Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

• ★★★★★0

I eftermiddag snupper jeg afsnit 7 af den forrygende underholdende krimi-komedie-serie Only Murders In The Building - sæson 5 (2025).

Det har være en super sjov sæson indtil videre og gæsterollerne, som bliver spillet af Keegan-Michael Key, Tea Leoni, Renée Zellweger og Christoph Waltz, har alle været en fornøjelse at følge. 

Kan ses på Disney+

I aften står menuen på Arthur Penns syrede western The Missouri Breaks (1976).

Jack Nicholson spiller hovedrollen som hestetyven og røveren Tom Logan, der på et tidspunkt får nok af de farefulde missioner og beslutter sig for at købe en ranch i håbet om at kunne leve et stille og roligt liv med den lokale kvægbarons datter Jane (Kathleen Lloyd), hvem han har kastet sin kærlighed på. 

Men hans tidligere bande vil det anderledes og har ikke tænkt sig at stoppe deres kriminelle levevis, hvilket bringer dem på kollisionskurs med kvæg-baronen, der hyrer den excentriske dusørjæger Lee Clayton (Marlon Brando) til at opspore og likvidere dem. 

Tom Logan befinder sig nu pludselig i en større kattepine, da han er splittet mellem sin loyalitet til sine gamle venner og kærligheden til Jane, som begge er i fare for at blive udslettet af den perverterede dusørjæger.

Kan ses på DR til og med d. 19 oktober. :)

NightHawk 8-10-25 17:06

• ★★★★★0

Gensyn med “A Serious Man” (2009)

Kruse 8-10-25 18:55

• ★★★★★1

Mangler at se den sidste halve time af Store Planer, men orker simpelthen ikke mere filmkigning idag...

Ryder666 8-10-25 19:14

• ★★★★★★0

:O

davenport 8-10-25 19:31

• ★★★★★1

:O

Ja, det er sjældent, men det sker, at jeg ikke gider filmkigning.

Har set lidt Mr Bean på YouTube

The Trouble With Mr Bean, og Mr Bean Rides again.

Bliver aldrig træt af at se ham. Den dårligste sitcom (efter min mening) er mind the Baby, selvom der er enkelte sjove momenter i den.

Ryder666 8-10-25 21:31

• ★★★★★1

Flight Risk (Mark Wahlberg) for første gang nogensinde og på 4k UHD BD 

Næste film 

Wake Of Death (Jean Claude Van Damme) på BD 

Ryder666 9-10-25 13:57

• ★★★★★★0

Flere af jer planlægger jeres filmkigning. Hvad gør i sådan rent planlægningsmæssigt? Jeg sætte mig bare, og finder en jeg har lyst til at se, men det er ikke noget jeg går og planlægger. De sidste par aftner har jeg helt random set Finding Nemo og Mandalorian. Men det tog 10 sek at beslutte mig. Dog planlægger jeg at se landskamp i aften.

davenport 9-10-25 14:35

• ★★★★★1

Jeg vil heller ikke rigtig sige at jeg planlægger....i hvert fald ikke altid...det afhænger mere af tid og lyst. Især også, hvis der ikke er noget seværdigt på tv.

Og hvis jeg planlægger i god tid, så kan det ende med at jeg ombestemmer mig, og ser noget helt andet.

Ryder666 9-10-25 14:47

• ★★★★★1

Ser 

Warfare (Will Poulter) for første gang nogensinde og på 4k UHD BD... godt nok en kedelig krigsfilm og endda med en forholdsvis kort spilletid på cirka 92 minutter, indenfor genren 

Ryder666 9-10-25 19:31

• ★★★0

Sæsonfinalen af Peacemaker (2022-).

Essal10-10-25 18:18

• ★★★★0

Get out, 2017 - har faktisk ikke fået set den før

Gorman10-10-25 23:45

• ★★★★★1

Phantoms 1998 (Ben Affleck) på DVD 

Derefter sengetid zzZZzz 

Ryder66611-10-25 00:23

• ★★★0

Den danske actionthriller Hele Vejen (2025) får en chance. Den kan ses på Filmstriben.

Essal11-10-25 13:39

• ★★★★★1

A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors (Robert Englund, Patricia Arquette) på BD 

Ryder66611-10-25 16:57

• ★★★★★1

A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors (Robert Englund, Patricia Arquette) på BD 

Det er vel egentlig nok den bedste i serien...

chandler7511-10-25 18:40

• ★★★★★1

Det er vel egentlig nok den bedste i serien...

Helt enig....selv Heather Langenkamp blomstrede i filmen.

Det klær hende at være mere moden 

Ryder66611-10-25 19:21

• ★★★★★1

Helt enig....selv Heather Langenkamp blomstrede i filmen.

Det klær hende at være mere moden 

Det med at Kruger bruger dem som puppets via deres blodårer og cutter dem, er også bare virkelig creepy...

chandler7511-10-25 19:24

• ★★★★★1

Det med at Kruger bruger dem som puppets via deres blodårer og cutter dem, er også bare virkelig creepy...

Specielt scenen, hvor Krueger bruger Phillip som marionetdukke, med hans blodårer ..men der er generelt en del mindeværdige øjeblikke i filmen.

Ryder66612-10-25 12:33

• ★★★★★1

Assassination Games (Jean Claude Van Damme, Scott Adkins) på DVD 

Ryder66612-10-25 18:27

• ★★★★★0

The Bayou (Athena Strates) på BD...

Næste og dagens sidste film bliver 

Until Dawn (Peter Stormare) for første gang nogensinde og på 4k UHD BD.

Derefter sengetid zzZZzz 

Ryder66612-10-25 19:56

• ★★★★★1

Den sidste time af 

Until Dawn (Peter Stormare) på 4k UHD BD.

Faldt tilfældigvis over traileren på YouTube, inden købet, hvor den heldigvis, lader til at indfri mine gode forventninger til filmen...efter først at have checket traileren 

Ikke forudsigelig, og det unge ukendte cast, gør det også fortrinligt. En af de mest spændende gysere set i nyere tid.

Men det er for tidligt at komme med en karakter, da jeg ikke engang er halvvejs inde i den. But, so far, so good!!!

Købte den brugt, for under 100kr via DBA, og er indtil videre, glædeligt overrasket.

Ryder66613-10-25 17:33

• ★★0

Fik set sæson 14 af taskmaster som er et af de få underholdkingsshow som jeg faktisk synes er underholdende, til tider, og her taler vi om den originale britiske version. Den danske kopierer bare de samme opgaver som den britiske. Derudover er deltagerne heller ikke de mest interessante.

Sæson 14 er blandt de bedste sæsoner ikke mindst pga samspillet mellem deltagerne, som blandt andet tæller Dara O Brian og Fern Brady. Denne opgave er stadigvæk utrolig sjov: youtu.be/ZEdmIgck3AU

Kiyonji13-10-25 18:26

• ★★★★★1

I aften står menuen på Osgood Perkins horror-thriller Longlegs (2024).

Maika Monroe spiller den autistiske FBI-agent Lee Harker, der besidder en unik evne til at sætte sig ind i forbrydernes tankegang.

Hendes nyeste sag viser sig dog at være af en helt anden og langt mere ondskabsfuld størrelse, da hun kommer på sporet af den okkulte seriemorder Mr. Longlegs (Nicolas Cage), der elsker at ydmyge politiet og FBI med sit finurlige katten-efter-musen spil. 

Vil et traume fra fortiden vise sig at være en hjælp for Harker, eller vil hun for evigt være fortabt i et ondskabsfuldt limbo orkestreret af den snarrådige manipulator Mr. Longlegs.

Kan ses på Netflix. :)

NightHawk13-10-25 18:44

• ★★★★★1

Shark Warning (Angela Cole, David Chokachi) for første gang nogensinde og på BD 

Ryder66613-10-25 19:02

• ★★★★★0

Blind Beast (1969)

Kruse14-10-25 19:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen