State of Play, fra IO Interactives kommende James Bond spil, 007 First Light.
Første mission gennemgang, og bagefter mere omkring selve mekanikkerne
www.youtube.com/live/pwRpK8eoLLE
Damm jeg glæder mig, så mange interessante game mechanics især meele combat virker dynamisk, nej car driving var måske ikke så exciting i første blik, men det her er første mission så jeg er spændt på at se, hvad som videre sker, og det kommer også an på hvordan driving føles. Det er tydeligt at se Hitman sporene med choices under stealth moments man har undervejs. Men gunplay har fået en gevaldig finpudsning, som var en af de svager ting i Hitman, men den serie spilles også for det meste i stealth, det er der alle de sjove episoder opstår, når ens plan går galt, og man skal improvise on the fly.
Spillet så noget framey ud, men hvis der en ting som pschy-oddesey doc’en og andre game drevs har lært mig så er det at spil tit først kommer hel sammen mod slutningen af dev. Time. Med fin pudsning. Så jeg er ikke nervøs, hvis blot de kan lave en stabel 30 FPS locked, medmindre der kommer performance mode, når vi snakker konsol.
Men for pokker, hvor er der mange negative “spilfans” end før i tiden er blot min egen oplevelse, som tydeligt ses i kommentartrådene.
Min “farvorit” er den hvor en person udtaler sig på vejene af alle folk negativt. Det i orden at ha en kritik men når den kritik bunder ud i en kvindehadsk, fragile alpha, med en snert af racist, eller den klassiske woke kommentar har det ingen interesse og udstiller blot disse snowflakes, for hvad de er.
Personlig synes jeg det her virker spændende og det blir intressant at se, hvordan IO interactive håndtere en velkendt IP, det var første mission så de kan self. Ikke gå all in på alle tricks’ne og lokationer, men vi fik et fint indblik i spillets setup, elsker hele ide'en op en yngre James Bond. Og jeg glæder mig til den 27. Marts 2026 (medmindre det blir udsat)
Det var da i øvrigt også en fantastisk dato at udgive det på.
In other news, Silksong lagde Nintendo, Xbox, og Playstation og Steam ned her i foregårs, det var præcis som det skulle være.