I aften resten af
Sudden Death (Jean Claude Van Damme, Powers Boothe) på 4K UHD BD...
Dernæst overvejes et gensyn med
The Lookout (Joseph Gordon Levitt, Jeff Daniels) på BD...
I aften resten af
Sudden Death (Jean Claude Van Damme, Powers Boothe) på 4K UHD BD...
Dernæst overvejes et gensyn med
The Lookout (Joseph Gordon Levitt, Jeff Daniels) på BD...
Tror det er tid til et gensyn med Spooder-Man fra 2002, fandme mange år siden jeg har set den.
Jeg tager i aften hul på den første af de tre spin-off serier til "The Walking Dead", og skal se The Walking Dead : The Ones Who Live (2024), afsnit 1-3, som er en afsluttet mini-serie, hvor man følger Michonne og Rick Grimes forsøg på at blive genforenet nogle år efter finalen på sæson 11.
Kan ses på Disney+. :)
En nyere amerikansk satire-film, The Sweet East
Det blev til et gensyn med
Cliffhanger (Sylvester Stallone, John Lithgow) på 4K UHD BD..
Næste og nattens sidste film bliver:
Point Break (Keanu Reeves, Patrick Swayze) på 4K UHD BD...
Birthday Girl (2024) på prime
Falcon Lake (2022)
Breakdown (Kurt Russell) denne gang på 4K UHD BD...
Hell Comes To Frogtown (Roddy Piper), på BD og er et længe ventet gensyn...
Silent Trigger (Dolph Lundgren) på BD...
Den meget anmelderroste film, An Elephant Sitting Still
Death wish 2.
på amazone prime.
Messiah of Evil (1974)
Total Recall (Arnold Schwarzenegger) denne gang på 4K UHD BD..
næste film bliver
The Bridge On The River Kwai (William Holden) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD. En film jeg længe gerne villet se og i anledning af at jeg har fået den idag, gør det nu muligt!!
Cutting Class (Brad Pitt, Jill Schoelen) denne gang på 4K UHD BD...
Jeg surfede lidt rundt på Netflix forleden og fandt en række engelske film fra 1940 til 1970, som jeg syntes lød interessante, så de røg fluks på min liste. Flere af dem er fra Earling Studios og man kan desuden - bortset fra "The Late Edwina Blake - få resten på Blu-ray eller DVD fra enten Studio Canal/Vintage Classics serien eller fra Network, hvis film stadig er til at købe fra bl.a. Amazon.UK.
Den første på min liste som jeg skal se i eftermiddag, er den sorte krimi-komedie The Green Man (1956), hvor den skotske legende Alastair Sim spiller en lejemorder/bombemager, der rydder magtfulde mænd fra eliten af vejen, da han har fået smag for det efter en ydmygende oplevelse i sine highscool dage. Den nye plan om at likvidere en selvfed politiker går dog helt op i hat og briller, og så er der ellers dømt højspændt kaos og forvekslings-komedie for alle pengene.
Kan som sagt ses på Netflix.
I aften fortsætter jeg i "The Walking Dead" universet og skal se de sidste tre afsnit, 4-6, af The Walking Dead: The Ones Who Live (2024), hvor Michonne og Rick Grimes forsøger at tage kampen op imod en frygtindgydende modstander af elitære militærfolk, der skyr ingen midler i deres absurde måde at "frelse" verden på.
Tror jeg ser de sidste to afsnit i aften :)
Flatliners 1990 (Kiefer Sutherland) denne gang på 4K UHD BD...
Næste film
Liberty Stands Still (Wesley Snipes) på dvd...
Blue Steel (Jamie Lee Curtis) på BD..
Jeg fortsætter i eftermiddag med de gamle engelske film og skal se thrilleren State Secret (1950) med Douglas Fairbanks Jr. og Glynis Johns i hovedrollerne, som et umage par der må tage flugten over stok og sten efter at have været ubevidst indblandet i et større komplot mod regeringen. Jeg fornemmer, at vi er ude i en "The 39 Steps" vibe her, så det lover jo godt.
Kan ses på Netflix.
I aften står den på mere gys og gru fra "The Walking Dead" universet, når jeg tager hul på den anden spin-off serie The Walking Dead: Dead City (2024), hvor man følger Maggie på en yderst farefuld mission til Manhattan, der kræver at hun laver en alliance med sin gamle ærkefjende Negan.
Tror jeg ser de sidste to afsnit i aften :)
Jeg synes, at "The Ones Who Live" var overraskende godt skruet sammen og det fungerede rigtig godt med det korte format på 6 afsnit, hvor fokus var på nogle bestemte personer frem for et større persongalleri. Og så var jeg vild med de diskussioner, som Michonne og Rick havde undervejs, der var fyldt med intensitet, passion og de helt store følelser. Det var virkelig godt spillet af dem begge to.
Action/horror scenerne var også meget effektive - særligt da Michonne konfronterer militærfolkene første gang, ift . gas-angrebet, og så mht. den store finale.
Afslutningen synes jeg også var god. Den gik i hvert fald lige i hjertet på mig. :)
Kunne du lide mini-serien?
I aften står den på et længe ventet gensyn med
Ghost World (Steve Buscemi) på BD..
Og næste film bliver
Blown Away (Jeff Bridges, Tommy Lee Jones) denne gang på 4K UHD BD...
Jeg er lige svar skyldig ift sidste afsnit. Var for træt i aftes, så den venter på mig :)
Men jeg blev sgu noget irriteret på Rick i starten. Det var bare sådan, at nu har du fået din elskede tilbage, og så tager du så åndsvage valg?? (Det er også skuespillerne, der er ex producers og writers på serien)
Har ikke set den med Daryll færdig endnu. Og så glæder jeg mig til at se den med Negan. (Det dumme svin, der er så elskelig :D )
Gensyn med “Mulholland Dr.” (2001).