Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Så kom desserten også på plads.

    Hvid chokoladeis

    Chokoladecookie-crumble

    Skovbærcoulis

    Ruby cremeux

    Snirkler af amber chokolade - og det skal trænes først, for har ikke haft den store succes med at forme chokolade pænt...

    Eller igen - som en restaurant vil sige det:

    Chokolade - chokolade - chokolade - chokolade - skovbær

    Guldager 7-11-21 17:00

  • ★★★★★★0

    Her min nytårsmenu 2021 (tror den bliver lidt dyr, så de andre skal lige være med på den...)

    APPETIZER

    Rugbrødschips med ørred- og lakserillette

    FORRET

    Jordskokkesuppe med torsk og persilleolie

    HOVEDRET

    Steak af kalvemørbrad, pommes fondant, brombærsauce, kantareller og marinerede rødder

    DESSERT

    Hvid chokoladeis, chokoladecookiecrumble, skovbærcoulis og ruby cremeux

    BØRNEMENU

    Børnene får hjemmelavet burger og nuggets.

    Guldager 7-11-21 18:20

  • ★★★★★★0

    Din forret:

    Jeg ville, med torsk, lave en suppe med grøntsager jullien, og så lidt fløde i. Hvis du panerer torsken, skal den bare puttes i ved servering. Fungerer også perfekt med rejer i. Og så ville jeg skifte persilleolien med løvstikke. (Du har jo termomixeren ;) )

    davenport 7-11-21 18:45

  • ★★★★★★0

    Paneret torsk i en suppe lyder som noget snask?

    Rejer går ikke, der er en skaldyrsallergiker. Men tak for dit indspak, tror dog, jeg holder mig til jordskokkerne :)

    Guldager 7-11-21 18:51

  • ★★★★★★0

    Nå, ja. Det skrev du jo. Men selve suppen bliver super nice, hvis den er lidt tyk, og paneringen er tyk. (Så når man at æde det, før den suger suppen.) Jeg har lavet den mange gange, og folk er vilde med det. Det er egentlig såre simplet, da det bare er en nugget af fisk i fløde sovs, men det er satme lækkert. Fik den på Marinaen i Kolding, og gik hjem og kopierede den :)

    davenport 7-11-21 18:55

  • ★★★0

    De sidste 10+ år har vi bare fået en glaseret hamburgryg, men har en oksemørbrad i fryseren, så finder nok på noget med den.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-11-21 19:09

  • ★★★★★★0

    Den skal jo bare vendes i smør med lidt rosmarin :)

    davenport 7-11-21 19:16

  • ★★★★0

    Dave, du behøver ikke læse med her..

    Hvad er jeres bedste risotto opskrifter? Jeg har ikke lavet det i hundrede år, men da jeg købte grødris i går, så stod der arborio ris lige ved siden af, så jeg vil lave en skaldyrsrisotto i morgen.

    dyg 7-11-21 19:21

  • ★★★★★★0

    Hvorfor er jeg persona non grata? Men har aldrig lavet det eller smagt det, så NM. 

    davenport 7-11-21 19:25

  • ★★★★0

    Jeg snakker jo heller ikke med Garfield om alle fordelene ved mandage.. 

    dyg 7-11-21 19:27

  • ★★★★★★0

    Jeg var lige ude at skide, og fangede den dér. Ris! (Det vamle substitut for mad!) 

    davenport 7-11-21 19:32

  • ★★★★0

    Men for fanden, med rigelige mængder bouillon, parmesan og hvidvin, så må det sgu da også blive spiseligt for dig!

    dyg 7-11-21 19:42

  • ★★★★★★0

    davenport 7-11-21 19:46

  • ★★★★★★0

    Jeg har kun lavet det en håndfuld gange og egentlig også kun fået det få gange - de fleste af dem på Roskilde Festival :)

    Men risotto er nu noget, som thermomixeren laver...jeg foretrækker risotto med svampe. Synes det bliver lidt for tungt, når der kommer kød i.

    Guldager 7-11-21 20:23

  • ★★★★★★0

    Laver "kinesisk", men fuck jeg har ramt noget i dag. Det smager virkelig godt. Nu skal der bare lige koges nogle nudler, så er vi klar. Det er kun en smule spicy på tungespidsen, så alle kan være med.

    davenport 8-11-21 16:57

  • ★★0

    Det bliver svitsede bacontern i pizzasauce på pastaskruer. Rørt sammen når det er færdigt.

    Det er vildt velsmagende. Testede det igår nat, og det blev en succes.

    Ryder666 8-11-21 17:01

  • ★★★★0

    Jeg endte med en omgang asparges/ærte-risotto, og den sad sgu også lige i skabet. Næste gang vil jeg lave min egen fond, som jeg kan bruge dertil.

    dyg 8-11-21 19:45

  • ★★★★★★0

    Glædelig Mortensaften - håber i har husket at pynte op?

    Så skal der ædes and ved svigerforældrene, endda udefra. Den klæge dessert kan jeg giver videre til Helmer, selv efter han har ædt en hel and selv. (True story, you know!)

    davenport10-11-21 13:15

  • ★★★★0

    Vi fejer mortens aften med hjemmegjort pizza. Måske laver jeg noget sv and i weekenden, kunne godt æde noget andelårsconfit!

    dyg10-11-21 13:18

  • ★★★★★★0

    Når vi lavede dem på Kroen, kom der en hel pakke Lurpak oven på hver and i ovnen :D

    davenport10-11-21 13:21

  • ★★0

    Den står på and, hvide kartofler og sovs i aften, selvfølgelig i anledning af Mortens aften

    Ryder66610-11-21 13:47

  • ★★★★★★0

    Vi kan ikke nå and i dag, så snupper andesteg med hele lortet i morgen.

    T. Nielsen10-11-21 13:54

  • ★★★★★★0

    Jeg har købt et par ferske andelår, en hel and er lidt i overkanten til to personer.

    Wayne10-11-21 14:25

  • 0

    Der er åbenbart noget som hedder Mortens aften som bliver fejret i dag. Jeg bryder mig dog ikke om and så det er ikke aktuelt her

    Kiyonji10-11-21 19:00

  • ★★★0

    Jeg troede først det var imorgen. 

    Aranyhajú Nyárszépe10-11-21 20:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen