Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

I eftermiddag skal jeg se John Krasinskis indie drama-komedie The Hollars (2016), hvor han også selv spiller hovedrollen som en lettere desillusioneret mand med et trættende kontorjob og en aspirerende drøm om at blive tegneserie-skaber, der må rejse tilbage til sin hjemby efter, at moderen har fået konstateret en hjernesvulst. Undervejs det sørgelige forløb må han både manøvrere rundt blandt familiens op og nedture og sit eget skrantende forhold til sin gravide kæreste.

Det kan godt være, at John Krasinski ikke opfinder den dybe tallerken med sin film. Men med et suverænt cast som Margo Martindale, Richard Jenkins, Sharlto Copley, Anna Kendrick, Charlie Day og Mary Elizabeth Winstead, ja så er min interesse i hvert fald vækket.

Kan ses på Netflix. 

I aften snupper jeg hvad der umiddelbart ser ud til at være en super spændende thriller i form af den helt nye og Sam Raimi-producerede Don't Move (2024), som kort fortalt handler om en ung kvinde, der bliver kidnappet af en gusten fætter, som inficerer hende med en gift, der langsomt lammer hendes krop. Det dog først efter at hun er blevet sluppet løs i en skov i et perverst katten efter musen spil, hvor tiden er altafgørende for hendes muligheder for at overleve.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk30-10-24 11:17

• ★★★0

Longlegs ( Nicolas Cage) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...

Ryder66630-10-24 12:32

• ★★★★★0

Simone Barbes or Virtue (1980)

Kruse30-10-24 19:03

• ★★★0

Tager en Erik Clausen-kavalkade i aften og lægger ud med 

Midt Om Natten på BD...

De næste film bliver

Ledsaget Udgang på dvd

Og tilsidst

Frihed På Prøve på dvd...

Ryder66630-10-24 19:09

• ★★★★★0

I anledning af at det er Halloween i dag, ser menuen således ud. :)

I eftermiddag snupper jeg et muntert gensyn med action-horror "mesterværket" Van Helsing (2004), som for mit vedkommende hører til i kategorien "så dårlig at den er god".

Hugh Jackman giver den gas som en fandenivoldsk sprællemands-udgave af den legendariske vampyrjærger - komplet med et imponerende våben-arsenal og dertilhørende funky gadgets, samt et pivfrækt 80'er garn - der rejser til det gustne Transylvanien for at give grev Dracula, the Wolf man og Frankenstein en ordentlig røvfuld.

Undervejs sit drabelige togt støder Van Helsing desuden - på mere en én måde - ind i flere liderlige vampyr-kvinder, samt den evigt sexede Kate Beckinsale i kropsnært piratoutfit med erotisk udsigt til både gården og gaden.

Kan ses på Netflix til og med d. 31 oktober. 

I aften står den så på en seriøs omgang horror fra "The Conjuring" universet, når jeg skal se seneste kapitel derfra i form af The Nun II (2023), som er den niende film i serien, hvis man også tæller "The Curse of Llorona" med.

Da den frygtindgydende dæmon Valak pludselig vender tilbage og terroriserer en afsidesliggende kostskole i Frankrig i det herrens år 1960, må den dedikerede søster Irene (Taissa Farmiga) atter tage handsken op for nok engang at forsøge at bekæmpe den nådesløse ondskab.

Kan ses på Netflix. 

NightHawk31-10-24 12:46

• ★★★★★★0

Shootfighter 2

Guldager31-10-24 19:33

• ★★★0

The Negotiator, (Samuel L Jackson), på BD...

Næste film 

Men Of Honor (Robert De Niro, Cuba Gooding Jr), på BD..

Ryder66631-10-24 21:49

• ★★★0

Blev endelig færdig med The Negotiator så istedet for Men Of Honor ser jeg...

Wild Things: unrated version (Matt Dillon, Kevin Bacon, Neve Campbell, Denise Richards) denne gang på 4K UHD BD. Det er også over et år siden jeg har set den, hvis det kan give det...

Ryder66631-10-24 23:21

• ★★★★★0

Advise & Consent (1962)

Kruse 1-11-24 19:09

• ★★★★★★0

Jeg håber konen bare vil se Outlander i aften, så jeg kan komme tidligt i seng og sove til Star Trek Enterprise. Jeg orker sgu næsten ikke at sidde og se en to-timers film i aften. 

davenport 1-11-24 19:20

• ★★★1

Being There (1979)

Essal 1-11-24 19:46

• ★★★0

The room next door, 2024 - i bio

Gorman 1-11-24 21:00

• ★★★0

The Bodyguard (Kevin Costner) på BD 

Det er også et par år siden jeg sidst har set den, så på tide med et gensyn.

Hvis jeg orker mere filmkigning, efter den, bliver det måske 

Drop Zone (Wesley Snipes), på dvd..

Ryder666 1-11-24 21:24

• ★★★★★0

Jeg snupper en omgang tegnefilm i eftermiddag og lægger ud med musicalen Sing 2 (2021), hvor bl.a. Matthew McConaughey og Scarlett Johansson atter giver den gas som stemmerne bag den herlige trup af sangere og gøglere anført af den evigt håbefulde koalabjørn Buster Moon.

Denne gang må truppen bevæge sig væk fra deres trygge rammer i deres gamle teater og tage på en længere rejse for at iscenesætte et storstilet musical-show, der kan rykke dem helt op i superligaen. Men det bliver ikke uden problemer, da de samtidig må op imod en nederdrægtig manager/gangster med et temmelig hidsigt temperament.

Bagefter fortsætter jeg i samme univers med kortfilmen Sing: Thriller (2024), som er en parodi på Michael Jacksons legendariske sang og video, hvor Buster Moon pludselig befinder sig i en creepy verden fyldt med zombier.

Begge film kan ses på Netflix. 

I aften fortsætter jeg med dokumentar-serien Light & Magic (2022), der går bag kulissen hos effekt-firmaet ILM, og snupper afsnit 3 og 4.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 2-11-24 13:09

• ★★★0

James Bond: Quantum Of Solace (Daniel Craig) denne gang på 4K UHD BD...

Næste film 

At Close Range (Sean Penn, Christopher Walken) på BD...

Ryder666 2-11-24 13:43

• ★★★1

Civil War (2024)

Essal 2-11-24 18:03

• ★★★★★0

Rebel Ridge (2024)

Kruse 2-11-24 19:15

• ★★★★★★0

Broken Oath

Guldager 2-11-24 19:16

• ★★★0

I aften vil jeg se The Iron Claw (2023).

Godt nok ikke en film, men indtil da vil jeg bare game Robocop: Rogue City (2023), som er et herligt 7/10 spil og nogen gange er det lige hvad jeg trænger til.

Så når jeg er færdig med at vaske tøj er det planen for resten af min søndag.

Essal 3-11-24 11:32

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg den længe ventede fortsættelse til Aardman Studios animations-klassiker "Chicken Run" i form af Chicken Run 2 : Dawn of the Nugget (2023). Denne gang må den heroiske kylling Rocky - og resten af hønseflokken - på mission til nabogården for at redde sin bortførte datter. Og endnu værre er det at gården tilmed ejes af deres gamle fjende Mrs. Tweedy, som har gang i et yderst gustent projekt.

Bagefter skal jeg også se en kort making of "Chicken Run 2", hvor man kommer bag kulissen hos det fantastiske Aardman Studios under deres proces med at kreere den nye film.

Hele molevitten kan ses på Netflix.

I aften snupper jeg de to sidste afsnit, 5 og 6,  af dokumentar-serien Light & Magic (2022).

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 3-11-24 13:22

• ★★★0

Fortsætter med Challengers (2024) efter The Iron Claw.

Essal 3-11-24 17:50

• ★★★0

For en sjælden gangs skyld, har jeg ikke rigtig lyst til filmkigning i aften, så hvis det alligevel bliver til noget, resten af:

Sudden Death (Jean Claude Van Damme, Powers Boothe) på 4K UHD BD...

Ryder666 3-11-24 18:34

• ★★★★★★0

Hvad skal du så?? Ud at svinge med træbenet :D ?

davenport 3-11-24 18:41

• ★★★0

Hvad skal du så?? Ud at svinge med træbenet :D ?

Ha ha....nej jeg danser aldrig...

Bare glo fjernsyn tror jeg!

Ryder666 3-11-24 18:47

• ★★★0

Det skal dog siges, jeg har aldrig haft problemer med at tiltrække det modsatte køn, har dog altid foretrukket samtaler uden åndssvage scorereplikker. Men har ikke rigtig været på natklubber siden The Rock i København lukkede. Har dog været på dates, hvilket gik godt.

Nevertheless, synes jeg ofte, at dans, kan virke fjollet...måske er jeg bare lidt gammeldags, men det har sgu aldrig sagt mig noget. Det sagt, kan jeg godt lide at se vild med dans,  måske fordi der er en koreografi og ikke virker improviseret...men det er så også det!!!

Ryder666 3-11-24 21:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen