Forum - Forum-tråd: Konsol og Pc tråden

Konsol og Pc tråden

• 0

Ny preorder-trailer til Frostpunk 2 til konsollerne: youtu.be/YNIyRe-Buc8

Jeg er også lige gået i gang med at spille 11 bit studios seneste spil "The Alters".

Det er et base building survival game med fokus på kloning og alternative tidslinjer, og det kan varmt anbefales :-)

Høegh22-08-25 10:12

• ★★★★★0

Ny preorder-trailer til Frostpunk 2 til konsollerne: youtu.be/YNIyRe-Buc8

Jeg er også lige gået i gang med at spille 11 bit studios seneste spil "The Alters".

Det er et base building survival game med fokus på kloning og alternative tidslinjer, og det kan varmt anbefales :-)

Synes The Alters virker rigtig fedt! Indtil jeg ikke nåede at redde min miner da han huggede sin egen arm af! Jeg brugte flere timer på at researche en ny arm til ham, og nåede lige at blive færdig, men det var nok lige 2 minutter for sent, for han døde alligevel. Jeg blev så rasende, at jeg ikke er vendt tilbage til spillet siden.

David Lund22-08-25 14:39

• 0

Synes The Alters virker rigtig fedt! Indtil jeg ikke nåede at redde min miner da han huggede sin egen arm af! Jeg brugte flere timer på at researche en ny arm til ham, og nåede lige at blive færdig, men det var nok lige 2 minutter for sent, for han døde alligevel. Jeg blev så rasende, at jeg ikke er vendt tilbage til spillet siden.

Haha, der er jeg også lige nået til. Lidt kritisk :⁠-⁠D

Men jeg har nu stor tiltro til at jeg nok skal redde ham. 

Høegh23-08-25 06:38

• ★★★★★1

Haha, der er jeg også lige nået til. Lidt kritisk :⁠-⁠D

Men jeg har nu stor tiltro til at jeg nok skal redde ham. 

Det skete lidt for tidligt i forløbet for mit vedkommende. Så skulle lige skabe en scientist, der så skulle researche lidt - men jeg havde ikke materialer til det der skulle bygges undervejs, så måtte  hele tiden ud og finde nye steder at mine diverse ressourcer. Kæft jeg var presset!

David Lund23-08-25 16:49

• 0

Det skete lidt for tidligt i forløbet for mit vedkommende. Så skulle lige skabe en scientist, der så skulle researche lidt - men jeg havde ikke materialer til det der skulle bygges undervejs, så måtte  hele tiden ud og finde nye steder at mine diverse ressourcer. Kæft jeg var presset!

Ja okay, det kan jeg godt se. Det er en svær situation at komme ud af.
    Men du kan næsten ikke være nået så langt ind i spillet? Du bliver nødt til at prøve igen. Det er et virkelig godt spil!
    :-D

Det eneste minus er, at spillet ikke altid er specielt god til at forklarer sine spilmekanikker. Så jeg kan anbefale den her liste med tips: www.reddit.com/r/TheAlters/comments/1lslgkb/spoilerfree_tips_tricks_for_the_alters_things_i/

Jeg kan meddele at jeg fik reddet min "miner" og lykken var stor (men jeg havde også allerede en scientist).   

Høegh25-08-25 06:01

• ★★★★★0

Nej, det var ret tidligt i spillet. Kan ikke huske hvor mange dage, jeg var inde, men var stadig i gang med at lære og forstå en masse om, hvordan spillet egentlig fungerer. Jeg skal starte helt forfra, hvis jeg skal i gang igen, og jeg er allerede videre til andre spil. Jeg har sjældent blevet så rasende over ikke at blive belønnet for min timelange indsats for at redde en person i et spil!

David Lund25-08-25 07:21

• 0

Nej, det var ret tidligt i spillet. Kan ikke huske hvor mange dage, jeg var inde, men var stadig i gang med at lære og forstå en masse om, hvordan spillet egentlig fungerer. Jeg skal starte helt forfra, hvis jeg skal i gang igen, og jeg er allerede videre til andre spil. Jeg har sjældent blevet så rasende over ikke at blive belønnet for min timelange indsats for at redde en person i et spil!

Fair. 

Jeg har selv altid synes det var en del af charmen ved 11 bit studios spil. Den der konstante følelse af at alting altid er lige på nippet til at gå helt galt. Og man hele tiden skal holde tungen lige i munden for at holde dommedag fra døren. 

Det var en fremragende følelse da vi med kun 10 timer tilbage før solopgang fik sendt vores rumskib sikkert afsted til næste akt. Samtidig med at vi fik fixet vores minearbejder og genopbygget hans selvtillid.

Høegh25-08-25 08:17

• 0

Trailer til det dansk-udviklede James Bond-spil: 007 First Light

youtu.be/JzkajshTCsA

Høegh 5-09-25 14:17

• ★★★★1

Jeg har længe ledt efter et spil, som jeg kunne kaste uendelige mængder tid efter. Og jeg måtte åbenbart helt tilbage til 2016 for at finde det. Jeg har lige købt No Man's Sky, og kan allerede mærke, at det er en meget farlig tidsluger for mig.

dyg 5-09-25 14:28

• ★★★★★1

State of Play, fra IO Interactives kommende James Bond spil, 007 First Light.

Første mission gennemgang, og bagefter mere omkring selve mekanikkerne

www.youtube.com/live/pwRpK8eoLLE

Damm jeg glæder mig, så mange interessante game mechanics især meele combat virker dynamisk, nej car driving var måske ikke så exciting i første blik, men det her er første mission så jeg er spændt på at se, hvad som videre sker, og det kommer også an på hvordan driving føles. Det er tydeligt at se Hitman sporene med choices under stealth moments man har undervejs. Men gunplay har fået en gevaldig finpudsning, som var en af de svager ting i Hitman, men den serie spilles også for det meste i stealth, det er der alle de sjove episoder opstår, når ens plan går galt, og man skal improvise on the fly.

Spillet så noget framey ud, men hvis der en ting som pschy-oddesey doc’en og andre game drevs har lært mig så er det at spil tit først kommer hel sammen mod slutningen af dev. Time. Med fin pudsning. Så jeg er ikke nervøs, hvis blot de kan lave en stabel 30 FPS locked, medmindre der kommer performance mode, når vi snakker konsol.

Men for pokker, hvor er der mange negative “spilfans” end før i tiden er blot min egen oplevelse, som tydeligt ses i kommentartrådene.

Min “farvorit” er den hvor en person udtaler sig på vejene af alle folk negativt. Det i orden at ha en kritik men når den kritik bunder ud i en kvindehadsk, fragile alpha, med en snert af racist, eller den klassiske woke kommentar har det ingen interesse og udstiller blot disse snowflakes, for hvad de er.

Personlig synes jeg det her virker spændende og det blir intressant at se, hvordan IO interactive håndtere en velkendt IP, det var første mission så de kan self. Ikke gå all in på alle tricks’ne og lokationer, men vi fik et fint indblik i spillets setup, elsker hele ide'en op en yngre James Bond. Og jeg glæder mig til den 27. Marts 2026 (medmindre det blir udsat)

Det var da i øvrigt også en fantastisk dato at udgive det på.

In other news, Silksong lagde Nintendo, Xbox, og Playstation og Steam ned her i foregårs, det var præcis som det skulle være.

Elwood 6-09-25 08:57

• ★★★★★0

Jeg har længe ledt efter et spil, som jeg kunne kaste uendelige mængder tid efter. Og jeg måtte åbenbart helt tilbage til 2016 for at finde det. Jeg har lige købt No Man's Sky, og kan allerede mærke, at det er en meget farlig tidsluger for mig.

Der er også sket meget med spillet siden 2016, da det udkom var det slet slet ikke, hvad det er i dag, de kom jo med deres store vision og den indfriede de slet ikke i starten, de har så sidenhen gjort dette og mere til, og ganske gratis, så ja det er en herlig succes historie fra Hello Games.

Elwood 6-09-25 09:00

• ★★★★★0

Tid til at være lidt positiv, nu jeg er hoppet lidt væk fra den politiske tråd for en stund :)

Jeg fik færdigspillet Outer Worlds, og jeg nød virkelig min tid med det, fra folkene bag Fallout New Vegas, OW er et RPG fyldt med masser af humor, herlige karakter, og en frihed til at håndtere situatiobner som du vil, jeg går altid all in på dialog og intelligence, fordi det er så sjovt at tale sig ud af situationer eller manipulere med folk i spillet. Så nu glæder jeg må godt nok til Outer Worlds 2 når Obsedian releaser det her i Oktober.

Men inden da så kommer Hades 2 meget snart her den 25. et spil jeg har set meget frem til 1'eren var et af de bedste Rougelike spil jeg har spillet i lang tid, selv for en som ikke dyrke den genre nær så meget, blot måden de fortæller en historie på og bruger det at man genstarter et run til at være en aktiv måde af måden historien fortælles på, fungere bare så godt, plus gameplayet er fedt, så det skader jo heller ikke, så det er nok mit næste store spil.

Udover nogle andre spil jeg spiller her og der.

Elwood16-09-25 10:20

• ★★★★★0

Jeg har spillet det seneste Dragon Age siden det udkom på Game Pass for en måneds tid siden, og jeg er faktisk virkelig godt underholdt. Det har ellers fået en del klø af anmeldere og spillere, men jeg nyder de her RPG’ere/action RPG’ere hvis gameplay med pil og bue fungerer godt. Og det gør det her. Men det er langt mindre et RPG end jeg troede - mest af alt skal man bare ud og dræbe diverse fjender.

David Lund16-09-25 18:33

• ★★★★★0

State of Play i aften klokken 23, Saros fra Housemarque skulle være confirmed til at dukke op, og der går rygter på Wolverine, men da det ikke er showcase ville det være ret vildt, men State of Play har overrasket før.

Men in other news RGG bekræftede endelig Kiwami 3 Som er et remake er Yakuza 3, det spil i serien som nok gameplay mæssigt føltes mest daterede da jeg spillede det, da der ikke var kommet et remake som med 1 og 2, og 3 er et gammelt spil også. Så jeg glæder mig til at tage en tur til med Yakuza 3 historien og se alle de ændringer de har lavet og med forbedringerne i gameplay :)

Men ikke nok med det så får vi en DLC med i købet separart der omhandler Skurken fra Yakuza 3, så vi får mere om hans opvækst og hvordan han kom til hvor han er i dag, og kender man historien i Yakuza 3 så glæder man sig til at lære mere om den her Karakter.

youtu.be/ruybmSnsg3c

Nåja og i morgen kommer der et lille spil ved navn Hades 2, jeg er sikker på det skal nok være ganske ok...

Baby Steps er også udkommet, og kan anbefales, hvis man vil prøve noget lidt alternativt.

Elwood24-09-25 17:16

• ★★★★★1

Wolverine, rygterne talte sandt.

youtu.be/s3pDMUWlA6I

Ser fantastisk ud og der er ikke skåret ned på volden og blodet, blir spændende at se actual gameplay med interface og det, medmindre de self. prøver at gøre det mere nynamisk med ingame indicator men jeg tvivler på der ikke blot er noget from for GUI, men grafisk, og art direction wise ser det fantastisk ud og gameplay.

Og lidt BTS med Insomniac og Liam Mcintyre, der spiller Wolverine.

Udover det så blev jeg glad for Deus Ex Remastered damm jeg har spillet det spil mange gange nok et af mine farvorit spil på pc i sin tid. Ville self. Gerne ha set et hel remake fra Nightdive i stedet for, men bare server ha en nyere version i’ll take it.

Saros ser også drønflot ud, og det tydeligt at se Returnal sporene i deres nye spil også.

Og det nye spil fra firmaet bag Disco Elysium ikke de oprindelige folk det er lidt en vild historie med det firma desværre, men er nu spændt på det aligevel.

Elwood25-09-25 00:10

• ★★★★★0

OD fra Hideo Kojima og Jordan Peele, gir major PT vibes. Effing Creepy lyddesign.

youtu.be/eHCqxLtwy5g

Elwood25-09-25 12:41

• ★★★0

Så blev Silent Hill f sgu købt. Må se om jeg får det startet i aften ellers er så det planen for i morgen aften. 

Essal25-09-25 18:27

• ★★★★★1

Så blev Silent Hill f sgu købt. Må se om jeg får det startet i aften ellers er så det planen for i morgen aften. 

Jeg nåede også lige at forudbestille det, så man fik et eller andet ekstra med. Et kostume eller et eller andet dumt. Jeg spiller det dog først i næste uge - har spillet alle hovedtitlerne i franchisen med en kammerat siden det første udkom nemlig =)

David Lund25-09-25 18:46

• ★★★★★0

GTA IV udsættes til 19/11 2026

ikke noget som reelt kommer bag på mig og der er masser af andre fantastiske spil at se frem til også. Mit håb er blot det er fordi de har fokus på ikke at crunche hel så hårdt som med RDR2, så blir spændende når Jason Scrier laver en reportage om nogle år, om forholdene har ændret sig. Jeg er da self. Øv over det, men det kommer ikke bag på mig, men en ny trailer med actual gameplay ville jeg da ikke takke nej til mens vi venter nu.

Men ja så det når lige at udkomme på nuværende konsoller, før vi nok begynder at høre mere om næste konsoller.

Og ja memesne skriver sig selv hele vejen til release, og så er det hele glemt igen medmindre self. Spillet blir et trainwreck, hvilket det med ret stor sandsynlighed ikke gør.

Blir intressant om

der nu er flere spil der rykkes til Feb. Release, nu GTA ikke dukker op der.

Elwood 7-11-25 02:44

• ★★★★★0

Valve har lige smidt tre annonceringer op.

Ny steam controller

Steam machine ny pc box der kan spille alle ens steam spil og er tiltænkt til at koble til TV.

Steam frame deres nye selvstændige vr headset.

Der ikke overgår en steamdeck i ydelse, men ved at bruge eye tracking til kun at bruger processor power på det man ser på kan de få meget ud af det. Og deres snak omkringvdet viser også de har tænkt på det hele.

ingen priser kendes endnu, men billig blir det nok ikke,

Men det jeg mest bed mærke i var deres steammachine, hvis den blir prissat hel korrekt så får Microsoft det meget svært fordi medmindre deres maskine er så meget stærker. Så kommer her en box der kan spille alle de nye xbox spil, plus alt det som kun kan fåes igennem steam. Og hvad er så folks grund til en Xbox mere.

Sony er også ved at se mere og mere på pc understøttelse, men de har aligevel en del ting kun til Playstation endnu.

Men ja Microsoft de kunne godt gå hen og få endnu større problemer end de har nu, hvis den her stram machine er fantastisk. 

youtu.be/OmKrKTwtukE

Elwood12-11-25 21:21

• ★★★★0

Der ikke overgår en steamdeck i ydelse, men ved at bruge eye tracking til kun at bruger processor power på det man ser på kan de få meget ud af det. Og deres snak omkringvdet viser også de har tænkt på det hele.

Ikke bare processor power, men også til at prioritere trådløs streaming! Jeg har prøvet trådløs streaming med mit Oculus Quest 2, og det virkede virkeligt ringe! Jeg glæder mig virkeligt til at se real life tests af dette headset!

dyg12-11-25 21:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen