Jeg er gået i gang med at spille Tchia, da det kunne købes for 88kr. på PSN.
Virkelig charmende og smukt spil - særligt på en OLED-skærm.
Det er ikke uden sine fejl og gameplayet er ikke altid det mest sindsoprivende. Men det bliver aldrig kedeligt at kunne forvandle sig til at alt fra en hjort til et bildæk. Og så har det et fantastisk charmerende soundtrack.
Konsol og Pc tråden
- ★0
- ★★0
Har bestilt mig en Xbox controller og har lige købt hot wheels unleashed 2 turbocharge på steam, hvor der var 80% rabat.
Det tror jeg bliver fedt, kørte lige 2 løb med keyboard, tror helt klar det er bedre med controller:-D - ★0
Hvad får folk egentlig spillet her i julen? :-)
Selv er jeg forsat i gang med Tchia. Ikke specielt julet, men voldsomt charmerende. - ★★★★★1
Jeg spiller fortsat Hitman World of Assassination for fuld hammer. Det er en gigantisk spil, som jeg indtil videre har brugt over et år på. Og jeg er fortsat langt fra 100% gennemførelse.
- ★★★★★1
Indiana Jones and The great Circle er mit GOTY so far
Jeg er ikke done med det endnu. men alt jeg har spillet har været hel igennem fantastisk, og skal nærmest tvinge mig selv til at ligge det fra mig, for at lave andre ting, på samme måde vil jeg heller ikke rushe igennem det. fordi jeg nyder det så meget.
Machinegames, har lavet hvad mange og jeg kan sagtens se det kalder for en spirituel efterfølger til Escape from Butcher Bay. Teamet består blandt andet af Ex Starbreezer folk, og Lead Director på Escape from buther bay, joinede sågar Machinegames for at arbejde på dette her spil.
Som best kan beskrives som en first person explorer, med noget action, eller som jeg kalder det FPW first person whipping.
Men spillets focus er meget på at udforske miljøer, så som catacombs, pyramider osv. spillet har en virkelig fantastisk stemning, hvor du ja føler det er et naturligt kapitel i Indiana Jones saga'en, foregår mellem Raiders og The Last Crusade (1937) Troy Baker spiller Harrison Ford's Indiana Jones, og man må tage Hatten (hahaaa) af for ham han rammer virkelig Indy's stemme og memik, enkelte steder træder Troy Baker frem, men det er få gange, og spoler slet ikke oplevelsen han forslog sågar ikke sig selv til castingen, han gav to andre navne, da han blot blev spurgt om hjælp, men blev spurgt om at ligge hans bidrag i hatten også, og det var så ham de valgte) start level virker også til gerne at vil vise netop den del frem, og kun en karakter fremstår lidt weird er forkert ord, men uncanny måske, hvorimod Indiana Jones modellen er virkelig godt ramt, men det er jo kun en man ser i Klatrer scener og cutscenes, fordi spillet er et First Person, og første gang dette blev nævnt var der en del som brokkede sig højlydt over, hvorfor det ikke var 3. person, de ville se Indy hele tiden, det er vidst dem vi kalder for Toxic gamers.
Men når man spiller spillet og ser det så forstår man tydeligt valget (de vil dog aldrig) dels adskiller det sig fra Tomb Raider, og Uncharted ved ikke at være 3. person, og måden som Machine games har lavet action delen i 1. Person, en genre de er virkelig dygtige til, fungere fantastisk. Når du så at sige svinger pisken så høre du smældet når det bryder lydmuren, og du ser de skræmte Facister, fordi nåja Machinegames, marker fjenden som Facister, når man har en NPC dialog, så står de nævnt som Facists, fordi det er Machine Games, og fordi det er korrekt.
Men ja 1. Person gir en anden form for oplevelse, som du især mærker en hand to ahnd combat, hvor lydene er som taget ud af filmene Music cue bruges også undervejs, fra filmene, og knytnævneslagene har de rigtige Punches, og når du render rundt og udforsker en mørk Tomb eller ligende, så ser du det i First Person, og fra skæret af flammen fra din fakkel eller starinlys og høre vandt render ned af væggene og krybene der kravler rundt, og det gir bare et hel bestemt feel når du udforsker på den måde, mens du høre Indy kommenter på tingene og fortæller om historiske facts til hvem han end følges med.
Jeg har kun lige akkurart kommet til næste store location, spillet er en blanding af små og store åbne områder, det ikke et Open World game, men mere store åbne og lukkede områder.
Spillet gør en ting jeg ikke har set mange spil gør, der er to typer af sidequest dem man kender som er for sig selv, og så dem der har haft en forb. til hovedhistorien, selv om de er deres egen fortælling fortsat, og det gør blot det hele føles som en naturlig forlængelse af ja fortællingen.
Men de har også små mini quest, men det ikke nogen der flashes med en objective marker, du går rundt og høre måske to personer snakke om de ville gerne ha noget vin der pokker ikke en linie op med find vin til dem, men hvis du falder over en flask vin, og du ikke lige skal bruge den til combat (more on that lige om lidt) så kan du give den til dem, de anderkedner det og du får lidt bonus point, ja det er en lille ting, og gør måske ikke så meget, men det gir bare en lille ting med de små detaljer som jeg virkelig holder af.
Combat, du har din Pisk, og en pistol (ikke haft brug for den endnu) og dine knætnævner, og så alle de ting du kan samle op i spillet, såsom vin flasker, tæppebanker, jernrør, osv. og de gir alle en virkelig tilfredstillende lyd når du rammer fjenden med dem, første gang jeg slog en Nazist ned med en lille hånd ring klokke, og den gav det her bonk, samtidig med lyden af klokken var jeg færdig af grin, det er så tilfredstillende, nej det er ikke dym combat, og kan måske også vuirke fornemt, så længe du ikke blir overrendt, men det føles hel naturlig og i ånd med Indiana Jones, og det føles ikke mærkelig at styre, det er som det skal være, igen Escape From Butcher bay som nok har et af de mest tilfredstillende 1. person Meele combat systemer, kender man det så ved, man hvad man går ind til.
1. person udforskning Du render som sagt rundt i grotter, tombs, og meget andet for at finde collectibles, du kan bruge til at købe nye skills, eller andet. du har et map at orientere dig på, og det blir nødvendig, fordi mange steder kan opleves som deciderede labyrinter, og så har du self. fælder og gåder, gåderne har indtil videre været ganske nemme, ikke en kritik, kan være det ændrer sig, men jeg tror også Machinegames, går efter en balance, hvor det gir lidt udfordring, men aldrig så meget så folk blir frustreret og slår det op på nettet, og de har også et hint system i spillet, men som du aktivt skal aktivere, hvis du vil bruge, ikke haft det brugt endnu, der var kun et puzzle med italiensk tekst, hvor jeg lige sku gruble noget mere, men glad for at de ikke bruger klassiskeren som mange andre gør med at din NPC efter kort tid begynder med, "hey maybe you're suppose to take the red thing into the green thing" eller ligende, fordi det hader jeg, vil gerne fordybe mig i et puzze, og få det her heruka moment, når jeg regner det ud, og det undgår de rigtig godt her at man ikke går glip af.
Hhar lige akkurart mødt main bad guy, eller dvs. på afstand og set ham i en cutscene, og jeg elsker ham allerede, Karismatisk er måske forkert ord måske det ændre sig, men han er som en Nazist præcis skal være i de her film og nu spil.
Så ja Indiana Jones And The Great Circle er so far et hel igennem fantastisk spil,
håber virkelig det sælger godt, for dem, fordi mere af det her tak, og ikke blot First Person spil der looks pretty.
Machinegames, har tilføjet noget frisk i First Person genre og taget et spring væk fra Wolfenstein formularen minus Nazisterne self, og kan man li spil som Dishonered og Escape from Butcher Bay samt at slå på Nazister, og ja bare nyde et nyt godt kapitel i Indiana Jones universet, så grib Hatten, Pisken, og tag med på Eventyr! - ★★★★★0
Danny O'dwyer forklare det som The Forgotten City, blandet med Dishonred, og lidt/meget Hitman ud fra de situationer, man kan komme ud for.
Et spil som ikke vil være på The Game Awrds liste, fordi det kom så sent på året (ser det også kun for trailers, og live commentary fra dem jeg følger, Nextlander, Remap Radio) men det vil hel sikkert være højt placeret hvis ikke toppen på manges lister i år, inklusiv min.
Fedt at se noget reelt nyt i First Person genren.
- ★★★0
Ser nu også primært The Game Awards for spil annonceringer og trailers. Med det sagt så synes jeg stadig at det er lidt en joke at et stykke dlc content er blevet nomineret til årets spil. Specielt fordi Elden Ring allerede vandt årets spil til TGA året det udkom.
TGA burde bare have en dlc kategori og så ville problemet været løst.
- ★★★★★0
Ser nu også primært The Game Awards for spil annonceringer og trailers. Med det sagt så synes jeg stadig at det er lidt en joke at et stykke dlc content er blevet nomineret til årets spil. Specielt fordi Elden Ring allerede vandt årets spil til TGA året det udkom.
TGA burde bare have en dlc kategori og så ville problemet været løst.
Jeff Gerstmann kom lidt ind på dette, og hans tanker omkring det,The Game Awards kategorierne er ikke ment som en one time only, så det skal være noget der er reelt hvert år, med kandidater, dette tænker han ikke er tilfældet, der kan være rigtig mange fine DLC'er, men hvis der ikke er, så er den kategori ikke meget anvendelig.
Det er lidt weird med normineringen, men at ha en seperart DLC kategori er heller ikke svaret.
- ★★★0
Jeff Gerstmann kom lidt ind på dette, og hans tanker omkring det,The Game Awards kategorierne er ikke ment som en one time only, så det skal være noget der er reelt hvert år, med kandidater, dette tænker han ikke er tilfældet, der kan være rigtig mange fine DLC'er, men hvis der ikke er, så er den kategori ikke meget anvendelig.
Det er lidt weird med normineringen, men at ha en seperart DLC kategori er heller ikke svaret.
Så kunne TGA eventuelt udvide kategorien til at være bedste tilføjelse eller årets tilføjelse. Dette ville også gøre den bredere end blot dlc. Dette vil f.eks. gøre det muligt at nominere helt nye spil modes til allerede eksisterende spil udover dlc. Et eksempel kunne være Freelancer mode fra Hitman, der tilføjede et helt nyt liv til de eksisterende baner og fuldstændig ændrede måden Hitman spilles på. Jeg fandt Hitman okay før, men fandt spillet noget nær fantastisk efter Freelancer mode blev lanceret.
Uanset hvad så må jeg indrømme at jeg også ser TGA for trailerne som skrevet før. Jeg ligger ikke alt for meget i selve nomineringerne eller vinderne, men syntes stadig at Keighley og resten af TGA ind imellem foretager nogle besynderlige valg angående kategorier og de nominerede. Jeg ved også godt at spilpressen har noget at gøre med hvem de endelig nominerede er, men her burde TGA måske sætte lidt mere faste rammer for hvilke spil og specielt i hvilke kategorier DLC-content kan være med i, og hvor det ikke kan være med.
Prisuddellinger har altid været lidt fjollede, men samtidig så er det nødt til at være nogle faste rammer ellers virker det hele lidt ligegyldigt. DLC-content burde ikke kunne vinde prisen som årets spil. Specielt fordi Elden Ring allerede har vundet årets spil ved TGA i sit udgivelsesår. Så kunne denne nominering havde gået til et andet spil. - ★★★0
Men ellers kan jeg ikke se hvad problemet ville være i at have en DLC/bedste spiltilføjelse kategori. Dette ville vil netop undgå dette "problem" som TGA nu har bragt sig selv i.
Med henhold til kommentaren om at der måske ikke vil være nok DLC af kvalitetsmæssig høj karakter hvert år til at skabe et godt felt af nominerede... det samme kan man jo sige om årets spil nomineringer. Spilår svinger i kvalitet, så der vil også være år hvor årets "bedste spil" nominerede ikke er lige så stærke som andre år. Sådan er det jo med alle prisuddelinger. - ★★★★★0
Men ellers kan jeg ikke se hvad problemet ville være i at have en DLC/bedste spiltilføjelse kategori. Dette ville vil netop undgå dette "problem" som TGA nu har bragt sig selv i.
Med henhold til kommentaren om at der måske ikke vil være nok DLC af kvalitetsmæssig høj karakter hvert år til at skabe et godt felt af nominerede... det samme kan man jo sige om årets spil nomineringer. Spilår svinger i kvalitet, så der vil også være år hvor årets "bedste spil" nominerede ikke er lige så stærke som andre år. Sådan er det jo med alle prisuddelinger.Det er jo deres Awards show så kan vi mene hvad vi vil, hvis de mener Elden Ring DLC skal norminerede fordi det var så godt, enhver publikation der er med i TGA kan norminer en titel til en kategori det styres ikke. Og det ser ud til at være hvad som er sket her.
Så at der ikke er en DLC Award er blot fordi Geoff og Co. Ikke ser ide’en, eller nok traction på den kategori.
Nogle blandt spilbranchen der er på TGA har stemt det ind som best game (Sikkert Tamoor fra Gamespot/GiantBomb)
Og spils kvalitet er jo meget forskellig fra person til person, men du kan ikke bilde mig ind der ikke er nogle titler som spilpressen vil gå hel amok over for hvert år. I modsætningen til DLC.
- ★★★★★0
In other news, Cocoon fysisk edition er på vej med posten :)
- ★★★0
Og spils kvalitet er jo meget forskellig fra person til person, men du kan ikke bilde mig ind der ikke er nogle titler som spilpressen vil gå hel amok over for hvert år. I modsætningen til DLC.
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener med denne sætning. Shadow of the Erdtree er jo netop DLC.
Og jeg prøver i øvrigt ikke at bilde nogen noget ind. Så jeg ved heller ikke hvor du vil henad med det eller hvor du får det fra?
Oh well vi må nok hellere lade den ligge her, for jeg tror måske vi taler lidt forbi hinanden.
- ★★★★★0
Synes i øvrigt at Dave The Diver som vandt som bedste indie game er et meget større samtalings emne, her kan man tale om noget som var hel galt :)
In other news, så er det i dag Secret Level får premiere, serien som svare på det spørgsmål mange har stillet sig hver gang man ser en flot trailer fra et Blizzard spil eller andre store titler, hvor en gametrailer er lavet af Blur Studios, hvor foklk tit har udbrudt den her sætning (og det har de så den kan ingen være i tvivl om)
Oh man they should make a whole movie)
Det gør de så ikke men i stedet for laver de nu en række mindre film baseret på alle de spil karakter som vi kender, både de nyer og de mere klassiske som ja Pac-Man, Megaman osv. men med deres eget spin på det.Så den serie er jeg meget spændt på at tjekke ud.
- ★★★★★0
I øvrigt sjovt at tænke, på, hvor meget der er sket med licensed games, bygget over store film eller andre mediers primært film og animation, tror sidst vi oplevede så stor succes var med Arkham serien, og nu med Indiana Jones.
Nogen der kan huske de glade 90'er og de mange movie to games cashgrabs de fleste var, med få undtagelser, fordi de ville koble det sammen med en films direkte release.
Det også derfor jeg aldrig har købt James Gunn's vision med at lade historien fra hans DC film fortsætter over i spil og vice versa. Et big budget stort game tager længere tid at producere end en film i langt de største tilfælde, så jeg tror ikke hel han vil lykkedes med den udtalelse, eller også trækker han den kommentar i land igen og aldrig nævner igen.
- ★★★★★0
Also nogen set de seneste nyheder, tror ikke Nintendo's PR department har det fedt lige for tiden, self. blot et navn, men ret så Iconic for deres franchises.
- ★★★★★0
Mafia The Old Country, reelt reveal til TGA, spændt på at se deres vision med dette, det første spil var en ren klassiker på Pc, elskede historien i 3'eren men gameplayet var desværre alt for cut'n paste, så det blev meget det samme, fordi de ville skabe en open world, i modsætningt til Mafia 1, som var mere liniært.
- ★★★★0
Det er længe siden jeg har købt et nyt spil, men nu er jeg gået i gang med Path of Exile 2. Det er som at spille Diablo på hard mode med et meget større skille tree. Kæft jeg dør tit!
- ★★★★★0
Det er længe siden jeg har købt et nyt spil, men nu er jeg gået i gang med Path of Exile 2. Det er som at spille Diablo på hard mode med et meget større skille tree. Kæft jeg dør tit!
Haha ja jeg så også det skill tree i reveal og took a step back :)
- ★1
Servicemeddelelse:
Der er lige'ish udkommet en gratis mini-version af GT7 der hedder "My first GT".
Sådan en slags stor demo der har fokus på at lære helt nye spillere at køre bil i GT. Men det giver faktisk adgang til en del biler og baner og fungerer også til PSVR2
Og så udkommer der også en gratis julebane til Astrobot her i løbet af i dag.
- ★★★★★1
Okami sequel
Var sidste annoucement… troede man.Men Naugthy Dog’s long rumored Space game blev annoceret med en trailer.
Intergalactic: The Heretic Prophet
Looks amazing og Finaly en ny IP fra dem. Nåja og musikken blir lavet af Trent Reznor og Atticus Ross
I’m so happy :)
The Witcher 4
annoucement det blir Ciri.Elden Ring Nightrein
Co op spilLille trailer for Fumito Ueda og hans teams næste spil looks amazing
Outerworlds 2 fun trailer
Hazelight nye titel split Fiction Co op only som før.
The long Dark 2
Borderlands 4
Splitgate 2
Virtua Figther RGG
Project Century RGG
Looks amazing elsker det studie.
Et af mine nye farvorit studier efter jeg faldt pladask for Yakuza serien.
Helldivers 2 annocer den nye Factions zombie Aliens ser det ud til.Onimusha Way of the Sword
Stage Fright nyt co op ser ret intressant ud fra folkene bag overcooked
GOT Kingsroad
Vækker minder om klassiske PS2 action spil ala. Lord of the ringsMafia the old World trailer
Ingame og cutscenes looks pretty good.Dispatch
Så herlig ud, men yasus en alt for lang stick med Laura Bailey og Aron Paul. - ★★★★★1
We’re back! You have been dying to know what’s next for us, and I’m thrilled to finally be able to answer: Naughty Dog’s next game is Intergalactic: The Heretic Prophet, currently in development for the PlayStation 5 console. We’ve been working on this brand-new adventure since 2020! This game is shaping up to be our wildest, most creative story yet. If you haven’t already, check out the announcement trailer:
Intergalactic stars our newest protagonist, Jordan A. Mun, a dangerous bounty hunter who ends up stranded on Sempiria – a distant planet whose communication with the outside universe went dark hundreds of years ago. In fact, anyone who’s flown to it hoping to unravel its mysterious past was never heard from again. Jordan will have to use all her skills and wits if she hopes to be the first person in over 600 years to leave its orbit.
www.naughtydog.com/blog/intergalactic_the_heretic_prophet_announcement
- ★★★★★0
Min farvoritter dem jeg glæder mig mest til er nok, i vilkårlig rækkefølge.
Intergalactic: The Heretic Prophet
Project Century RGG
The Witcher 4
Mafia the old World
Statler and Waldorf segmentet var også ganske fint, de skånede ikke Keighley med deres kommentar, uanset om det sikkert var clearet så grinte jeg sku en del gange, da de langede ud efter ham.
- ★★★★★1
Samt Fumito Uedas og hans teams nye spil som vi også kun ved meget lidt om endnu.
Project Robot, som det blot hedder nu.
- ★★★★★0
Nåja og det der Pac-Man spil hvis man havde set Blur Studies shortfilm fra deres Secret Level så var det ekstra sjovt da det hurtigt gik op for en hvad Bandai Namco havde gang i.
Det er hvad man kalder et diffrent spin på tingene :)