Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

• 0

176 lynhurtige spørgsmål til Astro Bot's creative director Nicolas Doucet:
    youtu.be/MoUq073Pp7I

Ret underholdende interviewformat. 

...og en trailer :-)
    www.youtube.com/watch

Høegh 2-09-24 09:16

• ★★★★★1

176 lynhurtige spørgsmål til Astro Bot's creative director Nicolas Doucet:
    youtu.be/MoUq073Pp7I

Ret underholdende interviewformat. 

...og en trailer :-)
    www.youtube.com/watch

Jep de har videreført det fra Game Informer, som jo meget brutalt og respektløs blev lukket ned for nylig så Ben Hanson en selv tidligere Game Informer, fejrede deres Legacy da de blev lukket med, tilbageblik, interviews podcast osv.

Og ja Rapid Fire Question formatet har Minmaxx nu taget til sig.

Elwood 2-09-24 10:30

• 0

Jep de har videreført det fra Game Informer, som jo meget brutalt og respektløs blev lukket ned for nylig så Ben Hanson en selv tidligere Game Informer, fejrede deres Legacy da de blev lukket med, tilbageblik, interviews podcast osv.

Og ja Rapid Fire Question formatet har Minmaxx nu taget til sig.

Ja, jeg kan godt huske formatet fra dengang. Rigtig synd hvad der skete med GI. 

Jeg husker også deres "Sick stunts"-videoer :-D
    youtu.be/Z0fa0KSj9Ak

Høegh 2-09-24 10:49

• ★★★★★0

Astrobot score not surprising top karakter overalt, pure gaming joy, så det blir da godt med weekenden :)

Elwood 5-09-24 22:27

• 0

Ja, jeg ser virkelig frem til at få det spillet her i weekenden :-)

Og meget hyggelig detalje, at der var "Launch-party" inde i Astro's Playroom-spillet, i timerne op til at det udkom:
    www.youtube.com/watch

Høegh 6-09-24 09:47

• ★★★★★0

Trailer for Doc. omkring Stalker 2's development

Udkommer 3. Oktober

youtu.be/5wo9RNG05vs

Elwood19-09-24 16:53

• 0

Astro Bot er virkelig en charmerende platformer. Det er bare et helt igennem hyggeligt spil, fuldstændig proppet med gode idéer og sjove detaljer. 

Jeg er kun omkring halvvejes, og jeg er allerede spændt på hvad udvikleren finder på i en eventuel efterfølger :-D

Høegh20-09-24 10:35

• ★★★★★0

Astro Bot er virkelig en charmerende platformer. Det er bare et helt igennem hyggeligt spil, fuldstændig proppet med gode idéer og sjove detaljer. 

Jeg er kun omkring halvvejes, og jeg er allerede spændt på hvad udvikleren finder på i en eventuel efterfølger :-D

Spændt om de kan lave et spil der springer ud af nostalgi faktoren også, fordi Astrobot sku også gerne kendes som andet end en spilserie der minder en om ting vi har “mistet” Men ja som Gerstmann sagde spillet minde ham også blot om

en lost time, der tages færre chancer med ting i dag ved selskaber, Abe Escape hvad er chancerne for et nyt af dem f.eks. Det var vildt jan var nærmest ved tears over at indse den tid nok er væk med de her spil.

men ja Astrobot er herligt og de der Challenge level Arrg ! :)

mig så har jeg fået et vis dance-mix på hjernen et vis par’s franchise.

Elwood20-09-24 13:41

• ★★★★★0

Awrrrrr I’m going on a pirate adventure with my Buddy Goro Majima til Feb. Næste år Damm jeg glæder mig!

Ryu Ga Gotoku studios folkene bag Yakuza serien som
    Nu hedder Like a Dragon, har lige afsløret deres næste projekt

youtu.be/JD_K05bgjSg

Elwood20-09-24 13:34

• 0

Spændt om de kan lave et spil der springer ud af nostalgi faktoren også, fordi Astrobot sku også gerne kendes som andetcendcetvdpilnder minder en om ting vi jar “mistet” Men ja som Gerstmann sagde spillet minde ham også blot om

en lost time, der tages færre chancer med ting i dag ved Sony Abe Escape hvad er chancerne for et nyt af dem f.eks.

men ja Astrobot er herligt og de der Challenge level Arrg ! :)

Det gjorde de vel allerede til dels med Astro's Rescue Mission (her var der kun enkelte referencer til Playstation-hardware). 

Men for min skyld kan de fint blive ved med spil-referencerne. Det er trods alt en del af franchisens DNA. Og spillet ville heldigvis være lige så godt uden, så det er bare lidt ekstra kulør.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå mentaliteten med "se alt det vi har mistet". Jeg tror virkelig kun at det er gamere der, som forbrugergruppe, decideret ønsker at franchises bliver malket til døde. 

Jeg er med på at det er irriterende hvis en specifik gammel franchise kun kan spilles på gammelt hardware. Det er helt klart værd at kritisere. Men lad være med at græd over at der ikke er blevet spyttet årlige Ape Escape spil ud :-D

Høegh20-09-24 14:01

• ★★★★★0

Det gjorde de vel allerede til dels med Astro's Rescue Mission (her var der kun enkelte referencer til Playstation-hardware). 

Men for min skyld kan de fint blive ved med spil-referencerne. Det er trods alt en del af franchisens DNA. Og spillet ville heldigvis være lige så godt uden, så det er bare lidt ekstra kulør.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå mentaliteten med "se alt det vi har mistet". Jeg tror virkelig kun at det er gamere der, som forbrugergruppe, decideret ønsker at franchises bliver malket til døde. 

Jeg er med på at det er irriterende hvis en specifik gammel franchise kun kan spilles på gammelt hardware. Det er helt klart værd at kritisere. Men lad være med at græd over at der ikke er blevet spyttet årlige Ape Escape spil ud :-D

Jeg mente nu heller ikke som årlige ting men b-games ser man ikke så meget meget mere spil som ikke er aaa titles men som er nye ips, egentlig blot det jeg mener Gerstmann’s ord er netop hans egen.

Rescue mission var også klart en demo af hardwaren set var oprindelsen til Astrobot eller dvs. han var der vidst allerede ved PlayStation eye. Og så har det jo blot udviklet sig :)

som de også selv har snakket om. 

Elwood20-09-24 14:14

• ★★★★★0

Gerstmann mener heller ikke Franchises som i de skal malkes mere aspektet med at sige nye ting, hvor mange sequels har vi ikke pt.

Fans der kun vil ha en genre et er de rabide fans, der er forskel fra almindelig fans med f.eks. The last of us, jeg elsker også serien men der er nogen der nærmest har den mentalitet med hvis de første ord i siger ikke er last of us part 3 så vil vi ikke høre noget.

Personlig holder jeg meget af Naugthy Dog men jeg er så spændt på at se deres hel nye IP når den blir revealed fordi de jo netop er så talentfulde så jeg vil ikke ha de er Druckmann sequel og remaster loop hele tiden.

Cory Barlog arbejder også på noget som jeg heller ikke håber eller tror på er det næste GOW.

Fordi igen Sony ville ha Cory Tilbage bag roret men han ville lave det til sin egen ting og set derfor vi endte op med GOW 2018 og kom væk fra den gamle serie og dets opbygning og fik noget meget anderledes.

Så det jeg personlig mener er mest jeg vil gerne se nye ting og ikke blot Sequels og remaster, men der har blot været stort fokus på netop dette blandt mange, og det så jeg gerne skifte lidt mere.

Elwood20-09-24 14:22

• ★★★★★0

In same-ish news Remaster af Horizon Forbidden West forlydes også at være rygtet.

Elwood20-09-24 14:25

• ★★★★★0

Plucky Squire er frisk eksempel på en ny ting, der virker yderst charmerende også :)

Elwood20-09-24 14:31

• ★★★★★0

Hel anden ting forbløffes også over Asobi er nok stadigvæk de eneste der virkelig har fået noget ud af Dual Sence controllerne med Haptic feedback og det. Små details som regner der drypper (vibrere) osv. tror. Jo var da lidt sjov i last of Us part 2 at mærke modstand i buen før den slap fri.

Men Asobi de har bare forstået at fange hvad man kan gøre.

Stadigvæk første level hvor metaforisk tabte kæben det var Downsize Surprice.

Fedt at kunne overføre forskellen mellem to forskellige hop. 
    Der brugte jeg godt nok lang tid på blot at hoppe på den måde.

Elwood20-09-24 15:14

• 0

Jeg mente nu heller ikke som årlige ting men b-games ser man ikke så meget meget mere spil som ikke er aaa titles men som er nye ips, egentlig blot det jeg mener

Det var også sat lidt på spidsen :-)
    Jeg synes egentlig at vi ret ofte ser helt nye ip'er. Alene i år har vi allerede haft massere. Forskellen på nu og "de gode gamle dage" er at en titel som 'The Plucky Squire' var udkommet på disk og solgt for 550 kr. nede i Fona :-P

Allerede her i 2024 har vi fx haft:
    - Dave The Diver
    - Rise of Ronin
    - Pacific Drive
    - Black Myth: Wukong
    - Star Wars Outlaws
    - Stellar Blade
    - Thank Goodness You're Here!
    - The Plucky Squire
    - Anger Foot
    - Ultros
    - Balatro
    - Animal Well
    - og mange flere.

Naturligvis er der også massere af efterfølgere. Men det har der altid været. Man skal ikke glemme at en udvikler som fx Naugty Dog brugte hele PS1-generation på at udvikle efterfølger efter efterfølger, og de gjorde præcis det samme i hele PS2-generationen - bare med 'Jak and Daxter' i stedetfor 'Crash Bandicoot'. 

Høegh20-09-24 17:16

• ★★★★★0

Jep jeg vil bare gerne snart se netop Naugthy Dogs nye men så mange af de rabide fans vil kun se TLOU men glemmer at se ikke ville ha haft den serie hvis netop ikke ND prøvede nye ting af. Og jeg vil nu mene nu har de haft nok generationer med TLOU self. Kommer der en part 3 den er jo næsten så godt som confirmed i den doc. Som Area5 færdiggjorde arbejdet på.

Men at se hel nyt univers fra især ND går jeg godt nok og venter spændt på :)

Mens jeg nyder Outlaws også og alle de andre hvor en del nu også er indie titles som stadigvæk er der den største nytænkning sker.

Nå men 191 Bots ud af 300 nu :)

Elwood20-09-24 17:39

• ★★★★★0

Damm Danger Dojo level'et var godt gemt i Astrobot.

Nå in other news, Days Gone blir vidst remastered, spillet som fik en PS5 patch der allerede gav det 60 FPS.

Elwood21-09-24 11:42

• ★★★★★0

State of play i nat, så tænker det snart TGS så DS2 har nok en trailer i nat. Og ellers håber jeg på nogle overraskende reveals.

Wolverine ku f.eks. Dukke op det jo ikke en sequel så vil gå i spænd med deres ingen eksterende IPs før Maj 2025, hvis de fortsat holder fast i den udtalelse. Selv om

de nok gemmer det til en showcase

og så er Switch 2 annoucement også snart på trapperne folk har sagt slut Sep. Starten af Oktober. Den er jeg godt nok også spændt på.

Elwood24-09-24 18:29

• ★★★★★0

GHOST OF YOTEI annouced, ser ud til at være en spinoff til Ghost of Tsushima, med en female protagonist.

Så det ser ud til ingen fortsættelser før maj 2025 holder stik endnu.

Timetrials til Astrobot, men dem havde de nævnt var på vej, men fedt at se bare lidt fra det, og så nye bots tilføjet.

(har pt. kun et challenge level tilbage i øvrigt, To the beat alle de andre er done)

HZD fik lige byttet rundt, men ja det var det som var annouced remastered.

Men derimod LEGO HZD, ser ganske fornøjelig ud.

Og der var sørme også et nyt spil fra folkene bag Lost in Random et sødt lille spil der var meget tim Burton'sk og Henry Selick's Så det ser jeg da også frem til.

Men det jeg var mest glad for var den lille bid med Lake House DLC fra Alan Wake 2, stadigvæk nok mit GOTY 2023, og det kommer fra en som hader at blive skræmt i spil elelr spille scary spil generelt, Remedy kan bare noget som gør jeg ikke kan slippe dem.

Og så blir man da lidt nostalgisk med Legacy of Kain, selv, om det var blevet leaked, men damm det var en fed serie, og noget som Amy Hennig også var en af de kreative folk bag.

Og så morede jeg mig meget over Annocering af Palworld til Playstation, nu når Nintendo er ved at sagsøge devs'ne, tal om timing :)

Så meget typisk State of Play, ikke så meget nyt, men fik da lidt, og så er det vidst til TGS der sker en del mere overall.

Rygterne om et nyt Batman spil fra Rocksteady gør mig lidt spændt så håber jeg blot det er Singleplayer only, også selv om devs'ne fra back then ikke er de samme som i dag, men Suicide Squad, blev ikke den succes som WB havde håbet, så håber de gir Rocksteady lov til deres egen ting nu.

Elwood25-09-24 01:06

• ★★★★★0

Okay så det er en næste spil i det her univers, lidt ala. Infamous serien ser det ud til som Infamous Second Son f.eks. kalder de det ikke Ghost of Tsushima 2 fordi det er en ny karakter man styre og fokus er flyttet væk fra Jin, som havde en fin afslutning i DLC , det er reelt et nyt spil der foregår i samme univers. foregår ca. 300 efter begivenhederne fra det første spil, og er bygget til PS5.

We also wanted to continue to innovate. To create something fresh but familiar, we looked beyond Jin Sakai’s story and the island of Tsushima, and shifted our focus to the idea of the Ghost instead. At Sucker Punch we love origin stories, and we wanted to explore what it could mean to have a new hero wearing a Ghost mask, and uncovering a new legend. This led us to Ghost of Yōtei: a new protagonist, a new story to unfold, and a new region of Japan to explore. 

While we aren’t diving into story specifics yet today, we can reveal that Atsu’s journey takes place in 1603, more than 300 years after the events of Ghost of Tsushima. Our story is set in the lands surrounding Mount Yōtei, a towering peak in the heart of Ezo, an area of Japan known as Hokkaido in present day. In 1603, this area was outside the rule of Japan, and filled with sprawling grasslands, snowy tundras, and unexpected dangers. It’s a far cry from the organized samurai clans who lived in Tsushima, and it’s the setting for an original story we can’t wait to tell.

blog.playstation.com/2024/09/24/ghost-of-yotei-is-coming-in-2025/

Spændt på at se de nye tiltag, og verden, det første spil hyggede jeg mig gevaldigt med og det her ser meget indbydende ud også.

Elwood25-09-24 07:50

• 0

Højdepunktet for mig var klart Ghost of Yōtei. Synes det er fremragende at de ikke bare kører videre med de samme karaktere fra etteren. Og fedt at der stadigvæk er lidt fokus på PSVR2. 

Hell is Us og The Midnight Walk så også ret fascinerende ud.

Høegh26-09-24 08:07

• ★★★★★0

Højdepunktet for mig var klart Ghost of Yōtei. Synes det er fremragende at de ikke bare kører videre med de samme karaktere fra etteren. Og fedt at der stadigvæk er lidt fokus på PSVR2. 

Hell is Us og The Midnight Walk så også ret fascinerende ud.

Jep det foregår også en hel del år efter Tsushima, så måske vi får Jin Sakai som en afvise her Legend quest’s det li være meget muntert, men ja jeg glæder mig også.

Elwood26-09-24 11:40

• 0

Jep det foregår også en hel del år efter Tsushima, så måske vi får Jin Sakai som en afvise her Legend quest’s det li være meget muntert, men ja jeg glæder mig også.

Ja, det kunne være en ret fin måde at referere tilbage til etteren på.

Teorien på nettet er, at det kommer til at være en hævn-historie ala Kill Bill og Blue Eyed Samurai. Og det giver umiddelbart god mening når man ser på hvad traileren viser.

Høegh27-09-24 09:42

• 0

åh ja, og så kan PS5 Pro og jubilæums-versionerne forudbestilles nu (de er ikke helt billige):  
    www.elgiganten.dk/gaming/spillekonsol-tilbehor/playstation/playstation-5-pro-playstation-30th-limited-editionDigital Foundry's indledende dom over PS5 Pro:

"Against the $449 PS5 Digital, is that $250 premium worth it? It's still too early to say for sure, but we definitely feel more equipped to answer that question now than we did a week ago.

As we mentioned above, it depends on the kind of player that you are. If you're playing primarily performance modes on console, which we've seen recently can suffer from quite low internal resolutions and poor image quality as a result, it might be. You do get a significant upgrade in image quality in performance modes, thanks to the higher internal resolutions and better-quality PSSR upscaling. You're also likely to get better settings and perhaps some extra RT effects in the bargain. It's very similar to the upgrade that you get from slotting in a PC graphics card that's a tier or two higher or a generation or two newer."

www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-ps5-pro-hands-on-preview-is-it-worth-it

Høegh27-09-24 10:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen