Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★★0

    Dark Souls III har seriens bedst bossfights efter min mening. Men har I prøvet DLC'erne? Hvis ikke, så kan jeg varmt anbefale dem begge. Som altid så får sværhedsgraden lige et nøk opad. 

    thomsen26-09-18 16:33

  • 0

    Jeg afsluttede lige Dark Souls III her i sidste uge. Fantastisk eventyr, især bosskampene er gode og mange er virkelig udfordrende. Også dejligt at spille når man foretrækker det hurtige tempo fra Bloodborne, hvor Dark Souls II var noget mere tungt og langsommeligt. Overvejer at tage Bloodborne på NG+ og så starter jeg snarest op på Dark Souls: Remastered. 

    Jeg havde næppe forventet andet, men det er dejligt at høre, eventyret varer ved helt til slut!

    Styringen er jo intet mindre end eminent og muligvis et af spillets vigtigste elementer for mig. Jeg havde desuden et mindre euforisk øjeblik, da jeg lige skulle danne mig overblik over, hvad jeg efterhånden havde samlet af udstyr og der bare var så mange forskellige våben (skjold inklusive), som er med til at variere spillet og give dybde til den skabte verden - ikke kun fordi der er en masse historie til hvert enkelt våben, men fordi de alle er lidt forskellige, virker det troværdigt, at hvert våben har været brugt af et eller andet væsen i Lothric.

    Den slags er jeg simpelthen helt pjattet med - det er tilsyneladende lige så vigtigt for mig, at der er masser af muligheder, jeg ikke har lyst til at benytte mig af :D

    Mit største problem er frame drops, som forekommer lidt for tit, men som heldigvis ikke har været kritiske endnu. Men det er netop de berygtede frame drops fra første spil, der har afholdt mig fra at gennemspille det. De skulle dog være udbedret noget i Remastered, så du må endelig give en lille anmeldelse af det, når du får det spillet. Dark Souls II har generelt fået mange hug, så det har jeg heller ikke haft så travlt med at få spillet.

    ---

    Jeg har efterhånden længe gerne villet spille Castlevania: Symphony of the Night. Endelig kommer det til PS4, så jeg kan få min lyst styret!

    ---

    Og så er det jo meget fedt for en sløv padde som jeg, at Sony er hoppet med på mini-bølgen og udgiver en Playstation Classic! Det bliver dog lidt spændende at se, hvilke spil de kan få proppet på.

    Muldgraver26-09-18 16:43

  • ★★1

    Dark Souls III har seriens bedst bossfights efter min mening. Men har I prøvet DLC'erne? Hvis ikke, så kan jeg varmt anbefale dem begge. Som altid så får sværhedsgraden lige et nøk opad. 

    Jeg har også nuppet DLC'erne. Nameless King og Midir havde mig på randen af et sammenbrud. :D

    Muldgraver - Helt enig! Det store item-udvalg er helt fænomenalt. Det er især spændende når man begynder at samle boss-souls og kan bytte dem til nye våben. Og jeg vil sgu gerne smide en anbefaling efter Dark Souls II. Måske lidt gentagelser i bosserne, især DLC'er, men der er virkelig også nogle fede kampe og så er det kææææmpe stort med rigtig gode banedesign. :) skal gerne smide lidt ord efter Remastered.

    Mht. Playstation Classic bliver det spændende med udvalget - det rygtes bla. at Final Fantasy VII og Tekken III er inkluderet. 

    Mikkel Abel26-09-18 17:06

  • ★★★★★0

    Mht. Playstation Classic bliver det spændende med udvalget - det rygtes bla. at Final Fantasy VII og Tekken III er inkluderet. 

    Det er da ikke et rygte. Det er offentliggjort =)

    David Lund26-09-18 17:10

  • 0

    Andre der ser frem til Super Mario Party til Switch? Jeg synes det ser absolut fremragende ud og glæder mig enormt til at spille det næste weekend.

    Gameplay fra Kinda Funny:

    www.youtube.com/watch

    Gameplay fra IGN:

    www.youtube.com/watch

    Superknys26-09-18 17:56

  • ★★0

    Det er da ikke et rygte. Det er offentliggjort =)

    Arh, perfekt! Læste det ellers som et rygte.

    Mikkel Abel27-09-18 09:24

  • ★★0

    Det er da ikke et rygte. Det er offentliggjort =)

    Bliver spændende hvad der ellers kommer på den.

    Jeg har brugt endeløse timer på Tomb Raider og Mario Kart. Kommer bare ét af dem på, køber jeg den :D

    MadMartigan27-09-18 11:53

  • ★★★★★0

    Bliver spændende hvad der ellers kommer på den.

    Jeg har brugt endeløse timer på Tomb Raider og Mario Kart. Kommer bare ét af dem på, køber jeg den :D

    Mario Kart på PlayStation? Det tror jeg ikke. Men måske Muppet Racing eller Micro Machines? Sidstnævnte har jeg godt nok brugt mange timer på selv =)

    David Lund27-09-18 12:04

  • ★★★★★0

    Mario Kart på PlayStation? Det tror jeg ikke. Men måske Muppet Racing eller Micro Machines? Sidstnævnte har jeg godt nok brugt mange timer på selv =)

    Crash Team Racing ville nu heller ikke være en dårlig mulighed, hvis vi er ude i Mario Kart-kopier :)

    Kruse27-09-18 12:22

  • ★★0

    Min vådeste drøm ville være, at de smed Micro Maniacs på. Shit, det gad jeg godt spille igen.

    Mikkel Abel27-09-18 12:51

  • ★★0

    Mario Kart på PlayStation? Det tror jeg ikke. Men måske Muppet Racing eller Micro Machines? Sidstnævnte har jeg godt nok brugt mange timer på selv =)

    Arggh, det var nok på Nintendo 64 jeg spillede Mario Kart :-/ 

    Er det de 20 spil der kommer, og nix weider? Man kan ikke efterkøbe eller selv installerer?

    MadMartigan27-09-18 14:17

  • ★★★★0

    Jeg tænker, at jeg vil forudbestille RDR 2, inden det udkommer. 

    Spørgsmålet er bare, om man skal give lidt ekstra for at få de ekstra missioner med eller lade være.

    Jeg tror næsten, at jeg har besluttet mig for at bestille det digitalt denne gang.

    Jeg er ellers glad for fysiske kopier. Men jeg kan også godt lide at have digitale kopier af onlinespil, så jeg ikke skal skifte skive så tit. Mit spilforbrug er nemlig typisk sådan, at jeg går i gang med et singleplayerspil, og så løbende undervejs tager små pauser fra det med et hurtigt onlinespil.

    Jeg er ret sikker på, at onlinedelen af RDR 2 kommer til at tage lige så meget af min tid, som GTA V online har gjort. 

    thomsen27-09-18 15:05

  • ★★★0

    Crash Team Racing ville nu heller ikke være en dårlig mulighed, hvis vi er ude i Mario Kart-kopier :)

    Det spil savner jeg faktisk lidt, også Crash Bash. 

    Ellers må jeg indrømme jeg ikke savner nogen spil til PS1 som ikke er blevet genudgivet til PS4.

    MOVIE100027-09-18 15:44

  • ★★0

    Hvad spiller dem der har en Nintendo switch, på den?

    Kunne godt bruge lidt inspiration:-)

    Weird_J27-09-18 16:46

  • ★★★★★0

    Jeg tænker, at jeg vil forudbestille RDR 2, inden det udkommer. 

    Spørgsmålet er bare, om man skal give lidt ekstra for at få de ekstra missioner med eller lade være.

    Jeg tror næsten, at jeg har besluttet mig for at bestille det digitalt denne gang.

    Jeg er ellers glad for fysiske kopier. Men jeg kan også godt lide at have digitale kopier af onlinespil, så jeg ikke skal skifte skive så tit. Mit spilforbrug er nemlig typisk sådan, at jeg går i gang med et singleplayerspil, og så løbende undervejs tager små pauser fra det med et hurtigt onlinespil.

    Jeg er ret sikker på, at onlinedelen af RDR 2 kommer til at tage lige så meget af min tid, som GTA V online har gjort. 

    Bare lige til info, men det vidste du sikkert allerede Online delen kommer først senere der kommer først en public beta i November mener jeg det er, og så kommer Online delen på et senere tidspunkt.

    Rockstar har lært af deres release af GTA V online delen der var rimelig rocky fra starten af.

    Elwood27-09-18 17:30

  • ★★★★★0

    Hvad spiller dem der har en Nintendo switch, på den?

    Kunne godt bruge lidt inspiration:-)

    Mario Kart 8, Mario Oddysey, Into the breach (hell yeah!)

    Og pt. når jeg ikke spiller Spiderman PS4 så hygger jeg mig med The Messenger på Switch, det er det spil på Switch jeg spiller mest lige pt.

    Elwood27-09-18 17:33

  • 0

    Hvad spiller dem der har en Nintendo switch, på den?

    Kunne godt bruge lidt inspiration:-)

    Min Switch bliver i øjeblikket brugt til Picross S2 og Mario Tennis Aces. Så kommer Super Mario Party også snart, som kommer til at sluge meget af min tid, sammen med venner!

    Superknys27-09-18 17:59

  • ★★★★★0

    Jeg tænker, at jeg vil forudbestille RDR 2, inden det udkommer. 

    Spørgsmålet er bare, om man skal give lidt ekstra for at få de ekstra missioner med eller lade være.

    Jeg tror næsten, at jeg har besluttet mig for at bestille det digitalt denne gang.

    Jeg er ellers glad for fysiske kopier. Men jeg kan også godt lide at have digitale kopier af onlinespil, så jeg ikke skal skifte skive så tit. Mit spilforbrug er nemlig typisk sådan, at jeg går i gang med et singleplayerspil, og så løbende undervejs tager små pauser fra det med et hurtigt onlinespil.

    Jeg er ret sikker på, at onlinedelen af RDR 2 kommer til at tage lige så meget af min tid, som GTA V online har gjort. 

    Jeg har forudbestilt mellemudgaven digitalt (special edition) i hvert fald. $80 til Xbox One aka 505 kr (som der blev trukket), synes jeg ikke var galt for de ekstra missioner i hvert fald.

    David Lund27-09-18 18:19

  • ★★0

    Min Switch bliver i øjeblikket brugt til Picross S2 og Mario Tennis Aces. Så kommer Super Mario Party også snart, som kommer til at sluge meget af min tid, sammen med venner!

    Mario Kart 8, Mario Oddysey, Into the breach (hell yeah!)

    Og pt. når jeg ikke spiller Spiderman PS4 så hygger jeg mig med The Messenger på Switch, det er det spil på Switch jeg spiller mest lige pt.

    Tak for inspirationen, de er på listen :-)

    Weird_J28-09-18 13:31

  • 0

    Jeg sidder og læser om den udvikling Telltale Games har gennemgået, hvor de mere eller mindre er gået konkurs. Det vidner om en syg ledelsestruktur og naiv tilgang og tro på egne evner, som til sidst har gjort en masse mennesker arbejdsløse fra den ene dag til den anden. Og så er det ikke engang sikkert at de sidste afsnit af den sidste sæson af The Walking Dead bliver udgivet.

    Whispering Horse 5-10-18 20:50

  • ★★★0

    Jeg sidder og læser om den udvikling Telltale Games har gennemgået, hvor de mere eller mindre er gået konkurs. Det vidner om en syg ledelsestruktur og naiv tilgang og tro på egne evner, som til sidst har gjort en masse mennesker arbejdsløse fra den ene dag til den anden. Og så er det ikke engang sikkert at de sidste afsnit af den sidste sæson af The Walking Dead bliver udgivet.

    Det har der desværre været flere eksempler på i spilindustrien de sidste par år med en dårlig ledelsesstruktur, som i sidste ende har ført til at selskaber måtte lukke og slukke eller gennemgå en større fyringsrunde. 

    I Telltales tilfælde er det dog tydeligt at de har været alt for grådige. De ville alt for meget og de har ikke opdateret deres engine, som ærlig talt allerede var for gammel da det første TWD spil udkom. Man ligger som man har redt. De kunne have gjort meget for at have undgået dette, men de var tydeligvis kun interesseret i at smede mens jernet var varmt. Det er selvfølgelig en kæmpe skam for de mange ansatte, der nu står uden job.

    Men mange fans har tit og ofte kritiseret Telltales spillene for den forældede engine og deres mange bugs i spillene. Men ledelsen har tydeligvis været ligeglade med kritikken og det har også været tydeligt i salgstallene. Ingen af Telltales spil har været tæt på at tjene lige så meget som det første TWD. Salget er faldet for hvert spil de udgav. Så tegnene har været der. Så på en side har jeg måske lidt ondt af de ansatte. På den anden side har de haft enhver mulighed for at rette op på det, men de ville bare tjene på penge indtil der ikke var mere tilbage. Så jeg har også svært ved at have alt for ondt af dem. Men det er jo nok ledelsens skyld i sidste ende.  

    Essal 5-10-18 22:52

  • ★★★★★0

    Og så er det ikke engang sikkert at de sidste afsnit af den sidste sæson af The Walking Dead bliver udgivet.

    Ledelsen er ene og alene de skyldige, og hele mentaliteten nogen fans har med at de skal få de oprindelige folk tilbage for at lave TWD sæsonen færdig fordi "det skylder i os" finder jeg dybt usmageligt, flere var lige flyttet til byen for at arbejde ved Telltale, mange med kone og børn, der er ingen som skal komme at sige at det her ikke har været kendt længe fra ledelsens side af, således de kunne ha givet dem et advancement i stedet for at fyre dem med øjeblikkeluig virkning uden severance eller noget som helst.

    Jeg vil satme heller ha ledelsen bruger de penge de har tilbage tildeligere telltale folk end på at forsøge at få outsourcet resten af TWD sæsonen.

    Som jeg kan forstå det llle jeg har læst så de dog ikke rigtig nogle rigtige krav på de ting fra ledelsen af, men det er stadigvæk dybt usmageligt.

    Der er stor forskel på ledelsen og så de ansatte længere nede.

    Det lidt det samme som med Konami, de folk der arbejder i marken så at sige, var ikke de slemme det var ledelsen, det var dem som gav de her fuldstændig vanvittige arbejdsforhold overfor deres ansatte.

    Men ja det er ikke første gang ting som det her sker, og desværre nok heller ikke sidste gang, man kan bare håbe på at de næste det sker for griber det bedre og mere humant an.

    Elwood 5-10-18 23:50

  • ★★★★★0

    Så rullede End credits over skærmen til Insomniac's Marvel Spilderman til PS4 (sorry ved godt jeg er slow, men til mit forsvar så kan jeg sige Johan Albrechtsen er slower til at komme igennem spil :)

    Men ja spiller mest i weekenden fordi jeg helst vil slappe hel af når jeg spiller.

    Og what a ride it has been, jeg havde ingen tvivl om at gameplay mæssigt sku Insomniac med Bryan Intihar i front nok klare den del, da de altid har været mestrer i traversal gameplay i deres spil.

    Men jeg er også glad for at de virkelig gik all ind på historien, det så man også tydelig første gang man så noget til spilllet og med Arkham serien for flere år forinden havde Rocksteady vist at man godt ku lave superhelte spil med godt gameplay, og hvor historien er lige så meget i fokus, og får lige så meget opmærksomhed. Og tendensen fortsætter heldigvis. Bryan Intihar var meget obs på at fortælle at det her er også Peter Parkers historie, og de gør klogeligt det at springe origin historien over, hvilket gir dem mulighed for at vægte andre ting højere i Peter's Liv, som hans Aunt May, Mary Jane Watson, Mile Morales som alle får en betydning i hans historie.

    Yuri Lowenthal, som ikke er ukendt i rollen som Spiderman er igen manden bag Peter Parker The Scientist, samt den vittige og rap i replikken Spiderman. Laura Bailey er Mary Jane Watson, og de to fungere rigtig godt sammen, og Mary Jane er ikke damsel in distress, men en snarrådig reporter, der har været i Peter's liv i lang tid. Castet er hele vejen igennem hel genialt, og jeg more mig en del over joken med Spidercop (ikke så meget selve joken med trivia til den, Spiderman har det med nogen gange at lave den her dark gravely stemme, som en slags Batman, og det går Yuri Watanabe hans ven ved Politiet en del på når han laver den stemme, og hun reagere på det, det sjove er så at Yuri spilles af Tara Platt som er Yuri Lowenthal's kone, så det gør blot det hele ekstra morsomt, når man lige kender den detalje synes jeg

    Der er en anden person, kendt fra Spiderman Universet, vil ikke nævne navnet da jeg ikke vil spoile, men det er ingen stor spoiler, hvis blot man kender lidt til Spiderman universet, og nej det er ikke Martin Li jeg snakker om, han gør det forøvrigt også rigtig godt og er klart ham man har set mest til i Pr matrialet.

    Men man møder en person, og den fremstilling af personen er noget af det bedste jeg har set i lang ting, voice actoren går virkelig all in og man rives blot med hver gang man møder personen, som mestrer alle aspekter af sin rolle, og udviklingen er en man 100% køber!

    Sony var lidt efter reviewers, for at tage det som en selvfølge hvem det var, så jeg vil heller ikke afsløre det her.

    Men til slut blot sige Insomniac gjorde det, de fik en til at føle sig som Spiderman, og selv om Swingin i spillet måske er meget nemt, så har det været ide'en fra starten af at man ikke sku blive bremset på nogen måde, så dem som ønsker mere teknisk udfordrene mekanikker, det er ikke det som de finder her, men hvad de finder er den bedste følelse af at være Spiderman i spillet, som for at bruge et fortærsket udtryk vitterligt føles som en god film.

    Inklusiv det at komme gennem hele følsesregistreret damm!

    Hatten af for Insomniac og Co, sådan skal det gøres.
    Glæder mig til Story DLC, og, hvad de finder på next, dog rimelig sikker på Sony nok allerede har lagt billet ind på et Spiderman 2 spil til ude i fremtiden med den Succes det første her fik, og der er da også klassiske midt credits scene, og end credits som i en Marvel film.

    Så er det snart RDR 2 tid oh yeah :)

    Men indtil da, vil jeg da lige hygge mig lidt mere i New York.

    Ps. og så har det her spil nok et af de fedeste Skins man kan få, for dælen det er fedt!

    Elwood15-10-18 12:30

  • 0

    9 timer sener: Abyss Wathers nedlagt........ sikken kamp, men nu har jeg da også 75000 souls at snolde for og kan komme videre. Håber dog, det er den for mit vedkommende sværeste boss i spillet.

    Muldgraver16-10-18 15:38

  • ★★★★★0

    9 timer sener: Abyss Wathers nedlagt........ sikken kamp, men nu har jeg da også 75000 souls at snolde for og kan komme videre. Håber dog, det er den for mit vedkommende sværeste boss i spillet.

    I tiden, hvor Danny O'Dwyers Baby girl sover sku han jo finde på noget at lave sååå.

    Falling in Love with Bloodborne - Noclip Bonus Level

    Elwood16-10-18 16:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen