Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    I aften står den på tortur i form af Simpsons: The Movie på dansk.

    Og ja, i læste rigtigt på dansk. Jeg er nok en lettere masochist på nogle områder, så kan godt lide at pine mig selv en sjælden gang imellem.

    Been there done that, som sagt jeg har været på besøg ved SDI Media, hvor jeg også ganske kort fik snakket lidt med dem om den opgave, og Vibeke Dueholm som var dubbing instruktør på The Simpsons movie på Dansk er badass, hun står også for alle Disney's Musicals, fordi hun selv har baggrund i musikken, ja det var en underlig opgave, men hun tog den til sig som alle andre af deres opgaver, og med det i mente så har de gjort det bedste som de kan og nej det føles weird, og The Simpsons er ikke for små børn, men der er ogs noget ret intressant i at se hvordan de tager den opgave til sig.

    Det sjove er også valget af hvem der dubber hvad, Tom Hanks er med i en enkelt scene, hvor det er ham selv der har dubbet, i den danske udgave vælger de så Preben Kristensen som jo er stemmen bag Woody, og som på original sprog er stemmelagt af Tom Hanks.

    Præsident Schwarzenegger, hvor karakteren McBain jo tydelig er bygget over Schwarzenegger er i den danske version  f.eks. Amin Jensen, fordi det er ham der nok mest har lavet dansk udgave af ham i hans shows.

    Så, nej jeg lå også færdig af grin da jeg hørte Niels Ellegaard som Homer første gang, men det er nu facinerende projekt aligevel, som startede ud emd at nogen tænkte hvis The Simpsons, får en film i biffen så skal den også være på dansk, for at vi kan sælge den til børnene.

    Elwood19-08-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Begynder på serien The Sex Lives of College Girls - også skabt af Mindy Kaling, som står bag Never Have I Ever.

    Guldager19-08-22 21:47

  • ★★★★0

    Happening (2021)

    Babo20-08-22 12:08

  • ★★★★★0

    Ghostbusters: Afterlife (2021)

    Kruse20-08-22 12:22

  • ★★★★0

    Ghostbusters: Afterlife (2021)

    Den er lige havnet på visplay, så jeg snupper den nok også snart. 

    Babo20-08-22 12:31

  • ★★★★★0

    Ghostbusters: Afterlife (2021)

    Den er lige havnet på visplay, så jeg snupper den nok også snart. 

    Jeg elsker, elsker, elsker den film. Som Ghostbusters-fan så kunne man ikke ønske sig en bedre sequel. :)

    NightHawk20-08-22 13:36

  • ★★★★★0

    Den er lige havnet på visplay, så jeg snupper den nok også snart. 

    Det var også derfor jeg så den. Den er ganske hyggelig og charmerende, men jeg havde ærligt talt også lave forventninger, så der skulle ikke meget til at overgå disse. Jeg har ikke det store forhold til Ghostbusters, men som familiefilm fungerer den fint.

    Kruse20-08-22 15:21

  • ★★0

    Been there done that, som sagt jeg har været på besøg ved SDI Media, hvor jeg også ganske kort fik snakket lidt med dem om den opgave, og Vibeke Dueholm som var dubbing instruktør på The Simpsons movie på Dansk er badass, hun står også for alle Disney's Musicals, fordi hun selv har baggrund i musikken, ja det var en underlig opgave, men hun tog den til sig som alle andre af deres opgaver, og med det i mente så har de gjort det bedste som de kan og nej det føles weird, og The Simpsons er ikke for små børn, men der er ogs noget ret intressant i at se hvordan de tager den opgave til sig.

    Det sjove er også valget af hvem der dubber hvad, Tom Hanks er med i en enkelt scene, hvor det er ham selv der har dubbet, i den danske udgave vælger de så Preben Kristensen som jo er stemmen bag Woody, og som på original sprog er stemmelagt af Tom Hanks.

    Præsident Schwarzenegger, hvor karakteren McBain jo tydelig er bygget over Schwarzenegger er i den danske version  f.eks. Amin Jensen, fordi det er ham der nok mest har lavet dansk udgave af ham i hans shows.

    Så, nej jeg lå også færdig af grin da jeg hørte Niels Ellegaard som Homer første gang, men det er nu facinerende projekt aligevel, som startede ud emd at nogen tænkte hvis The Simpsons, får en film i biffen så skal den også være på dansk, for at vi kan sælge den til børnene.

    Det jeg nåede at høre med Ellegaard, var ikke så tosset endda.

    Der hvor jeg står af er, hvis stemmeskuespil overspiller, så det bliver tåkrummende dårligt, hvor man f.eks fordansker karakterer eller digter lidt deres eget, så står jeg af. Men ja, der skal være noget for de små.

    Ryder66620-08-22 17:04

  • ★★★★★0

    Det jeg nåede at høre med Ellegaard, var ikke så tosset endda.

    Der hvor jeg står af er, hvis stemmeskuespil overspiller, så det bliver tåkrummende dårligt, hvor man f.eks fordansker karakterer eller digter lidt deres eget, så står jeg af. Men ja, der skal være noget for de små.

    Nåede at høre? så du så den ikke færdig tsk tsk :)

    Elwood20-08-22 21:18

  • ★★0

    Jeg har sat mit til at se dendér dokumentar om Simon Spies på DR, som vist lige er kommet op i dag.

    NFT21-08-22 11:36

  • ★★0

    Nåede at høre? så du så den ikke færdig tsk tsk :)

    Nej, jeg blev for træt og gik i seng :)

    Ryder66621-08-22 12:51

  • ★★★★★0

    Nej, jeg blev for træt og gik i seng :)

    Jeg forventer du ser den færdig en anden dag, nu jeg morbid nysgerrig for din mening, du har startet på Torturen, you mist finish it! :)

    Elwood21-08-22 13:33

  • ★★★★★0

    I aften skal jeg se The Affair : sæson 5, afsnit 7-9. Det har klart været den svageste af de fem sæsoner, hvor der desværre er blevet brugt lidt for meget tid på nogle lettere uinteressante bi-karakterer. Og så er Claes Bang også med som dekadent fissekarl, hvilket heller ikke er voldsomt spændende. Desværre er Joshua Jackson heller ikke med i sæson 5 og hans herlige blucollar bad boy karakter er stærkt savnet.

    Men Dominic West er stadig en fest at følge som forfatteren og skolelæreren Noah Solloway, og så er den historie der foregår cirka 40 år ude i fremtiden med Anna Paquin blevet mere og mere spændende, da det omhandler opklaringen af et mord, der blev begået i sæson 4.

    Så altså en blandet fornøjelse indtil videre. Håber trods alt at serien får en fornuftig afslutning, men jeg kan ikke undgå at sidde med lidt bange anelser angående finalen. :)

    NightHawk21-08-22 17:54

  • ★★0

    Jeg forventer du ser den færdig en anden dag, nu jeg morbid nysgerrig for din mening, du har startet på Torturen, you mist finish it! :)

    Det er planen at se den færdig....igår fortsatte jeg og nåede halvvejs igennem...må indrømme at Helle Dolleris som Marge Simpson var anstrengende at høre på. Men ellers synes jeg at den er NOGENLUNDE og heldigvis ikke fordansket så voldsdom igen. Tænker at jeg ser det sidste i aften. Mangler en go halv time.

    Ryder66621-08-22 18:11

  • ★★★0

    Ghostbusters: Afterlife

    Essal21-08-22 18:24

  • 0

    Jeg så tilfældigvis at Disney+ har NYPD Blue i en masse lande undtagen de nordiske. Så fik lige skiftet land med VPNen og så de første par afsnit. Det er stadigvæk en af de bedre serier der er lavet. Meget dokumentarisk med håndholdte kameraer.  Den er så også skabt af David Milch og Steven Boccho, som altid holder et højt niveau 

    I øvrigt lidt sjovt at se David Schwimmer i en gæsterolle lige inden han fik sin rolle i Friends.

    Kiyonji21-08-22 19:16

  • ★★★★★0

    Skal se The Affair : sæson 5, afsnit 10-11, som også er den store finale på hele serien. De tre forrige afsnit var dæleme spændende - både ift. metoo-temaet i nutiden og mord-opklaringen i fremtiden. Bliver interessant at se om showrunner  Sarah Treem får samlet alle trådene på en tilfredsstillende måde. :)

    NightHawk22-08-22 18:03

  • ★★0

    Skal lige dendér om dragerne.

    NFT22-08-22 18:40

  • ★★★★★★0

    Har set første afsnit om Spies. Vidste godt han var en gammel gris allerede inden, men har nu opdaget at han var et småpsykopatisk klamt svin! Fy for satan. 

    T. Nielsen22-08-22 20:23

  • ★★0

    Hvis du synes at det er skidt, så prøv at hoppe på de sociale medier og se hvor mange der er parate til at enten undskylde hans opførelse, affærdige den, give de unge piger ansvaret, eller anklage dem for at ville have penge, i stedet for at pege på den voksne mand.

    NFT22-08-22 20:32

  • ★★★★★★0

    Har faktisk lige stødt på lidt og folk mener man er krænkelsessyg?!? Åh ja, hvad er voldtægt af og vold mod mindreårige piger da også for noget mærkeligt noget at blive krænket over….”Men hey, det var en anden tid”….ja og, han var stadig et svin uanset hvilket årti vi forsøger at undskylde hans handlinger med. 

    T. Nielsen22-08-22 20:35

  • ★★★★★0

    Hvis du synes at det er skidt, så prøv at hoppe på de sociale medier og se hvor mange der er parate til at enten undskylde hans opførelse, affærdige den, give de unge piger ansvaret, eller anklage dem for at ville have penge, i stedet for at pege på den voksne mand.

    Min kone nævnte det tidligere i dag, så jeg søgte på Opslag om Simon Spies på facebook, og nærmest alle mænd er ret nasty i deres udtalelser. For det meste er det et “Ja, det han gjorde var ikke ok. Men….” Og så kommer en eller anden random undskyldning om, at det er lang tid siden eller de selv var gået med til det. En sjælden gang imellem kommer der endda bemærkninger, der bakker op om hans handlinger. Kun yderst sjældent er der en kommentar fra en mand, der finder det afskyeligt uden lige at smide det der “men…” bagefter. Jeg skammer mig lidt over at være mand i dag =(

    David Lund22-08-22 20:54

  • ★★0

    Min kone nævnte det tidligere i dag, så jeg søgte på Opslag om Simon Spies på facebook, og nærmest alle mænd er ret nasty i deres udtalelser. For det meste er det et “Ja, det han gjorde var ikke ok. Men….” Og så kommer en eller anden random undskyldning om, at det er lang tid siden eller de selv var gået med til det. En sjælden gang imellem kommer der endda bemærkninger, der bakker op om hans handlinger. Kun yderst sjældent er der en kommentar fra en mand, der finder det afskyeligt uden lige at smide det der “men…” bagefter. Jeg skammer mig lidt over at være mand i dag =(

    Bare rolig, kvinderne kan være med. I en af de tråde jeg læste i dag, var der bunkevis af indlæg fra kvinder, der svingede mellem "de ville jo selv" og "nu vil de bare have flere penge".

    NFT22-08-22 21:02

  • ★★★0

    Min kone nævnte det tidligere i dag, så jeg søgte på Opslag om Simon Spies på facebook, og nærmest alle mænd er ret nasty i deres udtalelser. For det meste er det et “Ja, det han gjorde var ikke ok. Men….” Og så kommer en eller anden random undskyldning om, at det er lang tid siden eller de selv var gået med til det. En sjælden gang imellem kommer der endda bemærkninger, der bakker op om hans handlinger. Kun yderst sjældent er der en kommentar fra en mand, der finder det afskyeligt uden lige at smide det der “men…” bagefter. Jeg skammer mig lidt over at være mand i dag =(

    metoo - hvis det er korrekt hvad I skriver :(

    Han var sgu da simpelthen pædofil og psykopat. Føj. Det kan bare ikke forsvares på nogen måde - med nogen form for "MEN......"

    Gormanden22-08-22 21:05

  • ★★★★★0

    Bare rolig, kvinderne kan være med. I en af de tråde jeg læste i dag, var der bunkevis af indlæg fra kvinder, der svingede mellem "de ville jo selv" og "nu vil de bare have flere penge".

    Jojo - dem bemærkede jeg også. Men størsteparten af de kvindelige kommentarer jeg stødte på, fandt det trods alt forkasteligt. Men jeg var sgu alligevel noget overrasket over andelen af de åndssvage kommentarer fra mænd. Der er nok derfor, jeg sjældent læser kommentarer på de sociale medier. Jeg bliver så nedtrykt over hvor mange klovne der er i verden.

    David Lund22-08-22 21:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen