Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★0

Ser

33rd Rock From The Sun (John Lithgow, French Stewart) sæson 6 afsnit 4, og så holder jeg en pause med serien, når jeg har set de første 10 episoder af sæsonen.

Den næste og dagens eneste film bliver en af følgende film 

Planes, Trains & Automobiles (Steve Martin, John candy) på 4k UHD BD 

Eller

Escape From Absolom (Ray Liotta, Lance Henriksen) på 4K UHD BD..

Sovetid når den er slut!!!

Ryder66623-04-25 20:39

• ★★★0

Runder 3rd Rock From The Sun af i nat, da jeg er for vågen til at sove, og hvis jeg kan nå det, vil jeg se 

Survival Game (Mike Norris, Seymour Cassel) på DVD når jeg er færdig med de 10; sidste afsnit af 3rd Rock From The Sun...så håber jeg, at blive træt nok, til at kunne sove, når filmen er slut!!!

Ryder66623-04-25 23:10

• ★★★★★0

Var mig, da mange af de film i nævner også give en selv lyst til at se, og mange er dem er jo tilgængelige på streaming :)

Tror vist det var mig. Og jeg er også glad for du skriver det, og særligt hvis de har udløbsfrist. Jeg har lige nået at se et par gode film på DR og netflix, fordi du skrev det :)

Super fedt at høre. :)

NightHawk24-04-25 11:39

• ★★★★★0

I eftermiddag fortsætter jeg med The Night Agent - sæson 2 (2025), som bare bliver ved med at være konstant spændende og nervepirrende at følge med i, og snupper afsnit 4-6. 

Jeg er blevet kæmpe fan af serien og kunne se, at der også er en sæson 3 på vej.

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på et gensyn med Lasse Hallströms hjertevarme og super hyggelige familiefilm A Dog's Purpose (2017).

Her følger man hunden Bailey lige fra den er en munter lille hvalp og til dens død, der fører til utallige reinkarnationer i andre hunde alt imens, at den forsøger at finde tilbage til sin oprindelige ejer Ethan (Dennis Quaid), som imellemtiden er blevet en ældre mand, der bor i en helt anden by. 

Undervejs oplever Bailey adskillige eventyr på sin lange rejse og møder både flere gode og desværre også et par onde mennesker i sine ihærdige og godhjertede forsøg på at være menneskets bedste ven.

Det er en skøn og dejlig film med nogle virkelig gode og positive budskaber undervejs, som man ikke kan undgå at blive i godt humør af. Der er i øvrigt også lavet en 2'er med titlen "A Dog's Journey", som jeg også skal have set på et tidspunkt.

Kan ses på DR til og med d. 26 april. :)

NightHawk24-04-25 12:10

• ★★★0

Sov fra kl 18-20:30...har lige været i bad, så nu ser jeg 

Born On The Fourth Of July (Tom Cruise) denne gang på 4K UHD BD 

Næste film 

Air America (Mel Gibson, Robert Downey Jr) denne gang på 4K UHD BD..

Og dagens sidste film bliver 

Hacksaw Ridge (Andrew Garfield) på 4K UHD BD...

Ryder66624-04-25 21:52

• ★★★0

Venter med at se Hacksaw Ridge og ser istedet 

Stage Fright (Minnie Driver, Meatloaf)...

Ryder66625-04-25 01:21

• ★★★★★0

I aften står menuen først på dokumentaren Kathryn Bigelow - Actionkvinde i Hollywood (2024), hvor man kommer bag kulissen på en af de mest interessante, nyskabende og kompromisløse instruktører, og følger Kathryn Bigelow fra hendes kortfilm og frem til de store blockbusters og kultfilm, som hun har stået bag så som "Point Break", "Strange Days" og "The Hurt Locker",  hvor emner som maskulinitet, vold og kønsreprænsation har været faste gennemgående temaer. 

Kan ses på DR. 

Bagefter skal jeg se den sorte komedie The Little Hours (2017), hvor Alison Brie, Kate Micucci og den altid herligt skæve Aubrey Plaza spiller tre nonner, der keder sig godt og grundigt i deres støvede kloster med den sædvanlige kønsløse trummerum som fast makker.

Men så en dag kigger den kække ungersvend Massetto (Dave Franco) pludselig forbi og straks bliver liderligheden sluppet løs i fuld flor, hvilket skaber mildt sagt kaotiske situationer for det lille kloster og det pastorale embedsværk bestående af Fader Tommasso (John C. Reily) og Biskop Bartolomeo (Fred Armisen).

Og bedre bliver det i øvrigt ikke af at ungersvenden samtidig er jaget vildt af sin temperamentsfulde arbejdsgiver Lord Bruno (Nick Offerman) og at Massetto desuden foregøgler at være døv-stum.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk25-04-25 18:30

• ★★★★★0

A Real Pain (2024)

Kruse25-04-25 19:16

• ★★★0

Har sovet fra omkring kl 17:20-22:20, så fem timer tiltrængt søvn....og når jeg har set AGT sætter jeg

Rough Night, aka Girls Night Out (Scarlett Johansson) på, på 4K UHD BD... derefter søvn..

Ryder66626-04-25 00:35

• ★★★★★0

I eftermiddag skal jeg have afsluttet The Night Agent - sæson 2 (2025) og snupper afsnit 7-10.

Det har dæleme været en intens omgang helt ude på kanten af sofaen det meste af tiden. På imponerende vis har de været i stand til at lave en sæson, der indtil videre har været endnu bedre end sæson 1. Og måden action-scenerne er filmet på er vildt godt lavet. Ingen shaky-cam og hurtige klip, men bare oldschool koreografi der fungerer super intenst og konstant nærværende.

Kan ses på Netflix. 

I aften står menuen på Sam Mendes hjertevarme romantiske drama Empire of Light (2022).

I en faldefærdig gammel biograf beliggende ved en lille engelsk kystby i begyndelsen af 1980'erne tuller stedets ejer Hillary (Olivia Colman) rundt og prøver af få hverdagen og økonomien til at hænge sammen samtidigt med, at hun kæmper en brav kamp med en psykisk lidelse. 

Heldigvis for Hillary er der god kemi imellem hende og den nyansatte medarbejder Stephen (Michael Ward), der ligeledes har sine problemer at slås med i form af mobning og racisme fra den lille provinsby, han kommer fra.

Hurtigt opstår der en forbindelse, som yderligere bliver forstærket af deres store håbefulde kærlighed til film og musik, som skaber en stærk fællesskabsfølelse mellem det umage par, der måske vil gøre det nemmere for dem at klare sig igennem livets genvordigheder.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk26-04-25 11:53

• ★★★★★0

It's Complicated (2009)

Kruse26-04-25 13:07

• ★★★0

Har sovet fra omkring kl 17:20-22:20, så fem timer tiltrængt søvn....og når jeg har set AGT sætter jeg

Rough Night, aka Girls Night Out (Scarlett Johansson) på, på 4K UHD BD... derefter søvn..

Ovenstående film, da jeg faldt i søvn umiddelbart efter AGT...

Næste film 

Arctic (Mads Mikkelsen) på BD...

Ryder66626-04-25 15:21

• ★★★★★0

The Beast (La bête) (2023)

Kruse26-04-25 18:57

• ★★★★★★0

Skal foreslå enten: Grimson Tide, Prey eller Deep Impact i aften. Spændende om der er nogen der gider noget af det?

davenport26-04-25 19:38

• ★★★0

Piranha (Elisabeth Shue) på BD i den gamle 3D teknologi med papbriller 

Dernæst 

Final Destination 3 (Tony Todd) på DVD...

Ryder66626-04-25 19:45

• ★★★★★0

Skal foreslå enten: Grimson Tide, Prey eller Deep Impact i aften. Spændende om der er nogen der gider noget af det?

Deep Impact, en af de bedste katastrofefilm.

chandler7526-04-25 19:59

• ★★★0

Deep Impact, en af de bedste katastrofefilm.

Hel enig...

Jeg så den i biografen med en ven, for over 20 år siden...

Har den faktisk også på 4K UHD BD...men har ikke set den, mens jeg har haft den på UHD!!!

Ryder66626-04-25 20:21

• ★★★0

Piranha (Elisabeth Shue) på BD i den gamle 3D teknologi med papbriller 

Dernæst 

Final Destination 3 (Tony Todd) på DVD...

Venter lidt med ovennævnte film og ser nu istedet 

Population 436 (Jeremy Sisto, Fred Durst) på DVD...

Ryder66626-04-25 20:44

• ★★★0

Kidnapped: The Complete Series (Jeremy Sisto, Delroy Lindo) når Population 436 er slut...dog ikke på en gang..der er 3 disc, så en enkelt om dagen over de næste 3 dage..

Ryder66626-04-25 21:18

• ★★★★★★0

Det blev ubådsfilmen... Den er nu også ganske go.

davenport26-04-25 22:47

• ★★★0

The Hole 2009 (Haley Bennett) 3D Anaglyph Blu Ray dvs den gamle teknologi med papbriller... derefter sengetid!!!

Ryder66627-04-25 01:54

• ★★★★★0

I eftermiddag vil jeg gå i gang med Andor - sæson 2 (2025) og snupper afsnit 1-3. Bliver spændende at se om den kan leve op til sæson 1.

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på komedien Down Periscope (1996), hvor Kelsey Grammer giver den gas som den uortodokse flåde-kaptajn Thomas Dodge, der må kæmpe en hård kamp for at holde karrieren på ret køl, da han får ansvaret for ubåden USS Stingray og dets mildt sagt kulørte besætningsmedlemmer, som er til grin i hele flåden.

Men da et stort krigs-spil iværksættes af den øverste ledelse, får Dodge og co. endelig chancen for at bevise deres værd og samtidig få hævn over Dodges ærkefjende, i skikkelse af den selvhøjtidelige blærerøv - admiral Yancy Graham - (Bruce Dern), der i årevis har forsøgt at få Dodge ned med nakken.

Med ombord på rollelisten finder man bl.a. også Lauren Holly, Rob Schneider, Harry Dean Stanton, William H. Macy og Patton Oswald.

Kan ses på Disney+. :)

NightHawk27-04-25 12:02

• ★★★0

A Real Pain (2024) - Kan streames på Disney+

Essal27-04-25 13:38

• ★★★0

Harsh Times (Christian Bale, Freddy Rodriguez) på DVD...

Ryder66627-04-25 20:22

• ★★★0

Næste film 

Dirty (Cuba Gooding Jr, Clifton Collins Jr) på DVD 

Dagens sidste film 

Training Day (Denzel Washington, Ethan Hawke) på 4K UHD BD...

Ryder66627-04-25 20:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen