ud i floden. Hans undrende ansigtsudtryk over, at hun turde trodse ham på den måde er bare så pisse fedt. I det hele taget er deres lange duel bare fremragende lavet.

    Nighthawk, traileren til den originale:

     m.youtube.com/watch

    Mærkeligt man i intet har hørt om den 

    Ja, man kan godt se, at den amerikanske udgave lige umiddelbart ligger sig tæt op ad den svenske version. Jeg synes dog, at den amerikanske udgave virker væsentlig mere professionel i sit udtryk og mere intens i sine skuespilspræstationer, men det kan jeg selvfølgelig først vurdere mere præcist, når jeg ser hele filmen. Jeg satser på at få den set i løbet af weekenden. :)

    Så vidt jeg kunne se på making of om den den amerikanske version, så har de svenske producere/eller skabere af den svenske film også været inde over den amerikanske, så det bliver spændende at se, hvor stor forskel der egentlig er på de to film. 

    NightHawk23-07-21 13:07

  • ★★★★★0

    I dag står den på triple-gys:

    • You're Next
    • The Guest
    • Goodbye Mommy

    Glæd dig til "The Guest" og "You're Next", hvis du ikke har set dem før. De er super gode begge to. :)

    NightHawk23-07-21 13:09

  • ★★★★★0

    Kagemusha (1980)

    Kruse23-07-21 19:03

  • ★★★★0

    Ja, hun reagerer på en måde som er mere realistisk ift hvordan, de fleste nok ville reagere i virkeligheden. Så fedt at de ikke bare følger den typiske thriller/horror måde at afvikle scenen på.

    Den scene hvor hun flygter barfodet igennem skoven lige efter at være sluppet ud af kælderen og hytten var dæleme også nervepirrende. Jeg sad og tænkte, at hun aldrig ville slippe væk uden sko på og da hun så fik den pind op i foden, var det bare sådan...fuck nu er hun færdig. Av, av, av, jeg fik selv helt ondt i foden, da hun skulle trække pinden ud igen. Så fedt da hun rejser sig op alligevel og fortsætter flugten trods store smerter. 

    Og der hvor psykopaten tror han har krammet på hende og så kaster hun sig i stedet frygtløs ud i floden. Hans undrende ansigtsudtryk over, at hun turde trodse ham på den måde er bare så pisse fedt. I det hele taget er deres lange duel bare fremragende lavet.

    Ja, man kan godt se, at den amerikanske udgave lige umiddelbart ligger sig tæt op ad den svenske version. Jeg synes dog, at den amerikanske udgave virker væsentlig mere professionel i sit udtryk og mere intens i sine skuespilspræstationer, men det kan jeg selvfølgelig først vurdere mere præcist, når jeg ser hele filmen. Jeg satser på at få den set i løbet af weekenden. :)

    Så vidt jeg kunne se på making of om den den amerikanske version, så har de svenske producere/eller skabere af den svenske film også været inde over den amerikanske, så det bliver spændende at se, hvor stor forskel der egentlig er på de to film. 

    Udfra traileren virker den amerikanske mere prof og bedre, men altså.. jeg vil også se den på et tidspunkt. 

    Babo23-07-21 19:12

  • ★★0

    Cleveland Abduction, med Raymond Cruz i en stor hovedrolle, hvilket han får alt for få af efter min mening. Her beviser han hvorfor han burde få flere store roller.

    Kan ses på Netflix

    Ryder66623-07-21 22:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen