Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

• 0

Damn, det frister. Min knægt kommer jo nok snart til at tigge om at få en PS5, så han kan spille med vennerne.. Og den er endda en smule billigere ved Proshop, så jeg har næsten ikke råd til, ikke at købe den.

Godt spottet. Det er faktisk nogle ret gode priser de har. Særligt på Pro-modellen. 

Høegh28-05-25 10:52

• ★★★★1

Godt spottet. Det er faktisk nogle ret gode priser de har. Særligt på Pro-modellen. 

Jeg tror dog, at jeg "nøjes" med en slim standard. Det er alligevel en god slat ekstra man skal kaste efter en Pro.

dyg28-05-25 10:53

• 0

Jeg tror dog, at jeg "nøjes" med en slim standard. Det er alligevel en god slat ekstra man skal kaste efter en Pro.

Helt forståeligt. Jeg er også stadigvæk mere end fint tilfreds med min standard model. 

Høegh28-05-25 10:57

• ★★★★1

Så bestilte jeg den, og Astroboy. Gad vide, hvad man ellers skal have..

dyg28-05-25 20:11

• ★★★0

• Alan Wake 2
    • Silent Hill 2 Remake
    • Spider-Man 2 (spil 1 og Miles Morales først hvis du ikke allerede har)
    • Ratchet & Clank: Rift Apart

Essal28-05-25 22:09

• ★★★★★0

Skyrim

Elwood28-05-25 23:58

• ★★★★★0

Du får jo også et gratis astrobot spil i form af Astro’s playroom med hver ps5, som også er godt, hvor det som du køber er nostalgisk med diverse spil fra Playstation, så er playrooms fokus på playstations forskellige konsoller og det’s tilbehør. Der er nogle produkter selv jeg ikke kendte til.

Så begge er gode spil, med hver deres fokus.

Elwood29-05-25 01:12

• ★★★★1

Jeg ved af erfaring, at det ikke bliver mig, der kommer til at spille mest på den PS5. Jeg har haft alle tidligere PS#, og jeg har solgt dem alle igen, da jeg ikke fik dem brugt. Denne er specifikt købt med hensyn til især min knægt, der garanteret snart begynder at tigge om en PS5. Så det er mest spil til de 7-8årige jeg er ude efter.

Og naturligvis GTA6, når det kommer. Altså for min søns skyld jo.. Han skal lære at plaffe ludere og køre betjente over!

dyg29-05-25 08:47

• ★★★★★0

Jeg ved af erfaring, at det ikke bliver mig, der kommer til at spille mest på den PS5. Jeg har haft alle tidligere PS#, og jeg har solgt dem alle igen, da jeg ikke fik dem brugt. Denne er specifikt købt med hensyn til især min knægt, der garanteret snart begynder at tigge om en PS5. Så det er mest spil til de 7-8årige jeg er ude efter.

Og naturligvis GTA6, når det kommer. Altså for min søns skyld jo.. Han skal lære at plaffe ludere og køre betjente over!

Ahhh ok self. Ja så kan jeg bedre forstå, jamen så er det self. Skyrim :)

Elwood29-05-25 09:08

• ★★★★★1

Spyro Reignited Trilogy

Sackboy A Big Adventure

Et af de mange LEGO spil, alt hvad han er til.

Elwood29-05-25 09:13

• 1

Ja, Sackboy: A Big Adventure er ret hyggeligt. Og I kan spille det sammen. 

Men ja, til din søn virker Spider-man spillene og Ratchet and Clank: Rift Apart som oplagte muligheder.

Høegh29-05-25 12:56

• ★★★0

Ja, i det tilfælde er Ratchet & Clank: Rift Apart og måske også Marvel's Spider-Man spillene (1, Miles Morales og 2) gode bud. 

Hvis han har nogen form for interesse i Harry Potter kan Hogwarts Legacy også varmt anbefales. 

Essal29-05-25 13:09

• ★★★★★0

Ny State of Play i morgen klokken 23:00 PS5

På fredag 22:30 er der Summer game fest, hvor der nok også kommer nogle reveals, og new looks på annocerede titler.

Men udover det så afholder IO Interactive deres eget event 7. Juni, hvor de blandt andet for alvor vil reveale 007 First Light, som før blot hed Project 007.

Deres kommende spil om en yngre James Bond tyder det på, så er meget spændt på hvad det er. Mit gæt er et 3. person game af en art, men jeg er blot spændt på at se et nyt projekt fra dem efter deres massive succes med Hitman.

Elwood 3-06-25 16:50

• ★★★★★1

007 First Light

reveal, gameplay senere på året.

youtu.be/J4qY9DYE184

Alt for mange titler til at nævne dem alle, nyt lumines, ny suda 51 titel, silent Hill F looks messed up men positivt. Og så mange andre små og intressante titler.

Og nok det mest intressante Marvel Figthing game i lang tid, jeg er ikke go til dem, men for pokker det ser fedt ud.

Elwood 4-06-25 23:59

• ★★★0

Så er der ikke lang tid til Summer Game Fest 2025. Showet starter officielt kl.23.00. Måske er der noget preshow fra kl.22.30 (sådan har de vist gjort før).

Officiel YouTube livestream: www.youtube.com/watch

Essal 6-06-25 22:16

• ★★★★★1

De lavede en Silksong joke, uden at ha det i showet, måske ikke det mest smarte.

Ryu Ga Gotoku skuffer igen ikke, for dælen jeg elsker de devs. 

Stranger than Heaven looks great.

Og det der puppet ligende Boxing spil ku være meget sjov.

Og RE9 blir spændende, men fedt nok tease med at Capcom først nægter at vise noget og så laver de reveal til sidst Capcom stilen var dog ikke til at tage fejl af, sjov at se live react på twitter over den del :)

Men ja Lidt underwhelming show, selv om det var mest 3. party, så var Sony's  noget mere spændende synes jeg.

Elwood 7-06-25 01:17

• ★★★★★0

Nåja og fedt nok med Mads Mikkelsen i Hitman også, som et target i form af Le Cifre.

Elwood 7-06-25 01:26

• 0

Uuh Lumines Arise ser fedt ud!

youtu.be/XHUWdasJYrw

Jeg har aldrig spillet Lumines før. Men jeg er 100% klar på mere fra Tetris Effekt og Humanity teamet 

Høegh 7-06-25 07:05

• ★★★2

Måske gik jeg ind til SGF 2025 med passende lave forventninger, men jeg fandt det ikke så katastrofalt ringe, som visse dele af internettet gjorde. Ikke et super show, men der var enkelte positive øjeblikke, der stak ud på den gode måde og det var nok også hvad jeg forventede.

SGF er ikke den nye E3-afløser, når det kommer til "holy shit"-reveals af nye spil, men det forventer jeg heller ikke længere, så måske har det også gjort, at jeg har haft et passende forventningsniveau. Ville jeg ønske, at SGF kunne blive det med tiden? Absolut. Men der er showet ikke endnu.

Det, der lige stak ud på den gode måde:

• Resident Evil Requiem (Resident Evil 9) – Ser super interessant ud, og fedt at de igen går i en ny retning.
    • Mixtape – Ser stadig fantastisk ud, og jeg er vild med soundtracket. Det ligner en John Hughes 'coming-of-age'-film i spilbar form med et konge soundtrack.
    • Felt That Boxing – Kunne godt ligne et Punchout-lignende spil med super realistisk "muppet-grafik". Om selve gameplayet – eller humoren – faktisk holder i det lange løb, er en anden snak. Men… der er ingen tvivl om, at det er en imponerende grafisk fremvisning af, hvad Unreal Engine er i stand til. Det er de mest realistiske dukker, jeg nogensinde har set i et spil. Hvis jeg ikke vidste, det var et spil, ville jeg ved første øjekast godt kunne tro, at det var live-action.
    • Out of Words – Et danskproduceret stop-motion-spil. Udviklerne holder faktisk til i Aarhus.
    • Stranger Than Heaven – Et nærmere kig på Ryu Ga Gotokus næste spil, sat i 1943's Japan.

Essal 7-06-25 09:09

• ★★★★★0

Min sammenligning var også mest på sony showet, som jeg ingen kommentar havde set på herinde og så det her, det var underwhelming i forhold til sony’s selv om det også mest var 3. Party. Men ja begge havde noget godt at byde på.

Men ja Mixtape kan måske være redning fra det desværre ikke særlig intressante Rage and Bloom. Fra don’t nod, Mixtape ser herligt forfriskende ud, og ikke streamer venligt.

“det var nok også hvad jeg forventede”

medmindre man er en YouTube der søger efter clicks med nyheder som fail i overskriften for at lokke rage console fanboys til sig self. :)

Der er så mange det virkelig ville klæde at sætte sig lidt ind i hvordan spilbranchen er skruet sammen, og hvorfor spil tit blir reveal meget tideligt, det ikke for deres skyld det er investors der skal se der er interesse bag det som de skal støtte.

Men det var dælme godt at ha Lucy James med, hun kender “spillet” og kan ha sjov med de her forcerede scripts som de står og lire af.

IO’s egen stream havde lidt kig på Den nye Hitman mission med le ciffre, men de folk der havde troet de sku se First light gameplay blev snydt. De hf sved også sagt summer, vover lige gået ind i juni folkens.

Men fedt alligevel at se DK så stærk repræsenteret i spilbranchen overall.

Elwood 7-06-25 11:42

• ★★★★★0

Uuh Lumines Arise ser fedt ud!

youtu.be/XHUWdasJYrw

Jeg har aldrig spillet Lumines før. Men jeg er 100% klar på mere fra Tetris Effekt og Humanity teamet 

Lumines var Spillet, hvis du havde en PSP back in the day.

Elwood 7-06-25 11:43

• ★★★★★0

Also Splitgate 2 CEO, yasus, han mistede da lige alt credibility, med hans attitude, og den kasket.

Det var nærmest som at se en toxic fanboy snige sig op on stage.

Elwood 7-06-25 11:55

• ★★★★★0

Men ja som en der har spillet alt igennem som Ryu Ga Gotoku har lavet i Yakuza, Like a dragon og Judgement serien så glæder jeg mig afsindigt til deres nye spil, jeg tror sku også det blir et af de få spil, hvor Milinium Tower ikke er med, der er andre, men de har blot været dygtige til at genbruge deres miljøer, så blir vildt at se noget hel nyt fra dem. og fgennem flere tids æra, det første reveal med Project century som det hed før, var jo 1915, og nu er det 1943.

Elwood 7-06-25 12:04

• ★★★★★0

Noget hel andet må lige kommenter på Maggie Robertson, she is having way to much fun,. herligt at se hende igen :)

Elwood 7-06-25 12:23

• ★★★★★1

Men nu vil jeg til at få noget spinattærte og så hygge mig med Day of the devs, for vi må ikke glemme allede gode indie devs midt i alle de her store titler :)

Elwood 7-06-25 12:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen