Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Et mesterværk.

    Ser du den forlængede version eller den almindelige? Vil klart anbefale den lange version - med mindre man har et problem med at se på de mange sexscener...

    Ja, det er et mesterværk. Jeg har kun den almindelige version på 145 min., så det var den version jeg så. Men jeg vil da overveje om jeg skal på udkig efter den forlængede udgave.

    Kruse 2-08-22 20:06

  • ★★★★0

    Han kommer med ny film i år. Vidste jeg ikke. Shit det bliver et godt filmår. 

    m.youtube.com/watch

    Babo 2-08-22 20:46

  • ★★★★★0

    The Thin Man (1934)

    Kruse 3-08-22 19:22

  • ★★0

    Ser Redemption med Brian Cox

    Derudover medvirker den ultralækre MILF, Kim Dickens *drools*

    Ryder666 3-08-22 20:32

  • ★★0

    Shutter med Joshua Jackson, på BD

    Trængte til at se en gyser som jeg ikke havde set før 

    Ryder666 3-08-22 21:55

  • ★★★0

    Et fornøjeligt gensyn med Dirty rotten scoundrels, 1988. Kemien mellem caine og martin er skøn :)

    Gormanden 3-08-22 22:27

  • ★★★★★0

    Jeg skal se de sidste tre afsnit af The Affair : season 1. Det er en rigtig god serie og jeg kan rigtig godt lide den struktur med, at man ser den samme historie beskrevet fra hhv. manden og kvindens synsvinkel, som beskriver de ting de oplever på vidt forskellige facon. Det er en ret interessant måde at fortælle en historie på.

    NightHawk 4-08-22 18:08

  • ★★★★★0

    Gensyn med “The Outlaw Josey Wales” (1976).

    Kruse 4-08-22 19:09

  • ★★0

    Blast from the Past (1999)

    NFT 4-08-22 19:35

  • ★★0

    Tim Burtons Planet Of The Apes, med Mark Wahlberg, på BD

    Ryder666 4-08-22 19:39

  • ★★★★★2

    Tim Burtons Planet Of The Apes, med Mark Wahlberg, på BD

    Kondolerer

    David Lund 4-08-22 19:55

  • ★★★1

    Tim Burtons Planet Of The Apes, med Mark Wahlberg, på BD

    Er det under tvang? Skal vi ringe 114?

    Essal 4-08-22 19:58

  • ★★★★1

    Er det under tvang? Skal vi ringe 114?

    Den er undervurderet. 7/10 :)

    chandler75 4-08-22 20:00

  • ★★★★★2

    Den er undervurderet. 7/10 :)

    Den er overvurderet. 1/10 =)

    David Lund 4-08-22 21:05

  • ★★★★1

    2/10, jeg ringer sgu til 114

    Babo 4-08-22 21:07

  • ★★0

    Er det under tvang? Skal vi ringe 114?

    Ha ha, ikke nødvendigt med så drastiske tiltag.

    Har ikke set den i mange år, så tænkte at det var på tide med et gensyn.

    Synes egentlig ikke at den er så ringe endda....og aberne ser nærmest mere ægte ud end de nyere  film. Mener også at huske at Tim Burton valgte kostumer og praktiske effekter, fremfor et væld af CGI. Og så fik jeg den til under en 50'er.

    Derudover, så havde jeg også glemt Kris Kristofferson, han medvirker også. Ham mødte jeg i Tivolis koncertsal, hvor jeg fik et håndtryk plus autograf

    Ryder666 4-08-22 21:51

  • ★★★★0

    Ha ha, ikke nødvendigt med så drastiske tiltag.

    Har ikke set den i mange år, så tænkte at det var på tide med et gensyn.

    Synes egentlig ikke at den er så ringe endda....og aberne ser nærmest mere ægte ud end de nyere  film. Mener også at huske at Tim Burton valgte kostumer og praktiske effekter, fremfor et væld af CGI. Og så fik jeg den til under en 50'er.

    Derudover, så havde jeg også glemt Kris Kristofferson, han medvirker også. Ham mødte jeg i Tivolis koncertsal, hvor jeg fik et håndtryk plus autograf

    Lige på det punkt, foretrækker jeg CGI, selvom det altid vil være populært at tale det ned i filmisk sammenhæng. Aberne i de nye film er noget af det bedste og mest realistiske lavet. Desuden er det en kombi af motion capture og CGI, dvs. der stadig er en skuespiller, der skal spille aben (Serkis). I Burtons versions var teknikken bare ikke god til de kunne lave andet end praktisk arbejde, men selv det fandt jeg aldrig helt overbevisende. For mig handler det mere om hvordan præstationen er bag masken, bag effekten, som enten kan overbevise eller bryde illusionen. Og Serkis er bare helt eminent til sådan noget. 

    Babo 4-08-22 22:25

  • ★★0

    Jeg har startet et gensyn af True Detective.

    NFT 4-08-22 22:33

  • ★★0

    Lige på det punkt, foretrækker jeg CGI, selvom det altid vil være populært at tale det ned i filmisk sammenhæng. Aberne i de nye film er noget af det bedste og mest realistiske lavet. Desuden er det en kombi af motion capture og CGI, dvs. der stadig er en skuespiller, der skal spille aben (Serkis). I Burtons versions var teknikken bare ikke god til de kunne lave andet end praktisk arbejde, men selv det fandt jeg aldrig helt overbevisende. For mig handler det mere om hvordan præstationen er bag masken, bag effekten, som enten kan overbevise eller bryde illusionen. Og Serkis er bare helt eminent til sådan noget. 

    Okay, jeg var nu overbevist, og mimikken var spot on, synes jeg....men for satan, den slutter jo ret åbent med en cliffhanger.. og så fandt jeg også skuespillet en anelse bedre i Burtons udgave. Ikke at de nye er dårlige, men skuespillere som Michael Clarke Duncan og Paul Giamatti, lyste godt op. Kris Kristofferson, var reduceret til en cameo. Når det er sagt, så var jeg godt underholdt i de to timer filmen varede. Så jeg lander på 6.5/10

    Nu ser jeg Homicide 1991, med Joe Mantegna 

    Ryder666 4-08-22 23:25

  • ★★★★★0

    Jeg synes faktisk, at "TMNT : Out of the Shadows" var klart bedre og langt mere underholdende end den første film, og tilmed med en bedre historie og bedre pace trods det, at der var flere karakterer med denne gang. 

    Humoren og dialogen mellem de fire turtles er dog stadig lidt hit or miss også i film nr 2 mens, at action-scenerne derimod havde fået et gevaldigt løft. Særligt biljagten/Shredders flugtforsøg, og da de fire turtles skal lande på flyet i luften og den efterfølgende duel mod Bebop og Rocksteady var ret fedt og sjovt lavet. Og den store kamp til sidst mod Krang i hans Technodome var også særdeles medrivende og underholdende, synes jeg.

    Stephen Amell (Green Arrow) var ligeledes et herligt friskt pust som Casey Jones. Han havde også et par fede actionscener mod bl.a. The Foot Clan og mod Bebop & Rocksteady.

    De to Michael Bay producerede Turtles-film er naturligvis ikke ligeså gode som den animerede serie fra 80'erne eller den gamle live-action trilogi. Men jeg synes egentlig, at de er ganske underholdende - særligt "TMNT : Out of the Shadows", som jeg vil give 7/10. :)

    Stephen Amell’s dialog især var virkelig cringe, men som en so bad it’s good kan den ha lidt underholdning, And I’m gonna be a Detective one day! Har lidt ondt af Stephen Amell sku sige de replikker.

    Og så er recasting af Shredder også meget dumt, her får vi en total papfigur der intet bidrager til filmen andet end tå Krummerne dialog samt Bebop og Rocksteady der laver Dick jokes.

    Elwood 5-08-22 20:14

  • ★★★★★★0

    Ser med stor fornøjelse Light & Magic om Lucas ILM på Disney +.

    Vildt så meget godt de har stået bag i et konstant kreativt flow.

    Wayne 6-08-22 04:44

  • ★★★★★0

    Stephen Amell’s dialog især var virkelig cringe, men som en so bad it’s good kan den ha lidt underholdning, And I’m gonna be a Detective one day! Har lidt ondt af Stephen Amell sku sige de replikker.

    Og så er recasting af Shredder også meget dumt, her får vi en total papfigur der intet bidrager til filmen andet end tå Krummerne dialog samt Bebop og Rocksteady der laver Dick jokes.

    Jeg havde nu ingen problemer med Stephen Amells dialog. Bevares, det er ikke ligefrem Shakespeare, men jeg synes nu, at det passer fint til hans drengede karakter og det stadie han er på, hvor han drømmer om at være mere end han er inden, at han senere får sit ønske opfyldt ved at blive en helt sammen med de fire turtles.

    Recastingen af Shredder tænkte jeg slet ikke over. Men det var nu fordi, at det er flere år siden at jeg så den første film, så kunne slet ikke huske, at han blev spillet af en anden skuespiller. Jeg vil nu ikke kalde Shredder for en total papfigur i "Out of the Shadows", da han har et par scener, hvor han får mulighed for at shine. Men det er da rigtigt nok, at han denne gang træder mere i baggrunden, hvilket jo så også har noget at gøre med, at Krang er filmens egentlige skurk.

    Ift. Bebop og Rocksteady så er der 1 dick-joke lige efter, at de er muteret, og det er så det. Ja, det er plat og ikke rigtigt sjovt men fordi det kun er den ene dick-joke, så er det for mit vedkommende ovre i småtingsafdelingen og ikke noget, jeg selv ville brokke mig over. :)

    NightHawk 6-08-22 10:57

  • ★★★★★0

    Prey (2022)

    Kruse 6-08-22 12:23

  • ★★★★★0

    Gensyn med Stanley Kubricks “Killer’s Kiss” (1955).

    Kruse 6-08-22 19:18

  • ★★★0

    A Patch of Blue AKA Et strejf af solskin (1965)

    Aranyhajú Nyárszépe 6-08-22 23:00

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen