Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★1

I aften står menuen først på den store finale i Taylor Sheridans western miniserie 1883 (2021), hvor jeg skal se afsnit 9 & 10.

Miniserien har været forrygende godt skruet sammen og jeg synes den har være mindst ligeså god som "Yellowstone". Synes også det er en cool, naturlig og dejlig afslappet måde, at Taylor Sheridan får flettet sorte amerikaneres, samt indfødte indianer-stammers historie ind i sin fortælling om en hvid familie, og på den måde får fortalt en samlet historie der dækker hele USA's befolkning.

Glæder mig også til at komme igang med den næste prequel-serie "1923" med Harrison Ford og Helen Mirren i hovedrollerne.

Kan ses på Netflix. :)

Bagefter snupper jeg en premiere på Alexander Paynes hyggelige og underfundige drama-komedie The Holdovers (2023).

Paul Giamatti spiller den emsige regelrytter og kostskole-underviser Paul Hunham, der ud over at være ekstremt skeløjet også er en temmelig forhadt mand på Barton Akademiet blandt både elever og de andre lærere.

Her må han i juledagene 1970 sammen med den godmodige katinedame Mary Lamb (Davine Joy Randolph) påtage sig den lidet flatterende opgave at være oppasser for de elever, der ikke kan være hjemme i Julen.

En af disse uheldige ungersvende er den lettere depressive evigheds-student Angus Tully (Dominic Sessa), der har en pæn nedtur over at skulle opholde sig på skolen med den emsige gammelfar.

Men undervejs de kolde men hyggelige juledage finder trekløveret dog ud af, at de har flere ting til fælles og at det måske slet ikke var så tosset at tilbringe Julen sammen trods deres umiddelbart store forskelligheder.

NightHawk 3-10-25 18:33

• ★★★0

Tager hul på 2. sæson af Gen V (2023- ).

Essal 3-10-25 18:48

• ★★★★★0

Hangmen Also Die! (1943)

Kruse 3-10-25 18:52

• ★★★★★0

The Final Cut (Robin Williams, Jim Caviezel) på DVD 

Ryder666 3-10-25 23:53

• ★★★★★0

Gensyn med “Asteroid City” (2023).

Kruse 4-10-25 13:08

• ★★★★★1

Jeg lægger ud med

Ultimax Force (Arnold Nicholas, Jeremy Ladd) ultimativ barndoms nostalgi. Ninjafilm, som også var en af de første film jeg købte på vhs 

Ses på DVD 

Ryder666 4-10-25 14:20

• ★★★★★0

I aften står menuen på Filip Hammar og Fredrik Wikingssons  hjertevarme, klukkende morsomme og rørende dokumentarfilm Den Sidste Rejse (2024).

Filip Hammars far - i skikkelse af den nu 80 årige tidligere fransklærer Lars Hammar - er røget i en dyb depression siden, at tilværelsen som pensionist tog sine begyndelse. 

At se sin far som tidligere har været fuldt af liv reduceret til en gammel slukøret mand, der tilmed har problemer med hukommelsen og er blevet dårligt gående, huer bestemt ikke Filip.

Så for at give sin elskede far livsglæden tilbage igen orkestrerer han sammen med sin kollega Fredrik en minderig køretur til Frankrig - til det sted faderen elskede at holde ferie. Det bliver på mange måder en rejse, som ingen af dem vil glemme igen. 

NightHawk 4-10-25 18:58

• ★★★★★0

Bring Her Back (2025)

Kruse 4-10-25 19:11

• ★★★★★1

Det Sidste Ord med Jørgen Leth kl 20 på tv2

Første film på programmet bliver 

One Way Out (James Belushi) på DVD 

Næste og dagens sidste film bliver 

Rust (Alec Baldwin) på BD...

Derefter sengetid zzZZzz 

Ryder666 5-10-25 19:39

• ★★★★★1

Er lysvågen nu men har valgt en kortere film, end Rust, nemlig

First Light aka Sam Browning (Michael Paré) på DVD 

Ryder666 5-10-25 23:33

• ★★★★★1

Ser 

Druk (Mads Mikkelsen, Magnus Millang) og damn, den er godt nok kedelig...er cirka 45 minutter inde i den, men overvejer at opgi resten af filmen. Den hører til en af de mest, skuffende, overvurderede og kedeligste danske film, jeg nogensinde har set!!!

Ses på nordisk film+

Ryder666 6-10-25 16:23

• 0

Nå den fandt jeg ellers fantastisk :)

Geekalot 6-10-25 17:27

• ★★★★★1

Nå den fandt jeg ellers fantastisk :)

Jeg finder den noget gumpetung og overvurderet...en ikke specielt medrivende film...

Ryder666 6-10-25 17:41

• ★★★★★1

Resten af 

First Light (Michael Paré) aka Sam Browning aka Blink Of An Eye...på DVD 

Næste film 

Spanish Rose (Michael Paré, Michael Ironside) på DVD 

Ved ikke om jeg får set flere, da trætheden er begyndt at melde sig 

Ryder666 6-10-25 18:50

• ★★★★★★0

Enig i at Druk var en noget overhyped film. Var rimelig tæt på at falde i søvn. 

davenport 6-10-25 19:13

• ★★★★★1

Opgav at se Spanish Rose, da jeg hellere ville se en film med dansk tekst, eftersom det ikke kræver den vilde koncentration med at være nødvendigt at lytte, fremfor læsning, da Spanish Rose var uden tekster...så valget faldt istedet på

Flying Virus (Rutger Hauer, Craig Sheffer, Gabrielle Anwar) på DVD 

Næste og dagens sidste film bliver 

Rambo: Last Blood (Sylvester Stallone, Paz Vega) på 4K UHD BD..

Derefter sengetid 

Ryder666 6-10-25 20:45

• ★★★★★0

Monster: The Story Of Ed Gein (Charlie Hunnam, Laurie Metcalf) afsnit 1+2 på Netflix 

Ryder666 7-10-25 17:06

• ★★★★★0

Monster: The Story Of Ed Gein (Charlie Hunnam, Laurie Metcalf) afsnit 1+2 på Netflix 

Åh, så bliver jeg jo nødt til at abonnere igen...

chandler75 7-10-25 18:07

• ★★★★★1

Åh, så bliver jeg jo nødt til at abonnere igen...

Bare vær opmærksom på, at serien er på grænsen til at foregå i slowmotion....jeg er nok bare for træt til at se mere af serien, så gemmer den til weekenden 

Ryder666 7-10-25 18:11

• ★★★★★0

Caliber 9 (1972)

Kruse 7-10-25 19:04

• ★★★★★1

Cash Out 1 (John Travolta) på BD,

Har set den før, men det var vist streaming da jeg ikke havde den i samlingen. Kunne ikke huske, hvor eller hvordan jeg så den..så efter en eftersøgning blandt mine mange film, hvor jeg ikke kunne finde den, endte jeg med at købe den igår

Næste film

Carjacked (Stephen Dorff, Maria Bello) på DVD 

Derefter sengetid zzZZzz 

Ryder666 7-10-25 20:10

• ★★★★★★1

Har set Kill Bill 1 og 2 her til aften, og den holder stadig!

Wayne 7-10-25 23:09

• ★★★★★1

Har set Kill Bill 1 og 2 her til aften, og den holder stadig!

“Den” - ikke “de”?

Jeg er ikke selv helt afklaret med, hvordan jeg har det. Men hælder nok til, at det er én fortælling, men to film.

S. Rico 8-10-25 07:49

• ★★★★★★1

“Den” - ikke “de”?

Jeg er ikke selv helt afklaret med, hvordan jeg har det. Men hælder nok til, at det er én fortælling, men to film.

Potato potato  :-)

Tarantino mener selv det er et værk, og om det er en eller to film er vel ikke så vigtigt. Ingen af dem kunne undvære den anden. Kapitlerne og handlingen griber ind i hinanden.

Andre 2’ere kommer som resultat af en succesfuld 1’er, men her var optagelserne i gang samtidig.

Det samme kunne man vel sige om Peter Jacksons Ringenes Herre, men her mener Jackson vel at det er tre film.

Jeg vælger at respektere Tarantinos udlægning - det er hans værk.

Desuden ville det jo være ærgerligt at han så ikke skulle lave film nr 10  ;-)

Wayne 8-10-25 10:12

• ★★★★★1

Store Planer (Thomas Bo Larsen, Jimmy Jørgensen) på DVD 

Ryder666 8-10-25 14:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen