Når nu Ben Burtt er hel lukket uden for den nye Star Wars trilogi, så er det godt man kan opleve hans lyd skabene kreativitet som BD-1 i Respawn's Star Wars Jedi: Fallen Order, som jeg netop fik gennemført i dag.
Spillet har en utrolig medrivende historie Cal Kestis er en Jedi i skjul, som overlevede Order 66, men en dag kommer han til at bruge The Force for at redde hans ven, og herefter blir han tvunget til at flygte, med The Empire's inquisitors lige i hælene, klassisk setup, og så blir der self. en større historie koblet på, som ikke skal spoiles her, men jeg var med fra start af, Det er nok et af de nyer Star Wars spil med den bedste historie.
Der bruges Flashback en del på nogle ret medrivende/intressant måder, der understøtter historien undervejs.
Spillet blev til at starte med lidt nævnt som en slags Star Wars Uncharted, men det er nu ikke hel rigtig, det er mere over i en Metroid genre, da der er steder du er blokeret fra at tilgå indtil du har evnerne til det. Der er en smule af souls genren over det, men det er en ganske light udgave, men ja der er savespots som fungere på samme måde som bålene i souls spillene, og din lille Droid BD-1 står for at give dig health, som kan genfyldes ved savespots, men vælger du det så genoplives fjenderne du har dræbt også igen, så nogen gange skal man lige overveje om man kan klare sig til næste savespot. Nåja og der er INGEN fast travel, kun mellem planeterne du rejser til.
Spillet har nogle ret gode karakterer, både på de gode og de ondes, og dem i midtens side
Cameron Monaghan i rollen som Cal Kestis, gør hvad han kan i sin rolle, men det er personerne omkring ham som fangede mig mest, men Monaghan håber jeg at se mere til, han var vitterligt eneste grund til jeg stortset så lidt Gotham i ny og næ.
Men ja hvor er det skønt at se et godt gammeldags Singleplayer only Star Wars spil.
Jeg nød min tid i selskab med Cal og hans lille "bande" :)