Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Ja, den har jeg fået set. Første sæson i hvert fald. Ganske god og anderledes krimiserie. Jeg kan godt lide, at den stikker i mange andre retninger end de typiske krimiserier, og at den forsøger at portrættere end rådden kultur fremfor kun enkelt personer. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om Holly Hunters karakter og hvorvidt det altid fungerer for mig, og ligeledes er der visse elementer der fungerer bedre en andre. Men bestemt en anbefalelsesværdig serie.

    Fedt at høre. Jeg kan også rigtig godt lide den serie - særligt i måden Campion håndterer sine temaer om kvindeundertrykkelse og magt-strukturer på, samt den stemning/atmosfære hun får skabt i serien. Elisabeth Moss er også virkelig fremragende i sin rolle.

    Mht. Holly Hunter er jeg enig med dig i, at hendes rolle og måde at spille karakteren på virker ret bizar til tider. Men jeg tror også mere, at man skal se hende som en form for symbol på eller metafor for de bagvedliggende temaer. Karakteren kan godt fremstå som om, at hun befinder sig i en slags alternativ åndelig/spirituel dimension.

    Sæson 2's vibe er noget anderledes fordi den nye historie foregår i storbyen frem for i provinsen, eller bøhlandet, som plottet gjorde i sæson 1. Men bortset fra det er det en sæson, der er stort set ligeså god som den første. Og du skal især glæde dig til at se David Dencik som super klam alfons. Det er en mageløs god og creepy præstation.

    I sæson 2 spiller Nicole Kidman i øvrigt også med i en større birolle, så Jane Campion holder traditionen ved lige fra forrige sæson ved at have en skuespiller med fra hendes film. Så hvis der skulle komme en sæson 3, så må det være Kate Winsletts tur næste gang. :)

    NightHawk27-02-22 14:38

  • ★★★★★0

    Jeg tog hul på mit "The Magnificent Seven" boxset i går aftes, hvor jeg genså den første film, der bl.a. har Yul Brynner, Steve McQueen og Charles Bronson på rollelisten. Den er stadigvæk ligeså herligt underholdende, som da jeg så filmen første gang. Jeg har til gengæld ikke set de tre sequels før.

    I aften vil jeg så se Return of The Seven, der også har Yul Brynner i hovedrollen. Til gengæld bliver tre andre tilbagevendende karakterer fra den første film nu spillet af andre skuespillere, så det bliver spændende om det fungerer ligeså overbevisende.

    Jeg har desuden læst mig frem til, at Yul Brynners karakter Chris Adams også er med i film nr 3 og 4. Her bliver rollen dog i stedet spillet af hhv. Burt Kennedy og Lee Van Cliff. Så det bliver også spændende at den rolle i tre forskellige udgaver. :)

    NightHawk27-02-22 14:58

  • ★★★0

    Jeg skal se filmen med titlen, der lyder som om man siger noget perverst på dansk 'Pig'

    Essal27-02-22 16:07

  • ★★★★★★0

    Jeg skal se filmen med titlen, der lyder som om man siger noget perverst på dansk 'Pig'

    Pig-atjuuuu

    Wayne27-02-22 20:09

  • ★★★★★0

    Fik set Guns of The Magnificent Seven igår, som er den tredje film i rækken om gunslingeren Chris Adams og hans team af lejesoldater. I den tredje film var det Burt Kennedy, der portrætterede Chris Adams og det gjorde han ganske overbevisende trods det, at det nærmest er umuligt at leve op til Yul Brynners coolnes.

    Resten af holdet bestod af helt nye karakterer denne gang og jeg synes faktisk, de var på højde med holdet fra den første film. Generelt var det bare en top underholdende film og for mit vedkommende den næstbedste i serien.

    I aften rundet jeg så hele The Magnificent Seven sagaen af med fjerde og sidste film The Magnificent Seven Ride som denne gang har Lee Van Cliff i hovedrollen. Yehaa! :)

    NightHawk 1-03-22 18:21

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Jules et Jim” (1962).

    Kruse 1-03-22 19:25

  • ★★0

    The Jamie Kennedy Experiment, første sæson på dvd.

    Har alle afsnit, fordelt på tre sæsoner, og synes faktisk at det er de sjoveste skjult kamera sketches, jeg har set. Længe siden jeg har set det, så det var på tide med et gensyn

    Ryder666 2-03-22 01:46

  • ★★0

    Tales From The Crypt, sæson 4 .

    Var lidt overrasket over at se danske Anders Hove, som Emilio

    Ryder666 2-03-22 06:58

  • ★★★★★0

    The Day of the Beast (El día de la bestia) (1995)

    Kruse 2-03-22 19:22

  • ★★★★★0

    Jeg skal se John Fords western Two Rode Together med James Stewart og Richard Widmark i hovedrollerne. :)

    NightHawk 2-03-22 20:02

  • 0

    Batman

    Fubar 2-03-22 20:36

  • ★★★★★0

    Jeg holder en pause fra western-genren og vil i aften snuppe et gensyn med sci-fi kultfilmen The Philadelphia Experiment med Michael Paré og Nancy Allen i hovedrollerne.

    Og i morgen vil jeg tage hul på Ingmar Bergman - Vol 1 boksen. :) 

    NightHawk 3-03-22 18:38

  • ★★★★★0

    Mandibles (2020)

    Kruse 3-03-22 19:28

  • ★★0

    Wes Cravens Deadly Friend, med dejlige Kristy Swanson

    Ryder666 3-03-22 20:06

  • ★★0

    The Ghost And The Darkness, med Michael Douglas og Val Kilmer, på BD

    Ryder666 3-03-22 22:07

  • ★★0

    Jeg opgav at se The Ghost And The Darkness, da jeg ikke var imponeret over transferet. Ringe billedkvalitet og mumlen, som kunne få den mest indfødte amerikaner til ikke at forstå hvad der blev sagt i de første 15 minutter.

    Så nu ser jeg The Wraith med Charlie Sheen på BD, som i det mindste har engelsk tekst, og billedkvaliteten i den grad er bedre, især i betragtning af filmens alder og sammenlignet med Ghost And The Darkness 

    Ryder666 3-03-22 22:49

  • ★★★★★★0

    Tager en Cynthia Rothrock-triple i dag:

    • Fight to Win - aka Eyes of the Dragon aka Dangerous Passages
    • Lady Dragon
    • Prince of the Sun

    Guldager 4-03-22 14:06

  • ★★0

    Tager en Cynthia Rothrock-triple i dag:

    • Fight to Win - aka Eyes of the Dragon aka Dangerous Passages
    • Lady Dragon
    • Prince of the Sun

    Hun er nice....og i øvrigt med i næste sæson af cobra kai

    Ryder666 4-03-22 14:22

  • ★★★★★0

    West Side Story (2021)

    Kruse 4-03-22 18:55

  • ★★★★★0

    Vampire Hunter D: Bloodlust (2000)

    Kruse 5-03-22 12:36

  • ★★★★★★0

    West Side Story

    Wayne 5-03-22 12:55

  • ★★★0

    Povodyr AKA The Guide (2014). Filmen foregår i 1930ernes Ukraine.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-03-22 18:15

  • ★★★★★0

    Drive My Car (2021)

    Kruse 5-03-22 19:11

  • ★★0

    The Mangler, med Ted Levine og Robert Englund, på BD

    Ryder666 5-03-22 22:34

  • ★★★0

    Ukrainerne får lavet sig nogle film om russernes ondskab og det er jo interessant nok. Hovedhistorien var med en amerikansk dreng, der må flygte efter hans far bliver slået ihjel, i forbindelse med at han skulle aflevere nogle dokumenter til journalist i Moskva. Hovedtemaet er de her ukrainske (typiske blinde) folkesangere, kaldet Kobzarene. De rejse gerne rundt fra landsby til landsby og spillede sange, der nok var lidt nationalistiske til russernes smag. I filmen bliver de ombragt på en noget spektakulær måde, men virkelighed skød NKVD dem jo bare, sammen med deres unge medhjælpere.

    Næste ukrainske film bliver Donbass (2018). Det kræver nok ikke så meget forklaring.

    Aranyhajú Nyárszépe 6-03-22 19:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen