Næste og nattens sidste film
Borat 2: Subsequent Moviefilm (Sacha Baron Cohen)...på DVD...
Næste og nattens sidste film
Borat 2: Subsequent Moviefilm (Sacha Baron Cohen)...på DVD...
Ser
Ulterior Motives (Thomas Ian Griffith, Mary Page Keller) på DVD...
Jeg tuller videre med Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993) og er i gang med at se afsnit 6-8, hvor der bl.a. bydes på et besøg fra superskurken Q, krigsforbrydelser og mordanklager, samt en tur ud i rummet hvor Kira og dr. Bashir kommer et forlist rumskib til undsætning. Dagens afsnit:
I aften står menuen på thriller-dramaet Breaking (2022), som handler om den tidligere marinesoldat Brian Brown-Easley (John Boyega), der efter sin tilbagekomst og nye status som veteran bliver behandlet mildt sagt elendigt af systemet, hvilket pludselig betyder at han er i store økonomiske problemer. I ren desperation beslutter han sig for at ville røve en bank, men tingene udvikler sig langt fra på den måde, som han havde håbet på. Filmen er baseret på virkelige begivenheder.
Hele molevitten kan ses på Netflix. :)
I aften står menuen på thriller-dramaet Breaking (2022)
Tak for heads up :)
chandler7524-02-25 19:45
Borat 2: Subsequent Moviefilm (Sacha Baron Cohen), på DVD...var egentlig startet på den igår aftes/nat, men nåede kun at se se de første 10 minutter af filmen, inden jeg faldt i søvn. Og da jeg fik ulterior motives imorges, havde den førsteprioritet...men har nu fået tid til at se Borat...
Næste film
Striptease: uncut international version (Demi Moore, Burt Reynolds) på BD...
Så skal der nuldres forhud :D
Så skal der nuldres forhud :D
Selvom Demi Moore, er en vanvittig flot dame, er striptease ikke nok til at tænde mig, så der må jeg desværre skuffe dig
Gad ikke se Striptease...den var ikke stimulerende nok til at holde interessen fanget. Så nu ser jeg...
The Bourne Identity (Matt Damon) på 4K UHD BD....
Opdagede lige, da jeg ledte efter film, at jeg har
Apocalypse Earth (Adrian Paul, Richard Grieco) på BD men som jeg af en eller anden grund ikke har fået set....så den ryger på, efter Bourne!!!
I eftermiddag taget jeg hul på den engelske detektiv-serie A Good Girl's Guide to Murder - sæson 1 (2024) med afsnit 1-3. Serien handler om den dedikerede teenager Pippa (Emma Meyers), der vælger som sin skoleopgave at gå i Sherlock Holmes fodspor i forsøget på at opklare en 5 år gammel mordsag, hvor en pige på skolen blev slået ihjel men hvor gerningsmanden aldrig blev fundet. Serien er baseret på bog-serien af samme navn.
Der skulle efter sigende allerede være givet grønt lys til sæson 2.
Kan ses på Netflix.
I aften skal jeg se den surrealistiske sorte komedie og horror-thriller Nightbitch (2024), der har Amy Adams i hovedrollen som en kvinde, der beslutter sig for at gøre karriere som dedikeret husmor. Men efterhånden som tiden går, bliver hun mere og mere fastlåst og livstræt af sine forpligtelser og begynder rebelsk om natten at forvandle sig til en hund, eller en såkaldt Nightbitch. Det lyder meget syret alt sammen, så jeg er spændt på at se hvordan, det hele kommer til udtryk. Filmen er i øvrigt baseret på den ret populære bog af samme navn.
Kan ses på Disney+. :)
Tak for heads up :)
Det var så lidt. :)
Jeg var dog ikke super begejstret for filmen ift. den måde historien blev eksekveret på. Det hele gik meget langsomt og drænede historien for spænding, desværre. Jeg kunne dog rigtig godt lide skuespils-præstationerne og især John Boyega, Michael Kenneth Williams (Omar fra "The Wire") og Nicole Behari gjorde det fremragende. Så en noget blandet oplevelse for mit vedkommende.
Hvad synes du om filmen?
The Wild Robot (2024)
EDIT: Nevermind, Prime Video i Canada kan se jeg bruger VPN og vil ikke afspille. Øv.
Hijacked: Flight 285 (Anthony Michael Hall, Ally Sheedy) på DVD
Og aftenens/nattens sidste film bliver
Toy Soldiers (Sean Astin, Louis Gossett Jr) på BD...
Det hjalp betydeligt at jeg endelig fik filmen med engelsk tekst
Tror jeg venter lidt med Toy Soldiers og ser istedet
Into The Sun 1991 (Anthony Michael Hall, Michael Paré) på DVD,, når Hijacked: 285 er slut!!!
Har taget hul på antologi serien (hvis man kan kalde den det)
Tales From The Crypt, Sæson 1, som er en virkelig stjernespækket gyserserie med en ny historie for hvert afsnit. Produceret/instrueret af nogle af de største filmmagere. Det er nærmest film i serieform...ses på BD...
Så står den minsandten på en ny omgang Star Trek: Deep Space Nine - sæson 1 (1993), hvor jeg er nået frem til afsnit 9-11.
Her skal kommandør Sisko i gallauniform først tage imod en delegation fra Gamma-kvadranten inden, at hustleren Quark ruller sig ud i to spændende eventyr, hvor han bl.a. må forhandle med et mægtigt foretningsemperium og senere bliver viklet ind i en magtkamp om en kostbar antikvitet. Dagens afsnit:
I aften står menuen på religiøs horror i The First Omen (2024), som er en prequel til den oprindelige serie om djævle-barnet Damien.
Da den unge novice Margaret Daino (Nell Tiger Free) sendes til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste, bliver hun betaget af en ældre pige på et børnehjem, hvem det viser sig hun deler traumatiske oplevelser med.
Inden længe viser det sig samtidig, at stedet er befængt af en dunkel ondskab, der leder Margaret på sporet af en sammensværgelse og et forsøg på at genskabe satan i al hans monstrøse og nederdrægtige vælde.
Kan ses på Disney. :)
I aften står menuen på religiøs horror i The First Omen (2024), som er en prequel til den oprindelige serie om djævle-barnet Damien.
Da den unge novice Margaret Daino (Nell Tiger Free) sendes til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste, bliver hun betaget af en ældre pige på et børnehjem, hvem det viser sig hun deler traumatiske oplevelser med.
Inden længe viser det sig samtidig, at stedet er befængt af en dunkel ondskab, der leder Margaret på sporet af en sammensværgelse og et forsøg på at genskabe satan i al hans monstrøse og nederdrægtige vælde.
Kan ses på Disney. :)
En af sidste års bedste film!
Safety Last! (1923)
Betrayed (Stephen Baldwin, Kristy Swanson)...
Et fornøjeligt gensyn med The hunt, 2020 :)
Heartbreak Hotel (David Keith, Tuesday Weld) på DVD...
Kramer vs Kramer (Dustin Hoffman) på BD, når Heartbreak Hotel er slut!!!
I eftermiddag snupper jeg anden halvdel af A Good Girl's Guide to Murder - sæson 1 (2024), hvilket vil sige afsnit 4-6. Det har været en herlig og medrivende blanding af "Nancy Drew" og "Sherlock Holmes", som konstant byder på spændende plot-tvist. Og så er serien rigtig godt castet og har desuden et kick ass soundtrack til at understøtte løjerne med. Jeg glæder mig allerede til sæson 2. :)
Kan ses på Netflix.
I aften fortsætter jeg sagaen om antikrist-barnet Damien i opfølgeren til Richard Donners horror-klassiker "The Omen" fra 1976.
I Damien: The Omen II (1978) er der gået 7 år siden de grusomme begivenheder fandt sted, som efterfølgende gjorde at den nu 12 årige Damien befinder sig hos sin rige onkel (William Holden) og hans kone (Lee Grant), der har fået forældremyndigheden over ham - komplet uvidende om Damiens fortid og inkarnerede ondskab.
Alt imens en arkæolog dukker op for at advare om Damiens sande jeg og få ham lagt permanent i graven, gør satans yngel samtidigt sit bedste for på sigt at ville overtage sin onkels multinationale firma med henblik på at ville overtage verdensherredømmet. Og han skyr ingen midler i jagten på at opnå sit nederdrægtige mål.
Hvis man skulle have lyst til at se filmen, ligger den under den spøjse danske titel "Ansigtet på Muren".
Kan ses på Disney+. :)
En af sidste års bedste film!
Ja, "The First Omen" var helt igennem fremragende. En af de bedste horror-film, som jeg har set i nyere tid. Den er virkelig god til at blande en stemning af creepy atmosfære med nogle visuelle billeder, som er utroligt ulækre og skræmmende, så man sidder med svedige håndflader og bankende hjerte næsten hele filmens spilletid.
Jeg var meget overrasket og imponeret over, at man har været i stand til at lave en ny film i en næsten 50 år gammel serie, som er så suverænt godt lavet. 70'er æstetikken var desuden også meget gennemført og super fint eksekveret i forhold til den måde, som instruktøren fik flettet sin prequel sammen med den første film fra 1976 på.
9/10 vil jeg give "The First Omen".
Ja, "The First Omen" var helt igennem fremragende. En af de bedste horror-film, som jeg har set i nyere tid. Den er virkelig god til at blande en stemning af creepy atmosfære med nogle visuelle billeder, som er utroligt ulækre og skræmmende, så man sidder med svedige håndflader og bankende hjerte næsten hele filmens spilletid.
Jeg var meget overrasket og imponeret over, at man har været i stand til at lave en ny film i en næsten 50 år gammel serie, som er så suverænt godt lavet. 70'er æstetikken var desuden også meget gennemført og super fint eksekveret i forhold til den måde, som instruktøren fik flettet sin prequel sammen med den første film fra 1976 på.
9/10 vil jeg give "The First Omen".
Jeg ligger også selv på 9/10 til “The First Omen”. Fantastisk stemning den får skabt. Jeg synes faktisk bedre om den end den originale film, omend det godt nok er mange år siden at jeg så 1976-filmen. Jeg burde måske give den et gensyn.