Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

Ja, så fik jeg jo afsluttet David Gordon Green's "Halloween" trilogi i går. Jeg var positivt overrasket over, hvor god "Halloween Ends" egentlig var trods det, at den ligesom de to forrige kapitler også havde sine fejl og mangler hist og pist. Men overordnet set en ret god og alternativ måde at lave en "Halloween" film på, og derfor er jeg også helt enig med Ekkos anmeldelse på 4 stjerner. For mit vedkommende var det faktisk den bedste i trilogien.

Nå, men i aften vil jeg gå i gang med The Walking Dead: Daryl Dixon - sæson 2 med undertitlen The Book of Carol, hvor jeg skal se afsnit 1-3.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 2-01-25 18:04

• ★★★★★★0

Kontroversiel holdning her...men jeg synes, at Gordon Green har den bedste Halloween-run så at sige. 

Giver dem hhv. 8, 7 og 6

Guldager 2-01-25 19:51

• ★★★★★0

Kontroversiel holdning her...men jeg synes, at Gordon Green har den bedste Halloween-run så at sige. 

Giver dem hhv. 8, 7 og 6

Jeg kan godt lide, at David Gordon Green er ambitiøs og tør tage chancer i sin måde at fortælle og eksekvere sin historie på i hele trilogien. Men han tager også nogle spøjse beslutninger undervejs og så er der humoren som visse steder også virker malplaceret.

Så derfor synes jeg stadig, at den gamle trilogi med Jamie Lee Curtis er bedst - dvs. den trilogi der består af "Halloween" 1978, "Halloween II" 1980 og så "Halloween: H20" fra 1998. Ja, "Halloween: Resurection" hører sådan set også med i den del af "Halloween" universet, men den er så gudsjammerlig ringe at den vælger jeg altså at se helt bort fra. 

Ift. David Gordon Green's "Halloween" trilogi så vil jeg bruge samme karakterer som dig, men blot fordelt anderledes på de tre film. :)

• Halloween 2018 - 7/10
    • Halloween Kills - 6/10
    • Halloween Ends - 8/10

NightHawk 2-01-25 20:18

• ★★★0

John Wick chapter 1 (Keanu Reeves) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 2-01-25 21:36

• ★★★★★★0

Babylon

Wayne 2-01-25 21:49

• ★★★0

John Wick Chapter 2 (Keanu Reeves), denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 2-01-25 23:11

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg den helt nye animationsfilm fra Aardman Studios i form af Nick Park og Merlin Crossinghams Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl (2025), der er den anden film i spillefilmslængde med den dynamiske duo. Denne gang vender deres nemesis - den nederdrægtige pingvin Feathers McGraw - frygteligt tilbage for at tage hævn over dem for i sin tid af have spoleret McGraws smykketyvs-planer i afsnittet "The Wrong Trousers" fra "Wallace & Gromit" tv-serien.

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på oldschool eskapisme i krimi-thrilleren Lying and Stealing (2019), hvor Theo James spiller en professionel juveltyv der ønsker at gå på pension lige indtil, at han render på den fallerede og økonomisk trængte skuespiller Elyse (Emily Ratajkowski), som overbeviser ham til at lave et sidste farefuldt og dristigt kup.

Kan ses på DR til og med d. 3 januar. :)

NightHawk 3-01-25 11:20

• ★★★★★0

The Valley of the Bees (1968)

Kruse 3-01-25 19:05

• ★★★0

John Wick Chapter 2 (Keanu Reeves), denne gang på 4K UHD BD...

Resten af ovenstående film 

Næste film 

John Wick Chapter 3 (Keanu Reeves) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 3-01-25 23:06

• ★★★0

Det blev til et gensyn med 

Twister (Bill Paxton) denne gang på 4K UHD BD...har ikke set den i nogle år, så tænkte at nu var det på tide!!!

Ryder666 4-01-25 00:36

• ★★★0

Twisters (Glen Powell) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...

Ryder666 4-01-25 02:10

• ★★★★★0

Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl (2024)

Kruse 4-01-25 13:10

• ★★★0

Twisters (Glen Powell) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...

Resten af ovenstående film, og så næste film: 

Iron Man 1 (Robert Downey Jr) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 4-01-25 17:18

• ★★★0

A Quiet Place: Day One (Lupita Nyong'o) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD...

Ryder666 4-01-25 20:36

• ★★★0

John Wick Chapter 3 (Keanu Reeves) denne gang på 4K UHD BD, så gider jeg heller ikke mere filmkigning bagefter...4 film i træk må være nok!!!

Ryder666 4-01-25 22:00

• ★★★★★0

På sådan en råkold søndag eftermiddag har jeg valgt at se en god gammeldags omgang action-adventure i form af Iron Will (1994) fra dengang, hvor dyrene var ægte og stunts lavet analogt.

Da den kække ungersvend Will Stonemans far dør i en grusom ulykke i det herrens år 1917, er gården truet af konkurs og Wills chancer for at komme på college lig med nul. Så for at rage kastanjerne ud af ilden for sin familie og holde sine egne drømme i live, tilmelder han sig det barske 800 km lange slædehunde-løb fra Winnipeg i Canada til St. Paul i Minnesota i USA, hvor første-præmien er på 10.000 dollars.

Men det bliver en rejse mod alle odds, da den uerfarne Will ikke blot er oppe imod de barske vejrforhold, men også skruppelløse rigmænd og den tidligere mester i skikkelse af den psykotiske svensker Borg. 

Kan ses på Disney+.

I aften snupper jeg anden halvdel af The Walking Dead: Daryl Dixon - sæson 2: The Book of Carol (2024), hvor jeg skal se afsnit 4-6. Det har været en glimrende sæson indtil videre, som dog ikke helt har kunnet leve op til den forrige sæson. Men tilføjelsen af gode gamle Carol har bestemt løftet niveauet.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk 5-01-25 16:49

• ★★★★★0

Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl (2024)

Hvad syntes du så om Wallace & Gromit's nyeste eventyr? :) 

NightHawk 5-01-25 16:52

• ★★★0

John Wick Chapter 4 (Keanu Reeves) denne gang på 4K UHD BD...

Ryder666 5-01-25 17:06

• ★★★★★0

Hvad syntes du så om Wallace & Gromit's nyeste eventyr? :) 

Solid som altid, og bestemt anbefalelsesværdig. Jeg synes dog ikke helt den kan matche kortfilmene når de var bedst, og så husker jeg også den forrige film som en smule bedre, men det er så lang tid siden jeg så den, så det er ikke en helt fair sammenligning. Det er dog et meget højt niveau den bliver holdt op imod. Mindre kan også gøre det, og jeg nød min tid med Wallace & Gromit.

Kruse 5-01-25 18:59

• ★★★★★★0

Infinite Justice - en politisk thriller, der foregår under den amerikanske invasion af Afghanistan efter 9/11, og handler om en amerikansk journalist, der bliver taget til fange.

Guldager 5-01-25 19:42

• ★★★★★0

Solid som altid, og bestemt anbefalelsesværdig. Jeg synes dog ikke helt den kan matche kortfilmene når de var bedst, og så husker jeg også den forrige film som en smule bedre, men det er så lang tid siden jeg så den, så det er ikke en helt fair sammenligning. Det er dog et meget højt niveau den bliver holdt op imod. Mindre kan også gøre det, og jeg nød min tid med Wallace & Gromit.

Jeg er meget enig med dig. Den nye film er ikke helt på højde med de gamle film med Wallace & Gromit, men den er stadig ganske hyggelig og sjov. Og så synes jeg biljagten/bådjagten var helt genialt lavet. Det var helt klart højdepunktet for mig. :)

NightHawk 5-01-25 20:38

• ★★★0

Fik lige lyst til at se en god western 

The Quick And The Dead (Sharon Stone, Gene Hackman) på 4k UHD BD...

Ryder666 5-01-25 22:20

• ★★★0

Næste film 

Frank & Jesse (Rob Lowe, Bill Paxton) på dvd...

Dagens sidste film 

Wild Bill (Jeff Bridges) på dvd...

Ryder666 5-01-25 23:41

• ★★★0

One Man Force (John Matuszak)...

Ryder666 6-01-25 20:00

• ★★★0

LoL, "I'd like you to meet the judge, Jury and the executioner "

m.youtube.com/watch

Det nævnes halvvejs inde i traileren 

Ryder666 6-01-25 21:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen