Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Vi skal se Bamse i aften. Den har jeg glædet mig til. Og så er det med Anders Berthelsen, en af mine gamle venners storebror, og han plejer jo at være god. 

    davenport26-05-23 17:29

  • ★★★★★0

    Det er jo en af de gamle klassikere helt tilbage fra New Queer Cinemas opblomstring, der virkelig fik sat skub i at bringe  LGBT-film ud til et større mainstream publikum. Og så holder filmen tilmed stadig i dag, synes jeg. En virkelig sød og charmerende lille film med hjertet på rette sted og en skøn kemi imellem de to hovedroller, som løfter en umiddelbart ordinær historie op på et niveau, der gjorde at mange - bl.a Roger Ebert - gav filmen rigtig flotte anmeldelser i sin tid.

    Den er i øvrigt for nylig blev restaureret og udgivet for første gang på Bluray her i 2022 af Strand Releasing, og er så vidt jeg husker også blevet en del af Criterions udvalg på deres streamingtjeneste. Sidstnævnte især er jo noget af et cadeau at få.

    Hvad synes du om filmen? :) 

    Det var netop på Criterions streamingstjeneste at jeg så filmen :)

    En virkelig sød og charmerende lille film med hjertet på rette sted og en skøn kemi imellem de to hovedroller, som løfter en umiddelbart ordinær historie op på et niveau,

    Her rammer du ret godt min oplevelse. Det er en indiefilm fra 90’erne på godt og ondt, og den føles lidt rå i kanterne, men det gør ikke så meget når kernen, som du beskriver, er god og charmerende. Hvor den tekniske side til tider halter lidt, så er der gode idéer og indfald undervejs, og selvom alting ikke fungerer lige godt, så er det lidt en del af charmen ved en indiefilm fra 90’erne. Jeg var imponeret af filmens production design og generelt dens miljø portrættering, som virkelig føles autentisk og “lived in”. Jeg var især vild med scenerne hjemme hos Randy, hvor der konstant sker noget og aldrig er et øjebliks stilhed. Humoren og den lidt karikerede side er måske ikke helt ligeså skarp og sat på spidsen som f.eks. “But I’m a Cheerleader”, men fungerer ganske fint og gav mig et smil på læben. Alt i alt en fin og charmerende film.

    Kruse26-05-23 17:35

  • ★★★★★0

    Throw Away Your Books, Rally in the Streets (1971)

    Kruse26-05-23 19:07

  • ★★★★★0

    Det var netop på Criterions streamingstjeneste at jeg så filmen :)

    Her rammer du ret godt min oplevelse. Det er en indiefilm fra 90’erne på godt og ondt, og den føles lidt rå i kanterne, men det gør ikke så meget når kernen, som du beskriver, er god og charmerende. Hvor den tekniske side til tider halter lidt, så er der gode idéer og indfald undervejs, og selvom alting ikke fungerer lige godt, så er det lidt en del af charmen ved en indiefilm fra 90’erne. Jeg var imponeret af filmens production design og generelt dens miljø portrættering, som virkelig føles autentisk og “lived in”. Jeg var især vild med scenerne hjemme hos Randy, hvor der konstant sker noget og aldrig er et øjebliks stilhed. Humoren og den lidt karikerede side er måske ikke helt ligeså skarp og sat på spidsen som f.eks. “But I’m a Cheerleader”, men fungerer ganske fint og gav mig et smil på læben. Alt i alt en fin og charmerende film.

    Jeg er fakrisk ret enig i dine kritik-punkter selvom, at jeg samtidig  holder meget af filmen. Og ja, scenerne hos Randy hører også til blandt mine favorit-scener. "But Im a Cheerleader" synes jeg også overordnet set er lidt bedre lavet ift. sin humor. :)

    Fik du læst det jeg skrev om "Missing"? 

    NightHawk26-05-23 20:32

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en omgang horror i aften, hvilket bliver en premiere på John Carpenters Prince of Darkness, som jeg af en eller anden grund aldrig har fået set før. Så mangler jeg kun at se Carpenters remake af "Village of the Damned", samt "The Ward" før jeg kan råbe banko på den front. :)

    NightHawk26-05-23 20:39

  • ★★★★0

    Jeg snupper en omgang horror i aften, hvilket bliver en premiere på John Carpenters Prince of Darkness, som jeg af en eller anden grund aldrig har fået set før. Så mangler jeg kun at se Carpenters remake af "Village of the Damned", samt "The Ward" før jeg kan råbe banko på den front. :)

    Har du også set hans "Masters of Horror-bidrag "Cigarette Burns"? Det er noget af det bedste, han har lavet :)

    With a torrid past that haunts him, a movie theatre owner is hired to search for the only existing print of a film so notorious that its single screening caused the viewers to become homicidally insane.

    chandler7526-05-23 20:49

  • ★★★★★1

    Fik du læst det jeg skrev om "Missing"? 

    Ja, og det forstærkede bare min tanke om, at jeg bør købe den på Blu-Ray og få den genset snarligt :)

    Kruse26-05-23 20:57

  • ★★0

    Overvejer at se My Brother's Keeper med John Lithgow i hovedrollen...

    Ryder66626-05-23 21:11

  • ★★★0

    Marvel-aften :)
    QuANTuMANia (2023)

    og bagefter et gensyn med Black Panther, Wakanda forever

    Gormanden27-05-23 01:00

  • ★★★★★0

    Sully (2016)

    Kruse27-05-23 13:21

  • ★★★★★0

    Har du også set hans "Masters of Horror-bidrag "Cigarette Burns"? Det er noget af det bedste, han har lavet :)

    With a torrid past that haunts him, a movie theatre owner is hired to search for the only existing print of a film so notorious that its single screening caused the viewers to become homicidally insane.

    Nej, den mangler jeg faktisk også at se. Jeg kan dog godt huske antologi-serien "Masters of Horror" og havde også planer om at ville købe den. Men af en eller anden årsag fik jeg det aldrig gjort, så det må jeg snart få rådet bod på. :)

    Mht. "Prince of Darkness", hvor rangere du så den film blandt John Carpenters værker? 

    Jeg var selv lidt skuffet og synes ikke rigtig, at han fik de forskellige genrer til at gå op i en højere enhed. Det er jo sådan en spøjs blanding af "Assault On Presinct 13", "Invasion of the Body Snatchers" og "The Exorcist", som Carpenter har mixet sammen i en mildt sagt meget syret historie, hvis indre logik er all over the place. Skuespillet er også af meget blandet kvalitet lige med undtagelse af James Wong og Donald Pleasence. Og så synes jeg også, at John Carpenters score er noget fesent ift. de meget stemningsfulde og mesterlige scores, han plejer at lave. Man keder sig dog aldrig i "Prince of Darkness", men nogen rigtig god film synes jeg kun at den biiver i ganske få momenter. :)

    NightHawk27-05-23 13:56

  • ★★★★★0

    Ja, og det forstærkede bare min tanke om, at jeg bør købe den på Blu-Ray og få den genset snarligt :)

    Super! :) Der er også nogle rigtig gode og meget informative interviews med som udgør ekstramaterialet. Især de tre nye video-interviews fra 2018 med hhv. Costa-Gavras, Joyce Horman (den person som Sissy Spacek spiller. I Filmen har de dog ændret fornavnet til Beth), og så filminstruktøren Keith Gordon. :) 

    NightHawk27-05-23 14:06

  • ★★★★1

    Mht. "Prince of Darkness", hvor rangere du så den film blandt John Carpenters værker? 

    Jeg kan faktisk ikke rigtig huske den, men kan se, at jeg har givet den 7/10 i sin tid. Fordi det er Carpenter plejer jeg dog også at være lidt ekstra generøs

    chandler7527-05-23 16:57

  • ★★★★★0

    I aften bliver det til et gensyn med Buster Keaton’s “The General” (1926).

    Kruse27-05-23 19:19

  • ★★0

    Gasoline Alley, med Devon Sawa og Bruce Willis, på BD...

    Ryder66627-05-23 19:41

  • ★★0

    Et gensyn med The Hitcher, som har en isnende stjernepsykooat i form af en yderst velspillende Rutger Hauer i hovedrollen og som jeg havde fornøjelsen af at møde i 2011 da han var i Danmark for at præsentere sin kortfilm i Århus filmby. 

    Ryder66627-05-23 20:59

  • ★★0

    Jeg fortsætter lidt i Road Moviens tegn i form af.The Road Killers, med Christopher Lambert..

    Ryder66627-05-23 22:57

  • ★★★0

    Gensyn med Thelma & Louise, viser den til pigerne :)

    Gormanden27-05-23 23:51

  • ★★0

    Et gensyn med The Emperor's Club, som har Kevin Kline i hovedrollen...

    Ryder66628-05-23 19:09

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere i aften med Todd Haynes drama Wonderstruck. :)

    NightHawk28-05-23 20:21

  • ★★0

    Pink Panther, med Steve Martin, på BD...

    Synes faktisk ikke at den er så dårlig som dens ry....

    Den har flere sjove scener, især den med sirenen, og "you are under arrest for the murder of....case closed". Steve Martin gi'r den gas som Clouseau...

    Ryder66628-05-23 21:14

  • ★★★0

    Vil starte dagen med at se serieafslutningerne på Succession og derefter Barry.

    Essal29-05-23 08:35

  • ★★★★★0

    Jeg skal se de tre sidste afsnit af Swamp Thing i eftermiddag. Og i aften står den på en gammel sci-fi film Things To Come fra 1936, som er baseret på en historie af H.G. Wells. :)

    NightHawk29-05-23 14:14

  • ★★0

    Så blev det til et gensyn med Men Of Honor som har Cuba Gooding Jr og Robert De Niro i hovedrollerne.

    Overvejer at se Tuskegee Airmen eller Glory bagefter. Alle 3 på BD 

    Ryder66629-05-23 20:35

  • ★★0

    Valget faldt på Last Of The Finest, som er en ret fed politithriller, med velkendte ansigter. I hovedrollen ses Brian Dennehy. ses på BD...fik dog set Men Of Honor inden.

    Ryder66629-05-23 23:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen