Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★0

    Tæt ved Øster Hurup?

    Shit, vi er jo nærmest naboer! 

    Haha, bor du i ØH da? 

    MadMartigan28-10-21 09:55

  • ★★★0

    Holder ferie fra midnat. Har taget en oksekødssuppe fra Mou op til natmad. Så skal jeg bare hælde nogle kød og melboller i.

    Aranyhajú Nyárszépe28-10-21 12:13

  • ★★★★★★0

    Vi skal til helloween fest kl. 17, hvor man skal have en madpakke med. Så jeg laver nogle burgere i eftermiddag. Kæft hvor jeg ikke gider...

    davenport28-10-21 12:42

  • ★★★2

    Jeg købt en helloweenkage nede i Føtex. Det skal lige fejres at jeg har ferie og det er lang tid siden jeg stoppet noget kage i kollegaerne.

    Aranyhajú Nyárszépe28-10-21 12:46

  • ★★★★★★0

    Det blev nogle gode burgere. Det er nogle vakuumpakkede bøf fra Rema, med to i hver. De er virkelig gode, men jeg har heller ikke kigget på fedtprocenten. De skrumper lidt ved stegning, men er stadig tykke og passer i en bolle. Konen havde 5 pakker med hjem fra madspildsfryseren, så det var ret billig aftensmad. (De to store blev hjemme, og skulle lave deres egne burgere, så det tog lige en halv time at gøre køkkenet rent igen)

    davenport28-10-21 20:32

  • ★★★★★★0

    Skal have en helstegt kalvefilet med bådkartofler og bearnaise til aften. Mener ikke jeg har smagt det før, men den ser lækker ud, så jeg tror det bliver godt.

    davenport29-10-21 15:48

  • ★★★★★★0

    Det blev ok, men jeg fik den desværre ud ved 61 grader, så den var ikke helt rød. Næste gang bliver det sous vide. Det er sgu noget nemmere at styre. 

    davenport29-10-21 18:35

  • ★★★★★★0

    Har smidt en enorm pizza i ovnen. Jeg fik vidst lige lavet en smule for meget dej, så det bliver en pizza som i 80erne, hvor man bliver mæt! Der er to sider pga. kræsenhed, så første side er skinke, oksekød, Bacon, rød peber og to lag ost. Den anden er pepperoni, skinke og ost. Jeg har brugt tipo 01 til dejen, så jeg regner med et godt resultat. Har brygget noget hvidløgsolie også. 

    davenport30-10-21 17:25

  • ★★0

    Det bliver en gang spareribs fra Jensens bøfhus købt i Brugsen. Cirka 600gram for 60kr. Måske jeg laver noget pulvermos eller pastaskruer med ketchup ved siden af.

    Kan bedre lide dem fra Jensens bøfhus end Tulip, da der er mere kød på dem fra Jensens bøfhus.

    Ryder66630-10-21 19:20

  • 0

    Det bliver til en falafel rulle med matcha smoothie da jeg rejser i morgen og ikke har tid og lyst til at lave mad

    Kiyonji30-10-21 20:02

  • ★★★★0

    Fik en Pita med flanksteak fra Garbanzo til frokost i dag. Uden tvivl de bedste pitaer jeg nogensinde har fået! Er i sultne efter en hurtig frokost i Kbh K, så prøv dem! Masser af god kød, godt fyld, god dressing og friskbagt pita.

    dyg30-10-21 20:09

  • ★★★★★★0

    Madplanen for i dag og næste uge:

    Søndag: pizza med tomat, parmesan og basilikum 

    Mandag: hokkaidosuppe med ristede æbletern og karameliserede græskarkerner og hjemmebagt groft brød

    Tirsdag: Lasagne (jeg napper nok McDonalds - skal tatoveres og ved ikke, hvor lang tid det tager)

    Onsdag: Vegetarisk karrysovs med ris

    Torsdag: Nudler og grønt i en rød karrysovs

    Fredag: Spise på Café Kosmos - en vegansk butik i Odense

    Lørdag: Bones i Lalandia

    Søndag: Ikke planlagt endnu - men tilbudskød, kogte kartofler, en passende sovs og dampet grønt

    Guldager31-10-21 06:28

  • ★★★★★★0

    Karbonader her. Med gulerod/ærte-sovs. Det er ved at være længe siden vi fik det sidst. Det plejer at være et hit, undtagen sovsen, men der er jo også en smule sundt i...

    davenport31-10-21 15:42

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke en varmluftsovn, så kan ikke lave to pizzaer ad gangen. Pizza nummer to bliver altid meget blødere, selvom jeg laver dem identisk.

    Ovn på 240 grader, bagepapir under og pizzasten.

    Bliver stenen fugtet eller noget i den stil?

    Guldager31-10-21 18:48

  • ★★★★★★0

    Den stjæler nok bare noget af varmen. Ovne lever hvert deres liv. Min varmer mest i venstre hjørne ud af. Det kræver lidt rykken rundt, når man fx. laver flæskesteg. Har aldrig haft en perfekt ovn i hjemmet. På arbejde der imod, med en dampovn, så kan man satme lave god mad! 

    davenport31-10-21 18:54

  • ★★★★★★0

    Ah, ok. Så lige giv ovnen 10 min tid, før jeg smider nummer 2 i.

    Planen er også en dampovn med pyrolyse næste gang. 

    Guldager31-10-21 18:58

  • ★★★★★★0

    Det er fanme lækkert at have. Vores ovn forkuller alt, og så er det bare at køre en klud rundt, så er den helt ren. Gad godt at have damp herhjemme. Det giver perfekt bagværk, og man kan lave fx. rundstykker som en bagersvend :)

    davenport31-10-21 19:02

  • ★★★★★★0

    Når vi har lige overskud igen på vores hus-konto, så køber jeg også en ny ovn. Kan se den koster ca. 7000-8000 kr.

    Guldager31-10-21 19:29

  • 0

    Kan nogen anbefale en airfryer?

    Jeg er lidt træt af at skulle varme en helt ovn op for at lave lidt rodfrugtefritter.

    Popeye31-10-21 19:33

  • ★★★★★★1

    Vi skal have mørbradgryde med mos. Er lidt svimmel, da Helmer lige kom forbi med en flaske armagnac, og ingen af os havde drukket frokost...

    davenport 2-11-21 14:18

  • ★★★★0

    Jeg lavede mørbradgryde med ris i går, og det kommer vi til at æde i dag også.

    dyg 2-11-21 14:25

  • ★★★★★★0

    Der stod også ris på vores madplan, men det slettede jeg, og satte mad på i stedet ;)

    davenport 2-11-21 14:49

  • ★★★★1

    Kartoffelmos er lækkert nok en sjælden gang, men fandme ikke til mørbradgryde! Der hører ris, ris og mere ris til!

    dyg 2-11-21 15:01

  • ★★★★★★0

    Der kommer jo ikke dyr på besøg???

    davenport 2-11-21 15:07

  • ★★★★★★0

    Gav lige mørbradgryden et par skefulde ribsgelé og noget MSG. Den smager satme godt. 

    davenport 2-11-21 16:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen