Redemption aka RED (Brian Cox) på dvd...
Hvilken film skal du til at se?
- ★★★0
- ★★★0
Wrong Place ( Bruce Willis) på BD
- ★★★★★0
I eftermiddag står menuen på animationsfilmen Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie (2024), som er et spin-off til "SpongeBob SquarePants" universet. Her følger man egernet Sandy og SvampeBobs rejse tilbage til hendes hjemby i Texas, hvor den dynamiske duo vil forsøge at stoppe et oliefirma og dets super-kapitalistiske og miljø-svinende chef i at ødelægge SvampeBob og Sandys nuværende bopæl...det farverige og hyggelige Bikini Bottom.
Kan ses på Netflix.
I aften snupper jeg coming-of-age filmen Paper Towns (2015), baseret på bestselleren af samme navn, der handler om teenageren Quintin, som er vildt forelsket i den mystiske nabo-tøs Margo, der beslutter sig for at udfordre hans følelser ved at sende ham ud på en form for skattejagt for at finde hende igen efter, at hun har efterladt Quintin kryptiske spor oven på sin pludselige forsvinden fra nabolaget.
Kan ses på Disney+. :)
- ★★★★★0
Jeg læste i øvrigt forleden, at der er to nye film på vej i "SpongeBob SquarePants" universet, som får premiere i 2025.
Den ene er den fjerde film i rækken med Svampebob i hovedrollen. Den har fået titlen "The SpongeBob Movie: Search for SquarePants" og får almindelig biograf-premiere d. 19 december, 2025. I filmen rejser SpongeBob til havets dyb for at bekæmpe skurken og piraten The Flying Dutchman, hvem Mark Hamill lægger stemme til.
Den anden er en spin-off på Netflix med titlen "Plankton: The Movie", der handler om SpongeBob/SvampeBobs ærkefjende Plankton, der er sådan en herlig kikset megalomanisk blanding af Adolf Hitler og Josef Stalin med et grotesk mindreværdskompleks. :D I filmen må Plankton forsøge at omstille sig til en ny verden efter, at hans utallige planer om at overtage verdensherredømmet er slået fejl.
Den eksakte premiere-dato er dog kke faldet helt på plads endnu. :)
- ★★★0
Ser
Narrow Margin (Gene Hackman, Anne Archer) denne gang på 4K UHD BD
Næste film
Link (Elisabeth Shue, Terence Stamp) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...
- ★★★0
Annihilation (Natalie Portman) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD..
- ★★★★★0
I eftermiddag står menuen på en kulørt omgang animeret superhelte-ramasjang i form af Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023), hvor Miles Morales/Spider-Man og Gwen Stacy/Spider-Gwen tager på et nyt fantastisk og farefuld eventyr ind i multi-universet. Her møder de både flere parallelle helte fra andre dimensioner, samt den diabolske superskurk Spot.
Kan ses på Netflix.
I aften skal jeg se en biopic, der er delvis fiktion, i form af Frances O'Connors gotiske kærligheds-drama Emily (2022), hvor man følger den legendariske forfatter Emily Bröntes rebelske liv i Yorkshire i 1840'erne og hvorledes det, samt hendes fascination af hendes søstre, blev inspirationskilden til hendes mesterværk "Stormfulde Højder". Samtidig følger man også Emily Bröntes forelskelse i fransklæreren og præsten William Weightman.
Sidstnævnte del af historien er dog ren fiktion, hvor Frances O'Connor har taget sig nogle kunstneriske friheder. Men ifølge de meget positive anmeldelser filmen har fået, skulle det fungere perfekt sammen med de virkelige begivenheder.
Kan ses på DR til og med d. 22 december. :)
- ★★★★★★0
Dinner For Schmucks
- ★★★0
The Rocker (Rainn Wilson)...
- ★★★★★★0
Dinner For Schmucks
Nårh, det skulle jeg så ikke. Blockbuster lagger både på vores 2.4g, 5g, min computer og min telefon...
- ★★★★★★0
Vi var nogle af de første i DK der fik fiber. Har ikke oplevet den slags lag i mange år. Ved ikke engang hvad vores båndbredde er, bare at den er uden problemer. Har haft bøvl med routere gennem tiden, men har haft 1000+ u/d siden Ida var lille. Vi har på en spidsbelastning 3 Playstations, 3 Ipads, 5 telefoner, 4 Fjernsyn og diverse kørende, hvor alt spiller max. Uden lag. Velkommen til udkantsdanmark :D
- ★★★★★★0
Det er kun Blockbuster - resten kører helt fint.
- ★★★0
Snupper de sidste tre afsnit af Ripley (2024) miniserien i aften.
- ★★★★★0
Jeg skal om lidt se thrilleren The Solitary Child (1958), der handler om en ung kvinde, som gifter sig med en gårdejer, hvis tidligere kone døde under mystiske omstændigheder. Efterhånden som tiden går begynder den nye kone at finde ildevarslende beskeder gemt i huset om sin mands færden og mistænker at hendes eget liv måske også er i fare...
Kan ses på Netflix.
I aften snupper jeg en Julefilm mere og denne gang står menuen på den gakkede Arnold Schwarzenegger perle Jingle All The Way (1996), hvor Arnold må kæmpe en hård kamp mod gud og hvermand, samt et psykotisk postbud, i jagten på at finde den vildt populære TurboMan dukke til sin forsømte søn i julegave.
"Im not a pervert...I just want a TurboMan doll..." :D
Kan ses på DR til og med d. 12 januar eller på Disney+. :)
- ★★★★★★0
Når resten af familien har set deres julekalender i fjerneren, satser jeg på at sove til Star Trek Enterprise på min Ipad. (De skal låne den, da den er sat op med min svigerfars login til Yousee.)
Ville ønske jeg havde overskud til film, men er for udkørt for tiden.
- ★★★★★0
Love Lies Bleeding (2024)
- ★★★0
Face Of A Killer aka The Assignment (Aidan Quinn, Donald Sutherland, Ben Kingsley) på dvd
Det er nogle år siden jeg sidst har set den og var ved en fejl kommet til at smide min egen dvd ud, men fandt den så på DBA spritny stadig plomberet...
- ★★★★★★0
Jeg har downloadet Blockbuster-appen, og her lagger Dinner For Schmucks ikke - og jeg tænker, at den sagtens kan ses på en telefon. Så nu har jeg sagt til konen, at jeg ligger mig ind i sengen kl. 20 og ser filmen...
- ★★★0
Scars Of Dracula 1970 (Christopher Lee) for første gang nogensinde og på DVD.
En film jeg har været på udkig efter lige siden jeg fandt ud af at det var en af filmene Charlie Brewster ser i Fright Night 1985..
- ★★★0
Count Dracula 1970 (Christopher Lee) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...
- ★★★0
Nattens sidste film bliver
Dirty (Cuba Gooding Jr, Clifton Collins Jr) på dvd...
- ★★★0
Er for vågen til søvn, så ser
No Man Of God (Elijah Wood) på BD...
- ★★★0
Efter nogle timers hvil, bliver morgenfilmen
Cheaper By The Dozen 1 (Steve Martin)) på dvd...
Og i løbet af dagen
Cheaper By The Dozen 2 (Steve Martin) på dvd...
- ★★★★★0
I eftermiddag snupper jeg den helt nye animations-Julefilm That Christmas/Dengang til Jul (2024), som er skrevet af Richard Curtis - manden bag bl.a. "Mr. Bean" og "Love Actually" - og baseret på hans børne-Julebogs-trilogi "That Christmas and Other Stories". Filmen handler om indbyggerne i kystbyen Wellington, som bliver ramt af den værste snestorm nogensinde, hvilket ændrer alles planer for Julen, inklusiv Julemanden. Castet der har lagt stemme til de animerede karakterer består bl.a. af Brian Cox, Fiona Shaw, Jodie Whittaker og Bill Nighy.
Kan ses på Netflix.
I aften skal jeg se den engelske komedie Alive and Kicking (1959), hvor man følger tre gamle damer, der ikke kan holde ud at være på plejehjem og som derfor stikker af sammen til en mindre irsk ø for at starte et kollektiv op, hvor de bl.a. lever af at sælge hjemmestrikkede sweatre. Undervejs deres nye eventyr render de også på øens mildt sagt excentriske beboere.
Kan ses på Netflix. :)
- ★★★0
Efter nogle timers hvil, bliver morgenfilmen
Cheaper By The Dozen 1 (Steve Martin)) på dvd...
Og i løbet af dagen
Cheaper By The Dozen 2 (Steve Martin) på dvd...
Resten af ovenstående film...
Næste og dagens sidste film bliver
The Man From Hong Kong (George Lazenby) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD. Jeg mødte George for godt 10+ år siden. Har et signeret selfie fra mødet...han var cool nok!