I aften står menuen først på den store finale i Taylor Sheridans western miniserie 1883 (2021), hvor jeg skal se afsnit 9 & 10.
Miniserien har været forrygende godt skruet sammen og jeg synes den har være mindst ligeså god som "Yellowstone". Synes også det er en cool, naturlig og dejlig afslappet måde, at Taylor Sheridan får flettet sorte amerikaneres, samt indfødte indianer-stammers historie ind i sin fortælling om en hvid familie, og på den måde får fortalt en samlet historie der dækker hele USA's befolkning.
Glæder mig også til at komme igang med den næste prequel-serie "1923" med Harrison Ford og Helen Mirren i hovedrollerne.
Kan ses på Netflix. :)
Bagefter snupper jeg en premiere på Alexander Paynes hyggelige og underfundige drama-komedie The Holdovers (2023).
Paul Giamatti spiller den emsige regelrytter og kostskole-underviser Paul Hunham, der ud over at være ekstremt skeløjet også er en temmelig forhadt mand på Barton Akademiet blandt både elever og de andre lærere.
Her må han i juledagene 1970 sammen med den godmodige katinedame Mary Lamb (Davine Joy Randolph) påtage sig den lidet flatterende opgave at være oppasser for de elever, der ikke kan være hjemme i Julen.
En af disse uheldige ungersvende er den lettere depressive evigheds-student Angus Tully (Dominic Sessa), der har en pæn nedtur over at skulle opholde sig på skolen med den emsige gammelfar.
Men undervejs de kolde men hyggelige juledage finder trekløveret dog ud af, at de har flere ting til fælles og at det måske slet ikke var så tosset at tilbringe Julen sammen trods deres umiddelbart store forskelligheder.
Kan ses på Netflix. :)