Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Det er det også, men man indtager and aftenen før. I øvrigt fordi gås er for dyrt.

    davenport10-11-21 21:11

  • ★★★★★★0

    Her: Klar suppe med brød. Har lavet alt for meget..

    davenport11-11-21 17:03

  • ★★0

    Det bliver igen pastaskruer med bacontern og pizzasauce. 

    Det er ikke altid jeg får rigeligt med varieret kost, specielt ikke hvis jeg har åbnet noget der skal spises først.

    Ryder66611-11-21 17:17

  • ★★0

    Det blev ikke til pastaskruer med bacontern og pizzasauce i aften. Derimod en Deep pan american style pepperoni frysepizza fra Coop. Den er vildt god, når bare man piller peberfrugter af

    Ryder66611-11-21 20:01

  • ★★★★★★0

    Nu fik jeg lyst til McD igen... Hvad som helst. sigh...

    davenport12-11-21 22:14

  • ★★★0

    Har knoklet rimelig meget igennem i torsdags, så røg på druk da jeg kom hjem. Har ikke sovet meget eller fået meget at spise. Har heller ikke fået handlet ind, men fandt to dåser "Boller i Karry" fra Beauvais. Efter hvad jeg husker er det rimelig tyndt, men det går nok. Drysser noget ekstra karry på og så selvfølgelig Chilli. Så en film med kanoner. Tænker Gods and Generals fra 2003. Derefter skal det blive godt med en god nats søvn.

    Aranyhajú Nyárszépe13-11-21 00:27

  • ★★★★0

    Sund aftensmad med masser af grøntsager og kyllingekød.. Eller sagt på en anden måde: Hasselback kartofler, stegt/bagt i andefedt serveret med en god øko-kylling med masser af smør på.

    dyg13-11-21 16:20

  • ★★★★★★0

    Oksesteg med the works. Havde kartoffelmos til overs så slap for at skrælle kartofler. Nu mangler jeg bare at komponere en flødesovs, så er jeg i mål. 

    davenport13-11-21 16:43

  • ★★★0

    Frikadeller med stuvet hvidkål.

    Aranyhajú Nyárszépe13-11-21 19:16

  • ★★0

    Pølsehorn fra Coop med ketchup.

    Det er ved at være nogle uger siden jeg sidst har fået det.

    Ryder66613-11-21 20:43

  • ★★★★★★0

    Har bryllupsdag, så skal ud at spise. Det bliver så på sushihus, da min kone elsker det. De har heldigvis andet, så det skal jeg ha. 

    davenport14-11-21 09:59

  • ★★0

    Fik en stor big Mac menu til middag fra McDonald's, så i aften står den på rigtig chili con carne fra brugsens slagter.

    Ryder66614-11-21 18:44

  • ★★★★0

    Gourmet aften! Vi havde en fine dining oplevelse i ikea!

    dyg14-11-21 18:55

  • ★★0

    Vi er igang med at lave plads i fryseren, så reglen lige på er, vi prøver at lave mad kun med ting der allerede findes på adressen.

    Det kan virke lidt frås agtigt men, i går fik vi rester af oksemårbrad, fra fredag, med flødekartofler 

    I aften skal vi ha oksemørbrad med flødekartofler.

    HelmerJ15-11-21 09:18

  • ★★★★★★0

    Det er godt at få fryseren lidt ned i kapacitet nogle gange. Selve konceptet med at have en fryser er åndsvagt, hvis man bare bliver ved med at fylde ting i den, uden at bruge det. Så bliver det frostskadet og skal ud.

    Her står den på kyllingelårfilet med ovnkartofler, favoritsovs og broccoli. 

    Mandag plejer jo at være spaghetti og kødsovs pga. aktiviteter, men jeg havde taget kylling op i går, så det skal jo bruges.  

    davenport15-11-21 17:37

  • ★★★★★★0

    Vi skal have and. Min mor var lige forbi med 10 andebryster. Det er jo alt for mange, men de har lagt til optøning, så jeg er nødt til at lave dem alle. 

    davenport16-11-21 14:37

  • ★★0

    I aften kommer den til at stå på maskeret blomkål, med ærter, rejer, smilende æg og skaldyrsdressing rørt med fermenteret chili

    HelmerJ17-11-21 07:13

  • ★★★★★★0

    Vi skal ha noget rødt okse, brasede kartofler, bearnaise og ærter. Det var hvad der lige var i fryseren. Nåede kun at optø dem halvt, så de ryger i ovnen v. 225 grader med en skive smør ovenpå. Tror jeg kan naile den på den måde. Servere noget hakket jalapenos til kartoflerne. Så er det sgu torsdag! 

    davenport18-11-21 17:30

  • ★★0

    I går stod den på andebryst med flødestuvet kartofler toppet med parmasan.

    Prøvede et, for mig, nyt stege trick af. Kold pande uden fedtstof, and klasket ned på panden også bare fuld hammer på blusset. Det virker fortræffeligt, når skindet er brunt og sprødt vendes bryststykkerne et par minutter på halv blus og 10min på eftervarme. Rosa til perfektion.

    In other news, har jeg lige fået lavet mit seneste fermenterings projekt færdigt, de sidste ca 6 uger har jeg fermenteret på en blanding af chilier halv/halv af BOC og Big Black Mamma med i krukken var også løg hvidløg bladselleri. Først blev den delvist drænet og blendet op til en grød, så blev væsken siet fra og jævnet med xantangummi, fyldet blev smidt i dehydratoren natten over. Det er blevet fantastisk lækkert, først kommer der en frisk pust af citrus som fader over en syrlig umami smag der vokser over i en nærmest bbq agtigt bouillon også kommer ILDEN 

    HelmerJ19-11-21 07:43

  • ★★★★★★0

    Er du ikke snart træt af flødekartofler? ;)

    davenport19-11-21 09:47

  • ★★★★★★0

    Her: Kylling, hvide kartofler, brun sovs og hjemmelavet agurkesalat. Vi har to ekstra til spisning (børn) så tror de kan lide det. Sovsen er blevet god! 

    davenport19-11-21 17:24

  • ★★★0

    Vil have fokus tilbage på sund kost og motion. I går fik jeg Græskarsuppen fra Mou med kødboller i. Det er i sig selv ikke særlig sundt. Jeg har før kommet grønne bønner i, da jeg synes det passer godt sammen (Også i tomatsuppe). Men det er lidt begrænset hvad gider/kan rode med i en brandert. Men lavede dog ostebrød til. Bare en skive fuldkornssandwichbrød med en skive cheasy fedtfattig ost (Nøglehullet). Drysset med lidt Paprika. Man kan  også smøre det med lidt pesto. Det er jo oliebasseret og det umættede fedt. Det synes jeg dog ikke var nødvendigt. Det var super godt at dyppe i suppen.

    I dag vil jeg holde mig fra alkohol og tage ud at svømme. Så kan jeg nok også overskue at lave noget lidt mere kompliceret mad. Hvad det skal være, har jeg ikke fundet ud af endnu.

    Aranyhajú Nyárszépe20-11-21 11:11

  • ★★0

    Det bliver hotwings og kartoffelmos eller pastaskruer

    Ryder66620-11-21 20:58

  • ★★★★★★0

    Kom til at købe en Air Fryer...den var sat godt ned pga black friday

    Guldager21-11-21 12:09

  • ★★★★★★0

    Kom til at købe en Air Fryer...den var sat godt ned pga black friday

    Så skal du til at lave fedtfattige fritter måske:) 

    T. Nielsen21-11-21 12:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen