Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Foreign Correspondent (1940)

    Fremragende film, og en af Alfred Hitchcock's bedste fra den periode. Biljagten og flystyrtet er genialt lavet. Også en lækker udgivelse Criterion har lavet på BD. :) 

    NightHawk 4-05-22 20:07

  • ★★★★★0

    Efter at have samlet reoler hele dagen står den nu på total afslapning foran tosse-kassen. Jeg har derfor været i min afdeling for 80'er film og besluttet mig for et gensyn med Arnold Schwarzeneggers gennembruds-film Conan The Barbarian. Jeg har ikke haft set den siden de gamle VHS dage, men husker filmen som et herligt eventyr med masser af sværd-kampe, store monstre og letlevende damer. Så nu står den på herlig uforpligtende hygge i stuen. :)

    NightHawk 4-05-22 20:16

  • ★★★★★★1

    Efter at have samlet reoler hele dagen står den nu på total afslapning foran tosse-kassen. Jeg har derfor været i min afdeling for 80'er film og besluttet mig for et gensyn med Arnold Schwarzeneggers gennembruds-film Conan The Barbarian. Jeg har ikke haft set den siden de gamle VHS dage, men husker filmen som et herligt eventyr med masser af sværd-kampe, store monstre og letlevende damer. Så nu står den på herlig uforpligtende hygge i stuen. :)

    Jeg synes virkelig den er fed og den er næsten blevet bedre med årene pga den er så gammeldags og uden vild cgi og andet. Rater den selv 9/10. Titelmelodien er i øvrigt hamrende fed!

    God fornøjelse.

    T. Nielsen 4-05-22 20:19

  • ★★★★★★0

    Vil se den første halvdel af Zorba the Greek og den sidste i morgen :)

    Guldager 4-05-22 20:26

  • ★★★★★1

    Jeg synes virkelig den er fed og den er næsten blevet bedre med årene pga den er så gammeldags og uden vild cgi og andet. Rater den selv 9/10. Titelmelodien er i øvrigt hamrende fed!

    God fornøjelse.

    Jeg er fuldstændig enig og ligeså i bedømmelsen på 9/10. :) 

    Jeg havde en fest med mit gensyn af "Conan The Barbarian", som var super underholdende fra start til slut. En helt igennem medrivende og episk hævn-historie med en fed mytologi, hvor John Milius rammer en helt særlig stemning af eventyr og magi.

    Og selvom kampene er blodige, så er filmen stadig holdt i en munter tone, som særligt kommer til udtryk i Conan's venskab med mesterskytten Subotai og den underskønne krigerinde Valeria, som bliver spillet af den teater-uddannede og super charmerende Sandahl Bergman, der leverer en fremragende præstation i den rolle. Hun er flere niveauer over eksempelvis Grace Jones Zulu-kriger i efterfølgeren "Conan The Destroyer" og Brigitte Nielsen i spin-off filmen "Red Sonja". 

    I det hele taget er der bare gode præstationer over hele linjen i "Conan The Barbarian", og det er også tydeligt at se Arnold Schwarzeneggers potentiale til at blive en superstjerne i Hollywood. Hans fysik er lige umiddelbart hans force men gennem filmen viser han også, at han som skuespiller har meget mere at byde ind med. James Earl Jones er også virkelig god og frygtindgydende som fanatikeren og kult-lederen Thulsa Doom der ret beset - og som James Earl Jones også selv er inde på i dokumentaren - er en forhistorisk udgave af Darth Vader.

    Produktionen og effekterne synes jeg også ligger på et forholdsvis højt niveau, hvor både de store slanger, Thulsa Dooms slange transformation, samt de animerede dæmoner ved healingen af Conan, efter han har været døden nær, alt sammen virker ganske overbevisende. Jeg foretrækker også klart den type gammeldags effekter frem for moderne CGI.

    Og ja underlægningsmusikken og temaet er mega fedt. Jeg fik gåsehud flere gange undervejs. :)

    NightHawk 5-05-22 14:11

  • ★★★★★★0

    The Longest Day - lidt i eftermiddag, lidt i aften og resten i morgen.

    Guldager 5-05-22 15:23

  • ★★★1

    The Longest Day - lidt i eftermiddag, lidt i aften og resten i morgen.

    ja det er jo en lang film...

    Gormanden 5-05-22 18:02

  • ★★★★★0

    Jeg går og venter på, at de nye film jeg har bestilt dukker op, og imellemtiden tager jeg nogle gensyn fra samlingen.

    I dag har jeg besluttet mig for at gense den franske LGBT-klassiker La Vie d'Adele - Chapter 1 & 2. Efter jeg havde set filmen første gang kan jeg huske, at Lykke Li's "I Follow Rivers" kørte på repeat i flere dage på anlægget.

    Elsker den scene hvor Adele står helt i sin egen verden og danser. Ja, det er bare en fremragende film, som jeg virkelig glæder mig til at gense. :) 

    NightHawk 5-05-22 18:29

  • ★★★★★0

    The Daytrippers (1996)

    Kruse 5-05-22 19:40

  • ★★★★0

    In The Earth og A Field of England af Ben Wheatley. 

    Babo 6-05-22 09:25

  • ★★★★★1

    Gensyn med “The Red Shoes” (1948).

    Kruse 6-05-22 19:22

  • ★★★0

    Genser nogle episoder i What If som opvarmning til Dr Strange Madness

    Gormanden 7-05-22 00:04

  • ★★★★★0

    I dag vil jeg se de to film Babo nævnte tidligere var kommet på Netflix. Så senere i eftermiddag vil jeg først se thrilleren Unhinged, hvor en stor-svedende Russell Crowe giver den gas. Den ser ret spændende ud og jeg elsker en god omgang biljagts-ramasjang.

    I aften vil jeg se M. Night Shyamalan's The Visit. Han er jo en instruktør som kan være som nat og dag rent kvalitetsmæssigt, så jeg ved ikke helt hvad, jeg skal forvente. Men jeg krydser fingre og håber på en positiv oplevelse. :) 

    NightHawk 7-05-22 13:41

  • ★★★★0

    I dag vil jeg se de to film Babo nævnte tidligere var kommet på Netflix. Så senere i eftermiddag vil jeg først se thrilleren Unhinged, hvor en stor-svedende Russell Crowe giver den gas. Den ser ret spændende ud og jeg elsker en god omgang biljagts-ramasjang.

    I aften vil jeg se M. Night Shyamalan's The Visit. Han er jo en instruktør som kan være som nat og dag rent kvalitetsmæssigt, så jeg ved ikke helt hvad, jeg skal forvente. Men jeg krydser fingre og håber på en positiv oplevelse. :) 

    Crowe er vanvittig i den og hvis åbningsscenen ikke ‘får dig’, så vil intet i den gøre. Så siger jeg ikke mere :)

    Visit er en horror/komedie/found footage med en spændende præmis. Der ligger en spændende historie bag filmen, da M Night måtte belåne sit hus for at få filmen finansieret. Vildt han havnede helt derud, men efter Visit har filmene været økonomisk succes og han kan faktisk lave mere eller mindre det han ønsker, indenfor hvad en typisk a24 film koster. 

    Babo 7-05-22 14:04

  • ★★★★★★0

    I dag vil jeg se de to film Babo nævnte tidligere var kommet på Netflix. Så senere i eftermiddag vil jeg først se thrilleren Unhinged, hvor en stor-svedende Russell Crowe giver den gas. Den ser ret spændende ud og jeg elsker en god omgang biljagts-ramasjang.

    I aften vil jeg se M. Night Shyamalan's The Visit. Han er jo en instruktør som kan være som nat og dag rent kvalitetsmæssigt, så jeg ved ikke helt hvad, jeg skal forvente. Men jeg krydser fingre og håber på en positiv oplevelse. :) 

    The Visit er mere dag end nat (so to speak), om end ikke oppe blandt hans bedste. Generelt er jeg dog ikke vild med found footage, så måske den rammer dig mere end mig. 

    T. Nielsen 7-05-22 16:58

  • ★★★★★0

    Senso (1954)

    Kruse 7-05-22 19:29

  • ★★★★0

    Snupper gensyn med Kill List

    Babo 8-05-22 11:13

  • ★★★★★1

    Crowe er vanvittig i den og hvis åbningsscenen ikke ‘får dig’, så vil intet i den gøre. Så siger jeg ikke mere :)

    Ja, det var en super fed og meget intens film med et par særdeles effektive chok undervejs. Måden som biljagterne var filmet og redigeret på var satme godt skruet sammen. Der var knald på fra start til slut og Russell Crowe var formidabel som den psykopatiske skurk.

    Han var jo nærmest som et altædende bæst som konstant spredte død og ødelæggelse i sin jagt på filmens heltinde. Jeg kan ikke huske  at have set ham så ulækker og stor-svedende som det var tilfældet her og man kunne næsten fornemme lugten af Old Spice og rådden parmesanost ud i gennem skærmen.

    Caren Pistorius gjorde det også rigtig godt som filmens heltinde. Hun havde den helt rigtige balance af uskyld og handlekraft over sig. Så alt i alt en fremragende thriller der mindede om de bedste af slagsen fra 80'erne og 90'erne. Jeg vil derfor give "Unhinged", 8/10. :)

    The Visit er en horror/komedie/found footage med en spændende præmis. Der ligger en spændende historie bag filmen, da M Night måtte belåne sit hus for at få filmen finansieret. Vildt han havnede helt derud, men efter Visit har filmene været økonomisk succes og han kan faktisk lave mere eller mindre det han ønsker, indenfor hvad en typisk a24 film koster. 

    The Visit er mere dag end nat (so to speak), om end ikke oppe blandt hans bedste. Generelt er jeg dog ikke vild med found footage, så måske den rammer dig mere end mig. 

    "The Visit" var en glimrende film og bestemt et stort skridt i den rigtige retning for M. Night Shyamalan efter fire flops i træk. Det klædte ham afgjort at gøre sin fortælling mere simpel, og begrænsningerne - som det lave budget udgjorde- betød også en hel del ift den uhygge og stemning han ville skabe, hvor de enkle virkemidler fik langt større slagside end en masse CGI og storladne effekter. Scenen med ovnen eksempelvis var utrolig simpel udført, men utrolig foruroligende og skræmmende på samme tid.

    De to børneskuespillere gjorde det også rigtig godt. De havde god kemi med hinanden og deres drillerier og udfordringer af hinanden virkede meget naturlige. Det er nok de bedste præstationer Shyamalan har fået ud af sine mange børneskuespillere.

    Jeg kunne også godt lide, at plottet var holdt mere jordnært denne gang selvom Shyamalan flirtede med sine sædvanlige overnaturlige temaer. Mere kan jeg ikke sige uden at spoile. Men det var under alle omstændigheder godt udtænkt.

    Hvis jeg skulle komme med lidt kritik, så synes jeg i nogle scener, at Shyamalan måske ikke helt rammer det ønskede spændingsniveau, hvilket også skyldes at der er en hel del humor i filmen som nogen gange skabte noget ubalance på den front. 

    Men trods det så var det overordnet set en god og seværdig film som jeg vil give, 7/10. :)

    NightHawk 8-05-22 14:13

  • ★★0

    Et gensyn med Don't Breathe 1 på BD

    Næste film

    Don't Breathe 2, også på BD

    Ryder666 8-05-22 17:13

  • ★★★★★★0

    Star Trek: Strange New Worlds

    T. Nielsen 8-05-22 22:00

  • ★★0

    Ser Blue Jean Cop, med Peter Weller og Sam Elliott, på BD

    Ryder666 8-05-22 22:18

  • ★★★★★0

    Jeg skal til at se Sam Mendes gangsterfilms-mesterværk Road To Perdition om lidt, og i aften snupper jeg en film mere med Paul Newman, når jeg skal gense katastrofefilms-klassikeren The Towering Inferno, hvor Paul Newman skal forsøge at redde dagen sammen med Steve McQueen. :) 

    NightHawk 9-05-22 16:38

  • ★★★★0

    Jeg skal til at se Sam Mendes gangsterfilms-mesterværk Road To Perdition om lidt, og i aften snupper jeg en film mere med Paul Newman, når jeg skal gense katastrofefilms-klassikeren The Towering Inferno, hvor Paul Newman skal forsøge at redde dagen sammen med Steve McQueen. :) 

    Den er lidt undervurderet Road To Perdition. 

    Babo 9-05-22 16:39

  • ★★★★★0

    Den er lidt undervurderet Road To Perdition. 

    Ja, bestemt. Jeg synes den hører til blandt de allerbedste i genren. 

    NightHawk 9-05-22 16:40

  • ★★★★0

    Ja, bestemt. Jeg synes den hører til blandt de allerbedste i genren. 

    Jeg er måske ikke helt deroppe, men elsker generelt Mendes. Gav den 8/10 sidst jeg så den. 

    Babo 9-05-22 16:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen