Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    En fin og solid film, dog uden at være prangende. Jane Campion er ikke meget for traditionel struktur, og det gør måske også i dette tilfælde, at jeg følte der manglede et drev i filmen. Den er flot filmet og skuespillet for det meste godt. Især Ben Whishaw viser store prøver på sit talent. Han overstråler lidt for meget Abbie Cornish, men det tror jeg mere skyldes, at hendes karakter mangler lidt mere dybde. Men der er nogle gode øjeblikke i filmen, især mod slutningen.

    Jeg er faktisk ret enig i det hele selvom, jeg stadig nyder filmen. Men,  ja det er sammenlignet med Jane Campions øvrige værker en af hendes mindre gode film. Især hvis man sammenligner "Bright Star" med Campions to øvrige periode-film, "The Piano" og "Portrait of a Lady", så fremstår den ikke ligeså stærkt rent følelsesmæssigt.

    "Bright Star" er måske lige en tand for underspillet til, at den i sidsre ende bliver rigtig gribende. Men så er der andre ting som bestemt gør filmen værd at se så som skuespillet, kostumerne og måden man har indfanget tidsperioden på - særligt i form af dens fotografering. Scenerne på bl.a. lavendel-markerne er virkelig smukke. :)

    Har du set "Top of The Lake" serien eller har du stadig den til gode? 

    NightHawk25-02-22 16:49

  • ★★★★★0

    Har du set "Top of The Lake" serien eller har du stadig den til gode? 

    Ja, den har jeg fået set. Første sæson i hvert fald. Ganske god og anderledes krimiserie. Jeg kan godt lide, at den stikker i mange andre retninger end de typiske krimiserier, og at den forsøger at portrættere end rådden kultur fremfor kun enkelt personer. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om Holly Hunters karakter og hvorvidt det altid fungerer for mig, og ligeledes er der visse elementer der fungerer bedre en andre. Men bestemt en anbefalelsesværdig serie.

    Kruse25-02-22 17:10

  • ★★★★0

    Den kinesiske storfilm, Shadows fra 2018. 

    Babo25-02-22 17:18

  • ★★★★★0

    The Naked Island (1960)

    Kruse25-02-22 19:27

  • ★★0

    F/X farlig trix, godt nok mange år siden jeg så den, men jeg husker den som forrygende underholdende. Holder den stadig?

    Den er stadig underholdende den dag i dag, men, Brian Dennehy, dukker først op cirka 45 minutter inde i filmen

    Det den lider lidt under, er, skudscenerne der lyder noget hult.... generelt er lydsporet forældet. Men kemien er flawless.

    Ryder66625-02-22 19:40

  • ★★★0

    Den er stadig underholdende den dag i dag, men, Brian Dennehy, dukker først op cirka 45 minutter inde i filmen

    Det den lider lidt under, er, skudscenerne der lyder noget hult.... generelt er lydsporet forældet. Men kemien er flawless.

    Brian Dennehy…..en skøn skuespiller som altid spillede solidt

    Gormanden26-02-22 00:03

  • ★★★★★0

    2'eren er knap så go, men stadigvæk underholdende men Dennehy's (aka. Leo) intro scene, hvor han mødes med Roland Tyler igen er klart den bedste.

    Elwood26-02-22 00:09

  • ★★0

    Brian Dennehy…..en skøn skuespiller som altid spillede solidt

    Agreed....min favoritfilm med Dennehy, er Last Of The Finest, en bund solid omend en overset politifilm.

    Ryder66626-02-22 00:26

  • ★★0

    2'eren er knap så go, men stadigvæk underholdende men Dennehy's (aka. Leo) intro scene, hvor han mødes med Roland Tyler igen er klart den bedste.

    Den scene husker jeg ikke...der er dog en vis nostalgi forbundet med at se de to. Dog husker jeg 2'eren  hvor humoren prøver at være sjov, men fejler....hvor den ikke fremkommer naturligt. Jeg tjekkede lige IMDb, og der var filmens censur reduceret til PG-13 hvor 1'eren havde noget mere kant og grafisk vold og en R-rating, hvilket får det til at give mening

    Ryder66626-02-22 00:47

  • ★★★0

    Det var egentlig meningen jeg ville køre tema med ukrainske film, men faldt lige over en tjekkisk jeg vil se først. Nemlig Nabarvené ptáce AKA The Painted Bird. Filmen handler om en jødisk dreng der er på flugt og foregår under anden verdenskrig et sted i Østeuropa.

    Aranyhajú Nyárszépe26-02-22 02:58

  • ★★★★0

    Det var egentlig meningen jeg ville køre tema med ukrainske film, men faldt lige over en tjekkisk jeg vil se først. Nemlig Nabarvené ptáce AKA The Painted Bird. Filmen handler om en jødisk dreng der er på flugt og foregår under anden verdenskrig et sted i Østeuropa.

    Var lettere skuffet. Lignede til tider mere en amerikansk horror end europæisk filmkunst og der var noget søgt over hele historien. Men vanvittig flot film. 

    Babo26-02-22 08:01

  • ★★★0

    2'eren er knap så go, men stadigvæk underholdende men Dennehy's (aka. Leo) intro scene, hvor han mødes med Roland Tyler igen er klart den bedste.

    Jeg husker 2 eren som meget skuffende, så den kommer jeg ikke til at se igen. Men må have genset den første ved lejlighed.

    Gormanden26-02-22 09:23

  • ★★★★★0

    The King’s Man (2021)

    Kruse26-02-22 13:27

  • ★★★★★0

    Jeg husker 2 eren som meget skuffende, så den kommer jeg ikke til at se igen. Men må have genset den første ved lejlighed.

    Den er heller ikke go, men vi har Roland Tyler hængende fra en fire escape trappe, hvor han få minutter inden har sluppet fra skurken, og Leo kommer bragende ind med sin Bil, kigger op på Roland med et stort smil, og kommer med en kæk kommentar, den scene kan jeg gense gang på gang :)

    Elwood26-02-22 14:24

  • ★★★★★0

    The King’s Man (2021)

    Bedre end 2'eren men igen der sku ikke så meget til, men herudover skuffede den mig nu godt nok, den går væk fra en af dette films univers hovedprinchipper, og gør det nærmest blot til en indskudt sætning, der ingen pondus har.

    Og ja du opdager nok også hurtigt at de laver et "twist" ret tideligt i filmen, men gerne ha været foruden fordi det man får i stedet for oh boy...

    Som leder hen til det slut twist som filmmagerne tror er et stort reveal, selv om man vidste det hel fra start af stortset.

    Og nu til den hurtige spoiler:

    Hovedprinchippet den går væk fra er hele det her emd Manners Maket Man, det er nærmest grundstenen som vi introduceres for i Den Første film (Kronologisk) men her virker det nærmest blot som om der har stået i manus husk at sige den her sætning, der er ingen stor build op til det, og vi ser ikke en reel forkalring på, hvorfor det motto har fulgt The Kings Men gennem tiden.

    Twistet de laver er at dræbe Rasputin ret tideligt, så snart man ser optrinnet til scenen fra traileren, vidste jeg blot ahh pokkers de dræber deres mest intressant skurk early.

    Og nu er vi stucked med ham assistenten som vi endelig ikke skal pay no attention too, han var rent pap i alle hans scener, og jeg sad bare og ævgrede mig over Rasputin ikke havde Drabt overhovedet early on, så han var skurken til sidst.

    Og ikke den her haha it was me!

    som blir vist som om det skal være det her store reveal.

    Elwood26-02-22 14:44

  • ★★★★★0

    Bedre end 2'eren men igen der sku ikke så meget til, men herudover skuffede den mig nu godt nok, den går væk fra en af dette films univers hovedprinchipper, og gør det nærmest blot til en indskudt sætning, der ingen pondus har.

    Jeg ved ikke engang om jeg kan sige, at den er bedre end 2’eren. Mest af alt fordi, at jeg ikke kan huske 2’eren. Jeg kan se på IMDb, at jeg gav den 5/10, og det fortjener “The King’s Man” måske også, men jeg fandt den simpelthen så kedelig, at jeg p.t. ligger på en 4/10. Jeg kan dog nok heller ikke give den en helt fair vurdering, da jeg forholdsvis hurtigt fandt telefonen/tablet frem mens jeg så filmen, da jeg nok ellers ikke var kommet igennem filmen.

    Kruse26-02-22 16:03

  • ★★★★★0

    Mest af alt fordi, at jeg ikke kan huske 2’eren.

    Du er heldig.

    Soap Opera løsning for at bringe en karakter tilbage, og så den mest stupide plant a tracking bug på en person scene jeg nok nogensinde har set, for dælen jeg rystede på hovedet der, jeg ku ikke gang gå med på "joken" fordi det var så stupidt :)

    Elwood26-02-22 17:05

  • ★★★★★0

    Du er heldig.

    Soap Opera løsning for at bringe en karakter tilbage, og så den mest stupide plant a tracking bug på en person scene jeg nok nogensinde har set, for dælen jeg rystede på hovedet der, jeg ku ikke gang gå med på "joken" fordi det var så stupidt :)

    Nogle af de ting kan jeg dog godt huske, og de var dybt åndsvage. Det var mere min oplevelse med filmen jeg ikke kunne huske :)

    Kruse26-02-22 17:16

  • ★★★★★0

    2’eren havde en rigtig fed startscene, og et par enkelte fine øjeblikke med Julianne Moore. Resten var lort. Har ikke set den nye, men havde ellers det indtryk, at den skulle være betydeligt bedre. Jeg skruer lige forventningerne lidt ned så.

    David Lund26-02-22 18:26

  • ★★★★★★0

    Jeg blev egentlig ret skuffet over den første. Har aldrig rigtigt taget mig sammen til at se to’eren.

    T. Nielsen26-02-22 18:28

  • ★★★★★0

    Jeg blev egentlig ret skuffet over den første. Har aldrig rigtigt taget mig sammen til at se to’eren.

    Det er der så absolut heller ingen grund til, da den er betydeligt dårligere end det første.

    David Lund26-02-22 18:31

  • ★★★★★0

    A Touch of Zen (1971)

    Kruse26-02-22 19:18

  • ★★★★0

    Black Dynamite, 2009

    Babo26-02-22 20:02

  • ★★★★★★0

    The Kings Man

    Wayne26-02-22 23:29

  • ★★0

    The Space Between, med Kelsey Grammer på Paramount+

    Ryder66626-02-22 23:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen