Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★1

Jeg tuller videre i aften i forrygende godt selskab med Forrest Whitaker og skal se de to sidste afsnit (9 & 10) af Godfather of Harlem - sæson 1 (2019). En kort status-rapport følger i morgen, men kan allerede tease lidt nu og sige,  at "Godfather of Harlem" for mit vedkommende snildt ville komme på en top 5 over de bedste gangster-serier nogensinde.

Bagefter står menuen på den fjerde film i franchisen om den knuselskelige hund Benji - i form af Benji the Hunted (1987). Heri kommer den firbenede bamse ud for et skibsforlis og ender på en ø, hvor Benji bliver reserve-far for et par puma-unger, som den efterføgende dedikerer sig til at beskytte mod alskens fare. :)

Hele molevitten kan ses på Disney+.

NightHawk12-10-24 18:38

• ★★★★★★1

Jeg tuller videre i aften i forrygende godt selskab med Forrest Whitaker og skal se de to sidste afsnit (9 & 10) af Godfather of Harlem - sæson 1 (2019). En kort status-rapport følger i morgen, men kan allerede tease lidt nu og sige,  at "Godfather of Harlem" for mit vedkommende snildt ville komme på en top 5 over de bedste gangster-serier nogensinde.

Bagefter står menuen på den fjerde film i franchisen om den knuselskelige hund Benji - i form af Benji the Hunted (1987). Heri kommer den firbenede bamse ud for et skibsforlis og ender på en ø, hvor Benji bliver reserve-far for et par puma-unger, som den efterføgende dedikerer sig til at beskytte mod alskens fare. :)

Hele molevitten kan ses på Disney+.

Godfather of Harlem - lovende.

Hvilke andre gangster serier er i din top 5?

Wayne12-10-24 18:56

• ★★★★★0

Evil Does Not Exist (2023)

Kruse12-10-24 18:57

• ★★★★★1

Godfather of Harlem - lovende.

Hvilke andre gangster serier er i din top 5?

Lige pt ser min top 5 således ud. :)

1. The Sopranos
    2. Breaking Bad 
    3. The Wire 
    4. Peaky Blinders 
    5. Godfather of Harlem 

NightHawk12-10-24 19:37

• ★★★★★★1

Lige pt ser min top 5 således ud. :)

1. The Sopranos
    2. Breaking Bad 
    3. The Wire 
    4. Peaky Blinders 
    5. Godfather of Harlem 

Dæleme også et fint selskab :-)

Wayne12-10-24 19:38

• ★★★0

Escape From Absolom aka No Escape (Ray Liotta, Lance Henriksen) denne gang på 4K UHD BD. Faldt i søvn inden jeg rigtig kom igang med den igår...

Næste film

The Hitcher (Rutger Hauer) denne gang på 4K UHD BD...

Sengetid når den er slut!!!

Ryder66612-10-24 20:02

• ★★★0

De uskyldige (2021)

Essal13-10-24 13:22

• ★★★★0

The beekeeper, 2024

Gorman13-10-24 20:28

• ★★★0

Ser Olsen Bandens Sidste Bedrifter på nordisk film+ 

Ryder66613-10-24 20:58

• ★★★0

Blev færdig med ovenstående film, så nu ser jeg 

The Stepfather (Terry O'Quinn) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder66613-10-24 22:41

• ★★★0

Full Metal Jacket (Matthew Modine) på 4K UHD BD...

Næste og nattens sidste film 

Bride Of Chucky (Brad Dourif), på 4K UHD BD...

Ryder66614-10-24 00:08

• ★★★★★1

Jeg tuller videre i aften med den suveræne Godfather of Harlem - sæson 2 (2021) og skal se afsnit 1-3. :)

Kan ses på Disney+.

Sæson 1 var en positiv overraskelse af de helt store for mit vedkommende og serien er både gribende og medrivende trods det, at den hverken opfinder den dybe tallerken indenfor genren eller kan undsige sig de traditionelle klichéer, der følger med i beskrivelsen af et gangster-miljø og dets brogede flok af karakterer.

Det glider dog ret hurtigt i baggrunden fordi skuespillet ikke mindst er særdeles fremragende i alle roller og fordi skaberen af "Godfather of Harlem" er eminent dygtig til at flette gangster-magtkampe, politik, racisme og religion, samt virkelige begivenheder fra 60'erne, sammen på en måde der gør, at hver af de fire omdrejningspunkter bliver forstærket af hinanden samtidig med, at han også ironisk nok illustrerer at de fire temaer har meget til fælles ift. den måde deres respektive magtkampe kommer til udtryk på.

Hertil er skuespillet fra både Forrest Whitaker i hovedrollen og Vincent D'Onofrio som hans nemesis Vincent Gigante, samt Nigel Thatch som Malcom X og Giancarlo Esposito som politikeren/prædikanten Adam Clayton Powell Jr helt genialt som repræsentanter ud i at beskrive de fire temaer, så man både får gåsehud og klukker af grin. Særligt Giancarlo Esposito ser ud til at more sig gevaldigt i rollen som charlatan politiker og teatralsk prædikant. 

Det skorter desuden ikke på blodige voldsudgydelser og action som fordeles i passende mængder igennem sæson 1, der topper i finale-afsnittet med en fremragende duel mellem Forrest Whitaker's Bumpy Johnson og en ultra barsk lejemorder udsendt af den italienske mafia.

Ud over det er der også en ganske rørende side-historie, der involverer Bumpy Johnsons datter fra et tidligere ægteskab som er endt som junkie - bl.a. via de stoffer hans crew sælger - og hvorledes både hun og Bumpy Johnson forsøger at få en forsoning med hinanden.

9/10 til sæson 1 der kommer med en varm anbefaling. :)

NightHawk14-10-24 19:37

• ★★★★0

Jeg er gået i gang med Tinker Tailor Soldier Spy (1979).

NSF14-10-24 19:43

• ★★★0

Fik følgende film fra DBA 

Life Of Pi (Ang Lee) på 4K UHD BD, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i god stand. Pris 73kr inkl forsendelse...

Ryder66614-10-24 20:15

• ★★★★★★1

Jeg tuller videre i aften med den suveræne Godfather of Harlem - sæson 2 (2021) og skal se afsnit 1-3. :)

Kan ses på Disney+.

Sæson 1 var en positiv overraskelse af de helt store for mit vedkommende og serien er både gribende og medrivende trods det, at den hverken opfinder den dybe tallerken indenfor genren eller kan undsige sig de traditionelle klichéer, der følger med i beskrivelsen af et gangster-miljø og dets brogede flok af karakterer.

Det glider dog ret hurtigt i baggrunden fordi skuespillet ikke mindst er særdeles fremragende i alle roller og fordi skaberen af "Godfather of Harlem" er eminent dygtig til at flette gangster-magtkampe, politik, racisme og religion, samt virkelige begivenheder fra 60'erne, sammen på en måde der gør, at hver af de fire omdrejningspunkter bliver forstærket af hinanden samtidig med, at han også ironisk nok illustrerer at de fire temaer har meget til fælles ift. den måde deres respektive magtkampe kommer til udtryk på.

Hertil er skuespillet fra både Forrest Whitaker i hovedrollen og Vincent D'Onofrio som hans nemesis Vincent Gigante, samt Nigel Thatch som Malcom X og Giancarlo Esposito som politikeren/prædikanten Adam Clayton Powell Jr helt genialt som repræsentanter ud i at beskrive de fire temaer, så man både får gåsehud og klukker af grin. Særligt Giancarlo Esposito ser ud til at more sig gevaldigt i rollen som charlatan politiker og teatralsk prædikant. 

Det skorter desuden ikke på blodige voldsudgydelser og action som fordeles i passende mængder igennem sæson 1, der topper i finale-afsnittet med en fremragende duel mellem Forrest Whitaker's Bumpy Johnson og en ultra barsk lejemorder udsendt af den italienske mafia.

Ud over det er der også en ganske rørende side-historie, der involverer Bumpy Johnsons datter fra et tidligere ægteskab som er endt som junkie - bl.a. via de stoffer hans crew sælger - og hvorledes både hun og Bumpy Johnson forsøger at få en forsoning med hinanden.

9/10 til sæson 1 der kommer med en varm anbefaling. :)

9/10 Wow. 

Tak for ordene - klart en serie jeg skal have set!

Wayne14-10-24 20:28

• ★★★★★★1

Har lige set 1. afsnit. Den er sgu go´ :)

davenport14-10-24 21:11

• ★★★0

Sudden Death (Jean Claude Van Damme, Powers Boothe) på BD...

Ryder66614-10-24 21:16

• ★★★0

Malibu's Most Wanted (Jamie Kennedy) på dvd...

Ryder66614-10-24 22:55

• ★★★★★1

9/10 Wow. 

Tak for ordene - klart en serie jeg skal have set!

Det var så lidt. :)

NightHawk15-10-24 11:18

• ★★★★★1

Har lige set 1. afsnit. Den er sgu go´ :)

Jeg har lige læst, at "Godfather of Harlem" er igang med at optage sæson 4, som får premiere i starten af det nye år. Og i den sæson dukker Frank Lucas - som Denzel Washington portrætterede i "American Gangster" - op som ny karakter i serien. Derudover så introduceres man også for forfatteren og borgerrettigheds-aktivisten James Baldwin, der har skrevet nogle af de vigtigste bøger om dette emne. Så det tegner sgu til at blive en spændende sæson. :)

NightHawk15-10-24 11:27

• ★★★★★★1

Det var så lidt. :)

Lidt vil jeg ikke kalde det, et pænt omfattende indblik - uden at spoile mere end nødvendigt :-) 

Wayne15-10-24 14:53

• ★★★★★★1

Jeg har lige læst, at "Godfather of Harlem" er igang med at optage sæson 4, som får premiere i starten af det nye år. Og i den sæson dukker Frank Lucas - som Denzel Washington portrætterede i "American Gangster" - op som ny karakter i serien. Derudover så introduceres man også for forfatteren og borgerrettigheds-aktivisten James Baldwin, der har skrevet nogle af de vigtigste bøger om dette emne. Så det tegner sgu til at blive en spændende sæson. :)

Nice :-)

Wayne15-10-24 15:41

• ★★★★★0

Jeg fortsætter i aften med Godfather of Harlem - sæson 2 (2021) afsnit 4-6. 

Efterfølgende holder jeg en pause fra serien de næste par dage, hvor jeg vender tilbage til min liste af film, og så snupper jeg de sidste fire afsnit af sæson 2 i løbet af weekenden. :)

NightHawk15-10-24 21:12

• ★★★★0

Jeg har taget hul på Burn Notice.

NSF15-10-24 21:13

• ★★★0

Bleeder (Kim Bodnia) på BD...

Ryder66615-10-24 22:33

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen