I eftermiddag skal jeg se John Krasinskis indie drama-komedie The Hollars (2016), hvor han også selv spiller hovedrollen som en lettere desillusioneret mand med et trættende kontorjob og en aspirerende drøm om at blive tegneserie-skaber, der må rejse tilbage til sin hjemby efter, at moderen har fået konstateret en hjernesvulst. Undervejs det sørgelige forløb må han både manøvrere rundt blandt familiens op og nedture og sit eget skrantende forhold til sin gravide kæreste.
Det kan godt være, at John Krasinski ikke opfinder den dybe tallerken med sin film. Men med et suverænt cast som Margo Martindale, Richard Jenkins, Sharlto Copley, Anna Kendrick, Charlie Day og Mary Elizabeth Winstead, ja så er min interesse i hvert fald vækket.
Kan ses på Netflix.
I aften snupper jeg hvad der umiddelbart ser ud til at være en super spændende thriller i form af den helt nye og Sam Raimi-producerede Don't Move (2024), som kort fortalt handler om en ung kvinde, der bliver kidnappet af en gusten fætter, som inficerer hende med en gift, der langsomt lammer hendes krop. Det dog først efter at hun er blevet sluppet løs i en skov i et perverst katten efter musen spil, hvor tiden er altafgørende for hendes muligheder for at overleve.
Kan ses på Netflix. :)