Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

Jeg snupper Jule-komedieserien Merry Happy Whatever (2019) om lidt, hvor jeg skal se afsnit 1-4. Serien er i alt på 8 afsnit og kørte kun 1 sæson inden, at den blev lukket ned, men derfor kan den nu sagtens være værd at se alligevel.

På Imdb har serien fået ganske fine anmeldelser, og lyder til at være både ret sjov og hyggelig, så jeg fik derfor lyst til at give den en chance. Det eneste kritikpunkt som jeg er lidt forbeholden overfor er, at serien har et gammeldags laugh track - eller dåselatter på dansk - men det håber jeg er til at leve med. 

"Merry Happy Whatever" handler om en knarvorn og konservativ sheriff - spillet af Dennis Quaid - hvis datter vender hjem for at holde jul med en ny kæreste på slæb, hvilket hendes far har det temmeligt anstrengt med, for at sige det mildt. 

Kan ses på Netflix. 

Senere i aften snupper jeg et gensyn med dramaet Niceville (2011) - med et stjernespækket cast anført af Emma Stone og Octavia Spencer - der foregår i Mississippi i 60'erne, hvor racisme og klasseforskelle er omdrejningspunktet i en fortælling, der også handler om venskaber og alliancer på kryds og tværs af hudfarve og sociale lag.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 6-12-24 17:24

• ★★★0

Boyz N The Hood (Cuba Gooding Jr) denne gang på 4K UHD BD 

Næste film 

Galaxy Quest (Tim Allen) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 6-12-24 19:01

• ★★★★★0

The Roaring Twenties (1939)

Kruse 6-12-24 19:10

• ★★★0

Red Eye (Cillian Murphy) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 6-12-24 21:49

• ★★★0

Red Eye (Cillian Murphy) denne gang på 4K UHD BD...

Jeg ser Red Eye, som iøvrigt har fået et vanvittigt flot transfer på 4K UHD BD...

Næste og dagens sidste film 

Bloodsport (Jean Claude Van Damme)

eller

Escape From New York (Kurt Russell)

begge på 4K UHD BD...

Ryder666 6-12-24 23:00

• 0

Jeg skal se julefilm, helst de allerværste

Merryxmasmrlawrence 7-12-24 08:43

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg de sidste fire afsnit, 5-8, af Jule-komedieserien Merry Happy Whatever (2019), som er en ganske morsom men også ret spøjs oplevelse. Det er som at blive proppet ind i en tidsmaskine og sendt direkte tilbage til 90'erne, når man ser måden der spilles på og hvordan dialogen og de forskellige jokes er skrevet på...og nå ja, så er der jo også lige den famøse dåselatter.

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er en pastiche over eller en hyldest til komediserier fra 90'erne. Under alle omstændigheder virker det som et pudseløjerligt projekt at lave anno 2019. :)

Kan ses på Netflix.

I aften står den på en vaskeægte Julefilms-klassiker, når gode gamle John McClaine kigger forbi i hjemmebiografen med Die Hard 2: Die Harder (1990), hvor den onde oberst Stuart, en gusten narko-boss og en hær af drillenisse-terrorrister skal have en ordentlig røvfuld og en klump kul eller to i Jule-sokken.

Derudover skal McClaine også forsøge at overleve Dennis Franz harske kaffeånde, så der er rigeligt at tage sig til for den hårdt prøvede strømer. 

Kan ses på Disney+ :)

NightHawk 7-12-24 12:56

• ★★★★★0

Gensyn med “Oppenheimer” (2023).

Kruse 7-12-24 13:38

• ★★★★★0

Gensyn med “Le Samouraï” (1967).

Kruse 7-12-24 18:58

• ★★★0

Escape From New York (Kurt Russell) denne gang på 4K UHD BD 

Næste film

Escape From L.A. (Kurt Russell) også på 4K UHD BD...

Ryder666 7-12-24 19:07

• ★★★★★0

Escape From New York (Kurt Russell) denne gang på 4K UHD BD 

Næste film

Escape From L.A. (Kurt Russell) også på 4K UHD BD...

Klassikere!

chandler75 7-12-24 19:26

• ★★★0

Beetlejuice beetlejuice, 2024 - er lige kommer på Max

Gorman 7-12-24 19:30

• ★★★0

Klassikere!

Absolut 

Ryder666 7-12-24 19:36

• ★★★0

Terminator 2: Judgment Day biograf version (Arnold Schwarzenegger) denne gang på 4K UHD BD. Dog ærgerligt at de alle tre versioner ikke er på UHD skiven. Men det bliver filmen når Escape From L.A. er slut...

Og hvis jeg orker mere filmkigning når T2 er slut

Robocop 2 (Peter Weller) også på 4K UHD BD...

Ryder666 7-12-24 21:28

• ★★★★★★0

Die Hard

Så er det for alvor jul!

Wayne 8-12-24 00:20

• ★★★★★0

Jeg snupper et gensyn med Scott Mosiers vidunderlige og klukkende morsomme animerede udgave af Jule-klassikeren The Grinch (2018) i eftermiddag.

Den gnavne gamle grønne trold Mr. Grinch hader Julen og vil som sædvanlig forsøge at ødelægge den i forbindelse med, at hans menneske-naboer fra Hvemby skal i gang med at fejre højtiden med promt og pragt.

Da Mr. Grinch møder en lille pige, der skal have hjælp til at gøre noget godt for sin familie, begynder den grønne trolds kolde hjerte dog at tø op, og måske kommer han ligefrem på sigt til at holde af både bjældeklang og fællessang. 

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på den storslåede musical/biopic The Greatest Showman (2017), hvor Hugh Jackman giver den gas som den yderst kreative og fantasifulde P. T. Barnum.

En mand der voksede op i den dybeste armod og fattigdom, men som alligevel turde drømme stort og satse alt på at lave verdens bedste show med henblik på at skabe glæde, håb, optimisme og inspiration blandt mennesker fra alle lag i samfundet.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 8-12-24 12:47

• ★★★1

Når Agf - Brøndby er slut bliver det et gensyn med Violent Night, 2022. En ny juleklassiker for voksne :)

Gorman 8-12-24 20:09

• ★★★★★★0

Når Agf - Brøndby er slut bliver det et gensyn med Violent Night, 2022. En ny juleklassiker for voksne :)

Ja - og det endte ok med 1-0. Det skal bare gentages i Brøndby.

Wayne 8-12-24 20:28

• ★★★0

Ja - og det endte ok med 1-0. Det skal bare gentages i Brøndby.

Word :)

Gorman 8-12-24 20:28

• ★★★0

Tager hul på miniserien 

Impact (David James Elliott, Natasha Henstridge, James Cromwell)...

Ryder666 8-12-24 21:06

• ★★★0

Ser del 2, som også er den sidste af Impact.... mangler godt 25 minutter af den...så næste film bliver 

Extreme Measures (Gene Hackman, Hugh Grant) på dvd...

Nattens sidste film bliver 

Ondt Blod (Jens Okking, Thomas Bo Larsen) på dvd..

Ryder666 8-12-24 23:46

• ★★★0

Tidsrejsen (afsnit 9:24)

desværre bliver den mere og mere klichefyldt, som afsnittene skrider frem...men jeg ser den til ende, da jeg er godt på vej til at nå halvvejs!!!

Ryder666 9-12-24 14:51

• ★★★★★0

Jeg snupper Richard Curtis super hyggelige, mega romantiske og knuselskelige Julefilms-klassiker Love Actually (2003) i aften, hvor bl.a Hugh Grant, Bill Nighy og Colin Firth jagter den helt store kærlighed med både sexy dance moves og herlig fjumrende kurtiseren midt i de søde og hjertevarme juledage.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk 9-12-24 20:10

• ★★★0

Har lige set Return To Sender (Connie Nielsen, Aidan Quinn)...så nu ser jeg

Conviction (Hilary Swank, Sam Rockwell) på DVD...

Ryder666 9-12-24 20:34

• ★★★0

Blev færdig med ovenstående film så nu ser jeg 

Five Fingers aka Game Of Terror (Ryan Philippe, Larry Fishburne) på DVD...

Ryder666 9-12-24 22:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen