Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★0

    I aften snupper jeg først Funeral In Berlin, som er anden film i rækken om den engelske spion Harry Palmer, hvilket blev Michael Caines helt store gennembrud. Denne sequel blev i øvrigt instrueret af den rutinerede James Bond instruktør Guy Hamilton.

    Og bagefter skal jeg se Rowan Atkinson slå gækken løs i Merry Christmas Mr. Bean. :)

    Mr Bean rules....

    Jeg har hele serien af Mr Bean .

    Det er den røde boks, hvor der medfølger en figur, som skal forestille Mr Bean. 

    Den indeholder også den animerede serie, som jeg ikke er ligeså begejstret for ifht de almindelige sketches. Spillefilmene er også udmærket, men egner sig bedst til tv-formatet i små halve timers afsnit.

    Lige nu er det et gensyn med School Of Rock på Paramount+

    Ryder66616-12-21 22:37

  • ★★★0

    5 afsnit Hawkeye+ sidste afsnit Stranger Things, sæson 2

    Gormanden16-12-21 23:43

  • ★★★★★★0

    I det næste stykke tid vil jeg få kortet min watch-liste ned i en kombination af leje, stream og køb. Starter i dag med The Power of the Dog og måske Hand of God, hvis jeg kan nå det. 

    Listen er på 32 film - hvoraf nogen ikke er udgivet endnu, men de kommer lige med her også:

    A Hero
    About Endlessness
    Bacurau
    Barbie
    Benediction
    Bergman Island
    Charlatan
    De Uskyldige
    Everything everywhere all at once
    Flugt
    Fourteen
    Ikarie XB-1
    King Richard
    Love Child
    Margrethe den Første
    Pagten
    Paris, 13th District
    Quo Vadis, Aida?
    Rascal does not dream of a dreaming girl
    Red Rocket
    Rocks
    Saint Maud
    Supernova
    The Green Knight
    The Hand of God
    The Last Duel
    The Swallows of Kabul
    Those Who Wish Me Dead
    Titane
    Two of Us
    Undine
    Venuseffekten

    Guldager17-12-21 08:00

  • ★★★★★0

    The Hand of God (2021)

    Kruse17-12-21 19:19

  • ★★★★0

    Jeg lider ikke af søvnløshed. Så den film springer jeg over :-)

    S. Rico17-12-21 19:22

  • ★★★★0

    Jeg lider ikke af søvnløshed. Så den film springer jeg over :-)

    Hvorfor? 

    Babo17-12-21 19:30

  • ★★★★1

    Fordi jeg helt sikkert ville komme til at kede mig gudsjammerligt meget. Jeg har læst og hørt en hel del om den, og har på den baggrund indset, at det på ingen måde er noget for mig.

    S. Rico17-12-21 19:38

  • ★★0

    Valget står mellem State Of Grace, A Time To Kill, The Client og The Pelican Brief.

    Svært at vælge...hvad synes i?

    Ryder66617-12-21 19:40

  • ★★★0

    Fordi jeg helt sikkert ville komme til at kede mig gudsjammerligt meget. Jeg har læst og hørt en hel del om den, og har på den baggrund indset, at det på ingen måde er noget for mig.

    Er lige kommet ud fra den, og selvom den ikke når The Great Beauty niveau, så er det helt sikkert en god film. Og tro endelig ikke at traileren er et udtryk for filmen. Den er klart mere tradiotionel fortalt end eksempelvis The Great Beauty.

    Steffan Rasmussen17-12-21 19:41

  • ★★★★0

    A Time to Kill. Helt afgjort.

    S. Rico17-12-21 19:41

  • ★★0

    A Time to Kill. Helt afgjort.

    Ja, hælder mest til den eller State

    Ryder66617-12-21 19:45

  • ★★★★0

    Er lige kommet ud fra den, og selvom den ikke når The Great Beauty niveau, så er det helt sikkert en god film. Og tro endelig ikke at traileren er et udtryk for filmen. Den er klart mere tradiotionel fortalt end eksempelvis The Great Beauty.

    Jeg ser generelt ikke trailere, og har heller ikke set traileren til The Hand of God. Men jeg har lyttet til tre forskellige podcast anmeldelser af den. Så jeg har et rimeligt godt indtryk af, hvad det er for en film. Og det crasher bare temmelig meget med min smag og interesser.

    S. Rico17-12-21 20:04

  • ★★★★0

    Det er nok heller ikke en film til alle, men søger man ind i kunstens verden, så er Sorrentino blandt de fineste i dag. Rammer ikke altid det høje niveau fra The Consequences of Love og Den Store Skønhed, men jeg fandt afgjort denne tæt på. Vidunderlig film med skønt cast og karakterer jeg var i godt selskab med. Og så er den hammer sjov. 

    Babo17-12-21 21:09

  • ★★★★★0

    Så jeg har et rimeligt godt indtryk af, hvad det er for en film. Og det crasher bare temmelig meget med min smag og interesser.

    Og det er fair nok. Du kender bedst dig selv og din smag. Jeg kan også kun tale for mig selv, når jeg siger at der absolut intet søvndyssende eller kedeligt er over “The Hand of God”. Tværtimod, så sker der hele tiden noget, og der er ikke et kedeligt øjeblik i filmen.

    Vidunderlig film med skønt cast og karakterer jeg var i godt selskab med. Og så er den hammer sjov. 

    Meget enig. Vidunderlig film, der er både smuk og rørende. Man føler sig i sikket selvskab med Sorrentino, som ved hvordan hver en scene, billede og kamerabevægelse omhyggeligt skal orkestreres. Og jeg blev også overrasket over hvor sjov den var. Jeg grinede adskillige gange i løbet af filmen.

    Kruse17-12-21 22:06

  • ★★★★0

    Og det er fair nok. Du kender bedst dig selv og din smag. Jeg kan også kun tale for mig selv, når jeg siger at der absolut intet søvndyssende eller kedeligt er over “The Hand of God”. Tværtimod, så sker der hele tiden noget, og der er ikke et kedeligt øjeblik i filmen.

    Meget enig. Vidunderlig film, der er både smuk og rørende. Man føler sig i sikket selvskab med Sorrentino, som ved hvordan hver en scene, billede og kamerabevægelse omhyggeligt skal orkestreres. Og jeg blev også overrasket over hvor sjov den var. Jeg grinede adskillige gange i løbet af filmen.

    Svimlende åbningsscene. Han bruger også lyden meget godt og underlægning kun få steder. Mega fed titel, som giver mening på flere planer. En man tænker lidt over. Jeg synes alt spillede så dejligt her. Burde nok have været en eller to pladser højere på min liste ved nærmere eftertanke. 

    Babo17-12-21 22:19

  • ★★★★★0

    Space Jam: A New Legacy (2021)

    Kruse18-12-21 13:07

  • ★★★★★0

    I dag skal  jeg gense Jingle All The Way med Schwarzenegger for fuld udblæsning på jagt efter en Turbo Man figur til sønnike. Jeg har siden 1996, da jeg så filmen i biografen, set den et par gange siden, men det er aldrig gået og blevet en klassiker i stil med "Home Alone", da jeg synes den var lidt for overgearet og ligeså Schwarzenegger og Sinbads skuespil. Men nu får "Jingle All The Way" en chance mere og så kan det jo være, at jeg kan se noget mere positivt ved filmen. :)

    Og i aften vil jeg se sidste års Christmas Special af "Doctor Who" : Revolution of The Daleks, som jeg helt bevidst har ventet med at se da sæson 13 - der udkommer d  24 januar - har været udskudt grundet corona. Det bliver så et farvel til to af The Doctors faste companions - Ryan og Graham - mens at Yazmin bliver ombord og også er med i sæson 13, der så bliver den store afslutning på både Jodie Whitakers tid som Doctor Who og den mildt sagt temmelig udskældte Chris Chibnalls tid som showrunner.

    Den massive kritik der har været, har BBC heldigvis lyttet til og de har derfor fået Russell T. Davies - der i sin tid i 2005 og med stor succes rebootede franchisen - tilbage som showrunner på serien. Foreløbigt er der lavet en kontrakt på en Special og sæson 14 samtidig med, at Russell T. Davies har fået fuld kreativ kontrol over de kommende afsnit, han skal lave. Dette var et krav fra Davies side, som BBC er gået med til hvilket blot understreger, at de godt var klar over, at serien ikke kunne fortsætte på den måde, som Chris Chibnall lagde for dagen.

    Hvem der bliver den nye Doctor Who er dog ikke blevet afgjort endnu. Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at se enten Alan Cumming eller Richard Ayoade i rollen. :) 

    NightHawk19-12-21 14:02

  • ★★★1

    I anledning af 20-året for premieren: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.

    Steffan Rasmussen19-12-21 18:32

  • ★★0

    Et gensyn med The Faculty.

    Købte den fornylig på BD, men det er først nu jeg får den set.

    Eneste film hvor Clea Duvall, er nogenlunde tiltrækkende, ellers synes jeg hun er ret grim. Jordana Brewster og Famke Janssen, er som altid, hotte. Selv Janssen's incognito udseende tiltaler mig ret så meget, endda

    Ryder66619-12-21 23:31

  • ★★★★0

    Et gensyn med The Faculty.

    Købte den fornylig på BD, men det er først nu jeg får den set.

    Eneste film hvor Clea Duvall, er nogenlunde tiltrækkende, ellers synes jeg hun er ret grim. Jordana Brewster og Famke Janssen, er som altid, hotte. Selv Janssen's incognito udseende tiltaler mig ret så meget, endda

    Intet slår Hartnetts frisure i den :)

    Babo20-12-21 05:55

  • ★★0

    Intet slår Hartnetts frisure i den :)

    Øh nej, den er godt nok speciel, hvis ikke hæslig! ;-)

    Ryder66620-12-21 13:19

  • ★★★★0

    Øh nej, den er godt nok speciel, hvis ikke hæslig! ;-)

    Det var en joke :)

    Babo20-12-21 13:48

  • ★★0

    Forkert citat.

    Ryder66620-12-21 15:00

  • ★★0

    Det var en joke :)

    I know.... derfor smiley'en ;-)

    Ryder66620-12-21 14:59

  • ★★★★★0

    I dag vil jeg først se Bing Crosby, Danny Kay og Rosemary Clooney slå gækken løs i White Christmas og senere i aften står den så på god gammeldags ramasjang, når John McClaine uddeler tørre tæsk så det bimler og bamler i Julefilms-klassikeren Die Hard. :)

    NightHawk20-12-21 15:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen