Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

Det er jo som bekendt Valentinsdag i dag, så har jeg besluttet mig for at dagens film-program kommer til at stå i romantikkens tegn. 

I eftermiddag snupper jeg derfor først den romantiske komedie Ticket to Paradise (2022) med George Clooney og Julia Roberts i hovedrollerne som et fraskilt par der elsker at hade hinanden og som atter må stå ansigt til ansigt, da deres datter inviterer dem til sit kommende bryllup på Bali.

Da ingen af dem er super vilde med den kække ungersvend, som datteren har kastet sin kærlighed på, beslutter de to gamle sig for at begrave stridsøksen og i stedet samarbejde om at sabotere det stort anlagte bryllup.

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen så på det romantiske drama The Aftermath (2019), der foregår i efterkrigstidens Tyskland anno 1946 i Hamburg, hvor Kiera Knightley spiller konen til en engelsk oberst (Jason Clarke), som har fået til opgave at genopbygge den sønderbombede by. Da obersten ankommer, flytter parret efterføgende ind i et større hus, der allerede er bosat af en tysk enkemand (Alexander Skarsgård) og hans datter.

Da krigens traumer stadig sidder frisk plantet i hukommelsen hos alle, er det med stor ambivalens involveret, at de skal bo under samme tag. Inden længe får konen og enkemanden dog romantiske følelser for hinanden, og så er der ellers lagt i kakkelovnen til det helt store trekantsdrama.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk14-02-25 11:32

• ★★★★★0

Gensyn med “Psycho” (1960) på 4K Ultra HD.

Kruse14-02-25 18:46

• ★★★0

Night Visions (James Remar) en lidt tidligere Wes Craven tv-film...

Ryder66614-02-25 20:34

• ★★★0

Snupper et gensyn med The Goonies (1985) på blå stråle.

Essal15-02-25 13:27

• ★★★0

Night Visions (James Remar) en lidt tidligere Wes Craven tv-film...

Nåede ikke at se film igår, faldt i søvn omkring kl 22:30 og er først vågnet for er kvarters tid siden....så tænker at det bliver til ovenstående film...

Ryder66615-02-25 17:13

• ★★★★★★0

Hvad sker der når du kommer bagefter? Der må næsten være en form for straf? (Fx se en film af Fritz Lang eller noi?)

:D 

davenport15-02-25 17:25

• ★★★★★0

Gensyn med “E.T. the Extra-Terrestrial” (1982).

Kruse15-02-25 19:10

• ★★★0

The Accountant (2016)

Essal15-02-25 20:03

• ★★★★★0

Inden jeg går i gang med "Star Trek: Deep Space Nine" skal jeg lige have afsluttet Cobra Kai - sæson 6 : Part III (2025) og snupper derfor afsnit 11-13 i aften og så de to sidste afsnit i morgen eftermiddag. :)

NightHawk15-02-25 20:13

• ★★★0

Hvad sker der når du kommer bagefter? Der må næsten være en form for straf? (Fx se en film af Fritz Lang eller noi?)

:D 

Fritz who?! Ikke en film person jeg er stødt på, udover at have hørt om navnet før, men husker ikke i hvilken sammenhæng. Men det går nok, at få indhentet det forsømte!

Ryder66615-02-25 20:41

• ★★★★★★0

Napoleon

Wayne15-02-25 23:01

• ★★★★0

A quite place, day one

Gorman15-02-25 23:18

• ★★★0

In The Land Of Saints And Sinners (Liam Neeson) for første gang nogensinde og på BD...

Ryder66615-02-25 23:55

• ★★★0

Treacherous Crossing (Lindsay Wagner, Jeffrey DeMunn) ...

Ryder66616-02-25 02:45

• ★★★★★0

Så står den på den store finale i Cobra Kai - sæson 6 : Part III (2025), hvor jeg snupper de to sidste afsnit, 14 & 15, i eftermiddag. Bortset fra et par afsnit i Part I og II, som var ganske underholdende, har sæson 6 helt klart været den svageste og har i perioder tilmed været temmelig tung at danse med.

Jeg synes dog afsnit 11-13 har rådet nogenlunde bod på det igen og har været rigtig gode, så nu krydser jeg fingre for en forhåbentlig underholdende og rørende finale, hvor man sidder med et smil på læben og en lille tåre i øjenkrogen tilsidst.

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på young adult sci-fi action-thrilleren The Darkest Minds (2018), der handler om den rebelske Ruby Daly (Amandla Stenberg), som inspirerer en gruppe unge - der har fået superkræfter efter en landsdækkende virus - til at gøre oprør mod autoriteterne, der vil udnytte deres kræfter til at overtage verdensherredømmet med.

Det er en film der deler vandende, kunne jeg se. På Moovy har den fået 1 stjerne og hos Ekko har filmen fået 4 stjerner. Og således er eksempelvis bruger-anmeldelserne på Imdb også i hver deres ende af skalaen. Jeg giver den en chance og så må vi se i hvilken lejr, jeg ender med at være i. 

Kan ses på Netflix til og med d. 28 februar. :)

NightHawk16-02-25 11:56

• ★★★0

Pumpkinhead II Blood Wings (Andrew Robinson) på dvd

Næste film 

Born To Run (Richard Grieco)..

Ryder66616-02-25 16:29

• ★★★0

Første afsnit i tredje sæson af The White Lotus (2021-2025).

Essal17-02-25 16:34

• ★★★0

Resten af 

Born To Run (Richard Grieco)

næste film

Eden Lake (Kelly Reilly) på BD...

Ryder66617-02-25 17:13

• ★★★★★0

Jeg har taget hul på Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993) og er i gang med at se afsnit 1, som er dobbelt-afsnittet "Emissary" part I og II. Bagefter snupper jeg også lige afsnit 2, "A Man Alone".

I serien følger man kommandør Sisko og hans team, som har fået til opgave at skabe ro og fred på en større rumstation nær en planet, der just har overstået en borgerkrig. Samtidig må Sisko og co også tage sig af de rejsende som passerer via et sort hul, der fungerer som portal for diverse eventyrlystne racer.

Fremover vil jeg fast se "Star Trek: Deep Space Nine" hver mandag, onsdag og fredag. De andre eftermiddage vil jeg enten se en film eller nogle afsnit af en af de kortere serier, jeg har liggende på min liste. :)

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på den norske fantasy-horror-mockumentar-film Trolljegeren (2010), hvor tre kække studerende tager langt ind i de norske skove for at lave en dokumentar-film om en krybskytte, som påstår han i virkeligheden jager trolde for myndighederne. Inden længe må de tre studerende sande, at de nok har taget munden for fuld, for det er nemlig en langt fra ufarlig mission som de er ude på. 

Kan ses på Netflix til og med d. 27 februar.  :)

NightHawk17-02-25 17:42

• ★★★0

97 Minutes (Alec Baldwin), på BD...

Ryder66618-02-25 00:34

• ★★★0

Giver Forbrydelsen (2007-2012) en chance i aften. 

Essal18-02-25 17:19

• ★★★★★0

Kyss mig (2011)

Kruse18-02-25 18:55

• ★★★★★0

Kyss mig (2011)

Den kan jeg rigtig godt lide også selv om, at filmen på ingen måde opfinder den dybe tallerken. Kemien imellem de to hovedroller er nok det, der gjorde størst indtryk på mig. Jeg beskrev den i sin tid som en slags åndelig opfølger til "Fucking Åmål" blot hvor, at man følger dem som voksne i stedet. Derfor er det også en meget sjov detalje, at begge film slutter med et nummer af Robyn. 

Hvad synes du om filmen? :)

NightHawk18-02-25 20:33

• ★★★★★0

I aften står menuen på Tobias Lindholms barske thriller-drama Krigen (2015) med Pilou Asbæk i hovedrollen som kompagnichef for en dansk hær-enhed, der udstationeret i Afghanistan kommer i alvorlige problemer under en blodig kamp mod Taliban, hvor kompagnichefen må træffe nogle skæbnesvangre valg, der måske får store konsekvenser for resten af hans liv. 

Kan ses på Netflix til og med d. 27 februar. :)

NightHawk18-02-25 20:47

• ★★★0

The Disappearance Of Christina (John Stamos, Kim Delaney)

næste film

Footsteps (Damian Chapa, Maria Conchita Alonso)...

Ryder66618-02-25 21:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen