Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

I eftermiddag står menuen på endnu en animationsfilm og denne gang bliver det Pixars Inside Out 2 (2024), som forhåbentlig er væsentligt bedre end den ret skuffende "Wish". I Pixars 2'er må hovedpersonen Riley's gamle følelser kæmpe mod nogle helt nye følelser, der er opstået eftersom, at Riley nu er blevet en angstfyldt teenager.

Kan ses på Disney+.

I aften står den på god gammeldags western i form af Bandolero! (1968), der har James Stewart og Dean Martin i hovedrollerne som to brødre/bankrøvere med et gidsel på slæb, der bliver jagtet af en dedikeret sherif og må gemme sig på et farligt territorium i Mexico, som huser de frygtede banditter Bandoleros.

Kan ses på DR til og med d. 29 december. :)

NightHawk20-11-24 15:38

• ★★★★★★0

Når man har haft angst inde på livet, giver Inside Out 2 meget mening. Jeg sad og græd i biografen! Og jeg er ellers typen, der smadre rockeres nøddeposer! Og spytter på deres knallert! 

davenport20-11-24 16:44

• ★★★★★★0

En af mine lærer-venner mener også, at den burde være obligatorisk at se i udskolingen.

Har faktisk ikke fået set den, men glæder mig ret meget til at få den set.

Guldager20-11-24 16:52

• ★★★0

Og jeg er ellers typen, der smadre rockeres nøddeposer! Og spytter på deres knallert! 

Men er bekymret for at tage til københavn :)

men enig, filmen er skøn i sin visualisering af teenage følelser og angst

Gorman20-11-24 19:41

• ★★★★★★0

Fordi dét! Jeg provokerer altid rockere. Det er sjældent sjovt, men jeg kan ikke lade være..

davenport20-11-24 19:42

• ★★★0

Fordi dét! Jeg provokerer altid rockere. Det er sjældent sjovt, men jeg kan ikke lade være..

Gorman20-11-24 20:14

• ★★★★★★0

"Hvad er det i din mundvig? Sæd?" SMACK! 

davenport20-11-24 20:49

• ★★★★★0

Når man har haft angst inde på livet, giver Inside Out 2 meget mening. Jeg sad og græd i biografen! Og jeg er ellers typen, der smadre rockeres nøddeposer! Og spytter på deres knallert! 

Men enig, filmen er skøn i sin visualisering af teenage følelser og angst

Jeg er helt enig med jer. Det var en fremragende film, som gik lige i hjertet og i tårerkanalerne. Den er virkelig godt skruet sammen og kommer godt rundt i alle de forskellige følelser, som især en teenager render rundt og slås med. Animationen var også helt i top - i særdeleshed i den del af filmen, som foregik i den virkelige verden. Riley's angstanfald var desuden skræmmende godt lavet. Der kunne jeg slet ikke holde tårerne tilbage. 

En af mine lærer-venner mener også, at den burde være obligatorisk at se i udskolingen.

Har faktisk ikke fået set den, men glæder mig ret meget til at få den set.

Jeg er helt enig med din ven. Det er en film der er perfekt egnet til undervisningsmateriale, og som samtidig også er sjov og underholdende. Den kan du roligt glæde dig til at se. :)

NightHawk20-11-24 22:38

• ★★★0

Get Rich Or Die Tryin' (50 Cent) på dvd

Næste film

The Last Of The Finest (Brian Dennehy) på BD..

Ryder66620-11-24 22:48

• ★★★★★0

I aften vender jeg tilbage til Steve Martin og co, når jeg tager hul på Only Murders In The Building - sæson 3 (2023) med afsnit 1-3. 

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk21-11-24 17:05

• ★★★★★0

My Old Ass (2024)

Kruse21-11-24 19:04

• ★★★★★0

My Old Ass (2024)

Den ser ret sjov ud. Er det en film, som du kan anbefale? :)

NightHawk21-11-24 22:03

• ★★★★★0

Den ser ret sjov ud. Er det en film, som du kan anbefale? :)

Ja, den vil jeg gerne anbefale. Selvom at den har sine sjove momenter, så vil jeg hellere kalde den charmerende og rørende.

Kruse21-11-24 22:46

• ★★★0

Indecent Proposal (Robert Redford, Woody Harrelson, Demi Moore) denne gang på 4K UHD BD....det er nok 15+ år siden jeg sidst har set den, så tænkte at det var på tide med et gensyn...

Ryder66622-11-24 00:59

• ★★★0

"Oh you're so cool Brewster" The Story Of Fright Night som går i dybden med et indblik på tilblivelsen af filmen...på BD...

Ryder66622-11-24 06:00

• ★★★★★0

Ja, den vil jeg gerne anbefale. Selvom at den har sine sjove momenter, så vil jeg hellere kalde den charmerende og rørende.

Cool. Den er hermed skrevet på min liste. :)

NightHawk22-11-24 13:21

• ★★★★★0

Challengers (2024)

Kruse22-11-24 18:55

• ★★★★★0

Jeg fortsætter i aften med den vildt underholdende krimi-komedie-serie Only Murders In The Building - sæson 3 (2023) og skal se afsnit 4-6. Den serie bliver bare bedre og bedre, og så har Steve Martin og co. tilmed fået selskab af Paul Rudd og Meryl Streep i denne sæson. 

Kan ses på Disney+.

Bagefter snupper jeg thrilleren The Night My Number Came Up (1955), som handler om en air marshall der til en middag i Hong Kong - dagen før han skal rejse tilbage til England - overhører en anden gæst fortælle om en drøm han har haft, hvor en air marshall og 7 andre passagerer styrter ned med et bestemt fly. Dagen efter begynder der at opstå en masse tilfædigheder, der pludselig betyder at drømmen måske godt kunne gå hen og blive til virkelighed selvom, at hovedpersonen nægter at tro på det...

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk22-11-24 19:10

• ★★★0

Årets første julefilm i familiens skød, The Holdovers, 2023

Gorman22-11-24 21:07

• ★★★0

Jeg tror det bliver til et gensyn med den danske thriller 

Mørke (Nikolaj Lie Kaas) på dvd iaften efter vmd finalen...

Ryder66622-11-24 21:35

• ★★★★★0

Jeg tager hul på Julefilmene i dag og lægger ud med en, som jeg ikke har set før, for at se om den kan slutte sig til resten af den sædvanlige liste fremover. Filmen jeg taler om er I'll Be Home for Christmas (1998), hvor Jonathan Taylor Thomas - bedst kendt for Tim Allens hit sitcom "Home Improvement" - spiller en forkælet stratenrøver, der hellere vil agere kong gulerod på sit college end at bruge tid på sin familie.

Så for at lokke sønnike hjem til at holde juleaften udlover faderen sin gamle porsche, hvis han kan være fremme på et bestemt tidspunkt. Det bliver dog nemmere sagt end gjort, da sjuften møder utallige udfordringer på sin hjemrejse.

Kan ses på Disney+.

Bagefter snupper jeg de sidste fire afsnit, 7-10, af Only Murders In The Building - sæson 3 (2023), som jeg syntes har været vildt underholdende. Mordgåden er fyldt med herlige tvist, og så har jeg bl.a. ligget flad af grin over de scener, hvor Charles/Steve Martin mentalt ender i The White Room og spasser totalt ud under sine prøver til den musical, som Oliver/Martin Short har lavet det oprindelige teaterstykke om til. :D

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk23-11-24 17:45

• ★★★0

Lizzie Borden Took An Axe (Christina Ricci, Stephen McHattie)...

Ryder66624-11-24 05:35

• ★★★0

Beyond Forgiveness (Rutger Hauer, Thomas Ian Griffith), på dvd...

Ryder66624-11-24 14:38

• ★★★★★0

Aftenens program byder først på Julefilmen One Magic Christmas (1985), der har Mary Steenburgen og Harry Dean Stanton i hovedrollerne. Handlingen kort: en ung mor har mistet troen på sig selv og sit liv, men det vil hendes evigt optimistiske datter og en skytsengel gøre alt for at ændre på via Julens hyggelige magi. Jeg synes den lød ret sød, så den får en chance. 

Kan ses på Disney+.

Bagefter fortsætter jeg lystigt som en anden sprællemand med Only Murders In The Building - sæson 4 (2024), afsnit 1-3. Jeg er meget spændt på at se, hvad der kommer til at ske i den nye sæson - særligt efter den drabelige afslutning på sæson 3. Angående den sæson i øvrigt, så var afsnittet med Matthew Broderick helt klart min favorit. Der var godt nok mange gode grin og refererer i det afsnit og kommentarerne omkring "Ferris Buellers Day Off" var helt genialt. :D

Kan som sædvanlig ses på Disney+. :)

NightHawk24-11-24 17:42

• ★★★0

Den Store Badedag (Erik Clausen) på dvd...

Ryder66624-11-24 19:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen