Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Julienne er vel mere en skæreteknik, mens soffrito er en opskrift.

    Guldager16-12-21 16:41

  • ★★0

    Det bliver en god gang indbagt kylling Gordon Bleu med bacon og basilikumssauce. Det er mega mums.

    Ryder66616-12-21 22:18

  • ★★★★★★0

    Skal lave æbleskiver med nougatfyld til fredagsslik i aften. Det var så heldigt at husnissen Leif havde skaffet alle ingredienserne og lagt dem som morgengave:D 

    T. Nielsen17-12-21 11:46

  • ★★0

    Det blev til 2 stk burgerbøffer med kartoffelmos og smørsauce

    Gad ikke lave burgere, så fandt på et alternativ til at få stegt de sidste par bøffer, i den åbnede pose. Så nu har jeg en uåbnet pose burgerbøffer tilbage, som skal gemmes til jeg en gang får lyst til burgere.

    Ryder66619-12-21 21:14

  • ★★★★★★0

    Har udstukket og bagt ingefærjulekager med pigerne. Nu skal de køle lidt og så pyntes med glasur og evt lidt krymmel, om vi har noget. Smagsmæssigt siger den slags kager mig ikke det helt store. Men de er nemme og sjove for børnene at lave.

    T. Nielsen20-12-21 14:15

  • ★★★★★★0

    Det blev pølsegryde til aften. Vi var 7 og der blev spist op. Nu smager mine bøvs af hvidløg,,,

    davenport20-12-21 19:49

  • ★★★★★★0

    Roastbeef, ovnkartofler og whiskeysovs. Konen havde 3 roastbeed med hjem i dag, så nærmest gratis mad. Og så er det helt åndsvagt hvor billigt julemaden er i år. Konen siger, at de nærmest ikke tjener noget på det, men det er en slags konkurrence mellem de forskellige supermarkedkæder, iflg. hendes chef. 

    davenport21-12-21 16:34

  • ★★0

    Jeg overvejer at lave nogle burgere med baconskiver, hvis ikke jeg tager en Deep pan american style pepperoni pizza fra Coop i aften.

    Ryder66621-12-21 16:40

  • ★★★★★★0

    Jeg tror vi vejer nogenlunde det samme ;D 

    davenport21-12-21 16:43

  • ★★0

    Jeg tror vi vejer nogenlunde det samme ;D 

    Uden god mad og drikke dur helten ikke ;-)

    Jeg er vist på de 85 kilo nu

    Ryder66621-12-21 17:02

  • ★★★★★★0

    N00b! Jeg høvler omkring de 100. ;)

    davenport21-12-21 17:12

  • ★★0

    N00b! Jeg høvler omkring de 100. ;)

    Lol, det skal dog siges at jeg i de unge dage var helt nede på de 60 kilo...

    Ryder66621-12-21 17:44

  • ★★★★0

    N00b! Jeg høvler omkring de 100. ;)

    Du glemmer at fortælle at du kun er 154cm høj. Manden de kalder bold. 

    dyg21-12-21 20:23

  • ★★★★★★0

    1x1x1

    davenport21-12-21 23:24

  • ★★★★★★0

    Kunne ikke lige finde på noget, så det bliver en hel kylling med kartofler og brun sovs med agurkesalat. Det laver sgu næsten sig selv. Har lige fodret svinene med æbleskiver, så de er nok ikke så sultne igen.

    davenport22-12-21 16:02

  • ★★★★★★0

    Fik lavet rødkål i går, og i dag laver jeg risengrød og koger kartofler til de brune kartofler.

    Der er mange, der stresser over julemaden, men jeg synes nu, det er meget hyggeligt.

    Flæskestegen kommer i airfryeren. Det har jeg ikke testet endnu, men det skal nok blive fint.

    Guldager23-12-21 07:26

  • ★★★★0

    Vi holder jul alene herhjemme i morgen, grundet den lille nye, så jeg laver også flæskesteg i airfryeren.

    dyg23-12-21 10:51

  • ★★★★★★0

    Jane laver risengrød i dag, og så er jeg lidt i tvivl om vi tager over til svigerfamilien allerede i dag. Ellers tror jeg det er planen, at Helmer og jeg skal gå og lave julemad i morgen, og få os noget portvin.

    davenport23-12-21 11:31

  • ★★★0

    Vi bliver 8 i morgen, og min mor laver hjemmelavet suppe til forret, og til hovedret skal vi have hønsekød, oksekød, kartofler og sur-sød-sovs. Dertil kogte gulerødder og blomkål og trekantede butterdejs brød. Til sidste risalamande, med pulverariserede mandler, på nær den store :)

    MadMartigan23-12-21 13:29

  • ★★★★★★0

    Tradition? Vi kører den klassiske. And, steg og hjemmelavet medister, og så må det være nok med julemad for i år. 

    davenport23-12-21 13:40

  • ★★★0

    Tradition? Vi kører den klassiske. And, steg og hjemmelavet medister, og så må det være nok med julemad for i år. 

    Ja, min familie har det altid været sådan, men min kones har det altid været and og flæskesteg..

    MadMartigan23-12-21 13:47

  • ★★★★★★1

    En af de ting, jeg er mest træt af ved julen, er faktisk traditioner. Jeg hader den der "vi plejer at gøre sådan her, så det gør vi bare igen".

    Eksempelvis i Pias familie er der normalt tre julefrokoster (et par svigermors side og to på svigerfars side, fordi han har to søskende, der ikke har snakket sammen i 10 år), og det er altid det samme mad og det samme røvsyge pakkespil. Og hvis man foreslår en ændring, så er svaret "neeej, sådan plejer vi jo at gøre". Og hvad så? - lad os prøve noget andet. Jeg tænker ikke engang noget fundamentalt anderledes, bare lidt anderledes mad indenfor samme rammer i stedet for sild, deller, fiskefilet, æg og rejer.

    Jeg hader også sammenskudsgilder eller en julefrokost, hvor man bestiller udefra. På min mors side, hvor de er tre søstre, skiftes de til at stå for maden, og de laver altid det, som de har lyst til (altså, indenfor noget med fisk og svin). Der er ikke noget med, at vi skal have den ene eller den anden ting, og det er altid hjemmelavet.

    Anyway - I år er der heldigvis kun en julefrokost - men der skal vi selvfølgelig også have pakkespil :)

    Guldager23-12-21 13:53

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker vores traditioner. Selvsagt ændrer de sig, fordi de bliver lidt en blanding af dem jeg har med og dem Anette har med og så det vi selv ønsker. Men traditioner er med til at forbinde vores forældres generation med mine børns generation og skaber et bånd fra fortiden til nutiden. Det synes jeg egentlig er smukt. 

    T. Nielsen23-12-21 14:01

  • ★★★★★★0

    Pakkespil er noget fucking lort! Det er urimeligt og synd for børnene, og så ender det altid med, at de får gaverne alligevel fordi de græder, og så er det en pakke ris. Stop det!

    Men når det kommer til maden, så synes jeg godt om at det er det samme hvert år. Jeg kunne ikke forestille mig en jul med pizza eller den slags. Det er en dansk ting, som jeg godt kan lide. Det dufter og smager af jul. Men det er sjovt at læse om andre landes madtraditioner. Det svinger en del, bare man rykker over en af grænserne.

    davenport23-12-21 14:06

  • ★★★★★★0

    Det er urimeligt og synd for børnene, og så ender det altid med, at de får gaverne alligevel fordi de græder, og så er det en pakke ris.

    Haha....Vores børn storhygger sig med det, græder ikke og vinder aldrig en pakke ris;) Selvsagt tager folk lidt hensyn til dem, men de er en del af spillet som os andre og er helt med på stemningen og drillerier. Så lige der kan jeg ikke følge dig. Jo, det kan godt være noget lort, men ikke af de grunde du nævner. Men jeg er måske også lidt mere kynisk end dig, jeg synes ikke det er synd for børnene. 

    T. Nielsen23-12-21 14:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen