Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★0

Droppede at se Den Store Badedag helt færdig, da det blev for meget med al den spytteri og det faktum at man følger en fuldvoksen fortæller i et barns POV. Ikke så god som husket, og er nu ikke længere på toppen af bedste Etik Clausen film

Så nu er jeg lidt i julestemning (før tid, i know) men ser

Christmas Vacation (Chevy Chase) denne gang på 4K UHD BD 

Ryder66624-11-24 20:17

• ★★★0

Robin Hood: Prince Of Thieves: Extended Cut (Kevin Costner) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder66624-11-24 22:14

• ★★★0

Giver Beef (2023 - ) en chance i aften.

Essal25-11-24 17:22

• ★★★0

Robin Hood: Prince Of Thieves: Extended Cut (Kevin Costner) denne gang på 4K UHD BD...

Resten af ovenstående film 

Dernæst et gensyn med 

Drillbit Taylor (Owen Wilson) på BD...

Ryder66625-11-24 17:43

• ★★★★★0

Jeg snupper Aardman Studios herlige stop-motion Juleklassiker F for Får: Et Juleeventyr (2021) om lidt. Frode er på jagt efter en større Jule-sok med mere interessante godter i end det sædvanlige hakkelse, de får til Jul. Men da det ikke går som planlagt, må Frode og resten af fåreflokken drage ud på et vildt Juleeventyr, som hurtigt kommer til at gå vildt for sig.

Kan ses på både Netflix og DR.

Senere i aften fortsætter jeg arm i arm med den herlige trio bestående af Steve Martin, Selena Gomez og Martin Short i Only Murders In The Building - sæson 4 (2024), afsnit 4-7, hvor det for alvor spidser til i opklarings-arbejdet og i at finde frem til den mystiske genbo Mr. Dudenkoff.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk25-11-24 18:06

• ★★★0

The Emperor's Club (Kevin Kline) på dvd...

Ryder66625-11-24 22:51

• ★★★0

Accidental Hero (Dustin Hoffman) på dvd...

Det er den danske udgave, som tilsyneladende er fuldstændig umulig at opdrive med danske tekster. Troede faktisk at den var sådan nogenlunde i omløb, men nej!!!

Ryder66626-11-24 03:16

• ★★★★★0

I aften står den på den store finale i Only Murders In The Building - sæson 4 (2024), afsnit 8-10, hvor morderens identitet endelig bliver afsløret og det kryptiske motiv bag forklaret, med en god portion humor og teatralske optrin som faste følgesvende. Og så er det jo i øvrigt glædeligt at vide, at det ikke stopper her eftersom, at serien har fået grønt lys til sæson 5, der får premiere næste år. Wuhuu! :)

Kan ses på Disney+.

NightHawk26-11-24 17:57

• ★★★★★0

The Unknown (1927)

Kruse26-11-24 18:59

• ★★★0

Ser 

Role Models (Paul Rudd, Seann William Scott) på BD 

Næste film 

Dumb & Dumber 1 (Jim Carrey, Jeff Daniels) på BD...

Ryder66626-11-24 19:19

• ★★★★★0

Jeg skal til at se den gamle krimi/who-done-it Noose for a Lady (1953), der handler om en amatør-detektiv, hvis søster er under mistanke for at have myrdet hendes mand. Det nægter broderen dog at tro på og sammen med mandens datter fra et andet ægteskab beslutter de to sig for at bevise hendes uskyld og finde frem til den rigtige morder. Filmen er instrueret af Wolf Rilla, der nok er bedst kendt for at have instrueret klassikeren "Village of the Damned" fra 1960.

Kan ses på Netflix. 

Senere i aften står menuen på sci-fi-sportsfilmen Real Steel (2011), hvor Hugh Jackman spiller en afdanket ex-bokser, der sammen med sin søn bygger en robot, som skal deltage i en stor bokseturnering mod andre robotter, der har overtaget gamet fra almindelig boksning mellem mennesker.

Kan ses på Netflix til og med d. 30 november. :)

NightHawk27-11-24 17:55

• ★★★0

No Man's Land (Charlie Sheen) på BD...

Næste film 

The Boys Next Door (Charlie Sheen) på BD...

Dagens sidste film bliver 

The Wraith (Charlie Sheen) på BD...

Ryder66627-11-24 20:00

• ★★★0

Har gang i en Charlie Sheen kavalkade 

Startede med

No Man's Land (1987)

The Wraith (1986)

og slutter af med 

The Boys Next Door (1985)

alle ses på BD..og alle startede jeg med iaftes..

Ryder66627-11-24 22:32

• ★★★0

Ser

Mr Bean's Holiday (Rowan Atkinson) på BD...

Næste film 

Surviving Christmas (Ben Affleck) på BD...

Dagens sidste film 

Celtic Pride (Damon Wayans) på dvd...

Ryder66628-11-24 19:16

• ★★★0

Efter 3 korte komedier vil jeg gå over til en mere alvorlig film i form af

Little Boy Blue (Ryan Philippe, John Savage) på dvd...

Men så bliver det den definitivt sidste film for idag, når Celtic Pride er slut...

Ryder66628-11-24 21:29

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg coming-of-age/road movie-komedien Plan B (2021), hvor man følger de to teenagere Lupe og Sunny's eskapader og vilde ridt til nabobyen Rapid City og en fortydelses-pille hos Planet Parenthood efter, at Sunny tror hun er ved af blive gravid oven på et kikset samleje til en fest. Jeg har høje forventninger til denne film, da den har fået mange positive anmeldelser med på vejen.

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på det hjertevarme engelske drama A Street Cat Named Bob (2016), der handler om den tidligere narkoman og nu gade-musikant James Bowen, som pludselig får en uventet ven i gade-katten Bob, som følger ham overalt og vender op og ned på hele hans liv. Filmen er baseret på virkelige begivenheder.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk29-11-24 12:08

• ★★★★★0

Kinds of Kindness (2024)

Kruse29-11-24 19:03

• ★★★0

Giver A Man on the Inside (2024) en chance i aften. 

Hvorfor? Fordi jeg keder mig og nu har jeg alligevel et Netflix abonnement. Derfor! 

Essal30-11-24 16:38

• ★★★★★★0

Tror vi lander på Inside Out 2 i aften, hvis resten af slænget er med. Vi skal have mad udefra, så det er lidt en hyggeaften.

davenport30-11-24 16:52

• ★★★0

The Love Guru (Mike Myers, Verne Troyer) har mødt to af filmens stjerner Verne Troyer og Ben Kingsley. Har stillet spørgsmål til dem begge og fået svar. Førstnævnte i Sverige sidstnævnte i Tyskland.... De var super cool. Verne var skrøbelig, så man skulle være forsigtig med at give håndtryk. Var også til hans Q&A på allerforreste række!

Ses på BD 

Ryder66630-11-24 20:13

• ★★★0

Man On Fire (Denzel Washington, Christopher Walken, Mickey Rourke) på BD...

Ryder66630-11-24 21:31

• ★★★0

Gladiator: Extended Cut (Russell Crowe) på 4K UHD BD...

Næste og nattens sidste film 

Cinderella Man (Russell Crowe) på BD...

Ryder666 1-12-24 01:40

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg krigs-dramaet/thrilleren Orders to Kill (1958), hvor en amerikansk agent bliver sendt til Frankrig under anden verdenskrig for at likvidere en mand, der et under mistanke for at samarbejde med tyskerne. Men efterhånden som tiden går, bliver agenten dog mere og mere i tvivl om manden nu også er skyldig i de påståede anklager mod ham. 

Kan ses på Netflix. 

I aften står den på en af mine yndlings-Julefilm, nemlig den herligt skøre komedie Elf (2003), der har Will Ferrell i hovedrollen som det grand voksne menneske Buddy, der ved en fejl er havnet hos og opvokset i nisse-land. Da Buddy langt om længe indser, at han er adopteret beslutter han sig for at rejse til menneske-verdenen for at finde sin biologiske far, der bliver klukkende morsomt spillet af den altid temperamentsfulde James Caan. Derudover dukker den altid skønne Zooey Deschanel også op med sit charmerende skuespil og sin bedårende sangstemme.

Kan ses på Netflix til og med d. 19 december, eller på DR til og med d. 28 december. :)

NightHawk 1-12-24 12:48

• ★★★0

Krummernes Jul (afsnit 1) på tv2...

Ryder666 1-12-24 15:41

• ★★★0

Tidsrejsen 2 (afsnit 1) på DR1...

Ryder666 1-12-24 17:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen