Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★0

    Den står på et valg mellem 

    Wild Bill, med Jeff Bridges

    eller

    Footloose, med Kevin Bacon

    begge på dvd, hvad skal man dog vælge?

    Ryder66615-05-22 19:55

  • ★★★★0

    Den står på et valg mellem 

    Wild Bill, med Jeff Bridges

    eller

    Footloose, med Kevin Bacon

    begge på dvd, hvad skal man dog vælge?

    Tonight I gotta cut loose, footloose!

    chandler7515-05-22 20:01

  • ★★★★★0

    High Sierra med Bogart og Ida Lupino

    Den er dæleme god. En vaskeægte Bogart-klassiker. :)

    NightHawk15-05-22 20:01

  • ★★★★★0

    Jeg tager i aften hul på den engelske krimi-serie Foyle's War, der foregår under anden verdenskrig og i de sidste to sæsoner under den kolde krig. Den ser ret spændende ud. :)

    NightHawk15-05-22 20:05

  • ★★0

    Tonight I gotta cut loose, footloose!

    Hælder nok mest til Footloose, den har jeg haft lyst til at gense i nogle dage nu.

    Jeg så Bacon brothers på posten i Odense, fed koncert, og en del snak fra Kevin, men alligevel føltes det som om at han distancerede sig lidt fra publikum. 

    Og han sang ikke engang footloose, som han ellers har gjort under andre koncerter. Jeg stod på forreste række lige midtfor

    Ryder66615-05-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Rubber Duck: “Boys, this is the Papa Bear.”

    Convoy

    T. Nielsen15-05-22 22:19

  • ★★★1

    Rubber Duck: “Boys, this is the Papa Bear.”

    Convoy

    10-4 :)

    Gormanden16-05-22 06:09

  • ★★★★★0

    Design for Living (1933)

    Kruse17-05-22 19:27

  • ★★★★0

    Gensyn med The Hitcher, 1986

    Babo17-05-22 20:26

  • ★★★★★0

    I dag skal jeg først se Better Call Saul : sæson 6, afsnit 6 og bagefter skal jeg videre med animations-serien Samurai Jack, hvor jeg er nået til sæson 4.

    I aften fortsætter jeg med den engelske krimi/drama-serie Foyle's War,  hvor jeg er nået til series 2 - afsnit 2, Among The Few.

    Serien begyndte i 2001 og kørte i 8 sæsoner i alt. Ud over de garvede veteran-skuespillere Edward Fox og Charles Dance har det været ret sjovt her i series 1 at se et par yngre talenter, som på daværende tidspunkt ikke havde fået deres store gennembrud endnu. De første fire afsnit har budt på større biroller fra hhv. Rosemund Pike, James McAvoy og David Tennant. Og senere skulle bl.a. Simon Baker og Emily Blunt også dukke op i serien. :)

    NightHawk18-05-22 15:13

  • ★★★★★0

    Arrebato (1979)

    Kruse18-05-22 19:18

  • ★★★★★0

    Jeg har valgt at se noget fuldstændig åndssvagt her i eftermiddag, så om lidt går jeg i gang med Beverly Hills Ninja, som lige er kommet på Netflix. :D

    Og i aften starter jeg på Paolo Sorentinos mini-serie The New Pope, som er opfølgeren til "The Young Pope". De to mini-serier har Jude Law i den altoverskyggende hovedrolle som den unge sexede pave Pius III, der går sine helt egne veje. I "The New Pope" får han og serien selskab af John Malcovich. :) 

    NightHawk19-05-22 15:10

  • ★★★★★0

    Gensyn med Sam Raimis “Spider-Man” (2002).

    Kruse19-05-22 19:17

  • ★★★★★0

    Jeg snupper de sidste tre afsnit af mini-serien The New Pope, der ligesom forgængeren "The Young Pope" har været intet mindre end fænomenal god. Paolo Sorentino er en mester til at lave de her syrede fortællinger om eksistentialisme og religion, som er både tankevækkende og vanvittigt morsomme på en oftest provokerende og grænsesøgende facon.

    Det er mig stadig en gåde hvordan, at han er lykkedes med at lave flere af disse religiøse stikpiller ofte tilsat en god omgang erotik uden at være røget ind i en større shitstorm - særligt med tanke på hvor stor magt og indflydelse Vatikanet har og hvor meget religion betyder for rigtig mange italienere og andre rettroende katolikker.

    Men det er pisse fedt, at Sorentino tør gøre det og hold op hvor får han udstillet mange fine pointer undervejs alt imens, at han syrligt stikker til hykleriet og dobbeltmoralen indenfor Vatikanet og katolicismen. 

    John Malcovich har i øvrigt været en genistreg at putte ind i fortællingen fra Paulo Sorentinos side. :)

    NightHawk20-05-22 18:58

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Black Narcissus” (1947).

    Kruse20-05-22 19:08

  • ★★★★★★1

    Top Gun

    Wayne20-05-22 20:43

  • ★★★★★0

    Chip 'n Dale: Rescue Rangers (2022)

    Kruse21-05-22 13:33

  • ★★★★★0

    Chip 'n Dale: Rescue Rangers (2022)

    De få ting jeg har hørt om filmen, lyder virkelig absurd sjovt. Om det så fungerer og rent faktisk er sjovt, håber jeg, at du liiiige siger lidt om =)

    David Lund21-05-22 16:41

  • ★★★★★0

    De få ting jeg har hørt om filmen, lyder virkelig absurd sjovt. Om det så fungerer og rent faktisk er sjovt, håber jeg, at du liiiige siger lidt om =)

    Absurd sjov er måske lige at strække den, men charmerende og fornøjelig er ganske passende. Bestemt værd at se og det er til gengæld absurd, hvilke referencer og meta-humor de slipper afsted med. Det er ikke kun Disney-ejede karakterer der dukker op.

    Kruse21-05-22 16:52

  • ★★★★★0

    Absurd sjov er måske lige at strække den, men charmerende og fornøjelig er ganske passende. Bestemt værd at se og det er til gengæld absurd, hvilke referencer og meta-humor de slipper afsted med. Det er ikke kun Disney-ejede karakterer der dukker op.

    Det lyder som forventet. Måske var absurd sjov også forkert forklaret, men absurd OG sjov mere passende =)

    David Lund21-05-22 17:28

  • ★★★★★0

    Chess of the Wind (1976)

    Kruse21-05-22 19:16

  • ★★★★★★0

    Chess of the Wind (1976)

    Den lyder interessant. Hvor ser du den?

    Guldager21-05-22 19:59

  • ★★★★★0

    Den lyder interessant. Hvor ser du den?

    MUBI - De kører til og med mandag med et tilbud der hedder 4 måneder for 40 kr. både for nye og tidligere kunder. Normalprisen er 89 kr. per måned, men jeg tilmelder mig kun deres service når de kører specialtilbud, hvilket plejer være et par gange om året.

    mubi.com/promos/444

    Kruse21-05-22 21:29

  • ★★★★0

    Dune, 4K gensyn, første gang hjemme. 

    Babo21-05-22 22:14

  • ★★★★★★0

    MUBI - De kører til og med mandag med et tilbud der hedder 4 måneder for 40 kr. både for nye og tidligere kunder. Normalprisen er 89 kr. per måned, men jeg tilmelder mig kun deres service når de kører specialtilbud, hvilket plejer være et par gange om året.

    mubi.com/promos/444

    Tak for tippet. Har overvejet MUBI generelt. For 89kr tænker jeg, at to film om måneden vil være nok til at forsvare det.

    Guldager22-05-22 07:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen