Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★0

    Bone Dry, med Luke Goss og Lance Henriksen, på dvd som i øvrigt har en knivskarp billedkvalitet, når man tænker på formatet. Jeg er faktisk i tvivl om at det kunne gøres mere imponerende på Blu Ray, hvis den nogensinde bliver opgraderet/remastered.

    Ryder66619-02-23 22:38

  • ★★0

    Gad ikke at se Bone Dry færdig, var mere i humør til et gensyn med No Retreat No Surrender som har Jean Claude Van Damme i en birolle.

    Ses på BD 

    Nåede at købe No Retreat No Surrender på BD plus dvd combo inden den udgik. Endda billigt og med dansk tekst 

    Ryder66619-02-23 22:59

  • ★★★★★0

    Er igang med de sidste tre afsnit af OperaRejsen : sæson 2.

    Og i aften skal jeg se den sidste film i "Superman : 5 Animated Movies Collection", hvilket er Superman/Batman : Apocalypse, hvor Superman, Batman, Wonder Woman og Supergirl duellerer mod den grusomme intergalaktiske tyran Darkseid. :)

    NightHawk20-02-23 16:48

  • ★★0

    On Deadly Ground, med Steven Seagal, på dvd

    Ryder66620-02-23 23:38

  • ★★0

    Overvejer et gensyn med On The Streets Of LA., som har Blair Underwood og Louis Gosset JR, i hovedrollerne.

    Ryder66621-02-23 01:27

  • ★★★★★0

    Jeg vil tage hul på mit Ingmar Bergman : Vol. 3 bokset i aften, hvor jeg lægger ud med The Virgin Spring fra 1960. :)

    NightHawk22-02-23 16:13

  • ★★★★★★0

    Virkelig god film! For enhver anden instruktør havde det været en af instruktørens bedste, men nu er det jo Bergman...så han har endda lavet bedre film end denne :)

    Guldager22-02-23 17:51

  • ★★★★★0

    Piggy (2022)

    Kruse22-02-23 19:05

  • ★★★0

    Tár i eftermiddag.

    Essal23-02-23 12:07

  • ★★★★★0

    Desert Hearts (1985)

    Kruse23-02-23 19:04

  • ★★0

    Fifty Shades Of Grey, unseen edition, på BD.

    Kan huske at første gang jeg så den, syntes jeg den manglede overordnet kemi, blandt hovedpersonerne, så tænkte at det var på tide med et gensyn.

    Ryder66624-02-23 00:05

  • ★★★★★0

    The Woman King (2022)

    Kruse24-02-23 19:14

  • ★★★0

    The Woman King (2022)

    Den vil jeg godt høre om du synes var værd at se. Traileren er sådan lidt….. tja, kan gå begge veje… 

    Gormanden24-02-23 20:33

  • ★★★★★1

    Den vil jeg godt høre om du synes var værd at se. Traileren er sådan lidt….. tja, kan gå begge veje… 

    Ja, jeg synes den er værd at se. Et solidt actiondrama, der ikke ligner noget man helt har set før, grundet dens lokation og tid den foregår i. Det er ikke nogen stor eller banebrydende film, men jeg kedede mig aldrig undervejs, så hvis du støder på den engang, så er den værd at se, omend du ikke behøver at skynde dig at opsøge den. Jeg ligger på en 4/6.

    Kruse24-02-23 22:08

  • ★★★0

    Ja, jeg synes den er værd at se. Et solidt actiondrama, der ikke ligner noget man helt har set før, grundet dens lokation og tid den foregår i. Det er ikke nogen stor eller banebrydende film, men jeg kedede mig aldrig undervejs, så hvis du støder på den engang, så er den værd at se, omend du ikke behøver at skynde dig at opsøge den. Jeg ligger på en 4/6.

    Tak for et godt råd - nu samler jeg den op en gang ved lejlighed

    Gormanden24-02-23 23:33

  • ★★0

    Deep Cover (1992) med Larry Fishburne og Jeff Goldblum

    Ryder66625-02-23 03:07

  • ★★★★★0

    Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge (2020)

    Kruse25-02-23 12:41

  • ★★★★★0

    Virkelig god film! For enhver anden instruktør havde det været en af instruktørens bedste, men nu er det jo Bergman...så han har endda lavet bedre film end denne :)

    Ja, den var fremragende og helt klart i top 10 over mine favorit-film af Ingmar Bergman indtil videre. Det er jo sådan en forholdsvis stille og rolig film indtil overfaldet og den efterfølgende hævn finder sted, som så til gengæld modsat er ret brutal og frastødende selvom, at det sammenlignet med nyere film er mere "sobert" eksekveret.

    Birgitta Petterson og Gunnel Lindblom som de to søstre og modpoler - i skikkelse af den blonde uskyldighed/jomfru Karin og så den jaloux gravide horeunge Ingreri - spiller også rigtig godt, og ligeså Max Von Sydow og Birgitta Wahlberg som deres fortvivlede forældre.

    Det er også interessant at se "The Virgin Spring", hvis man har set remaket  "The Last House On the Left". Selvom Wes Cravens udgave er lavet som en ekploitation-film og derfor er mere sleazy og blodig, så er historien meget ens og udvikler sig også på en tæt på identisk måde.

    Jeg fik desuden også set "The Devils Eye" bagefter der var på samme disc, men det var så til gengæld en film af Bergman, som jeg ikke var super vild med. Jeg synes humoren var alt for meget on the nose og temmelig klodset hånteret, og plottet med Don Juan der skulle udføre en mission for Satan virkede bare underlig usjov og kikset. 

    I aften skal jeg se Through a Glass Darkly og Winter Light, som jeg har store forventninger til. Sidstnævnte skulle så vidt jeg har læst være Ingmar Bergmans personlige favorit af alle hans værker. :)

    NightHawk25-02-23 14:57

  • ★★0

    Den sidste halve time af Deep Cover (1992).

    næste film

    Dead Bang, med Don Johnson.

    Ryder66625-02-23 16:35

  • ★★★★★0

    EO (2022)

    Kruse25-02-23 19:09

  • ★★0

    Breakin' med Lucinda Dickey, som i øvrigt var vildt lækker dengang.

    Ryder66626-02-23 15:39

  • ★★★★★★0

    aaah...

    davenport26-02-23 16:21

  • ★★0

    Fifty Shades Darker: Unmasked Edition med Jamie Dornan, varmer op med de oprindelige film inden jeg begiver mig i kast med spoof/parodien Fifty Shades Of Black.

    alle på BD 

    Ryder66626-02-23 16:51

  • ★★0

    Fifty Shades Freed: The Unveiled Edition, og så gider jeg ikke mere film for idag. Holder pause, når den er slut.

    Ryder66626-02-23 19:28

  • ★★★★★0

    Jeg gik igang med Nicholas Winding Refns seneste syrede opus Copenhagen Cowboy i går og er nået frem til afsnit 3 og 4, som jeg skal se i eftermiddag.

    Selvom jeg er fan af Refns film og ham som instruktør, synes jeg godt nok han strammer den med det langsomt dvælende tempo og de stoiske kameravinkler og præstationer. Historien om den mytiske Miu's kamp imod hårdkogte luderkarle og menneskesmuglere - som ret beset er en superhelt origin story - er sådan set interessant nok.

    Men det bliver godt nok udfordret af en nærmest provokerende langsom eksekvering og svælgen i Refns sædvanlige visuelle og efterhånden temmelig klichéfulde tricks. Serien er dog kun på 6 afsnit, så tænker at det trods alt er muligt at få set den til ende trods mine forbehold.

    NightHawk27-02-23 14:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen