Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

  • ★★★0

    WB games har nu taget patent på Nemesis systemet fra Shadow of Mordor og Shadow of War.

    Kotaku artikel: kotaku.com/after-years-of-trying-wb-games-successfully-patented-s-1846213089

    Rent ud sagt, så synes jeg at der mega dårlig stil af WB Games. Hvis alle spiludviklere/udgiverne begyndte at gøre dette så ville mængden af spil og ikke mindst kunstnerisk frihed skrumpe mere og mere ind. Desuden er Shadow spillene jo kraftigt inspireret af både Assasin's Creed og kampsystemet fra Arkham spillene.

    Hykleriet længe leve. 

    Essal 7-02-21 08:40

  • ★★★★★0

    Nemesis systemet er dog så unikt at heg var overbevist om det ville blive brugt af mange men ingen har endnu gjort det på samme niavue som Monolith gjorde det. Ja det slemt hvis sådan tager patent på det, men det endnu mere grejl hvis det slet ikke blir brugt igen.

    Mordor spillene var ja inspired af AC og Arkham, men det var Nemesis systemet som fastholdte mig.

    Elwood 7-02-21 11:07

  • ★★★0

    Mordor spillene var ja inspired af AC og Arkham, men det var Nemesis systemet som fastholdte mig.

    Men det er netop det, der gør at det virker så hyklerisk for mig. Nemesis er klart de to spils største styrke og kendetegn, men man kan ikke sige at de ikke var inspireret af andre spil der kom før dem. Specifikt AC og Arkham i det her tilfælde. Så når WB Games nu går ud og tager patent på Nemesis systemet, så virker det sgu noget småligt på en eller anden måde. 

    Essal 7-02-21 13:07

  • ★★★★★0

    Nej det ikke vidre heldigt for developers der nu skal betale WB Games, hvis de vil bruge det, og så blot det sikkert også sager hvor ting skal bevises. Men WB har jo forsøgt i lang tid at få patentet men fejlede. Men jeg ku bare godt frygte det er ren pengesnak og de ikke har noget i tankerne med det med hensyn til spil som det er pt.

    Men ja det ikke noget venligt move.

    Elwood 7-02-21 13:38

  • ★★★0

    Nu har jeg ikke spillet Shadow of Mordor/War. Så hvad er det der er så specielt ved den der Nemesis system?

    MOVIE1000 7-02-21 13:43

  • ★★★★★★0

    Nu da vi snart kan få udbetalt de sidste feriepenge, vil jeg endelig opgradere min ene skærm til noget ordenligt.

    Jeg havde 2 x 27" skærme med IPS-paneler, som var for store til mit bord og kun kunne overclockes til at køre 75Hz, så dem solgte jeg for noget tid siden og skiftede til en 24" 1080p, som kunne nappe 144Hz. Jeg har dog aldrig været helt tilfreds, fordi jeg nok var lidt for nærig og købte en med et TN-panel. Af en skærm med den slags panel, er den helt afgjort glimrende, men der er alligevel et stort hop til IPS.

    Planen er nu at opgradere til en enkelt 27" 144Hz-skærm med IPS-panel, som kører 1440p, understøtter HDR og hele balladen. Jeg har et RX 5700 XT, som sagtens burde kunne trække det hele uden problemer.

    Zero Cool 7-02-21 13:46

  • ★★★★★0

    Nu har jeg ikke spillet Shadow of Mordor/War. Så hvad er det der er så specielt ved den der Nemesis system?

    Gamemakers Toolkit forklare det ganske godt :)

    youtu.be/Lm_AzK27mZY

    Elwood 7-02-21 14:09

  • ★★★★★0

    Lige blevet færdig med Bugsnax, spillet som er lavet af folkene bag octodad: Dadliest catch, som var et sandt spil for børn, omkring en far der var blæksprutte men havde normal familie.

    Bugsnax kan også spilles af børn men det tager emner op som er meget voksen, og der er en del skænderier mellem folk, og slutningen den slutning oh boy it’s something.

    Men fantastisk stærkt voicecast over hele linien, hyggede mig i selskab med dem alle. Der var måske lige lovlig meget løben frem og tilbage. Mdn historien, humoren og karaktererne var klart det som fastholdte mig.

    Elwood 7-02-21 16:35

  • ★★★0

    Nå, nu har jeg købt en Switch sammen med Ring Fit Adventure. Så kan jeg komme til at træne igen. Kan faktisk godt mærke at jeg slet ikke er i form mere. Det er pænt træls da jeg plejede at være i okay form. 

    Essal21-02-21 16:01

  • ★★★★★0

    blog.playstation.com/2021/02/23/introducing-the-next-generation-of-vr-on-playstation/

    One of the innovations we’re excited about is our new VR controller, which will incorporate some of the key features found in the DualSense wireless controller, along with a focus on great ergonomics.

    We’re taking what we’ve learned since launching PS VR on PS4 to develop a next-gen VR system that enhances everything from resolution and field of view to tracking and input. It will connect to PS5 with a single cord to simplify setup and improve ease-of-use, while enabling a high-fidelity visual experience. 

    There’s still a lot of development underway for our new VR system, so it won’t be launching in 2021. 

    Elwood23-02-21 16:27

  • ★★★★★0

    Har altid ment Sony havde de bedste muligheder, de havde med PS4 en install base fra starten af, ikke noget med en ny Pc eller ligende.

    Nu er det så en PS5 som pt. er ret svær at skaffe, men de udkommer heller ikke med PSVR2 i år, så der er chance for at når PS5 blir noget nemmer tilgængelig at det åbner op for muligheden. fordi Move Controllerne og den meget low fidelity samt performance har altid været de ting der har været kæppen i hjulet for at PSVR rigtig blev en stor succes.

    Det er noget hel andet at spille Star Wars Rouge Sqaudrons på Pc med VR i forhold til PS4.

    Men med nyt headset, der dels også gør op med det meget kluntede setup fra før, og med hurtigere repons controller, samt en højrer opløsning på headsettet, så har de en chancen for igen at puste til ilden.

    Så jeg følger spændt med i den videre udvikling.

    Elwood23-02-21 16:45

  • ★★★★★0

    Jeg spekulere lidt i at Valve har et problem ikke pengemæssigt, de har ikke brug for dem

    Men mange har ikke enhigh end pc og ikke vil investere i det som de skal for at ku spille det, men når nu PS5 er etableret i folks hjem rigtig, så ville det jo være en no brainer at ha som spil til den, så jeg tror Sony gør alt de kan for at lande den deal, for at få fingrene i det som reelt er VR's første killer app.

    Elwood23-02-21 17:51

  • 1

    10 helt gratis spil til Playstation - som led i Sonys "Stay/play at home"-kampagne:

    blog.playstation.com/2021/03/17/play-at-home-2021-update-10-free-games-to-download-this-spring/

      • Horizon: Zero Dawn i en Complete Edition

      • Abzû
      • Enter the Gungeon
      • Rez Infinite
      • Subnautica
      • The Witness
      • Astro Bot Rescue Mission
      • Moss
      • Thumper
      • Paper Beast

    Høegh18-03-21 13:39

  • ★★★★0

    Fedt! Subnautica har jeg været ved at købe flere gange.

    Og Horizon: Zero Dawn har jeg godt nok, men på min amerikanske konto. Jeg kunne godt finde på at spille det igennem igen (lægger i øvrigt mærke til, at det først bliver frigivet næsten en måned senere end de andre. Mon det kan skyldes, at selskabet er parat til at afsløre en lanceringsdato for efterfølgeren på det tidspunkt?).

    Har også hørt godt om Witness.

    thomsen18-03-21 14:36

  • ★★★★1

    Jeg mangler nye spil. Der er ikke rigtigt noget, jeg er vild efter at købe lige i øjeblikket. Så i stedet er jeg gået i gang med nogle af de mange PS Plus-titler, som jeg har tilføjet men aldrig prøvet.

    Fik lige gennemført Remedy Games' Control, som var en helt fantastisk oplevelse. Gameplayet er so-so, ikke noget nyskabende, og skuespillet vakler en del undervejs. Men til gengæld var jeg vild med historien og universet. Det kan bedst beskrives som en solid blanding af SCP Fountain-skriveprojektet, X-Files og den eksperimentielle horrorroman House of Leaves. Hvis en af de ting siger en noget, så kan man rolig gå i gang.

    Nu er jeg gået videre med en Borderlands Collection. Har aldrig spillet Borderlands før, men det virker som udmærket tidsfordriv. 

    thomsen18-03-21 14:41

  • ★★★★★1

    Sony afslører lidt mere omkring deres nye VR Setup, den her gang ses der lidt på controllerne, som thank Stegelmann, er gået væk fra de der PS Move controller, til noget der forhåbentlig også har en mere 1:1 movement som på Pc.

    blog.playstation.com/2021/03/18/next-gen-vr-on-ps5-the-new-controller/

    Elwood18-03-21 17:03

  • ★★★★0

    Når man på et eller andet tidspunkt igen kan købe en PS5, så skal jeg bare SÅ meget have den helt store pakke med al det VR lir og tilbehør man kan få (blive flænset for).

    Jeg prøvede for et par år siden The Star Wars Experience i Disney World, hvor man render rundt med en VR maske og en laser blaster og skyder Storm Troopers og monsters på en lava planet ("Secrets of the Empire" hed det vist). Det var total fedt. Håber at der kommer nogle lignende VR spil til PS5.

    Jeg kunne også utrolig godt tænke mig et Need for Speed agtigt racerspil med VR, rat og pedaler. Mon ikke også det bliver muligt?

    S. Rico18-03-21 21:07

  • ★★★★★1

    Når man på et eller andet tidspunkt igen kan købe en PS5, så skal jeg bare SÅ meget have den helt store pakke med al det VR lir og tilbehør man kan få (blive flænset for).

    Jeg prøvede for et par år siden The Star Wars Experience i Disney World, hvor man render rundt med en VR maske og en laser blaster og skyder Storm Troopers og monsters på en lava planet ("Secrets of the Empire" hed det vist). Det var total fedt. Håber at der kommer nogle lignende VR spil til PS5.

    Jeg kunne også utrolig godt tænke mig et Need for Speed agtigt racerspil med VR, rat og pedaler. Mon ikke også det bliver muligt?

    Det vigtigeste er vi kommer af med den der floaty control, det er der også stor mulighed for nu vi går væk fra PS Move controllerne, og lyder også til vi hel undgår at sku bruge kameraret som vi har gjort før, udfra de få ting de har beskrevet.

    Fordi hvis det er mere hen af feelet fra Pc, med reaktionstiden så er jeg rimelig sikker på Sony allerede er ved at prøve at lande en aftale med Valve og Alyx, som Launch title, det ville være det mest naturlige i verden for dem.

    Grafisk håber jeg nu også på en mærkbar forbedring med det nye Headset.

    Elwood19-03-21 11:10

  • ★★★0

    Ved ikke hvor meget folk følger Giant Bomb herinde, men Vinny Caravella, Brad Shoemaker og Alex Navarro stopper alle sammen ved Giant Bomb på fredag. 

    Den havde jeg godt nok ikke set komme. Jeg har fulgt GB i mange, mange år og det har faktisk været en stor del af mit liv. 

    De snakker om det lige nu på live bombcast.

    Essal 4-05-21 20:32

  • ★★★★★1

    Har fulgt dem fra dag 1 af, hel fra Gamespot til Arrow Pointing down som var sorta forfølgeren til Whiskey Media Hour, som Ryan Davis og Jeff Gerstmann startede, til det senere hen blev Giant Bomb.

    Har været subscriber hel fra start af ved Whiskey Media, og har også skrevet en længere tekst om det her andet steds men ja det kom hel bag på mig.

    At se Vinny holder tårene tilbage til sidst var hårdt for mig, det minede mig om da Ryan Davis gik bort, og de også havde et podcast, og Vinny brød fuldstændig sammen til sidst.

    Jeg håber på det bedste for dem ale 3, og er spændt på at høre, hvad de ender op med at lave hver især.

    Men ja det blir en hård fredag, men garanteret også rigtig sjov.

    Alt dette kommer så oven i nyheden om at DR er ved at overveje Troldspejlets Fremtid.

    Elwood 5-05-21 00:03

  • ★★★★★0

    In a statement, Giant Bomb founder Gerstmann said: "I've spent a lot of the last year thinking about what's next for Giant Bomb and most of those roads lead to a full-on rethink of what it means to be a Website About Video Games in 2021. While I certainly would have loved to solve these challenges with my longtime friends and coworkers by my side, it just wasn't meant to be. I wish Vinny, Alex, and Brad the best. Meanwhile, we have a pretty exciting opportunity to broaden our horizons, rethink every facet of our operation, and get to a place where we're truly able to build that bomb all over again... or die trying."

    Speaking to the future of the site, the Giant Bomb team as a whole said: "There is a collective vision for what the future of Giant Bomb is and it involves both familiar and new faces. We're already in talks with creators so that we can begin the next chapter. We're fully aware that this marks a big change and we're using this as an opportunity to rethink what this site is. It's a chance to introduce new personalities from different backgrounds and explore categories and topics that we never have before.

    Elwood 5-05-21 00:10

  • ★★★0

    Har fulgt dem fra dag 1 af, hel fra Gamespot til Arrow Pointing down som var sorta forfølgeren til Whiskey Media Hour, som Ryan Davis og Jeff Gerstmann startede, til det senere hen blev Giant Bomb.

    Har været subscriber hel fra start af ved Whiskey Media, og har også skrevet en længere tekst om det her andet steds men ja det kom hel bag på mig.

    At se Vinny holder tårene tilbage til sidst var hårdt for mig, det minede mig om da Ryan Davis gik bort, og de også havde et podcast, og Vinny brød fuldstændig sammen til sidst.

    Jeg håber på det bedste for dem ale 3, og er spændt på at høre, hvad de ender op med at lave hver især.

    Men ja det blir en hård fredag, men garanteret også rigtig sjov.

    Alt dette kommer så oven i nyheden om at DR er ved at overveje Troldspejlets Fremtid.

    Ja, det bliver spændende at se hvad de 3 nu skal lave. Specielt Vinny og Brad, da de har været en del af Giant Bomb "familien" i så lang tid.

    Har da tænkt at der ville komme en dag, hvor en af de grundlæggende kræfter ville stoppe men havde godt nok ikke forventet de 3 på en gang. 

    Det bliver ligeledes spændende at se hvad der nu vil ske med GB. GB har altid været om personlighederne og derfor tror jeg også at GB bliver nødt til at genopfinde sig selv efter det her. Om den fremtidige inkarnation af siden er for mig er for tidligt at sige, men sandheden er også at jeg ikke spiller så mange spil som jeg gjorde førhen og grunden til at jeg blev ved med at støtte GB er bl.a. på grund af Vinny, Brad og Alex. Det havde faktisk ikke særligt meget med spillene at gøre til sidst for mit vedkommende. Og med 3 så prominente personligheders exit, så ved jeg heller ikke om fremtidens GB er for mig.

    Selvfølgelig er det for tidligt at sige endnu og jeg kommer da helt sikkert til at følge med de næste mange måneder, men det kan meget vel også være enden på min interesse i GB, desværre. 

    Essal 5-05-21 08:22

  • ★★★★★0

    Som Brad slutter af med at sige, it was never about the games, always the people.

    Men ja vil da med spænding følge med i, hvad der sker Jeff Gerstmann der har barn nr. 2 på vej til september, Damm han har været en af The OG hel fra start af. Og så med alle de andre koblede på hen af vejen.

    men det er nogle skønne mennesker som også er tilbage nu her, så jfg vil da liger følge og se hvad som sker. Og også med de tre herre.

    men ja der blir hældt en iskold Cola op i det ene af mine GiantBomb Pint glass på Fredag til deres sidste livestream.

    Elwood 5-05-21 08:55

  • ★★★★★2

    Lidt PS 5 news, til de heldige som har sådan en pt. og dem der forhåbentlig snart får en selv, om tingene ikke ser så godt ud pt. med den store mangel på semiconductors.

    The Last of Us Part 2 udkom igår med deres PS5 Performance patch, så når den er downloadet kan du slå en targetet 60 FPS mode til, som gir en noget mere flydende oplevelse.

    Digital Foundry har kigget på den og er ganske glad for den, det er ikke en visuel upgrade, men en performance patch, der gør det den skal.

    Link

    En anden nyhed Metro Exodus Uncovered er en free upgrade til Metro Exodus fra 2019 til PS4, der kan spilles på PS5 der kommer 18. Juni. der udkommer også en ren PS5 udgave til dem som ikke har spillet i forvejen.

    Her er der dog tale om en 4K 60 FPS Raytraycing deal, og spillet så blændende ud på Pc og gør det også på Konsol her, så det er fedt at se at der kommer lidt upgrade til det lidt ældrer spil nu.

    Trailer og lidt forklaring

    Det nærmeste jeg kan sammenligne det med er Stalker hvis nogen kan huske det gamle pc spil, det er vores tids Crysis, med hensyn til at bringer pc'er i knæ :)

    Elwood20-05-21 13:12

  • ★★★★★2

    Gameplay Reveal af Horizon Zero Dawn: The Forbidden West på Torsdag.

    Efterfølgeren til en af mine "nye" ynglings universer i et spil, som klart er et af mine farvoritspil af de nyer der er kommet.

    Self. Er jeg spændt på gameplay, og se de nye ting, men er endnu mere spændt på Gonzales historie den her gang, fordi 1’eren havde jo en Fantastisk forhistorie, så er spændt, på hvordan de bringer en hook fordi indrømmet det var mest den del af historien der fangede mig mest narrativt.

    Men ja blir fedt at se hvad nye ting de har fundet på med Ashley Burch (Aloy) og Red Head Redemption 2

    blog.playstation.com/2021/05/25/discover-the-forbidden-west-in-our-next-state-of-play/

    Elwood25-05-21 19:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen