Forum - Forum-tråd: Madtråden

Madtråden

  • ★★★★★★0

    Så står den på Ringriddere med pastasalat. Jeg rører den med asier og rød peber, noget sennep og creme fraise. Det er lidt simpelt, but folks like it. Overvejede at snitte et æble i, men så spiser de det nok ikke. 

    davenport30-03-22 17:04

  • ★★★★★★0

    Ringridere? Er det lidt det samme som analryttere?

    T. Nielsen30-03-22 17:07

  • ★★★★★★0

    Ja, men med spulet røvhul, så der ikke er lort på!

    Det er en synnejysk ting fra (vidst nok) Sønderborg. Alt i alt, bare en tyk pølse, lidt ligesom en pik, bare mindre...

    davenport30-03-22 17:35

  • ★★0

    Det bliver til en gang indbagt kylling Gordon Bleu med bacon og basilikumssauce. Det er godt nok længe siden jeg har fået det.

    Ryder66630-03-22 18:46

  • ★★★★★★0

    Koger en gammeldags suppe. Havde et skrog tilovers så det bliver lidt en fed omgang, men smager lidt hen af grillkylling. Laver nogle frostflütes til, og så en masse koldt smør. 

    davenport31-03-22 15:46

  • ★★★0

    Der var tilbud på toast i Netto i sidste uge og der fik jeg smidt nogle på frost. Har taget både cowboy og parisertoast op, men det kan godt være det bare bliver til flydende kost i nat. Det er jo weekend for mig nu. Tager dem nok til morgenmad. Min arbejdsplads har en underafdeling der sælger vin, så jeg har et par flasker stående, som jeg har fået derude fra. Nu har jeg fået købt en proptrækker, så det kan være jeg smager lidt på dem.

    I morgen skal jeg til torskegilde. Ikke på skattekontoret, men på det lokale værtshus. Dertil nok massere af snaps. Så ligger jeg nok underdrejet resten af weekenden.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-04-22 00:28

  • ★★★★★★0

    Har taget en roastbeef op. Tror bare den kører med små, nye kartofler og en sovs på ribsgelé. I går fik jeg en pizza, og spiste også en burger på vej hjem fra byen. Og den var satme god. Total gammeldags, med meget tivoli-dressing. 

    davenport 2-04-22 14:20

  • ★★★★★★0

    Min mellemste er hjemme ved en ven. De skal så have take-out fra Bones. Havde det ikke været for min roastbeef, ville jeg være misundelig. Ikke at Bones er vidundermad, men jeg elsker mad jeg ikke selv har lavet. Det er lidt sjovt. Da jeg var i byen i går, var de andre meget kritisk overfor deres pizza. Jeg synes den var lækker. Det er nok en blanding, af at man bor i byen, og så bruger flere penge på take-away, end os bondeknolde, der får det en gang om året. Det må fanme være dyrt. Inkl. værtens børn, skal der nok have blevet brugt 1000,- på mad. Det er vores 1½ uges budget på foder.

    davenport 2-04-22 17:33

  • ★★0

    Idag var jeg i Ikea, hvor jeg lige fik købte en Billy reol, til de film der er pakket i flyttekasser, som skal op på reolen. Og i den forbindelse var jeg lige et smut forbi deres restaurant og fik kødboller med kartoffelmos. Det var sgu et lækkert måltid. Og tilmed billigt.

    Jeg var også i Brugsen, hvor jeg hentede nogle chili cheese nuggets og indbagte løgringe, så har lige fået en aftensnack hvor jeg prøvede løgringe for første gang. De smagte sgu egentlig meget godt.

    Ryder666 2-04-22 20:05

  • ★★★★★★0

    Jeg har lige spist noget der hedder rugbrød... 

    davenport 2-04-22 21:05

  • ★★★★0

    Jeg har ikke fået aftensmad, men frokosten tog fra 12:30 til næsten kl 17, og den var ikke så ringe endda. Det er første gang jeg har fået en kammusling så frisk, at den spjættede hver gang jeg stak gaflen i den.

    dyg 2-04-22 21:34

  • ★★★★★★0

    I aften bliver det en kyllingeburger med en hjemmelavet tatarsauce. Jeg har desværre glemt at købe tomater, så den bliver nok lidt tam.

    davenport 3-04-22 15:03

  • ★★★0

    Jeg laver en lækker vegetarisk grøntsagslasagne med hytteost.

    Aranyhajú Nyárszépe 3-04-22 15:22

  • ★★★★0

    Fik lige købt en veggie postej fra den grønne slagter. Overraskende god. Måske en mulig erstatning. Jeg skal lige give den tid. 

    Babo 3-04-22 16:12

  • ★★★★★★0

    Så kom min personlige forårsbebuder op. Nemlig min løvstikke. Den stod i krukken med en plasticbøtte oven på, og er allerede klar til brug. Det er min yndlingsurt, så nu bliver den skambrugt!!

    davenport 3-04-22 17:25

  • 0

    Jeg skal forbi en argentinsk ven, der sammen med en anden argentiner, har inviteret til mad. Det bliver interessant.

    Lord Nikon 3-04-22 18:01

  • ★★0

    Min løvstikke har også kigger frem.

    Fredag var vi på Årøsund Badehotel

    • Ankomst, bobler og krustader med laks og bresaola
    • Forforforret, limfjordøsters, hjemmebagt brød og hjemmekærnet smør med purløgsolie
    • Forforret, sprødstegt svinefrikassé med kaviar
    • Forret, kammuslinger med æbletern i syrnet fløde og karseolie
    • Hovedret, braseret svinebryst med fennikel kogt i mælk
    • Dessert, rabarber symfoni, vaniljeskum med rabarberglace, syltede rababer, lakridsskum og lakridsjord

    Hovedretten fald gruligt igennem, men ellers var det en fantastisk oplevelse, fuld gas på smag og konsistens, de gik især op i syre balancen, aftenens store overraskelse var deres hjemmekærnede smør og brød, hver især lidt kedelig oplevelse, men sat sammen eksploderede smagen i munden

    I går havde Anita lavet kylling og spidskål, hun havde være i den lille krukke med chilisovs, den fermenterede smag er bare fantastisk til kål

    I aften kommer den til at stå på andesteg, formenligt klassisk

    HelmerJ 4-04-22 07:26

  • ★★★★0

    Jeg har lidt svært ved at få tankerne samlet om oplevelsen på Noma i lørdags. Helhedsoplevelsen var sublim, betjeningen var outstanding, og man følte sig velkommen, værdsat og vel-guidet - absolut verdensklasse service. Maden var også fantastisk, men mange af smagene var ekstremt delikate og subtile, men det giver vel sig selv, når det er en hav-menu.

    Måske havde jeg forventet mere "shock and awe", men det var der praktisk talt intet af (udover føromtalte kammusling, der var så frisk, at alle muskelfibrene bevægede sig, hver gang jeg rørte ved den - lidt grænseoverskridende).

    Højdepunkterne var for mig:

    • Krabbekys - To krabbeskaller sat sammen, hvor man så drak en helt fantastisk krabbe-broth ud af mund-hullet.
    • Stenbidderrogn med ramsløg - Marinerede stenbidderrogn med lidt ramsløg og tang-salt (som også kaldes kitchen crack, for det smager så godt, at man bliver afhængig af det), serveret med en let sauce.
    • Blæksprutte - Tilberedt med koji-sporer, bedste blæksprutte jeg nogensinde har fået
    • Fjæsing-souffle - Perfekt tilberedt fjæsing på en skum af boghvede (og noget syre, som jeg ikke husker), serveret med et helt friskt stykke spidskål
    • Jomfruhummer - Parteret og afskallet, og serveret med den perfekte sauce på smør, smør, musling, og mere smør
    • Tang-mælkesnitte - Krystalliseret sukker-tang uden om en skum/is på et eller andet bær, som jeg har glemt (vinmenuen begyndte at gøre ondt på dette tidspunkt).

    Det mest overvældende var helt klart balancen i hver ret, det sad lige i skabet hver gang, så det gik op i en højere enhed.

    Derefter fik vi en tur i loungen, hvor vi blev serveret en rigtig lækker lambic-style øl fra en lille hollandsk producent, som ikke engang mine ekstremt ølnørdede venner kendte.

    Verdens bedste restaurant? Det ved jeg sgu ikke, umiddelbart er de ikke langt foran andre steder som jeg har besøgt, såsom Geranium, Steirereck am Stadtpark og Tim Raue, men helhedsoplevelsen var fandme god!

    dyg 4-04-22 10:06

  • ★★★0

    Tror det i aften bliver kålsalat, og flødekartofler med mørbrad til kødspiserne og noget køderstatning til vegetarerne. Jeg tager af mørbraden :)

    Gormanden 4-04-22 17:13

  • ★★★★★★0

    Vi skal ha spaghetti og kødsovs - lavet med slagterkød, syltet paprika, masser af grøntsager og perleløg. Løgene bryder jeg mig kun om når de er karamelliseret, så dem sorterer jeg fra. Men konen insisterer på at det skal i. Og så vil de andre også have revet "ost" på. (Pizzatopping-ost)

    davenport 4-04-22 17:39

  • ★★★★★★0

    Laver øllebrød her til morgen. 
    750 gram rugbrød stod og blev opløst i vand i nat.

    Nu har jeg skåret en økologisk citron ud i 8 både som er halverede og tilsat i gryden.

    Det koges op til det har en passende masse, herefter tilsmager jeg med brun farin og vanilje til smagene ballancerer med syren fra citronen og saltene fra brødet.

    Det bliver serveret med en god græsk youghurt 10%, juice og friskbrygget latte fra min Sage maskine.

    Når fruen skal forkæles er det altid en vinder. 

    Wayne 5-04-22 05:25

  • ★★★★★★0

    Lavede brændende kærlighed. Måtte lige ud at handle Bacon. Det var meningen at det skulle have været lavet af bbq-flæsk, men da det var tøet op, var det surt. Hader at sadle om midt i madlavningen, men det blev alligevel godt! 

    davenport 5-04-22 19:01

  • ★★0

    I går lavede jeg fyldte squash, med egen bestemt udfordring, kun salt og peber

    Fyld

    • oksefars
    • løg
    • hvidløg
    • gulerødder 
    • peberfrug rød/grøn
    • dåse tomat hakket
    • dåse tomat koncentrat
    • portobello svampe

    Fyldt i halve squash der var hulet ud, overtrukket med ost.

    HelmerJ 6-04-22 06:58

  • ★★0

    Fik også smidt 2 hele bladselleri snittet og smidt i dehydratoren, så der skal laves pulver når jeg kommer hjem

    HelmerJ 6-04-22 08:08

  • ★★★★★★0

    Har lige bygget 3 flutes med salat, kalkun, ost, tomat, Bacon og rå løg + 2 slags dressing. De er til aftenens skolefest, og det bliver et svineri at få spist. Jeg elsker smagen af sådan en bandit, men der er to minuser: Det kan ikke spises foran andre mennesker og jeg absolut hader at spise med fingrene. (Godt der er godt, stærkt øl at brandslukke med!)

    davenport 7-04-22 16:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen