Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg starter på Xena : Warrior Princess - sæson 1 i eftermiddag. Jeg fulgte trofast med i hovedserien "Hercules : The Legendary Journeys" tilbage i 90'erne, hvor Xena også gæsteoptrådte i 3-4 afsnit. Men spin-off serien med Xena i hovedrollen fik jeg til gengæld aldrig fulgt med i, så nu tager jeg revanche på den front.

    Og i aften skal jeg se en rigtig omgang sødsuppe romantik (tror jeg) i form af The Lucky One, med Taylor Schilling og Zack Effron, som er baseret på en bog af Nicholas Sparks - manden bag en af alletiders bedste tåreperserer "The Notebook".  :)

    NightHawk30-05-23 16:05

  • ★★★★★0

    College (1927)

    Kruse30-05-23 19:18

  • ★★0

    Savage Dawn, med Lance Henriksen, på BD...

    Ryder66630-05-23 20:26

  • ★★★★★0

    I aften skal jeg se den iranske vampyr-film A Girl Walks Home Alone at Night, som jeg har haft i kiggerten igennem længere tid. Det er altid sjovt/interessant at se sådan en type film, hvor man kan sidde og tolke løs i al dens symbolik og metaforer. :)

    NightHawk31-05-23 17:31

  • ★★★★★0

    Jennifer’s Body (2009)

    Kruse31-05-23 19:07

  • ★★★★★0

    Steamboat Bill, Jr. (1928)

    Kruse 1-06-23 19:20

  • ★★0

    17 Again, med Matthew Perry, på BD

    Ryder666 2-06-23 02:36

  • ★★★★★★0

    Dagens film bliver:

    • Cutter's Way
    • The Andersons Tape
    • The Effects of Gammy Rays on the-man-in-the-moon marigolds
    • Walking the Edge
    • A Soldier's Story

    Guldager 2-06-23 12:29

  • ★★★★★0

    Holy Spider (2022)

    Kruse 2-06-23 19:13

  • ★★0

    Mr Bean's Holiday, på Sky Showtime med Rowan Atkinson 

    Ryder666 2-06-23 21:46

  • ★★★★★★0

    Napper lige den skotske Aftersun også

    Guldager 2-06-23 22:03

  • ★★★★★0

    Liz and the Blue Bird (2018)

    Kruse 3-06-23 13:04

  • ★★★★★0

    Jeg fortsætter i eftermiddag med sæson 1 af Xena : Warrior Princess, som dæleme er festlig underholdning. Lucy Lawless er bare herlig bad ass i den rolle og har så meget karisma og panache, at det halve kunne være nok. Og Renee O'Connor som Xenas sidekick er også en herlig type - særligt måden hun spiller sin rolle på, som minder om en karakter i en Woody Allen komedie eller en screwball komedie fra 30'erne/40'erne. :)

    Og i aften skal jeg se en premiere på thrilleren Fall, der handler om to bjergbestigere, som skal klatre op i et højt tårn. Undervejs mister de så deres udstyr og så er gode råd dyre ift. hvordan, at de kommer ned igen. Jeg lider selv af højdeskræk, så jeg kommer nok højst sandsynligt til at sidde med bankende hjerte og svedige håndflader under det meste af filmen. :D

    NightHawk 3-06-23 13:29

  • ★★★★★0

    Election (Hak se wooi) (2005)

    Kruse 3-06-23 19:12

  • ★★0

    The Karate Kid part II, på 4K Ultra HD

    Ryder666 4-06-23 15:17

  • ★★0

    Garfield: The Movie, på BD original version

    Ryder666 4-06-23 19:37

  • ★★0

    The Hitcher (remake) med Sean Bean, på BD

    Ryder666 4-06-23 20:43

  • ★★★★★0

    Jeg skal se Where The Crawdads Sing i aften. En blanding af coming-of-age, romantisk drama og mord-mysterium, der er baseret på bestseller-bogen af samme navn. Glæder mig også til at se Daisy Edgar-Jones i hovedrollen i en storfilm. Jeg kender hende kun fra tv-serien "Normal People", hvor hun spillede fremragende, så har høje forventninger til hende. :) 

    NightHawk 5-06-23 16:54

  • ★★★★★0

    Election 2 (Hak se wui: Yi woo wai kwai) (2006)

    Kruse 6-06-23 19:16

  • ★★★★★★0

    Crimes of the Future, 2022

    Guldager 6-06-23 19:24

  • ★★★★★0

    Jeg skal se en premiere på Chris Morris sorte komedie/politiske satire Four Lions om fire knap så intelligente muslimske terrorister, der forsøger at planlægge et angreb uden helt at have forstand på hvordan, man egentlig gør. Det er et sprængfarligt emne Chris Morris har på dagsordenen kan man roligt sige, så jeg er spændt på at se hvordan han mestrer den balancegang om noget, som meget nemt kan komme til at virke usmageligt. Men filmen har fået gode anmeldelser og roses især for sin intelligente måde at håndtere sin satire på. 

    NightHawk 6-06-23 20:25

  • ★★0

    Drive: Special Edition, med Mark Dacascos på 4K Ultra HD

    Ryder666 6-06-23 20:59

  • ★★★★★0

    Jeg skal se en premiere på Chris Morris sorte komedie/politiske satire Four Lions om fire knap så intelligente muslimske terrorister, der forsøger at planlægge et angreb uden helt at have forstand på hvordan, man egentlig gør. Det er et sprængfarligt emne Chris Morris har på dagsordenen kan man roligt sige, så jeg er spændt på at se hvordan han mestrer den balancegang om noget, som meget nemt kan komme til at virke usmageligt. Men filmen har fået gode anmeldelser og roses især for sin intelligente måde at håndtere sin satire på. 

    Det er en absurd sjov og overset film!

    Kruse 6-06-23 21:04

  • ★★★★★0

    Det er en absurd sjov og overset film!

    Haha, ja den var sgu ret sjov og virkelig godt skrevet også. Jeg måtte pause filmen efter den scene i Pakistan - hvor Omar og Waj er på terrorist-træningslejr - hvor de forsøger at skyde en drone ned med en bazooka. Jeg grinede simpelthen så meget, at jeg næsten ikke kunne få vejret igen. Og når man så ser til sidst under rulleteksterne, hvad der helt præcist skete efterfølgende det forsøg, så gør det bare scenen ekstra morsom. :D

    Da de tilbage i England skal træne i at løbe på en bestemt måde, så deres bomber ikke spræger for tidligt, var jeg også færdig af grin over. :D 

    Men også deres skænderier indbyrdes i gruppen hjemme i England, hvor alle har deres helt egen særprægede fortolkning af koranens ord og hvordan man helt præcist efterlever dem er jo genialt skrevet. Chris Morris får virkelig skarpt og sjovt udstillet det absurde i religiøs fanatisme og det meningsløse i terrorisme,  og får samtidig også sat kritiske spørgsmålstegn ved de engelske myndigheders håndtering og generalisering af udlændinge - i det her tilfælde muslimer.

    Et godt eksempel på det er den lille sidehistorie med Omars fætter, der ikke laver andet end at tulle rundt og spille fodbold og drikke the, og som rent faktisk forsøger at tale Omar fra at føre sine terror-planer ud i livet. Og alligevel bliver han mistænkt af politiet for at være den stor bagmand , da de stormer fætterens hus. På samme tid har Chris Morris så også en kritik af ham og hans reaktionære syn på kvinder, som komisk er blevet placeret i et større kosteskab fordi, at de ikke må drikke the sammen med mændene.

    Der bliver delt kritiske og satiriske kindheste ud til højre og venstre i filmen og det synes jeg ærlig talt er befriende morsomt at se på.

    Jeg er helt enig med dig i, at "Four Lions" er en overset film. Og den burde få meget mere opmærksomhed end den har fået, for det er en virkelig god film som også giver stof til eftertanke på flere måder. :)

    Herlig gæsterolle i øvrigt af Benedict Cumberbatch der dukker op til sidst som pænt uduelig gidsel-forhandler. :D 

    NightHawk 7-06-23 13:11

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere på ungdoms-filmen Quadrophenia, som er løst baseret på en rock-opera af det legendariske rockband The Who, hvis musik også er en del af filmens soundtrack. :) 

    NightHawk 7-06-23 18:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen