Jeg snupper Jule-komedieserien Merry Happy Whatever (2019) om lidt, hvor jeg skal se afsnit 1-4. Serien er i alt på 8 afsnit og kørte kun 1 sæson inden, at den blev lukket ned, men derfor kan den nu sagtens være værd at se alligevel.
På Imdb har serien fået ganske fine anmeldelser, og lyder til at være både ret sjov og hyggelig, så jeg fik derfor lyst til at give den en chance. Det eneste kritikpunkt som jeg er lidt forbeholden overfor er, at serien har et gammeldags laugh track - eller dåselatter på dansk - men det håber jeg er til at leve med.
"Merry Happy Whatever" handler om en knarvorn og konservativ sheriff - spillet af Dennis Quaid - hvis datter vender hjem for at holde jul med en ny kæreste på slæb, hvilket hendes far har det temmeligt anstrengt med, for at sige det mildt.
Kan ses på Netflix.
Senere i aften snupper jeg et gensyn med dramaet Niceville (2011) - med et stjernespækket cast anført af Emma Stone og Octavia Spencer - der foregår i Mississippi i 60'erne, hvor racisme og klasseforskelle er omdrejningspunktet i en fortælling, der også handler om venskaber og alliancer på kryds og tværs af hudfarve og sociale lag.
Kan ses på Disney+. :)