Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★0

Meh, the Fall Guy er godt nok ringe...den har ikke et særligt godt rytmisk flow, og så er Gosling fejlcastet som Colt Seavers...men nu ser jeg den færdig, i håb om at filmen bliver bedre. 

Indtil videre, foretrækker jeg tv-serien, med Lee Majors I hovedrollen...

Indtil videre ligger filmen på en sløj 3/10

Ryder66615-05-25 19:42

• ★★★★★0

I eftermiddag skal jeg have afsluttet Andor - sæson 2 (2025) og snupper hermed afsnit 10-12. 

De tre forrige afsnit var virkelig fremragende på alle leder og kanter, med det store opgør på Ghorman som det absolutte højdepunkt. Det var kaos og rædsel lavet så intenst, at jeg sad helt ude på kanten af sofaen. Og kæft, det var godt spillet efterfølgende af Denise Gough, da hun fik sit nervesammenbrud, hvor hun stod og rystede.

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på den australske psykologiske thriller The Royal Hotel (2023), der har Julia Garner og Jessica Henwick i hovedrollerne som de to rygsæksrejsende veninder Hanna og Liv, der beslutter sig for at søge arbejde på en bar langt ude i den australske ødemark.

Men de lokale drukkenbolte og de mandlige gæster viser sig snart at være noget af en ubehagelig udfordring for de to unge kvinder, som udvikler sig til noget af et mareridt, hvor det ikke bare længere gælder om at tjene til dagen og vejen men om regulær overlevelse.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk16-05-25 11:58

• ★★★★0

I eftermiddag skal jeg have afsluttet Andor - sæson 2 (2025) og snupper hermed afsnit 10-12. 

De tre forrige afsnit var virkelig fremragende på alle leder og kanter, med det store opgør på Ghorman som det absolutte højdepunkt. Det var kaos og rædsel lavet så intenst, at jeg sad helt ude på kanten af sofaen. Og kæft, det var godt spillet efterfølgende af Denise Gough, da hun fik sit nervesammenbrud, hvor hun stod og rystede.

Kan ses på Disney+.

Har været enig i din vurdering indtil nu, så jeg tror du også som jeg fik en endnu bedre oplevelse med de sidste 3 afsnit, særligt 10 og 11. De var ganske enkelt suveræne i spænding og skuespil - og efter 12’eren var jeg nødt til at gå direkte i gang med at se Rogue One igen :)

Gorman16-05-25 15:00

• ★★★★★0

Poetry (2010)

Kruse16-05-25 19:01

• ★★★0

Joker (Joaquin Phoenix, Robert De Niro) på 4K UHD BD 

Næste film 

Joker 2: Folie A Deux (Joaquin Phoenix, Lady Gaga) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD..

Ryder66616-05-25 19:44

• ★★★0

Efter at have set Andor til ende snupper jeg et gensyn med Rogue One (2016).

Essal17-05-25 09:50

• ★★★★★0

Jeg skal have afsluttet den første af Goosebumps (2023) serierne i eftermiddag, hvor jeg snupper afsnit 7-10. 

Siden sidst er den legendariske monster/skurke-karakter i skikkelse af den ekstremt creepy bugtaler-dukke Mr. Slappy virkelig trådt ind på scenen og har gjort livet pænt ubehageligt og fagligt for de fem helte og deres stakkels engelsk-lærer. Sidstnævnte har i øvrigt siden at være blevet besat ikke levet af andet end kakaopulver og regnorme. Namme nam! :D

Glæder mig til at se, hvad det hele ender med. :)

Kan ses på Disney+.

I aften skal jeg se den engelske krimi-thriller The Techman Mystery (1954), som er baseret på tv-serien "The Techman Biography" fra 1953.

Da forfatteren Phillip Chance (John Justin) er i gang med sin research af piloten Martin Techmans mystiske død under en test af et nyt designet fly, bliver han uforvarende viklet ind i et større komplot, hvor flere involveret i fly-projektet pludselig bliver brutalt myrdet. 

For at få en bedre forståelse af Techmans karriere allierer Phillip Chance sig derfor med den afdøde pilots søster Helen (Margaret Leighton), hvem han forelsker sig hovedkulds i. Men hvem kan han mon stole på (?)... og hvorfor er han pludselig under overvågning af to gustne Skotland Yard betjente....

NightHawk17-05-25 10:42

• ★★★★★0

Har været enig i din vurdering indtil nu, så jeg tror du også som jeg fik en endnu bedre oplevelse med de sidste 3 afsnit, særligt 10 og 11. De var ganske enkelt suveræne i spænding og skuespil - og efter 12’eren var jeg nødt til at gå direkte i gang med at se Rogue One igen :)

Jeg er helt enig med dig. Afsnit 10-12 var også virkelig godt skruet sammen. Og super spændende og nervepirrende den måde det var lavet og filmet på ift. Emperiets forsøg på at optrævle Luthens oprørs-netværk, samt den måde rebellerne svarede igen på.

Jeg skal bestemt også have et gensyn med "Rogue One" en af de kommende dage. :)

NightHawk17-05-25 10:51

• ★★★★★0

Jeg snupper et gensyn med “Rogue One” (2016). Jeg var i sin tid ikke lige begejstret for den, som mange andre ellers var, så jeg er spændt på, hvordan filmen står i lyset af “Andor”.

Kruse17-05-25 13:12

• ★★★0

Marco effekten (2021) - Forventningerne kunne ikke være lavere. 

Essal17-05-25 13:14

• ★★★0

Joker (Joaquin Phoenix, Robert De Niro) på 4K UHD BD 

Næste film 

Joker 2: Folie A Deux (Joaquin Phoenix, Lady Gaga) for første gang nogensinde og på 4K UHD BD..

Ovenstående film, da jeg faldt i søvn cirka 20 minutter inde i Joker...jeg så ikke engang AGT finale igår, det er jeg først ved at se nu!!! Og så kommer der jo også Eurovision Song Contest finale iaften, så må vi se om jeg holder mig vågen. Ellers ryger de to Joker-film på imorgen, istedet!

Ryder66617-05-25 14:58

• ★★★★0

Jeg snupper et gensyn med “Rogue One” (2016). Jeg var i sin tid ikke lige begejstret for den, som mange andre ellers var, så jeg er spændt på, hvordan filmen står i lyset af “Andor”.

Den står godt imo - filmen topper lige et step op og er en fin afslutning på Cassians quest mod Imperiet .

Gorman17-05-25 15:05

• ★★★★★1

Den står godt imo - filmen topper lige et step op og er en fin afslutning på Cassians quest mod Imperiet .

Jeg har det nok nogenlunde på samme måde, som jeg havde det i sin tid. Det er stadig en film, hvor de første to tredjedele kun er okay, men til gengæld er sidste tredjedel ganske stærk. CGI Tarkin trækker mig ud af filmen, men det er heldigvis ikke så tit han er på skærmen. Filmens største problem er stadig at Jyn Erso muligvis er den tyndeste og mest underudviklede hovedkarakter i hele Star Wars. Hun har brug for en prequel-serie, hvis filmen skal løftes for mig. Det er dog stadig en fin og solid film, som for mig er nogle niveauer under “Andor”. Jeg ligger stadig på en 7/10, som jeg gjorde i sin tid.

Kruse17-05-25 16:44

• ★★★0

Jeg har det nok nogenlunde på samme måde, som jeg havde det i sin tid. Det er stadig en film, hvor de første to tredjedele kun er okay, men til gengæld er sidste tredjedel ganske stærk. CGI Tarkin trækker mig ud af filmen, men det er heldigvis ikke så tit han er på skærmen. Filmens største problem er stadig at Jyn Erso muligvis er den tyndeste og mest underudviklede hovedkarakter i hele Star Wars. Hun har brug for en prequel-serie, hvis filmen skal løftes for mig. Det er dog stadig en fin og solid film, som for mig er nogle niveauer under “Andor”. Jeg ligger stadig på en 7/10, som jeg gjorde i sin tid.

Mere eller mindre enig i alt du skriver, men karaktermæssigt ligger jeg på 6/10. Synes faktisk at den er faldet lidt i kvalitet efter at have set mesterlige "Andor".

Essal17-05-25 16:49

• ★★★0

Venus Fra Vestø (Dirch Passer) på DR2, Flow TV..for første gang nogensinde...

Ryder66617-05-25 18:13

• ★★★★★0

Gensyn med “The Wizard of Oz” (1939).

Kruse17-05-25 19:17

• ★★★0

Fortsætter med Joker, som har har en hypnotisk, og blændende Joaquin Phoenix I hovedrollen. Forstår godt hvorfor han vandt en Oscar for bedste mandlige hovedrolle i filmen. 

Ses på 4K UHD BD...

Sengetid når den er slut 

Ryder66618-05-25 02:17

• ★★★★★0

I eftermiddag fortsætter jeg med R.L. Stines børne/ungdoms horror-fantasy univers og den næste (sæson 2) af de helt nye antologi-serier Goosebumps: The Vanishing (2025), hvor jeg skal se afsnit 1-3. 

Frem for den lille kystby nær Seattle, hvor første sæson foregik, er historien denne gang flyttet til storbyen - nærmere bestemt Brooklyn, New York. Her møder vi de to teenagere Cece (Jayden Bartels) og Devin (Sam McCarthy), som må tilbringe sommerferien sammen med deres fraskilte far i skikkelse af videnskabsmanden og botanik-professoren Anthony Brewer (David Schwimmer).

Under deres ophold vender en grusom ondskab pludselig tilbage, som har rødder tilbage til 1994, hvor deres far første gang stod ansigt til ansigt med den. Nu er det op til de to teenagere, samt deres nyfundne venner i Brooklyn, at forsøge at redde nabolaget og resten af verden. 

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på den romantiske musical-komedie Let's Be Happy (1957), der er et remake af filmen "Jeannie" fra 1941.

Da den unge og uskyldsrene amerikaner Jeannie McLeans (Vera Ellen) bedstefader pludselig stiller træskoene, arver hun en større sum penge og beslutter sig efterfølgende for at tage til Skotland for at undersøge hendes skotske forfædre og dets dertil hørende stamtræ. 

På rejsen dertil møder Jeannie den charmerende levemand og sælger Stanley Smith (Tony Martin) der, trods sin flamboyante og bramfri stil, ender med at være en stor hjælp for hende ift. at kunne overskue hendes rejseplaner m.m.

Kort efter ankomsten til Edinburgh får Stanley Smith dog kamp til stregen ift. at vinde Jeannies hjerte, da den fallerede charlatan Lord James MacNairn (Robert Flemyng) melder sig på banen i håbet om også at kunne score Jeannies arv ved samme lejlighed.

NightHawk18-05-25 11:54

• ★★★0

Ser

Joker 2: Folie A Deux (Joaquin Phoenix, Lady Gaga)

alt det der gjorde den første tilforladelig og eminent god, falder pist væk og helt fladt på jorden, Bryder mig ikke om tanken med at gøre filmen til musical. Nej tak, så hellere et melankolsk psykologisk udspil som den første bar præg af.

Skodfilm 2/10

Set på 4K UHD BD 

Ryder66618-05-25 20:35

• ★★★★★0

Jeg fortsætter i eftermiddag med Goosebumps: The Vanishing (2025) og skal se afsnit 4-6. 

Umiddelbart ser det ud til, at man her i sæson 2 er gået helt væk fra den sædvanlige antologi-formel og i stedet har lavet én lang historie på 8 afsnit. Indtil videre fungerer det sådan set ganske fornuftigt selvom, at jeg foretrækker antologi-formatet. Og så er det fedt på monster-fronten med både kødædende planter og zombier

Det er også ret fedt at se David Schwimmer igen. Men hold da op hvor ser han hærget ud efterhånden. Han virker ret slidt og oppustet i ansigtet. Men han spiller stadig rigtig godt.

Kan ses på Disney+.

I aften står menuen på et gensyn med en af mine yndlings-film i form af det meditative drama Leave No Trace (2018), hvor Ben Foster spiller den tidligere soldat Will, der er så hårdt ramt af PTSD, at han kun kan kapere sin tilværelse ved at isolere sig totalt i skovene langt væk fra det pulserende samfund og dets mange stressende regler og normer. 

Problemet er bare at han også samtidig skal tage sig af sin teenage datter Tom (Thomasin McKenzie), hvilket myndighederne ser som et problem ift. opdragelse og uddannelse. Og så opstår der naturligvis konflikter, som far og datter må forsøge at klare sig igennem på bedst mulig vis - særligt da datteren får smag for at leve på en mere almindelig og mere civiliseret måde.

NightHawk19-05-25 11:51

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg de to sidste afsnit (7 & 8) af Goosebumps: The Vanishing (2025), som har udviklet sig til at være en herlig omgang "Invasion of the Body Snatchers" lignende plot.

Og der er dæleme også blevet skruet op for de creepy/klamme effekter i denne sæson. I nogle scener så meget, at det er lige på grænsen til at bevæge sig over i voksen-horror.

Alt i alt har det være en glimrende omgang horror-sci-fi-fantasy, og hvis de kan holde det niveau fremadrettet, så venter der bestemt flere gode sæsoner i fremtiden.

Kan ses på Disney+.

I aften skal jeg se Jay Roachs højspændte drama Bombshell (2019), der foregår i 2016 lige inden Metoo bølgen for alvor blev sat igang og skyllede ind over medie og underholnings-branchen.

Hos det højreorienterede medie Fox News styrer den egenrådige patriark og mediemogul Roger Aisles (John Litgow) tingene med hård hånd og betragter sine kvindelige ansatte som hans private ejendom og legetøj

Det absurde magtmisbrug og den gennemgående sexchikane bliver dog på et tidspunkt så provokerende og ubehagelig for de tre kvinder Megan Kelly (Charlize Theron), Gretchen Carlson (Nicole Kidman) og Kayla Pospisil (Margot Robbie), at de beslutter sig for at slå deres kræfter sammen og tage et endeligt opgør med deres undertrykkende chef. 

Kan ses på DR til og med d. 29 juni. :)

NightHawk20-05-25 11:49

• ★★★0

I aften 

Knox Goes Away (Michael Keaton) for første gang nogensinde og på BD...

Ryder66620-05-25 11:51

• ★★★0

Når jeg har set Knox Goes Away sætter jeg

Nothing But Trouble (Chevy Chase, Dan Aykroyd) på bagefter...kan bare ikke finde ud af hvilke format den skal ses på...den tyske udgave med original engelsk lydspor og dansk tekst på DVD eller på BD med engelsk tekst.

På billedkvaliteten er der ikke den store forskel, dog...og begge i anamorfisk 1.85:1 widescreen format 

Ryder66620-05-25 18:00

• ★★★★★0

Fast Times at Ridgemont High (1982)

Kruse20-05-25 18:54

• ★★★0

Dagens sidste film bliver enten 

As Good As Dead (Cary Elwes, Andie McDowell) på BD...

Eller

Supremacy (Danny Glover, Joe Anderson) på BD 

Når den er slut er der sengetid 

Ryder66620-05-25 19:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen