Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere på ungdoms-filmen Quadrophenia, som er løst baseret på en rock-opera af det legendariske rockband The Who, hvis musik også er en del af filmens soundtrack. :) 

    Også en stærk film :)

    Kruse 7-06-23 18:35

  • ★★★★★0

    Dig! (2004)

    Kruse 7-06-23 18:55

  • ★★0

    The Shining Extended Edition, med Jack Nicholson, på 4K Ultra HD

    Ryder666 7-06-23 20:20

  • ★★0

    War Dogs, med Jonah Hill, på 4K Ultra HD

    Ryder666 7-06-23 23:12

  • ★★0

    HouseSitter med Steve Martin og Goldie Hawn, på BD

    Ryder666 8-06-23 01:25

  • ★★0

    Lost In Translation med Bill Murray, på BD

    Ryder666 8-06-23 06:57

  • ★★★★★0

    American Dream (1990)

    Kruse 8-06-23 19:02

  • ★★★★★0

    Også en stærk film :)

    Ja, det var en rigtig god film. Der er bare sådan et fedt leben og cool stemning over løjerne, som dog også bliver mere og mere alvorligt, som handlingen skrider frem. Man kan godt se, at flere af de unge skuespillerne er nybegyndere, men det er så samtidig også en del af filmens charme, hvilket giver en herlig nerve og autentisk atmosfære.

    Selve historien om den unge rodløse og muligvis psykisk syge Jimmy der skal finde sit ståsted i livet og sin egen identitet, synes jeg også var super godt skrevet. Det kan vel ret beset godt ses som en hyldest til individet, og en modsat harsk kritik af at lade egen selvstændighed overskygge af gruppe-tænkning og en form for masse-psykose, der i "Quadrophenia" både er repræsenteret via banderne og i det omkringliggende samfund/hos Jimmys forældre.

    Og så er soundtracket jo bare pissefedt. Ikke bare sangene af The Who men soundtracket generelt.

    Sad undervejs også og tænkte over, hvor jeg havde set hovedrolle-indehaveren Phil Daniels før indtil, at det lige pludselig slog mig, at det jo er ham der spiller den mavesure brokkerøv i Blurs legendariske sang "Parklife", hvor han fremfører teksten som spoken word. :)

    NightHawk 9-06-23 14:42

  • ★★★★★0

    Jeg skal se et par afsnit mere af Xena : Warrior Princess her i eftermiddag.

    Og i aften står den på krimi/thriller med Marlon Brando i filmen The Night of the Following Day. :)

    NightHawk 9-06-23 16:21

  • ★★★★★0

    Twenty-Four Eyes (1954)

    Kruse 9-06-23 19:16

  • ★★0

    A Bronx Tale, af og med Robert De Niro, på BD

    Ryder666 9-06-23 22:12

  • ★★0

    Bedtime Stories, med Adam Sandler, på BD

    Ryder666 9-06-23 23:47

  • ★★★★★0

    Gensyn med Yasujirô Ozu’s “Tokyo Story” (1953).

    Kruse10-06-23 18:56

  • ★★0

    Rudy, med Sean Astin, på BD

    Ryder66610-06-23 20:39

  • ★★0

    Pusher 2, på nordisk film.

    I aften, det sidste af Detroit Rock City, med Edward Furlong 

    Ryder66611-06-23 11:05

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en premiere i aften på ungdoms/bande-filmen The Lords of Flatbush fra 1974, som også var Sylvester Stallones første store rolle i en film. :) 

    NightHawk11-06-23 17:47

  • ★★0

    et gensyn med Rambo: First Blood, med good old Sly.

    Denne gang på 4K Ultra HD...

    Ryder66611-06-23 20:36

  • ★★★★★0

    I aften bliver det endnu en premiere og denne gang i form af Mike Leighs socialrealisme-drama Naked, der skulle byde på noget af en tour-de-force præstation af David Thewlis i den altoverskyggende hovedrolle. :)

    NightHawk12-06-23 17:02

  • ★★★★★★0

    Jeg kan ikke helt huske Naked, men kan se jeg har givet den 8/10 :)

    Guldager12-06-23 18:23

  • ★★0

    I aften står den på et gensyn med Ranbo: First Blood Part Ii, med good old Sly.

    ses på UHD 

    Ryder66612-06-23 19:37

  • ★★★0

    I aften bliver det endnu en premiere og denne gang i form af Mike Leighs socialrealisme-drama Naked, der skulle byde på noget af en tour-de-force præstation af David Thewlis i den altoverskyggende hovedrolle. :)

    Så den i biffen i sin tid og fandt den rigtig god og fornyende. Har ikke ser den siden, men hans skuespil var forrygende, og så mange bande ord har jeg vist ikke hørt i en film hverken før eller siden :)

    Gormanden13-06-23 07:30

  • ★★0

    Rambo 3, på UHD

    Næste film Rambo 4, også på UHD

    Når jeg er færdig med Rambo-filmene bliver det til et gensyn med Dead Heat, som har Treat Williams og Joe Piscopo i hovedrollerne. Ses på BD 

    Ryder66613-06-23 20:46

  • ★★0

    Rambo 5: Last Blood på 4K UHD, og så gider jeg ikke mere filmkigning idag. Så har jeg også næsten set 4 film i træk.

    Ryder66614-06-23 00:13

  • ★★★★★0

    Jeg kan ikke helt huske Naked, men kan se jeg har givet den 8/10 :)

    Så den i biffen i sin tid og fandt den rigtig god og fornyende. Har ikke ser den siden, men hans skuespil var forrygende, og så mange bande ord har jeg vist ikke hørt i en film hverken før eller siden :)

    Ja, det var en rigtig god, men også temmelig barsk og spøjs film. Selvom David Thewlis jo spiller fantastisk i rollen som selv-destruktiv nihilist og tæt på gennemført røvhul, så er hans karakter samtidig svær at holde af eller få sympati for på trods af nogle små åndehuller, hvor man kan skimte lidt medmenneskelighed hos ham. Især er sexscenerne meget ubehagelige at se på, da han har et mildt sagt temmelig forkvaklet forhold til kvinder. 

    Så på den ene side er det en interessant film grundet dens skildring af forfaldne menneske-skæbner i kølvandet på Thatcher-æraen. Og på den anden side er det så også en film, som de fleste nok vil have svært ved at gennemføre på grund af hovedkarakterens provokerende og ubehagelige måde at være på. :)

    NightHawk14-06-23 14:02

  • ★★★★★0

    @ Guldager -

    Jeg vil i øvrigt lige minde dig om, at "Carmen & Lola" kun er tilgængelig i dag og i morgen på DR inden, at den bliver fjerner igen. Jeg kan kun igen igen varmt anbefale dig at se filmen. Du vil ægre dig over at være gået glip af den. :)

    NightHawk14-06-23 14:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen