Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Har helt glemt den her :)

    Har kun set A Woman Under the Influence før, og den var helt fantastisk, og selvfølgelig også hans store mesterværk.

    Opening Night var rigtig god, og er især vild med det sidste stykke. Dog - den bliver en anelse repetetiv og en smule forudsigelig, men er stadig på 8/10. 

    Super! Fedt at læse at du havde en god oplevelse med filmen. :)

    Samtidig er jeg også enig i det første af din kritik, da det er også en af mine kæpheste ift. den måde, som John Cassavettes instruerer på. Han har desværre en tendens til at dvæle ved en del scener og trække tingene unødvendigt i langdrag længe efter, at pointen med scenen er slået fast. Men det er noget med - har jeg læst - at han hele tiden søger at finde noget impulsivt og improviserende i de scener, at han med vilje laver meget lange optagelser. 

    I hans film "Husbands" var han bla. ved at drive sine to gode venner Ben Gazzara og Peter Falk til vanvid i en række scener - der  hhv.  foregår under og efter at de er til gravøl og hænger ud på lokummet i en ordenlig brandert - fordi Cassavettes bare blev ved og ved med at filme. Og i den færdige film føles de to scener vitterligt også som en ørkenvandring. Det er dog stadig en rigtig god film, men Cassavettes sætter virkelig tilskuerens tålmodighed på prøve. 

    NightHawk 1-02-23 15:58

  • ★★★★★0

    I eftermiddag skal jeg se min næstsidste Hayao Miyazaki film i form af The Wind Rises. Så mangler jeg kun hans debutfilm "The Castle of Cagliostro", men den skal jeg lige have bestilt hjem først, da den ikke er tilgængelig på Netflix.

    Og i aften snupper jeg sidste omgang med Jodie Whitaker som den kække tidsrejsende Doctor Who i den lange afsluttende special The Power of The Doctor. :)

    NightHawk 1-02-23 16:05

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Lady Vengeance” (2005).

    Kruse 1-02-23 19:08

  • ★★★0

    Dont breathe, 2016

    Gormanden 1-02-23 20:56

  • ★★0

    Miami Vice, med Colin Farrell. ses på BD.

    Ryder666 2-02-23 00:03

  • ★★0

    Che: A Revolutionary Life, Part 1, med Benicio Del Toro. Ses på BD

    Ryder666 2-02-23 02:03

  • ★★★★★★0

    Wakanda Forever

    Wayne 2-02-23 09:20

  • ★★★★★0

    Jeg snupper et par film mere fra Studio Gibli og skal i eftermiddag have set The Tale of The Princess Kaguya, som jeg glæder mig meget til at se. :)

    Og i aften skal jeg se Ken Loach drama Family Life om en 19 årige kvinde, der får en række psykiske problemer og både må kæmpe mod sine forældre og systemet. 

    NightHawk 2-02-23 14:38

  • ★★★0

    Everything Everywhere All at Once 

    På trods af dens enorme hype har jeg ikke høje forventninger. Ekstremt hypede film er næsten altid dybt, dyyyyyyyyybt overvurderede. 

    Men den kan ses gratis på Filmstriben.

    Essal 2-02-23 17:04

  • ★★★★★0

    I eftermiddag skal jeg se en japansk animationsfilm mere, hvilket bliver The Secret World of Arietty.

    Og i aften tager jeg hul på Lars Von Triers Riget : Exodus, som fra i dag af kan streames på DR. :) 

    NightHawk 3-02-23 13:43

  • ★★★★★0

    Gensyn med Tarkovsky’s “Nostalghia” (1983).

    Kruse 3-02-23 19:24

  • ★★0

    Fair Game:1995 med Cindy Crawford. Ses på dvd

    Ryder666 4-02-23 00:07

  • ★★★★★0

    Memoria (2021)

    Kruse 4-02-23 19:18

  • ★★★0

    We Need to Talk About Kevin (2011)

    Essal 4-02-23 19:33

  • ★★★★★0

    Skal se de to sidste afsnit af Riget : Exodus her i eftermiddag med en pose mellemfine ærter i nakken.

    Og i aften snupper jeg et gensyn med Coen brødrenes herlige sorte komedie Burn After Reading. :)

    NightHawk 5-02-23 12:38

  • ★★0

    Mobsters, med Christian Slater, på BD.

    Ryder666 5-02-23 15:10

  • ★★0

    Fortsætter med endnu en gangsterfilm i form af:

    A Bronx Tale, med Robert De Niro, på BD.

    Ryder666 5-02-23 16:58

  • ★★0

    The Big Year, med Steve Martin og Jack Black, på BD.

    Ryder666 5-02-23 21:39

  • ★★★★★★1

    Bullet Train

    Wayne 5-02-23 22:53

  • ★★★★★0

    Snupper den sidste japanske animationsfilm jeg har stående på min liste og skal se Whisper of the Heart om lidt. 

    Og i aften bliver det et gensyn med Coen brødrenes Intolerable Cruelty, hvor George Clooney nok engang slår gækken løs. :) 

    NightHawk 6-02-23 15:44

  • ★★★★★0

    Snupper den sidste japanske animationsfilm jeg har stående på min liste og skal se Whisper of the Heart om lidt. 

    Take me home, country road… :)

    Kruse 6-02-23 17:03

  • ★★0

    Bringing Down The House, med Steve Martin og Queen Latifah.

    næste film

    Blue Tiger, med Virginia Madsen..

    Ryder666 7-02-23 00:33

  • ★★★★★1

    Take me home, country road… :)

    Det var ikke lige en sang, jeg havde forventet ville være så stor en del af en japansk animationsfilm. Men Yoshifumo Kondo og Hayao Miyazaki får det på en eller anden måde til at fungerer, så det virker helt naturligt i denne utroligt søde og charmerende blanding af poetisk kærlighedshistorie og eventyrlysten coming-of-age.

    Et rigtigt godt, hyggeligt og opløftende foreløbigt  punktum for min rejse rundt i Studio Gibli og Hayao Miyazakis film. :)

    NightHawk 7-02-23 15:43

  • ★★★★★1

    Det var ikke lige en sang, jeg havde forventet ville være så stor en del af en japansk animationsfilm. Men Yoshifumo Kondo og Hayao Miyazaki får det på en eller anden måde til at fungerer, så det virker helt naturligt i denne utroligt søde og charmerende blanding af poetisk kærlighedshistorie og eventyrlysten coming-of-age.

    Et rigtigt godt, hyggeligt og opløftende foreløbigt  punktum for min rejse rundt i Studio Gibli og Hayao Miyazakis film. :)

    Meget enig. Dejligt charmerende film :)

    Kruse 7-02-23 18:53

  • ★★0

    Mission To Lars, på BD

    Ryder666 7-02-23 22:50

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen