Det er jo som bekendt Valentinsdag i dag, så har jeg besluttet mig for at dagens film-program kommer til at stå i romantikkens tegn.
I eftermiddag snupper jeg derfor først den romantiske komedie Ticket to Paradise (2022) med George Clooney og Julia Roberts i hovedrollerne som et fraskilt par der elsker at hade hinanden og som atter må stå ansigt til ansigt, da deres datter inviterer dem til sit kommende bryllup på Bali.
Da ingen af dem er super vilde med den kække ungersvend, som datteren har kastet sin kærlighed på, beslutter de to gamle sig for at begrave stridsøksen og i stedet samarbejde om at sabotere det stort anlagte bryllup.
Kan ses på Netflix.
I aften står menuen så på det romantiske drama The Aftermath (2019), der foregår i efterkrigstidens Tyskland anno 1946 i Hamburg, hvor Kiera Knightley spiller konen til en engelsk oberst (Jason Clarke), som har fået til opgave at genopbygge den sønderbombede by. Da obersten ankommer, flytter parret efterføgende ind i et større hus, der allerede er bosat af en tysk enkemand (Alexander Skarsgård) og hans datter.
Da krigens traumer stadig sidder frisk plantet i hukommelsen hos alle, er det med stor ambivalens involveret, at de skal bo under samme tag. Inden længe får konen og enkemanden dog romantiske følelser for hinanden, og så er der ellers lagt i kakkelovnen til det helt store trekantsdrama.
Kan ses på Disney+. :)