Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Knödel

    Jeg kender det fra Østrig;

    www.austria.info/dk/aktiviteter/mad-og-drikke/opskrifter/tirolske-knoedel

    Wayne 6-03-22 13:39

  • ★★★0

    I dag vil jeg laver forloren hare. Der skal gerne være til nogle dage, da der skal spares på pengene i disse tider. De havde nogle af de der syltede grønne tomater nede i Føtex, men det var halvpepret.

    Aranyhajú Nyárszépe 6-03-22 17:26

  • ★★★★0

    Har lige bestilt lidt asiatisk fra Pandasia.

    Yuzu, Ponzu, Yuzu Ponzu, tørrede shiitake-svampe, Udo-nudler, lidt øl - toppet med bønner for at få gratis fragt :)

    Er meget interesseret i at udvide min erfaring med mad fra verden rundt.

    Udo Kier eller Udo Jürgens Nudler? Eller er det bare Udon du mener? 

    dyg 6-03-22 17:57

  • ★★★★★★0

    Udo Kier eller Udo Jürgens Nudler? Eller er det bare Udon du mener? 

    Udon, selvfølgelig :)

    Skulle egentlig bare have de tre saucer, men faldt i gratis fragt-fælden

    Guldager 6-03-22 18:27

  • ★★★★★★0

    Vi fik gl. dags oksesteg med bønner, perleløg, mos og en lækker flødesovs. Der er nok til i morgen, så der slipper jeg for aftensmad. Stegen var på højreb, og det blev overraskende godt. Er ellers ikke vild med den udskæring, men skamkogt smager det ok. Har nu 3 liter fond på okse, der er sat på køl. 

    davenport 6-03-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Det var sgu nemt. Bare lige i ovnen på 120 grader. Og det dufter stadig himmelsk.

    Pga. sygdom ville den lille kun have nuggets med hvidløgsdressing, så måtte lige i Rema, men det er ok når man er syg. Bare han spiser noget, så er det fint ligemeget hvad.

    davenport 7-03-22 18:08

  • ★★0

    Brugsen har halv pris på udvalgte færdigretter fra Coop til 10kr stk, så købte følgende, brændende kærlighed, millionbøf og boller i karry.

    Fik millionbøf hertil aften.

    Ryder666 7-03-22 19:26

  • ★★★★★★0

    Bare han spiser noget, så er det fint ligemeget hvad.

    Når Lauge er syg, så han slet ikke vil spise, får han marcipanbrød :)

    Guldager 7-03-22 19:39

  • ★★★★★★0

    Ja, den går så ikke lige her ;)

    davenport 7-03-22 19:53

  • ★★★★★★0

    Ja, den går så ikke lige her ;)

    Nårh nej...det havde jeg ikke lige tænkt over :)

    ---

    Har fået min tagine...det var nok lidt frås, men den er meget pænt.

    Guldager 7-03-22 20:02

  • ★★★★★★0

    Så mangler du bare koriander og et slør ;)

    davenport 7-03-22 20:21

  • ★★★★★★0

    Vi skal have rester fra igår. (Ris og kødboller i tomatsovs). Men 3/5 af familien ligger syge i deres seng, så de spiser nok ikke noget alligevel. Jeg laver lige noget kartoffelmos til mig selv, så jeg ikke skal spise ris i to dage. Min datter og jeg varmer bare resten portionsvis i mikroovnen. Ingen grund til at spilde 30+ kødboller ved genopvarmning.

    ______

    På arbejde i dag, sagde min chef, at de nok godt kan bruge mig i X antal timer efter endt praktik i køkkenet. Jeg sprudler allerede med idéer. Målet er et fuldtidsarbejde, men nu må vi se. Forår og sommer er på trapperne, og folk kommer mere ud.

    I morgen skal jeg lave gryderet til 26 til en fællesspisning. Fredag har jeg 14 til ginsmagning og tapas + snacks, og så skal jeg stå i vinbaren til kl. 21. Lørdag kan jeg sgu ikke huske, vidst 6 tapas, men er ikke sikker.

    I dag gjorde jeg køkkenet rent, da hende der var på igår ikke lige havde fået gjort det. (Svineri!) Og så lavede jeg nogle sandwiches, ordnede pap på lageret, og hjalp med at rydde op i backstagelokalet. Der er noget koncert i aften. 

    Det går fremad, langsomt, men fremad :)

    davenport 9-03-22 17:01

  • ★★★★★★0

    Smækkede en tærte sammen på butterdej. Fyldet var skinke, porre, Bacon, oregano, fløde og selvfølgelig æg. Dertil en salat. Det smagte sgu godt :)

    davenport10-03-22 18:45

  • ★★★0

    Det blev til en gang Bøf Bearnaise fra Føtex. Deres hjemmelavet. Den var nedsat til 20 kr. Ret stor portion til pengene.

    Hvis jeg når det, skal jeg have købt nogle flere Coop færdigretter i Brugsen, nu hvor de er nedsat til 10 kr pakken. Dem spiser jeg altid til natmad, med en gang wokgrøntsager til. Dejligt med nem natmad på 10 minutter, når man kommer træt hjem fra arbejde.

    Lige nu er jeg ved at varme en gang oksekødssuppe fra Mou. Der er kommet mel og kødboller i. Ovnen er ved at blive varmet op til et hvidløgsflute. Det er jo klassikeren og godt i den her kolde tid.

    Aranyhajú Nyárszépe11-03-22 00:38

  • ★★★★★★0

    Vi skal ha oksemørbrad, noget kartofler og sovs. Ved ikke lige hvad jeg finder på endnu. 

    davenport12-03-22 14:35

  • ★★0

    Det bliver til lidt natmad i form af en frysepizza fra tradizionnale/Dr Oetker med tomat ost og skinke. De var på tilbud til 20kr i Brugsen.

    Ryder66613-03-22 01:37

  • ★★★★★★0

    Laver kulsvierkonens pasta. Enkelt, men godt!

    T. Nielsen15-03-22 17:59

  • ★★★★★★0

    Det har jeg sgu aldrig hørt om? Noget lokalt?

    Vi fik svensk pølseret.

    davenport15-03-22 18:04

  • ★★★★★★0

    Næ, det er bare en noget jeg har set i en dansk kogebog for carbonara såmænd:)

    T. Nielsen15-03-22 18:10

  • ★★★★★★0

    Er ved at lave kartoffel/porre suppe med tørrede æbler og persille. Dertil nan-brød og Bacon. Der var nogle rester af andre grøntsager, så det kom også i, så det er en sund omgang vi skal udsættes for i dag. 

    davenport16-03-22 17:38

  • ★★0

    I går lavede jeg græsk inspireret bøffer, feta pakket ind i kød med dild tzatziki og brød

    Kødet

    • 1kg okse fars
    • 1 æg
    • 2 spsk græsk yoghurt
    • 1 spsk løgpulver
    • 1tsk spidskommen
    • 1 fed revet hvidløg
    • 2 dl  hakkede sorte oliven
    • 1 tsk frisk timian
    • frisk kværnet peber

    Det hele blev rørt på maskine, og pakket rundt om 1x1cm feta stænger, og bagt i ovnen ca 25min

    De blev gode men næste gang skal de røres i hånden så kødet ikke bliver så kompakt, og pandesteges

    Tzatziki

    • 3 agurker, revet, saltet i en ½t og knuget
    • 3 dl græsk yoghurt
    • 1 jumbo hvidløg
    • 1 bund dild
    • saft af ½ citron
    • 2 spsk olie

    Brødet var en rul ud pizza dej, smurt med olie og rigeligt sydesalt

    HelmerJ17-03-22 07:15

  • ★★★★★★0

    Vi skulle egentlig have haft forloren hare, men flertallet havde set madplanen som om vi skulle have lasagne i dag. I mit gode hjerte, lavede jeg så lasagne. Havde taget kød op i går, så den er på kalv/svin, men det kan nu også noget. Vi skal have noget fuldkornsflute til, som har fået lidt olie, hvidløg og oregano. Den mellemste skal til pistolskydning, så han må få noget senere.

    davenport17-03-22 18:17

  • ★★★0

    Fuldkornsflute ligefrem. Du kører rigtigt den sunde livsstil for tiden.   Hvidt brød skal man nok også passe på med, hvis man har diabetes. Det spiker blodsukkeret. Det samme med hvide ris. 

    Nogen gange laver jeg ostebrød. Det er fuldkornssandwichbrød smurt med pesto, en skive fedtfattig ost og så eventuelt et drys paprika. 10 minutter i ovn ved 200 grader. Det smager godt og bør være relativt sundt. De fuldkornshvidløgsflute man køber i Netto har ikke nøglehulsmærket og det tænker jeg nok er på grund af alt det smør der er i.

    Lasagne er nu også godt og det kan man jo lave i alverdens afskygninger. Det er også dejligt nemt at varme op i.

    Var på vild druk sidste weekend, så har ikke rigtigt fået lavet mad i den her uge. Har bare købt sandwich fra Brugsen og Føtex. Der er dælme også dyrt og det er nogle sejle flute de bruger i Brugsen. Til næste uge skal jeg have lavet noget godt hjemmelavet. Gerne en fadret. Måske en afart af Lasagne.

    Aranyhajú Nyárszépe18-03-22 00:29

  • ★★★★★★0

    I aften står den på svinekæber med mos. Det er hyggelig mad! 

    davenport18-03-22 14:03

  • ★★★★★★2

    Fuck! Den sovs ramte jeg lige i røven! Vildt-bouillon, grøntsager, fløde og ribegelé. Nu skal det bare koge færdigt. Hvis jeg var rig, gad jeg godt pifte den op med lidt portvin, men skal lige have ungerne til at flytte hjemmefra, før det bliver et issue. 

    davenport18-03-22 17:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen