Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★★1

Som én, der ikke var den største fan af The Batman (2022), blev jeg glædeligt overrasket over første afsnit. Samspillet mellem Colin Farrell (The Penguin) og Cristin Milioti (Sofia Falcone) slår gnister, og jeg sad med et smil på læben, når de to var i samme scene. Farrell får selvfølgelig langt større mulighed for at udforske flere sider af Penguin, end han gjorde i filmen, og det er en sand fornøjelse at se. Milioti bringer en ilter energi til serien, når hun indtager rampelyset, og jeg håber, at hun får mere tid til at skinne i seriens kommende afsnit.

Jo længere jeg kom ind i første afsnit, desto mere "hooked" blev jeg, og da rulleteksterne rullede over skærmen, var jeg ikke i tvivl om, at jeg også skal se det næste afsnit.

Tak :-)

Mine forhåbninger/forventninger blev ikke mindre med dine ord.

Wayne21-09-24 07:42

• ★★★★★0

House of Tolerance (2011)

Kruse21-09-24 19:04

• ★★★0

Old Henry (2021)

Gorman21-09-24 21:06

• ★★★★★0

Jeg snupper krigsfilmen Battle of Britain (1969) i aften. Året er 1940 og luftkrigen over England mod tyskerne er ved at udvikle sig til et mareridt for de britiske tropper, da de hverken har fly eller piloter nok i baghånden. Men så kommer der hjælp til fra en uventet kant, der muligvis kan vende det episke slag. Michael Caine, Ian McShane og Laurence Olivier er bl.a. at finde på rollelisten. :)

Kan ses på DR til og med d. 23 september.

NightHawk21-09-24 21:13

• ★★★★0

Efter et gensyn med Tron Legacy, står den på et gensyn med Romper Stomper.

NSF21-09-24 21:13

• ★★★0

Bad Boys 4 Ride Or Die (Will Smith, Martin Lawrence) for første gang nogensinde og på BD...

Ryder66621-09-24 22:16

• ★★★0

Stockholm bloodbath

Gorman21-09-24 22:57

• ★★0

Ser en helg med Luffar Lasse, hvor SVT har fulgt katten Luffar Lasse og hvordan den spenderer sin dag når går sig en lille tur. Et indblik i en kat's liv. Hvor de båder følger ham med deres egne kameraer og hvor de har sat et kamera på ham, så vi kan følge hvor han går hen.

Kiyonji22-09-24 11:20

• ★★★★★0

I dag er det 25 år siden, at første afsnit af "The West Wing" løb over de amerikanske skærme. Jeg har kun set den, da den oprindeligt blev sendt på flow-tv, men var dengang ret begejstret og overvejer, om det er tid til et gensyn på Max.

chandler7522-09-24 11:22

• ★★★★0

Metropolis

NSF22-09-24 14:30

• ★★★0

The Tale (2018)

Essal22-09-24 14:54

• ★★★0

JFK: Director's Cut (Kevin Costner) på BD...

Ryder66622-09-24 17:22

• ★★★★★0

Jeg skal til at se Operarejsen - sæson 3 (2024) afsnit 6. Komponisten Allan Gravgaard Madsen har desværre fået et maveonde under trioens tur til Seattle, så Frederik Cilius og Rasmus Brun må tænke i alternative løsninger for at få det hele til at gå op i en højere enhed. Undervejs prøver de også lykken med den helt nye jazz-inspirerede opera "X", som Frederik bliver musikalsk udfordret af. :)

Kan ses på DR. 

Bagefter snupper jeg et muntert gensyn med komedien The Full Monty (1997), hvor Robert Carlyle og Tom Wilkinson m.f. desværre ender i arbejdsløshedskøen og må se deres liv vendt på hovedet. Men i stedet for at gå ned med flaget beslutter de sig for at gå helt nye veje og gi' den gas som strippere, i håbet om både at tjene nok til at redde deres familier men også ift. at få spredt noget optimisme og glæde i deres hårdt ramte by, Sheffield. :)

Kan ses på Disney+.

NightHawk22-09-24 19:27

• ★★★0

Thelma & Louise (Susan Sarandon, Geena Davis) på 4k UHD BD..

Ryder66623-09-24 03:16

• ★★★0

Boys Of Abu Ghraib (Sean Astin) på BD...

Ryder66623-09-24 06:32

• ★★★★0

Speed!

NSF23-09-24 17:51

• ★★★0

Point Blank Aka Savate (Olivier Gruner) på dvd

Ryder66623-09-24 19:37

• ★★★★★0

Jeg snupper et muntert gensyn med Woody Allens komedie-klassiker Midnight In Paris (2011) i aften. Det er en af mine yndlings-film af den gamle mester. Owen Wilson er perfekt i hovedrollen som substitut for Allen og garant for mange af filmens sjoveste replikker. Historien - som både er en hyldest af nostalgiens magiske væsen og samtidig en kritik om ikke at lade sig fortabe i fortiden - er bare genialt fundet på. :)

Jeg ser filmen på BD, men den kan også ses på DR til og med d. 31 oktober.

Bagefter står den på afsnit 1 & 2 af tv-serien The Full Monty - sæson 1 (2023), hvor man atter følger Robert Carlyle og co 25 år senere mens, at de tuller rundt i Sheffield og forsøger at få styr på tilværelsen. Jeg blev først i går - da jeg genså filmen - klar over, at der var lavet en helt ny serie med de samme skuespillere, så nu prøver jeg at give den en chance. :)

Kan ses på Disney+.

NightHawk23-09-24 20:31

• ★★★0

Jeg snupper et muntert gensyn med Woody Allens komedie-klassiker Midnight In Paris (2011) i aften. Det er en af mine yndlings-film af den gamle mester. Owen Wilson er perfekt i hovedrollen som substitut for Allen og garant for mange af filmens sjoveste replikker. Historien - som både er en hyldest af nostalgiens magiske væsen og samtidig en kritik om ikke at lade sig fortabe i fortiden - er bare genialt fundet på. :)

Jeg ser filmen på BD, men den kan også ses på DR til og med d. 31 oktober.

Bagefter står den på afsnit 1 & 2 af tv-serien The Full Monty - sæson 1 (2023), hvor man atter følger Robert Carlyle og co 25 år senere mens, at de tuller rundt i Sheffield og forsøger at få styr på tilværelsen. Jeg blev først i går - da jeg genså filmen - klar over, at der var lavet en helt ny serie med de samme skuespillere, så nu prøver jeg at give den en chance. :)

Kan ses på Disney+.

Er stor fan af biofilmen Full Monty, og prøvede derfor også serien. Gik dog i stå allerede efter 1 afsnit som vi fandt ganske charmeforladt og intetsigende. Måske synes du bedre om den.

Gorman23-09-24 23:04

• ★★★0

The Last Kumite (Matthias Hues) på 4K UHD BD..

Næste film 

Man Of The House (Tommy Lee Jones) på dvd...

Ryder66623-09-24 23:19

• ★★★0

Only The Strong (Mark Dacascos)

Ryder66624-09-24 02:10

• ★★★★★1

Jeg startede på den en aften hvor fruen faldt i søvn - men den så ret lovende ud - så den skal klart ses færdig, snart.

Den er bestemt værd at se og har en god historie med flere tvist også selvom, at  filmen er 20 minutter for lang og har nogle problemer med sit pace i anden halvdel. Skuespillet fra Aaron Pierre, Anna Sophia Robb og Don Johnson er virkelig godt, og det slår især gnister mellem Aaron Pierre og Don Johnson, når de konfronterer hinanden. Desuden er action-scenerne yderst medrivende lavet. Aaron Pierres karakter minder en del om Jack Reacher, når han for alvor folder sig ud. Jeg vil give "Rebel Ridge" 8/10. :)

NightHawk24-09-24 15:16

• ★★★★★0

Er stor fan af biofilmen Full Monty, og prøvede derfor også serien. Gik dog i stå allerede efter 1 afsnit som vi fandt ganske charmeforladt og intetsigende. Måske synes du bedre om den.

Jeg fik kun set afsnit 1 i går af "The Full Monty" og jeg kunne faktisk godt lide det. Så jeg skal helt klart se videre på serien. Jeg synes folkene bag lykkedes ret godt med at ramme stemningen og humoren fra den gamle film, og så er det bare herligt at se alle de gamle gutter samlet igen. Det er fedt, at det i det hele taget har kunnet lade sig gøre at få hele det gamle cast med ombord igen.

Synes også det er en sjov detalje, at Robert Carlyles (Gary) søn fra filmen er gået hen og blevet politibetjent i serien, når man tænker på hvilken hustler hans far er. Og så kunne jeg også rigtig godt lide hende, der spiller Gary's teenagedatter. Hun havde nogle rigtig gode scener med Robert Carlyle. :)

NightHawk24-09-24 15:26

• ★★★★★0

Jeg snupper afsnit 2 og 3 af The Full Monty - sæson 1 (2023) i eftermiddag. Håber på flere klukkende morsomme scener ala den fra afsnit 1, hvor Robert Carlyle (og en stor madras) skal en tur med bussen og ender i en absurd diskussion med chaufføren. :D

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på det italienske drama Le Otto Montagne/De Otte Bjerge (2022), der handler om to barndomsvenner, som prøver at genetablere deres venskab i voksenlivet skønt de to er meget forskellige fra hinanden. :)

Kan ses på DR til og med d. 15 oktober.

NightHawk24-09-24 15:36

• ★★★★★0

Gensyn med Coen-brødrenes “The Man Who Wasn’t There” (2001).

Kruse24-09-24 18:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen